مهاجرت کاری یونان

لیست مشاغل مورد نیاز یونان

لیست مشاغل مورد نیاز یونان

لیست مشاغل مورد نیاز یونان شامل مشاغل اصلی و به طور کلی بهترین مشاغل برای مهاجرانی می باشند که قصد دارند اقدام به مهاجرت کاری به این کشور کنند. در این نوشتار متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی مهمترین مشاغلی می پردازند که در لیست مشاغل مورد نیاز یونان قرار گرفته اند. رفتن به یونان می تواند برای مهاجرانی که به دنبال شروع تازه در یک کشور جدید هستند، چشم انداز جالب و دلهره آور باشد.

یونان از دیرباز کشوری پر جنب و جوش در جنوب شرقی اروپا بوده است که بخاطر آب و هوای خوب خود در تمام طول سال، با تابستان های گرم و زمستان های معتدل شناخته می شود. از آنجا که در سال 1981 به اتحادیه اروپا پذیرفته شد، این کشور وضعیت های مختلفی را تجربه کرده و آن را به مقصدی بسیار محبوب برای مهاجران تبدیل کرده است.

بازار کار در یونان

در سال های اخیر، بازار کار یونان در بهترین شرایط نیست. حتی فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر یونان در یافتن شغلی با درآمد خوب نیز با مشکلات جدی مواجه هستند. به عنوان مثال نرخ بیکاری تنها در کشور حدود %12 و در بین جوانان از %30 فراتر رفته است. با این شاخص، یونان در بین تمام کشورهای اتحادیه اروپا “پیشرو” است. استخدام قانونی در یونان شامل جستجوی اولیه کار، انعقاد قرارداد، صدور مجوز کار در اداره محلی کار (که توسط کارفرما اداره می شود)، باز کردن ویزای کار و اخذ مجوز اقامت یونان است. با این حال، در بیشتر موارد، تنها عدم وجود متقاضیان کار در بین یونانی ها و شهروندان اتحادیه اروپا، به خارجیان کشورهای ثالث اجازه می دهد تا مشاغل خالی را انتخاب کنند.

پرتقاضاترین حرفه ها در یونان

طبق آمار، حدود یک پنجم نیروی کار یونان را مهاجران تشکیل می دهند. عمدتا خارجی ها در کشاورزی، گردشگری، کار در کارگاه های ساختمانی و سایر انواع نیروی کار غیر ماهر کار می کنند. در میان حرفه های محبوب در یونان، پیشخدمت، بارمن، انیماتور، راهنما، خدمتکار، دستیار آشپز، دروگر (مرکبات، انگور، زیتون)، پرستار بچه، پرستار، خانه دار، جابجایی، برجسته است. یونان همچنین از نظر سطح دستمزد از بسیاری از کشورهای توسعه یافته اروپای غربی عقب است.

در لیست زیر شاهد پرتقاضا ترین حرفه ها در یونان در سال 2023-2024 هستید:

  • مهندسین (جهت های مختلف)
  • استادان معدن
  • مدیران ترویج تجارت
  • اپراتورهای ماشین
  • برنامه نویسان (جهت های مختلف)
  • کارکنان کشاورزی
  • کارکنان گردشگری
  • رئیس بخش تامین
  • سازندگان (جهت های مختلف)
  • متخصصان ایمنی و کیفیت مواد غذایی
  • متخصص در سیستم های برق، تاسیسات و شبکه ها

معرفی لیست مشاغل مورد نیاز یونان

کشاورزی، صنعت دریایی و جهانگردی بخش های مهمی از اقتصاد یونان هستند که بعد از رکود اقتصادی 2008 شرایط آنها رو به بهبود است. این کشور همچنان بالاترین نرخ بیکاری در اتحادیه اروپا را دارد و اندازه نیروی کار شاغل در 5 سال گذشته تقریبا 10% درصد کاهش یافته است. پیش بینی می شود مشاغل دارای مهارت متوسط ​​مانند فروش و خدمات شخصی تا سال 2030 رشد قابل ملاحظه ای داشته باشند. بر اساس گزارش فدراسیون بنگاه های اقتصادی یونان (SEV)، قصد داریم در بخش به 4 شغل حرفه ای که به عنوان مشاغل مورد نیاز و بهترین مشاغل در بازار کار یونان شناخته می شوند را معرفی کنیم.

این مشاغل عبارتند از:

  • تدریس زبان
  • اشتغال در صنعت توریستی
  • مهندسی نرم افزار
  • مدیریت شبکه

در جدول زیر به حقایق کلیدی کار در یونان اشاره کرده ایم.

این حقایق عبارتند از:

آیتممیزانسال
پیش بینی بیشترین رشد شغلی (املاک و عذا)26%از سال 2018 تا 2030
تغییر وضعیت اشتغال در یونان6%از سال 2018 تا 2030
سهم شاغلان در اقتصاد پیشرفته3.5%در سال 2019
نرخ بیکاری19.5%در سال 2019
حضور نیروی کار با مهارت های متوسط در بخش دیجیتال23%در سال 2019

علاوه بر این، در نمودار زیر به پیش بینی بیشترین رشد شغلی در یونان از سال 2018 تا 2030 به طور دقیقتر اشاره شده است:

رشد شغلی در یونان

مهاجرت و به یونان و کار در این کشور

به طور کلی، اگر به فکر نقل مکان و رفتن به این کشور محبوب اروپایی هستید، علاوه بر اینکه باید از لیست مشاغل مورد نیاز یونان مطلع باشد، بهتر از بدانید کار در یونان ضروری است. اگر شما به زبان رسمی آنها مسلط نیستید، پیدا کردن کار مناسب در یونان دشوار خواهد بود، بنابراین بهتر است قبل از مهاجرت به یونان یادگیری زبان یونانی را در نظر بگیرید. این کشور همچنین در سال های اخیر با مشکلات اقتصادی روبرو بوده است، بنابراین بازار کار آنها به اندازه گذشته رونق ندارد. با این حال، در کشور یونان مشاغل مختلفی وجود دارند که در لیست مشاغل مورد نیاز یونان قرار می گیرند و برای افرادی که اقدام به مهاجرت به یونان می کنند، در دسترس هستند. در جدول زیر به مشخصات سنی (%) جمعیت سن کار در یونان از سال 2012 تا 2020 اشاره کرده ایم.

این اطلاعات عبارتند از:

سنجمعیت نیروی کار در سال 2012جمعیت نیروی کار در سال 2023
15 تا 2415.8%15.3%
25 تا 4955.2%52.7%
50 تا 6429%32%

لازم به ذکر است که افرادی که از یک کشور خارجی اقدام به مهاجرت به یونان می کنند و قصد اشتغال در این کشور را دارند، حتما باید 2 هفته بعد از ورود خود به خاک این کشور، مجوز کار و اقامت در یونان را دریافت کنند. در ادامه با لیست مشاغل مورد نیاز یونان بیشتر آشنا خواهید شد.

تدریس زبان در لیست مشاغل مورد نیاز یونان

اگر به فکر مهاجرت به یونان هستید، بهتر است در نظر داشته باشید که یکی از بارزترین شغل هایی که برای مهاجران در یونان در دسترس است، تدریس زبان می باشد. این شغل همچنین یکی از محبوب ترین مشاغل در یونان می باشد. در یونان مدارس زبان زیادی وجود دارد و یادگیری زبان های اضافی در بسیاری از کشورهای اروپایی از نظر فرهنگی انتظار می رود. بنابراین، با دریافت مدرک TEFL خود، که به معنی آموزش زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی است، می توانید در یک کالج یا مدرسه به زبان یونانی استخدام شوید. قانون یونان تصریح می کند که معلمان غیر یونانی قبل از اینکه بتوانند در این کشور تدریس کنند، باید در آزمون مهارت زبان و فرهنگ یونان شرکت کنند تا مهارت های زبان و تاریخ یونانی خود را اثبات کنند.

مشاغل گردشگری در لیست مشاغل مورد نیاز یونان

یکی از بزرگترین صنایع در یونان، صنعت توریستی می باشد که برای کاریابی در این کشور به عنوان یک صنعت عالی شناخته می شود. کار در صنعت توریستی بسیار متنوع است و نقش های شغلی مختلفی وجود دارد، از کارکنان هتل گرفته تا فروش بستنی در سواحل زیبا که یونان بسیار متنوع می باشند. مهاجرانی که برای کار وارد خاک یونان می شوند متوجه می شوند که کارهای زیادی در صنعت هتل سازی وجود دارد زیرا کارکنان مجلس و کارکنان پذیرش به صورت شبانه روزی لازم هستند تا گردشگران یونانی از زمان خوبی برخوردار باشند و در طول تعطیلات از توجه و استقبال کارکنان و مردم یونان بهره مند شوند. با این وجود، در زمینه گردشگری، متقاضیان باید در نظر داشته باشند که در فصل هایی که گردشگر کمتری وارد خاک یونان می شود، فرصت های شغلی کمتری در این بخش وجود دارد.

مشاغل گردشگری در لیست مشاغل مورد نیاز یونان

شرایط کار در یونان به عنوان مهندس نرم افزار

افرادی که قصد دارند در کشور یونان به عنوان مهندس نرم افزار کار کنند، در نخستین گام باید از تحصیلات و مهارت های کافی بهره مند باشند. توسعه، ایجاد و اصلاح برنامه های کاربردی رایانه های عمومی یا برنامه های کاربردی تخصصی از اصلی ترین وظایف مهندسان نرم افزار می باشد. این افراد نیازهای کاربر را تجزیه و تحلیل کرده و راه حلهای نرم افزاری را توسعه می دهند و به طراحی نرم افزار یا سفارشی سازی نرم افزار برای استفاده مشتری با هدف بهینه سازی کارایی عملیاتی می پردازند. علاوه بر این، مهندسان نرم افزار ممکن است پایگاه داده ها را در یک منطقه برنامه کاربردی تجزیه و تحلیل و طراحی کند، به صورت جداگانه کار کند یا هماهنگی توسعه پایگاه داده را به عنوان بخشی از یک تیم انجام دهند.

مدیریت شبکه در لیست مشاغل مورد نیاز یونان

آخرین شغلی که در لیست مشاغل مورد نیاز یونان در این نوشتار قرار می گیرد، مدیریت شبکه است. مدیران شبکه شبکه های داده و صوتی را ایجاد و نگهداری می کنند. یک مدیر شبکه ممکن است مسئول ارائه خدمات به یک ساختمان واحد به صورت یک شبکه محلی یا چندین شبکه محلی باشد که چندین ساختمان را در یک شبکه منطقه شهری متصل می کند. یک شبکه گسترده نشان دهنده یک دامنه گسترده تر است و شبکه های متعددی را به صورت منطقه ای، ملی یا بین المللی متصل می کند. اکثر کارفرمایان در یونان به مدیران سیستم های شبکه و رایانه ای نیاز دارند که کارشناسی خود را در یک رشته مرتبط با کامپیوتر یا علوم اطلاعات دریافت کنند.

وظایف مدیران سیستم های شبکه و رایانه به طور معمول عبارتند از:

  • تعیین سازمان قبل از راه اندازی نیازهای شبکه و سیستم رایانه ای
  • نصب کلیه سخت افزارها و نرم افزارهای شبکه و انجام به روزرسانی ها و تعمیرات مورد نیاز خود
  • حفظ امنیت سیستم شبکه و رایانه و اطمینان حاصل کردن از عملکرد صحیح کلیه سیستم
  • جمع آوری داده ها به منظور ارزیابی و بهینه سازی عملکرد شبکه یا سیستم
  • اضافه کردن کاربران به یک شبکه و اختصاص مجوزهای امنیتی در شبکه داده و آپدیت آن
  • آموزش کاربران در استفاده صحیح از سخت افزار و نرم افزار

برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط کار در کشور یونان، تحصیل در دانشگاه های این کشور یا مهاجرت به یونان می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات متداول در باب لیست مشاغل مورد نیاز یونان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات شما می باشیم:

  • بازار کار در یونان چگونه است؟ در سال های اخیر، بازار کار یونان در بهترین شرایط نیست. حتی فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر یونان در یافتن شغلی با درآمد خوب نیز با مشکلات جدی مواجه هستند. به عنوان مثال نرخ بیکاری تنها در کشور حدود %12 و در بین جوانان از %30 فراتر رفته است. با این شاخص، یونان در بین تمام کشورهای اتحادیه اروپا “پیشرو” است. استخدام قانونی در یونان شامل جستجوی اولیه کار، انعقاد قرارداد، صدور مجوز کار در اداره محلی کار (که توسط کارفرما اداره می شود)، باز کردن ویزای کار و اخذ مجوز اقامت یونان است. با این حال، در بیشتر موارد، تنها عدم وجود متقاضیان کار در بین یونانی ها و شهروندان اتحادیه اروپا، به خارجیان کشورهای ثالث اجازه می دهد تا مشاغل خالی را انتخاب کنند.
  • پرتقاضا ترین حرفه ها در یونان در سال 2023-2024 کدام اند؟ مهندسین (جهت های مختلف)، استادان معدن، مدیران ترویج تجارت، اپراتورهای ماشین، برنامه نویسان (جهت های مختلف)، کارکنان کشاورزی، کارکنان گردشگری، رئیس بخش تامین، سازندگان (جهت های مختلف)، متخصصان ایمنی و کیفیت مواد غذایی و متخصص در سیستم های برق، تاسیسات و شبکه ها
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *