مهاجرت به کشور فرانسه

محل سکونت ایرانیان مقیم در استراسبورگ

محل سکونت ایرانیان مقیم در استراسبورگ

محل سکونت ایرانیان مقیم در استراسبورگ کم و بیش در قلب اروپا در نزدیکی مرز آلمان، سوئیس و لوکزامبورگ واقع شده است. به عبارت دیگر، یکی از مزیت های زندگی در محل سکونت ایرانیان مقیم در استراسبورگ به ویژه برای مهاجران، موقعیت مناسب آن است. همچنین تمامی شهروندان می توانند کمتر از 2 ساعت در پاریس، فرانکفورت یا بازل باشند، که همگی دارای فرودگاه های بین المللی هستند. این امر باعث شده تا، سفر در داخل و خارج از استراتسبورگ برای اتباع ایرانی بسیار ساده شود. موقعیت مرکزی استراسبورگ به این معنی است که جمعیت شناسی آن کاملا متنوع است، که در نهایت یک جامعه قوی از مهاجران در این شهر وجود دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص محل سکونت ایرانیان مقیم در استراسبورگ، ما را در این مقاله که با کمک مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و ارائه شده همراهی فرمایید.

شرایط حمل و نقل در محل سکونت ایرانیان در استراسبورگ

یکی از اصلی ترین مزیت های اقامت در محل سکونت ایرانیان مقیم در استراسبورگ، شرایط حمل و نقل ایده آل در سرتاسر شهر می باشد. استفاده از حمل و نقل عمومی در استراسبورگ بر خلاف برخی از شهرهای فرانسه بسیار ساده تر است. استراسبورگ شبکه ای از اتوبوس ها و تراموا های پیشرفته دارد که در تمامی نقاط این شهر تردد می کنند. نکته قابل توجه در خصوص سیستم حمل و نقل در محل سکونت ایرانیان مقیم در استراسبورگ این است که، چندین تراموا برای سفر به آلمان نیر وجود دارد. سیستم حمل و نقل عمومی در استراسبورگ، به ویژه اتوبوس ها هر 5 دقیقه یک بار حرکت می کنند، و تقریبا همیشه سر وقت هستند. البته در استراسبورگ می توانید پیاده روی کنید، اما بلیط تراموا و اتوبوس فقط 1.20€ (یورو) است.

در واقع رفت و آمد با وسایل نقلیه عمومی در استراسبورگ راحت تر از ماشین است. زیرا پارکینگ عمومی در استراسبورگ تقریبا وجود ندارد، و در صورت وجود بسیار گران خواهد بود. تمامی ایرانیان مقیم در استراسبورگ برای کنترل هزینه زندگی خود در این شهر اغلب از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند. سیستم حمل و نقل عمومی در استراسبورگ توسط سازمان CTS اداره می شود. این سیستم حمل و نقل در استراسبورگ یک برنامه دارد که می توانید بلیط های خود را خریداری کنید و در موبایل خود ذخیره فرمایید.

در نمودار زیر می توانید روند استقابل اتباع ایرانی از سیستم حمل و نقل عمومی در استراسبورگ را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند استقابل اتباع ایرانی از سیستم حمل و نقل عمومی در استراسبورگ

بهترین منطقه برای سکونت ایرانیان در استراسبورگ

استراسبورگ شهری با پیشینه تاریخی غنی است، اولین منطقه برای سکونت در این شهر به قرن 12 قبل از میلاد بر می گردد. برخی از مهمترین مناطق استراسبورگ برای سکونت ایرانیان عبارت اند از:

بهترین مناطق برای سکونت ایرانیان در استراسبورگخصوصیات
منطقه لاپتیاین منطقه در نزدیکی مرکز استراسبورگ بهترین گزینه برای اقامت خانواده ها می باشد. منطقه لاپتی دارای سکونتگاه های متنوعی برای مهاجران می باشد.
منطقه ایستگاه قطاراین منطقه بسیار پویا و پر صدا است، و بهترین منطقه برای افرادی است که به دنبال هیجان هستند.
اسپلانداسپلاند محله ای مختلط و سرگرم کننده دارای اقامتگاه های شیک در شمال استراسبورگ می باشد.
نودروفاین محله بسیار خنک و با طراوت، منطقه ای کاملا رو به رشد است. با خیابان های آرام و اجاره های متنوع یکی از بهترین مناطق استراسبورگ می باشد.

جهت آشنایی بیشتر با محبوب ترین منطقه استراسبورگ برای اتباع ایرانی به نمودار زیر توجه فرمایید:

محبوب ترین منطقه استراسبورگ برای اتباع ایرانی

چالش های اقامت در محل سکونت ایرانیان مقیم در استراسبورگ

اقامت در محل سکونت ایرانیان مقیم دراستراسبورگ، در کنار مزیت های بی شماری که در اختیار مهاجران قرار می دهد، دارای برخی معایب و چالش های متعددی نیز خواهد بود. برخی از مهمترین چالش های اقامت در محل سکونت ایرانیان مقیم در استراسبورگ عبارت اند از:

  • بر خلاف برخی از شهرهای اروپایی، استراسبورگ مالیات بر سکونت یا مالیات ساکن دارد.
  • تهیه غذا و آشپری در استراسبورگ بسیار گران است.
  • سرعت زندگی در استراسبورگ بسیار کند است، که این موضوع به یک امر عادی در این شهر تبدیل شده است.
  • پیدا کردن یک اقامتگاه مناسب در استراسبورگ بسیار دشوار است.
  • آب و هوای استراسبورگ افراطی است، به طوری که دمای هوا در تابستان به بالای 40 درجه سانتیگراد می رسد.

چالش های اقامت در محل سکونت ایرانیان مقیم در استراسبورگ

الزامات زبانی در محل سکونت ایرانیان مقیم در استراسبورگ

یکی از نکات کلیدی که تمامی مهاجران قبل از عزیمت به محل سکونت ایرانیان مقیم در استراسبورگ باید رعایت کنند، الزامات زبانی موجود در این مناطق می باشد. اما نگران نباشید، زیرا زندگی در استراسبورگ بر خلاف برخی از شهرهای فرانسه با موانع زبانی محدود تری همراه خواهد بود. فرانسوی ها به طور کلی به زبان خود بسیار افتخار می کنند، و در نتیجه تمایلی به صحبت به زبان دیگری ندارند. این امر شامل زبان انگلیسی نیز می شود، که مانع بزرگی برای زبان فرانسوی در استراسبورگ است. اغلب اوقات می توانید فردی را پیدا کنید که به زبان انگلیسی، آلمانی یا حتی اسپانیایی صحبت می کند. اما اگر قصد مهاجرت به فرانسه را دارید، باید سعی کنید زبان فرانسه را به طور کامل یاد  بگیرید.

در واقع در طول اقامت در محل سکونت ایرانیان مقیم در استراسبورگ با افرادی ارتباط برقرار می کنید، که انگلیسی را به طور کامل صحبت می کنند که این موضوع در دیگر شهرهای فرانسه بسیار نادر است، و صحبت کردن در دیگر مناطق فرانسه به یکی از بزرگترین چالش های مهاجران تبدیل می شود. الزامات زبانی محدود در استراسبورگ، اقامت در این مناطق را به عنوان یک مهاجر بسیار آسان تر از سایر شهرها در فرانسه می کند. اگر تصمیم خود را برای اقامت در محل سکونت ایرانیان مقیم در استراسبورگ گرفته اید، جهت اطمینان خاطر بیشتر در زمینه ، با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار درباره محل سکونت ایرانیان مقیم در استراسبورگ

در بخش پایانی مقاله به مهم ترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • شرایط حمل و نقل در محل سکونت ایرانیان در استراسبورگ به چه صورت است؟ یکی از اصلی ترین مزیت های اقامت در محل سکونت ایرانیان مقیم در استراسبورگ، شرایط حمل و نقل ایده آل در سرتاسر شهر می باشد. استفاده از حمل و نقل عمومی در استراسبورگ بر خلاف برخی از شهرهای فرانسه بسیار ساده تر است. استراسبورگ شبکه ای از اتوبوس ها و تراموا های پیشرفته دارد که در تمامی نقاط این شهر تردد می کنند. نکته قابل توجه در خصوص سیستم حمل و نقل در محل سکونت ایرانیان مقیم در استراسبورگ این است که، چندین تراموا برای سفر به آلمان نیر وجود دارد. سیستم حمل و نقل عمومی در استراسبورگ، به ویژه اتوبوس ها هر 5 دقیقه یک بار حرکت می کنند، و تقریبا همیشه سر وقت هستند. البته در استراسبورگ می توانید پیاده روی کنید، اما بلیط تراموا و اتوبوس فقط 1.20€ (یورو) است.
  • الزامات زبانی در محل سکونت ایرانیان مقیم در استراسبورگ شامل چه مواردی است؟ یکی از نکات کلیدی که تمامی مهاجران قبل از عزیمت به محل سکونت ایرانیان مقیم در استراسبورگ باید رعایت کنند، الزامات زبانی موجود در این مناطق می باشد. اما نگران نباشید، زیرا زندگی در استراسبورگ بر خلاف برخی از شهرهای فرانسه با موانع زبانی محدود تری همراه خواهد بود. فرانسوی ها به طور کلی به زبان خود بسیار افتخار می کنند، و در نتیجه تمایلی به صحبت به زبان دیگری ندارند. این امر شامل زبان انگلیسی نیز می شود، که مانع بزرگی برای زبان فرانسوی در استراسبورگ است. اغلب اوقات می توانید فردی را پیدا کنید که به زبان انگلیسی، آلمانی یا حتی اسپانیایی صحبت می کند.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *