مهاجرت تحصیلی ترکیه

دانشگاه یاشار ترکیه

دانشگاه یاشار ترکیه

دانشگاه یاشار ترکیه از جمله جدید ترین دانشگاه های افتتاح شده در خاک این کشور است که توسط یک شرکت اقتصادی در سال 2001 افتتاح شد. مجموعه شرکت های اقتصادی گروه یاشار در ترکیه در اوایل سال 1999 تصمیم به احداث یک دانشگاه علمی کرد و به پذیرش متقاضی پرداخت. مجوز قانونی آن را پس از تحویل برنامه علمی خود به مراجع قانونی دریافت کند. عمده فعالیت دانشگاه یاشار در کشور ترکیه در زمینه های تکنولوژی و علوم است که با تکیه بر دانش علمی اساتید این دانشگاه تلاش می کند تا نیروی کار متخصص را وارد بازار کار ترکیه کند. اگرچه دانشگاه یاشار ترکیه یک دانشگاه تازه تاسیس است. اما دانشجویان زیادی در این دانشگاه مشغول به تحصیل در رشته های مختلف هستند. ما نیز در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، به تبع همین امر شرایط تحصیل در دانشگاه یاشار در کشور ترکیه را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

تاریخچه و اطلاعات دانشگاه یاشار ترکیه

عمدتا افراد برای اخذ ویزای تحصیلی و خواندن رشته مورد علاقه خود به تحقیق و اطلاع از دانشگاه های مختلف آن کشور می پردازند که اطلاعات دانشگاه یاشار ترکیه عبارتند از:

ویژگی های دانشگاهشرح
نوع دانشگاهخصوصی
سال تاسیس2001
تعداد دانشجویان56667
مقاطع مختلف تحصیلیکارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا
موقعیت دانشگاهازمیر
وبگاه دانشگاهyasar.edu.tr

دانشگاه یاشار ازمیر

در این بخش از مقاله شاهد موقعیت دانشگاه یاشار ازمیر خواهید بود:

دانشکده های مرکز آموزشی Yasar ترکیه

یکی از مهم ترین مسائلی که در رابطه با معرفی یک دانشگاه باید مورد توجه قرار گیرد. دانشکده ها و گروه های علمی موجود در آن دانشگاه است. 9 دانشکده در دانشگاه یاشار ازمیر ترکیه وجود دارد که امکان تحصیل در رشته های مختلف تحصیلی را برای دانشجویان فراهم می آورد. این دانشکده عبارتند از:

  • دانشکده علوم پایه و ادبیات
  • دانشکده اقتصاد و علوم مدیریتی
  • دانشکده ارتباطات
  • دانشکده مردم شناسی و علوم اجتماعی
  • دانشکده تجارت و اقتصاد
  • دانشکده حقوق
  • دانشکد هنر و طراحی
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده علوم کشاورزی

علاوه بر دانشکده هایی که از آن نام برده شد، 6 موسسه تحقیقاتی قدرتمند وابسته به دانشگاه یاشار ازمیر در کشور ترکیه وجود دارد. 4 مدرسه علمی و 2 مدرسه عادی از دیگر موسسات علمی وابسته به این دانشگاه است. جهت تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در ترکیه را مطالعه بفرمائید.

میانگین رشد دانشجویان بین المللی در این کشور از طریق نمودار زیر شرح داده شده است:

تعداد متقاضیان بین المللی در ترکیه

امکانات دانشگاه یاشار ترکیه

یکی از مهم ترین امکانات آموزشی که در دانشگاه یاشار ازمیر در کشور ترکیه وجود دارد، کتابخانه مجهز این دانشگاه است. کتابخانه دانشگاه در روز های شنبه تعطیل است. اما در سایر روز های هفته از ساعت 8 صبح تا 23 امکان استفاده از آن برای همه دانشجویان وجود دارد. بیش از 20000 نسخه کتاب، مجله و مقاله آموزشی در کتابخانه دانشگاه یاشار ازمیر موجود است که می تواند فرصت های مطالعاتی خوبی را در اختیار همه دانشجویان و اساتید دانشگاه قرار دهد.

دومین فرصت مناسبی که در اختیار دانشجویان دانشگاه یاشار قرار می گیرد، امکان استفاده از امکانات ورزشی این دانشگاه است. این دانشگاه مجهز به زمین ها و سالن های حرفه ای برای ورزش های مختلفی نظیر ژیمناستیک، تنیس، رقص، والیبال و بسکتبال است. دانشجویان این دانشگاه به صورت رایگان می توانند از سالن بدنسازی دانشگاه استفاده کنند. تیم های ورزشی این دانشگاه در سال های اخیر در فستیوال های ورزش دانشجویی در کشور ترکیه نیز شرکت کرده اند.

یکی دیگر از امکانات موجود در این دانشگاه دسترسی به پایگاه های علمی دیجیتالی است. در دانشکده های مختلف این دانشگاه امکان دسترسی به منابع علمی به صورت الکترونیکی فراهم شده است. براساس اطلاعات ارائه شده در سایت این دانشگاه، بیش از 50000 نسخه کتاب الکترونیکی، 25 دیتابیس و 19000 نسخه مجله علمی الکترونیکی در دسترس دانشجویان این دانشگاه قرار گرفته است. از سال 2014 نیز یک مرکز مجهز برای آموزش زبان انگلیسی نیز به امکانات دانشگاه یاشار ترکیه اضافه شده است. شرایط آموزش این زبان را برای زیر دانشجویان، پیش از شروع دوران تحصیل و در حین آن را فراهم می آورد. شرایط اعزام دانشجو به ترکیه را از طریق لینک بفرمائید.

هزینه تحصیل در موسسه آموزشی یاشار در کشور ترکیه

هزینه های تحصیل در دانشگاه یاشار در کشور ترکیه شامل استفاده از کتابخانه، امکانات ورزشی، مشاورین علمی متخصص، کلاس های کمک آموزشی در زبان ترکیه، هزینه های فارغ التحصیلی و استفاده از امکانات IT موجود در محیط دانشگاه است. دانشجویان می توانند شهریه خود را در دو مرحله به صورت انتقال وجه از طریق بانک اقدام کنند. نیازی به پرداخت کامل شهریه در ابتدای سال تحصیلی وجود ندارد. همه دانشجویانی که همراه با خواهر یا برادر خود در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. از این رو می توانند از یک تخفیف تا سقف 15% استفاده کنند. در جدول زیر هزینه های مربوط به شهریه دانشگاه یاشار به تفکیک مقطع تحصیلی برای دانشجویان بین المللی ارائه شده است. جهت اطلاع از هزینه های اساسی مقاله هزینه زندگی در ترکیه مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

بورسیه تحصیلی دانشگاه یاشار ترکیه

شاید هزینه های تحصیل در این دانشگاه خصوصی برای بسیاری از افراد زیاد به نظر برسد اما باید گفت که راه هایی برای کاهش هزینه های تحصیلی در این دانشگاه وجود دارد که از جمله آن ها می توان به بورسیه های تحصیلی این دانشگاه اشاره داشت. بورسیه های تحصیلی در این دانشگاه تنها در اختیار افراد محدودی قرار می گیرد. این افراد براساس سوابق تحصیلی قبلی خود انتخاب می شوند.

دانشجویان می توانند براساس معدل خود می توانند از تخفیف های تحصیلی 25%، 50% یا 100% بهرمند شوند. پس از پایان سال اول تحصیلی دانشجویان بر اساس معدل دانشگاهی خود مورد سنجش قرار خواهند گرفت. براساس آن است که می توانند از بورسیه هایی که از آن ها یاد شد، استفاده کنند.

نوع تحصیلهزینه به دلار آمریکا
دوره های آمادگی زبان انگلیسی$9000 برای 1 سال
دوره کارشناسی$9000 برای 1 سال
دوره کارشناسی ارشد$9000 برای کل دوره تحصیلی
دوره دکترای تخصصی$11000 برای کل دوره تحصیلی
مدارس فنی و حرفه ای$5000 برای 1 دوره

بورسیه تحصیلی دانشگاه یاشار ترکیهخوابگاه دانشجویی Yasar در ترکیه

یکی دیگر از مسائلی که دانشجویان باید مورد توجه قرار دهند، اقامت در کشور ترکیه در ضمن تحصیل در دانشگاه یاشار ازمیر در این کشور است. خوابگاه های دانشجویی دانشگاه یاشار جایگاه مناسبی در شهر ازمیر برای اقامت 400 دانشجو را فراهم می آورد. خوابگاه دانشجویی این دانشگاه از امکاناتی نظیر یخچال، دسترسی به آب گرم، آشپزخانه مرکزی، دسترسی به سیستم گرمایشی در زمستان و کولر در تابستان نیز فراهم شده است. در فاصله کمتر از 3 دقیقه از خوابگاه، سوپر مارکت، ATM، خشکشویی، کافی شاپ و رستوران وجود دارد.

در خوابگاه اتاق های مرکزی تلویزیون، بیلیارد، مطالعه، بدنسازی و پینگ پونگ نیز وجود دارد که می تواند یک جایگاه مناسب برای دانشجویان باشد تا بتوانند با دانشجویان کشورهای مختلف در ارتباط باشند. چرا که از 42 کشور مختلف جهان در این دانشگاه دانشجوی بین المللی وجود دارد. دانشگاه یاشار ترکیه یکی از دانشگاه های نوپا در این کشور است. اما زمینه تحصیل بسیار مناسبی را برای دانشجویان بین المللی فراهم می آورد. در صورت تمایل به تحصیل و دریافت ویزای تحصیلی ترکیه، می توانید با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *