ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

سرمایه گذاری در بوروندی

سرمایه گذاری در بوروندی

برای سرمایه گذاری در بوروندی فرصت های بسیار مختلفی وجود دارد زیرا این کشور آفریقایی در موارد بسیاری نیاز به بهبود و گسترش دارد. در بوروندی اشتغال حول محور کشاورزی است و دیگر مشاغل نیاز به توجه و گسترش بیشتر دارد. در این کشور شما می توانید در طیف های متفاوتی اعم از ساخت و ساز و یا دارو و بیمارستان و یا شرکت ها و صنایع جدید سرمایه گذاری کنید. همچنین بخش گردشگری نیز نیاز به سرمایه و برنامه های مدون در این حوزه دارد. ما در این مطلب سعی کرده ایم تا در خصوص سرمایه گذاری در بوروندی و انواع فرصت ها و شرایط سرمایه گذاری در بوروندی صحبت کنیم. برای مشاوره تخصصی می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

بررسی سرمایه گذاری در بوروندی

بر اساس گزارشی که توسط IFC و جهان منتشر شد، بوژومبورا، بوروندی، با تقویت بخش خصوصی و بهبود فضای کسب و کار خود، فرصت ایجاد مشاغل بیشتر، تسریع رشد اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی بیشتر را دارد. اصلاح شرکت ‌های دولتی کشور همچنین فضا را برای فعالان خصوصی بیشتر و حمایت از استارت ‌آپ ‌ها و کسب ‌و کارهای کوچک ‌تر ایجاد می ‌کند. تشخیص بخش خصوصی کشور بوروندی (CPSD) که به طور مشترک توسط IFC و بانک جهانی تهیه شده است، چالش ها و فرصت های توسعه بخش خصوصی را در سراسر اقتصاد بوروندی، به ویژه در زمینه هایی که می تواند موجب تحول اقتصادی شود، بررسی می کند. این درحالی است که این کشور در تلاش است تا از اثرات اقتصادی همه‌گیری کووید-19 و چالش ‌های جدید، از جمله افزایش تورم جهانی و قیمت‌های بالاتر غذا و سوخت، بهبود یابد.

شرایط سرمایه گذاری در بوروندی

CPSD بوروندی بهبودهای ملموسی را در بخش خدمات مالی بوروندی توصیه می‌کند، از جمله تسهیل دسترسی به منابع مالی برای شرکت ‌های کوچک و متوسط ​​و گسترش خدمات مالی دیجیتال از طریق تقویت زیرساخت ‌های اعتباری، راه‌اندازی شورای ملی پرداخت و توسعه پلتفرم‌ های بانکی مشترک. برای اینکه بوروندی پتانسیل کامل بخش تجارت کشاورزی خود را درک کند و فراتر از کشاورزی معیشتی توسعه یابد، CPSD به آزادسازی تدریجی بخش ‌های قابل تجارت توصیه می‌ کند تا آنها را به روی سرمایه‌ گذاران خصوصی بیشتری باز کند. این گزارش همچنین نوسازی برخی از زنجیره های ارزش کشاورزی کشور را برای بهبود تولید و امنیت غذایی توصیه می کند. CPSDهای گروه بانک جهانی تجزیه و تحلیل اقتصادی عمیقی را ارائه می دهد که فرصت هایی را برای بخش خصوصی برای مبارزه با فقر و ایجاد فرصت هایی برای افراد بیشتر شناسایی می کند.

در بخش زیر شاهد معایب سرمایه گذاری در بوروندی هستید:

معایب سرمایه گذاری در بوروندی

حداقل سرمایه لازم برای سرمایه گذاری در بوروندی

در سال ‌های اخیر، دولت در زمینه بهبود فضای کسب ‌و کار و مهاجرت به بوروندی (به ویژه از طریق تصویب قانون سرمایه‌ گذاری جدید) پیشرفت کرده است. سرمایه گذاران خارجی از حقوقی مشابه سرمایه گذاران داخلی برخوردارند و می توانند در تمامی انواع فعالیت ها شرکت کنند. هیچ محدودیت کلی برای مالکیت یا کنترل خارجی وجود ندارد و سرمایه گذاری های خارجی مشمول هیچ مکانیزم غربالگری نمی شوند. با این حال، در بخش معدن، حداقل 10 % از سهام باید متعلق به دولت باشد و کد سرمایه گذاری در سال 2023 بازنگری شد و حداقل مبالغ سرمایه گذاری را برای واجد شرایط بودن برای مزایای خاص از 50000$ به 500000$ (دلار) برای همه سرمایه گذاران افزایش داد. سرمایه گذاری خارجی در تسلیحات، مهمات و سایر فعالیت های نظامی و شبه نظامی مشمول محدودیت است.

حداقل سرمایه لازم برای سرمایه گذاری در بوروندی

اصلاح قانون سرمایه گذاری در بوروندی

بوروندی یک کد سرمایه گذاری جدید را در 17 ژوئن 2021 اعلام کرد. به منظور واجد شرایط بودن برای مزایای تعیین شده در این آیین نامه، یک پروژه سرمایه گذاری خارجی باید حداقل 500000$ (دلار) (یا معادل آن به فرانک بوروندی برای سرمایه گذاران بوروندی) در صورت انجام سرمایه گذاری باشد. در بوجومبورا و حداقل 250000$ (دلار) در سایر مناطق لازم است این مبلغ را داشته باشید. قانون، از جمله، مزایای اعطا شده به سرمایه گذار تایید شده و تعهدات سرمایه گذار را برشمرده است. این قانون همچنین آژانس توسعه بوروندی (ADB) را جایگزین آژانس ترویج سرمایه ‌گذاری سابق (API) می ‌کند و آن را به تنها همکار همه سرمایه‌ گذارانی که به دنبال فرصت ‌های تجاری در بروندی هستند تبدیل می‌ کند.

در نمودار زیر شاهد میزان افزایش سرمایه گذاری ها در بوروندی هستید:

میزان افزایش سرمایه گذاری ها در بوروندی

بازارهای مرتبط با سرمایه گذاری در کشور بوروندی

بررسی بازار های کشور بوروندی و اینکه سرمایه گذار با چه کشور و با چه مردم و چه تقاضایی ر وبه رو است بسیار مهم است. بوروندی یک بخش صنعتی رقابتی و کارآمد و سیاست و استراتژی تحول بخش تولید را از طریق ارزش افزوده بالا و تنوع محصول بر اساس مقایسه و رقابت منطقه 35 ترویج می کند زیرا بوروندی عضو سازمان های منطقه ای دیگر است.  46 کشور بازار جریان محصول بوروندی هستند که 19 کشور بر اساس معیار 1% ارزش کلی صادرات به عنوان کشور اصلی رتبه بندی شده اند. نزدیک به 15% از صادرات این کشور به امارات متحده عربی انجام می شود. بازار جریان محصولات بوروندی 15.8% از فروش در امارات متحده عربی است و پس از آن بلژیک، سوئیس و جمهوری دموکراتیک کنگو همگی بیش از 10% از ارزش کل صادرات را بر اساس این آمار دارند.

محدودیت های سرمایه گذاری در بوروندی

تحول در بخش رسانه و تغییر میدان جنگ برخی از سیاستمداران بوروندی در مرکز اطلاعات بحث برانگیز بوده است. به این معنی که وقتی رسانه ها اطلاعات نادرست یا جزئی را برای منافع خود در اختیار عموم قرار می دهند، می توانند بازوی تخریب باشند. به عنوان مثال، تمرکز بر اطلاعات با انگیزه گمانه‌ زنی‌ های سیاسی و کودتای نافرجام قبل از انتخابات عمومی در سال 2015 به منظور حفظ هوشیاری منفی بین ‌المللی و در نتیجه مسدود کردن FDI است. به طور معمول آزادی مطبوعات سنگ بنای دموکراسی را تشکیل می دهد.

توسعه اقتصادی و عدالت تجاری به ویژه در کشورهای در حال توسعه که در آن اطلاعات به راحتی به دلیل فقدان متخصصان ثابت در فناوری اطلاعات دستکاری می شوند، تحت تأثیر قرار می گیرند. در بوروندی عدالت تجاری همچنان بدون سخنگو است و نقش آن به طور عام به عموم و ذینفعان مستقیم آن به طور خاص (تجار و شرکت های بازرگانی) آشکار نمی شود. در مقابل، با سایر شعب دادگستری که معمولا به مواردی غیر از بخش اقتصادی، یعنی امور مدنی، اداری، کیفری و سیاسی و غیره می پردازند، سردرگم می شود. در مورد عدالت تجاری در دسترس است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص سرمایه گذاری در بوروندی مشاور و راهنمای شماست.

متداول ترین سوالات سرمایه گذاری در بوروندی

در این بخش پاسخ گوی سوالات مهم شما خواهیم بود:

  • اصلاح قانون سرمایه گذاری در بوروندی به چه صورت است؟ بوروندی یک کد سرمایه گذاری جدید را در 17 ژوئن 2021 اعلام کرد. به منظور واجد شرایط بودن برای مزایای تعیین شده در این آیین نامه، یک پروژه سرمایه گذاری خارجی باید حداقل 500000$ (دلار) (یا معادل آن به فرانک بوروندی برای سرمایه گذاران بوروندی) در صورت انجام سرمایه گذاری باشد. در بوجومبورا و حداقل 250000$ (دلار) در سایر مناطق لازم است این مبلغ را داشته باشید. قانون، از جمله، مزایای اعطا شده به سرمایه گذار تایید شده و تعهدات سرمایه گذار را برشمرده است. این قانون همچنین آژانس توسعه بوروندی (ADB) را جایگزین آژانس ترویج سرمایه ‌گذاری سابق (API) می ‌کند و آن را به تنها همکار همه سرمایه‌ گذارانی که به دنبال فرصت ‌های تجاری در بروندی هستند تبدیل می‌ کند.
  • شرایط سرمایه گذاری در بوروندی چگونه است؟ CPSD بوروندی بهبودهای ملموسی را در بخش خدمات مالی بوروندی توصیه می‌کند، از جمله تسهیل دسترسی به منابع مالی برای شرکت ‌های کوچک و متوسط ​​و گسترش خدمات مالی دیجیتال از طریق تقویت زیرساخت ‌های اعتباری، راه‌اندازی شورای ملی پرداخت و توسعه پلتفرم‌ های بانکی مشترک. برای اینکه بوروندی پتانسیل کامل بخش تجارت کشاورزی خود را درک کند و فراتر از کشاورزی معیشتی توسعه یابد، CPSD به آزادسازی تدریجی بخش ‌های قابل تجارت توصیه می‌ کند تا آنها را به روی سرمایه‌ گذاران خصوصی بیشتری باز کند. این گزارش همچنین نوسازی برخی از زنجیره های ارزش کشاورزی کشور را برای بهبود تولید و امنیت غذایی توصیه می کند. CPSDهای گروه بانک جهانی تجزیه و تحلیل اقتصادی عمیقی را ارائه می دهد که فرصت هایی را برای بخش خصوصی برای مبارزه با فقر و ایجاد فرصت هایی برای افراد بیشتر شناسایی می کند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *