مهاجرت تحصیلی قبرس

مدارس ایرانی قبرس

مدارس ایرانی قبرس

تحصیل در مدارس ایرانی قبرس بسیار فرا تر از یک فرآیند تحصیلی و یادگیری با کیفیت است تحصیل در قبرس تجربه یک زندگی خوب است. این یک تجربه زندگی فوق العاده در محیطی مهیج، پرهیاهو و ایمن، با آفتاب در تمام طول سال، زیبایی طبیعی فریبنده و چشم انداز تاریخی و فرهنگ غنی است. در این سال ها نسبت کودکانی که تحصیل در مدارس ایرانی قبرس را انتخاب می کنند رو به افزایش بوده است. همچنین قبرس جزیره ای است که به 2 قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می شود. قسمت شمالی توسط ترکیه هدایت می شود و به آن جمهوری ترک قبرس شمالی می گویند.

قسمت جنوبی این جزیره نیز به رهبری یونان و به آن جمهوری قبرس می گویند. تحصیل در مدارس ایرانی قبرس ممکن است برای بسیاری از دانش آموزان جالب باشد. زیرا علاوه بر مدارس دارای رتبه بالا در این کشور، هزینه تحصیل در قبرس نیز بسیار مناسب است. در این مقاله مشاورین مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطالاعات مفیدی را در خصوص مدارس ایرانی قبرس در اختیار شما عزیزان قرار خواهند داد.

دلایل تحصیل در مدارس ایرانی قبرس

در حال حاضر چندین موسسه آموزشی ایرانی در حال ارائه آموزش دروس به دانش آموزان بین المللی هستند. مدارس ایرانی قبرس آموزش با کیفیت بالا را با هزینه های بسیار مقرون به صرفه ارائه می دهند. اکثر جمعیت قبرس چند زبانه هستند و انگلیسی زبان رایج در مدارس ایرانی قبرس محسوب می شود. همچنین این مدارس محیطی حمایتی را برای دانش آموزان بین المللی به خصوص ایرانی ها ارائه می دهد. قبرس که به جزیره عشق معروف است. محیطی سالم و جامعه ای چند فرهنگی را با هزینه زندگی مناسب به دانش آموزان ارائه می دهد.

اما دلایل زیادی برای انتخاب قبرس برای تحصیل وجود دارد که در تصویر زیر به این دلایل پرداخته ایم:

دلایل تحصیل در قبرس

ساختار آموزشی در مدارس ایرانی قبرس

ساختار آموزشی در مدرسه های ایرانی قبرس این گونه است که تحصیل از سنین 5 تا 17 سال اجباری است. بسیاری از خارجی ها تصمیم میگیرند فرزندان خود را به یکی از مدارس ایرانی قبرس بفرستند. که به دانش آموزان در هر سنی از مهد کودک تا پیش دبستانی و دبیرستان آموزش های متنوعی ارائه می شود. مدارس ایرانی قبرس هزینه هایی را دریافت می کنند که معمولا بین 1500€ تا 2500€ (یورو) در هر سال تحصیلی، بسته به سن دانش آموز متغیر است. از آنجایی که مدارس ایرانی قبرس ساعات و دوره های طولانی تری دارند می توانند برنامه درسی را گسترش دهند. زبان ترکی نیز برای تمامی دانش آموزان در این مدرسه الزامی است.

ساختار آموزشی در مدارس ایرانی قبرس به 3 بخش کلی تقسیم می شوند که عبارتند از:

ساختار آموزشی در مدارس ایرانی قبرس

آموزش پیش دبستانی و دبستان در مدارس ایرانی قبرس

آموزش پیش دبستانی توسط مهدکودک های این مدارس برای سنین 4 تا 6 سال ارائه می شود. خانواده ها بسته به علایق خود می توانند در مدارس دولتی یا خصوصی ایرانی این کشور فزندان خود را ثبت نام کنند. این موضوع نیز قابل ذکر است که حضور در پیش دبستانی در قبرس اجباری نیست. بعد از دوره پیش دبستانی، آموزش ابتدایی در این مدرسه های آغاز می شود. آموزش ابتدایی در مدرسه های ایرانی قبرس شامل یک دوره 6 ساله است. آموزش ابتدایی در این مدرسه ها برای سنین 7 تا 12 سال برگزار می شود. زبان آموزشی در این دوره آموزشی نیز به زبان ترکی است.

آموزش پیش دبستانی و دبستان در مدارس ایرانی قبرس

آموزش دبیرستان در مدارس ایرانی قبرس

آموزش دبیرستان در مدرسه های ایرانی قبرس از دو بخش تشکیل شده است. دوره اول و دوم دبیرستان که هر کدام 3 سال طول می کشد که برای رده سنی 12 تا 18 سال طراحی شده است. زبان آموزشی در مدرسه های ایرانی قبرس به زبان انگلیسی می باشد. دانش آموزان در 3 سال دوم دبیرستان با ارائه مشاوره شفاهی برای تحصیل حرفه ای تر در رشته مور علاقه خود رشته ای را انتخاب می کنند. البته لازم به ذکر است که سیستم آموزشی قبرس به گونه ای طراحی شده است که دانش آموزان می توانند قبل از انتخاب رشته در محیط های مختلف حضور داشته باشند. همچنین دوره های آموزشی در مقطع دبیرستان در مدارس ایرانی قبرس به شرح زیر می باشد:

  • مطالعات کلاسیک
  • دروس ریاضی، فیزیک و شیمی
  • دوره های ریاضی و اقتصاد
  • آموزش کارکنان و مهارت حسابداری
  • دوره های زبان خارجی و مطالعات اجتماعی

قوانین و تعطیلات در مدرسه های ایرانی قبرس

در مدارس ایرانی قبرس در سال های اولیه بچه ها لباس فرم می پوشند. متوجه خواهید شد که معلمان لزوم نظم و انضباط را درک می کنند در حالی که از کودکان تحت مراقبت خود نیز مراقبت می کنند. در نیم ترم مدرسه های ایرانی قبرس می توانید با فرزندان خود به تعطیلات کوتاهی بروید. همین امر در زمان های استاندارد تعطیلات کریسمس و عید پاک نیز صدق می کند. تعطیلات تابستانی در قبرس طولانی است. در تمام مدارس ابتدایی از اواخر خرداد شروع و تا هفته اول شهریور ادامه دارد. باز هم این مورد به شما زمان کافی می دهد تا در صورت تمایل به تعطیلات تابستانی به ایران یا هر جای دیگر برگردید.

مدرسه جمهوری اسلامی ایران در قبرس

مدرسه جمهوری اسلامی ایران که در لیست مدارس دولتی، بین المللی قرار دارد. در شهر نیکوزیا پایتخت قبرس واقع شده است. این مدرسه دارای امکانات علمی و آموزشی متنوعی برای دانش آموزان است. در سال 1385 با لطف و عنایت برخی از خیرین مدرسه ساز و تلاش مختلف عوامل اجرایی تاسیس و آماده بهره برداری شد. این مدرسه دارای ساختمان آموزشی با 490 متر مربع می باشد. همپنین با 495 متر مربع حیات سرباز یکی از بزگترین مدارس این شهر به حساب می آید. ظرفیت آموزشی این مدرسه نیز 388 دانش آموز در هر سال تحصیلی می باشد. این مدرسه 12 کلاس آموزشی دارد که به طور متوسط در هر کلاس 31 دانش آموز حضور دارند. همچنین مدرسه جمهوری اسلامی قبرس دارای امکانات رفاهی از قبیل سالن مطالعه، سالن غذاخوری، اتاق بهداشت و غیره می باشد. زمان بازگشایی این مدرسه نیز از ساعت 7 صبح لغایت 14:30 بعد از ظهر می باشد. برای اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در قبرس و یا مهاجرت به قبرس به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه فرمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *