مهاجرت تحصیلی سریلانکا

رشته بیهوشی در سریلانکا

رشته بیهوشی در سریلانکا

برای تحصیل رشته بیهوشی در سریلانکا دانشجویان بین المللی می توانند موسسات آموزشی با کیفیت بالا انتخاب کرده و پذیرش دریافت کنند. این کشور با نام رسمی جمهوری سوسیالیستی دموکراتیک سریلانکا کشوری جزیره ای در شمال اقیانوس هند در سواحل جنوبی شبه قاره هند در جنوب آسیا است. این کشور که تا سال 1972 با نام سیلان شناخته می شد، دارای مرزهای دریایی با هند در شمال غربی و مالدیو در جنوب غربی است. این تنها کشور در جنوب آسیا است که در حال حاضر در شاخص توسعه انسانی دارای رتبه “بالا” است. بخش ‌های اصلی اقتصادی این کشور گردشگری، صادرات چای، پوشاک، تولید برنج و سایر محصولات کشاورزی است.

علاوه بر این بخش ‌های اقتصادی، اشتغال در خارج از کشور سهم زیادی در ارز خارجی دارد که بیشتر آن ها از خاورمیانه هستند. این کشور جزیره ای در اقیانوس هند و در جنوب شرقی هند است. به همین دلیل به آن «مروارید اقیانوس هند» می گویند. زمین مسطح و نورد است و دارای کوه های دوست داشتنی در منطقه جنوب مرکزی است که ارتفاع آن ها به بیش از 8000 فوت می رسد. گردشگران به دلیل سواحل آفتابی، جنگل های بارانی و مناظر دوست داشتنی جذب این کشور می شوند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تمامی سوالات شما در زمینه رشته بیهوشی در سریلانکا را در این نگارش پاسخ داده است.

تحصیل رشته بیهوشی در سریلانکا

سیستم دانشگاهی این کشور توسط دولت مرکزی تامین مالی می شود. شورای حکام آن شامل:

  • معاون صدراعظم است
  • وزرای آموزش و پرورش
  • برنامه ریزی و دارایی
  • رؤسای تمام پردیس های دانشگاه

هیئت مدیره داخلی سیستم دانشگاه را بررسی می کند. سنای دانشگاه امور آکادمیک را اداره می کنند و رئیس دانشگاه و هیئت مدیره بر هر محوطه دانشگاه نظارت می کنند.

رقابت برای برنامه های تحصیلات تکمیلی در یکی از 6 موسسه کارشناسی این کشور تشدید شده است. 5 مؤسسه آموزش عالی برتر در این کشور عبارتند از:

  • مؤسسه مطالعات زیبایی شناسی
  • مؤسسه فناوری کامپیوتر
  • مؤسسه پزشکی بومی
  • مؤسسه Campaha Wickramarachchi Aayurveda
  • مؤسسه آموزش کارگران

گزینه های آموزش عالی اضافی را ارائه می دهند. دانشگاه آزاد سریلانکا 18495 دانشجوی اضافی را در سال 1999 ثبت نام کرد که 10 برنامه مدرک و 31 مدرک دیپلم را ارائه کرد. موسسات خصوصی با همکاری دانشگاه های خارجی برنامه های آموزش عالی را در زمینه های فناوری اطلاعات، بازرگانی و مدیریت بازرگانی ارائه می دهند. کمیسیون کمک هزینه های دانشگاه و دانشگاه های سریلانکا در سال 1999 به 5700 دانشجو بورسیه ارائه کردند. کالج بیهوشی و متخصصان بیهوشی سریلانکا یکی از موسساتی است که رشته بیهوشی در سریلانکا را ارائه می دهد.

مشاغل مربوطه به رشته بیهوشی در سریلانکا

مشاغل مربوطه به رشته بیهوشی در سریلانکا

متخصصان بیهوشی، پزشکانی هستند که آموزش های تخصصی برای ارائه بیهوشی به بیماران برای تسکین درد دیده اند. متخصصان بیهوشی تحت آموزش های گسترده ای قرار می گیرند که معمولا 6 سال در دانشکده پزشکی به علاوه چندین سال به عنوان رزیدنت پزشکی طول می کشد. در حالی که می تواند شغلی پردرآمد باشد، اما همه حاضر نیستند به سطح آموزش و تحصیلات لازم برای تبدیل شدن به یک متخصص بیهوشی متعهد شوند. با این حال، چندین گزینه شغلی دیگر در زمینه های مرتبط وجود دارد.

مشاغل مربوطه به رشته بیهوشی در سریلانکا عبارتند از:

مشاغل مربوطه به رشته بیهوشی در سریلانکادستیاران پزشک، پزشکانی هستند که زیر نظر پزشک بیهوشی کار می کنند. این متخصصان آموزش های گسترده ای را برای ارائه مراقبت های درمانی، تشخیصی و پیشگیرانه به بیماران دریافت می کنند. اگرچه آن ها منشی پزشکی نیستند، اما اغلب سوابق پزشکی بیمار را ثبت می کنند. دستیاران پزشک باید یک برنامه آموزشی رسمی را تکمیل کنند و یک آزمون مجوز ملی را پشت سر بگذارند. برنامه های آموزشی معمولا حدود 2 سال طول می کشد. اکثر دستیاران پزشک دارای مدرک دانشگاهی هستند و پس از کالج دوره های خود را به عنوان دستیار تکمیل می کنند. انتظار می رود چشم انداز شغلی دستیاران پزشک بسیار خوب باقی بماند.

حقوق ماهیانه کار در سریلانکا برای متخصصان بیهوشی در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه کار در سریلانکا برای متخصصان بیهوشی

ویزای تحصیلی در سریلانکا

ویزای تحصیلی سریلانکا معتبر تا طول دوره به دانشجویان خارجی که برای ادامه تحصیلات آکادمیک منظم و تمام وقت در یک موسسه معتبر به این کشور می آیند اعطاء می شود. دانش آموزان زیر 16 سال می توانند برای والدین یا سرپرستان ویزا برای اقامت در کشور درخواست کنند. دانشجویان قبل از سفر به این کشور باید ویزای ورود داشته باشند. تایید ویزای ورود برای دانشجویان فقط در کلمبو توسط وزارت مهاجرت انجام می شود. ماموریت های دیپلماتیک این کشور ویزای ورودی برای دانشجویان صادر نمی کنند مگر اینکه ویزای ورود قبلی توسط اداره مهاجرت در کلمبو تایید شده باشد.

دانشجویان تحت هیچ شرایطی از سیستم ویزای آنلاین (ETA) یا ویزای توریستی یا تجاری برای سفر به این کشور استفاده نمی کنند. تغییر نوع ویزا در سریلانکا مجاز نیست. خارجی هایی که قصد تحصیل در این کشور را دارند باید ابتدا با ارائه دهنده آموزش تماس بگیرند و به دنبال پذیرش در یک برنامه تحصیلی باشند. به نزدیکترین نمایندگی دیپلماتیک این کشور برای دریافت ویزای ورود تایید شده در گذرنامه خارجی وارد سریلانکا می شود. در بندر ورودی، مهاجرت ممکن است برای مدت مشخصی اجازه ورود بدهد. پس از ورود به این کشور، قبل از انقضای ویزای داده شده در بندر ورودی، پاسپورت خارجی باید برای مهر ویزای دانشجویی به اداره مهاجرت ارجاع داده شود.

زبان تحصیل در سریلانکا

زبان انگلیسی خود را از طریق یک دوره آمادگی به زبان انگلیسی بهبود بخشید. اگر در یک برنامه تحصیلی در این کشور شرکت می کنید، باید ثابت کنید که مهارت های زبانی شما برای شرکت در کلاس ها و درک سخنرانی ها به اندازه کافی خوب است. این دوره ها همچنین شما را برای هر یک از آزمون های زبان انگلیسی مورد نیاز دانشگاه ها آماده می کند. برای تحصیل در سریلانکا، باید مدرکی دال بر مهارت زبان انگلیسی خود ارائه دهید.

برخی از گواهی های پذیرفته شده توسط دانشگاه های این کشور ممکن است شامل موارد زیر باشد:

ردیفمدرک معتبر
1تافل iBT
2آیلتس آکادمیک
3C2 Proficiency یا C1 Advanced

با تماس به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و تعیین وقت قبلی می توانید به صورت حضوری از مشاوران این مجموعه در زمینه مهاجرت راهنمایی بخواهید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *