مهاجرت تحصیلی پرتغال

دانشگاه کویمبرا پرتغال

دانشگاه کویمبرا پرتغال

در این مقاله قصد داریم به بررسی یکی از دانشگاه های برتر این کشور، به نام دانشگاه کویمبرا پرتغال در سال 2023 بپردازیم. این کشور با آب و هوای مدیترانه ای، فرهنگ غنی مردم، جاذبه های زیبا و تاریخی و غیره در دنیا معروف است. افرادی که قصد اخذ اقامت این کشور را دارند، می توانند ابتدا از طریق ویزا تحصیلی پرتغال اقدام نمایند. دانشگاه های این کشور از نظر تجهیزات دانشگاهی و سطح علمی در وضعیت خوبی قرار دارد. این مقاله متعلق به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد که منطبق با آخرین قوانین روز نگارش شده است. مطالعه مقاله تحصیل در پرتغال برای دانشجویان علاقه مند نیز خالی از لطف نمی باشد.

مزایای تحصیل در دانشگاه کویمبرا پرتغال

داتشگاه کویمبرا پرتغال برای اتباع خارجی که قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند مزایای بی شماری را ارائه می دهد. به طور کلی دانشگاه کویمبرا پرتغال یک دانشگاه پیشرو در جهان است که آموزش و تحقیق را تمامی سطوح تحصیلی و در تمام زمینه های تحصیلی به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. علاوه بر این دانشگاه کویمبرا پرتغال اولین و تنها دانشگاه پرتغالی است که بیش از 700 سال تجربه در اموزش و تحقیق دارد. همچنین دانشگاه کویمبرا به دلیل نقش مرکزی آن در تولید دانش و انتشار فرهنگ نقش بسیرا مهمی دارد.

در جدول زیر می توانید مهمترین مزایای تحصیل در دانشگاه کویمبرا را ملاحضه فرمایید:

مزایای تحصیل در دانشگاه کویمبراتوضیحات
مدرک معتبرمدرک تحصیلی که دانشجویان پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه کویمبرا دریافت می کنید، در بسیاری از کشورهای اروپایی و حتی ایالات متحده آمریکا نیز مورد تایید است.
آموزش پیشرفتهشما با تحصیل در دانشگاه کویمبرا پرتغال آموزش و تحقیق با کیفیت برتر اروپایی را تجربه خواهید کرد.
دوره های کارآموزیدر دانشگاه کویمبرا پرتغال فرصت های تحرک برای مطالعات و دوره های کارآموزی در چارچوب برنامه اراسموس به دانشجویان بین المللی ارائه می شود.
شفافیتدر دوره تحصیلی شما در دانشگاه کویمبرا با شفافیت قابل توجه در درجات قابل خواندن و قابل مقایسه در 3 دوره مطالعه را مشاهده خواهید کرد.
اساتید بین المللیدانشگاه کویمبرا در پرتغال تنها دانشگاهی است که از 115 استاد بین المللی از کشورهای مختلف جهان بهره مند است. که این عامل باعث رشد علوم در این کشور شده است.

دانشگاه های کشور پرتغال

در سطح رتبه بندی QS در سال 2023، نام 5 تا از دانشگاه های این کشور در این لیست قرار دارد. دانشگاه پورتو در بین این 5 دانشگاه نیز وجود دارد. این دانشگاه توانسته در بین دانشگاه های جهان رتبه 301 را اخذ کند. از نظر سطح علمی دانشگاه های پرتغال توانسته اند در جهان رتبه خوبی را اخذ کنند. علاوه بر دانشگاه های معتبر تعداد بی شماری پلی تکنیک در این کشور احداث شده است.

بین پلی تکنیک و دانشگاه ها تفاوت هایی وجود دارد، که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. در پلی تکنیک دانشجویان برای دستیابی به شغل مورد علاقه در آینده آموزش می بینند. در این دانشگاه دانشجو برای تحقیقات به صورت آکادمیک آموزش می بیند. ممکن است برخی از رشته های تحصیلی فقط در یکی از این 2 موسسه آموزشی تدریس شود. ولی اکثر رشته ها در دانشگاه ها و پلی تکنیک های پرتغال تدریس می شود.

معرفی برخی از دانشگاه های کشور پرتغال

یکی دیگر از دانشگاه های این کشور، دانشگاه پورتو از دانشگاه های دولتی این کشور می باشد. تعداد دانشجویانی که در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند 31000 دانشجو می باشد. این دانشگاه به تازگی کارهای تحقیقاتی بی شمار و همچنین مقالات تحقیقاتی تهیه می کند. دانشگاه پورتو جزء یکی از بزرگترین دانشگاه های پرتغال می باشد و جزء یکی از 100 دانشگاه برتر قاره اروپا می باشد.

دانشگاه دیگر، دانشگاه نوین لیسبون می باشد. این دانشگاه جزء برترین دانشگاه های کشور پرتغال می باشد و تعداد 20000 دانشجو مشغول تحصیل در این دانشگاه می باشند. در این دانشگاه اهمیت خاصی برای رشته های حسابداری،مدیریت، علوم مالی، تکنولوژی و مدیریت قائل هستند.

دانشگاه مینهو که این دانشگاه در شمال این واقع شده است. این دانشگاه تشکیل شده از 10 دانشکده می باشد و رشته های متفاوتی در این دانشگاه تدریس می شود. این دانشگاه تاسیس شده در سطح علمی بالایی قرار دارد.

دانشگاه مهم دیگر، دانشگاه ایوورا در شهر ایوورا تاسیس شده است. این شهر در نزدیکی شهر لیسبون می باشد. سالیانه تعداد زیادی دانشجو تقاضای ادامه تحصیل در این دانشگاه را دارند. رشته های تحصیلی در این دانشگاه بیشتر در زمینه های رشته پرستاری، رشته هنر، رشته های تکنولوژی می باشد. دانشگاه های این کشور به عنوان انتخاب اصلی دانشجویان برای ادامه تحصیل نمی باشد. ولی دانشجویانی که قصد دارند با هزینه کم تحصیل کنند دانشگاه های کشور پرتغال جزء یکی از گزینه ها می باشد.

بررسی دانشگاه کویمبرا پرتغال

این دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاه ها در این کشور می باشد. این دانشگاه بسیار قدیمی می باشد و در سال 1290 میلادی ساخته شده است. این دانشگاه در شهر کویمبرا واقع شده است. حدود 25000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند. این دانشگاه توانسته در بین دانشگاه های جهان رتبه 401 را به خود اختصاص دهد.

این دانشگاه از 8 دانشکده تشکیل شده است، رشته های تحصیلی این دانشگاه به شرح زیر می باشد:

  • رشته های تحصیلی هنر
  • رشته تحصیلی در علوم انسانی
  • رشته های تحصیلی در علوم
  • رشته تحصیلی تکنولوژی
  • رشته های تحصیلی فنی و مهندسی
  • رشته تحصیلی ریاضیات

بسیاری از متقاضیان جویای اقامت پس از تحصیل در پرتغال می باشند، از این رو مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

در نمودار زیر رنکینگ این دانشگاه بیان شده است:

رنکینگ دانشگاه کویمبرا پرتغال

پیمان بولونیا در دانشگاه کویمبرا پرتغال

بعد از سال 2006 این کشور طبق پیمان بولونیا در دانشگاه های این کشور عمل می کند. طبق پیمان بولونیا در دانشگاه های این کشور 3 مقطع تحصیلی تدریس می شود:

  • مقطع تحصیلی کارشناسی
  • مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد
  • مقطع تحصیلی دکترا

افراد برای پذیرفته شدن درخواست پذیرش خود برای نیم سال اول تحصیلی از اول مارس تا 15 جولای درخواست خود را ارائه دهند. افرادی که قصد دارند در نیمه دوم تحصیلی وارد دانشگاه شوند باید از تاریخ 1 سپتامبر تا 15 دسامبر درخواست خود را ارائه داده باشند. افراد برای پذیرفته شدن در دانشگاه باید حداقل معدل را در دوره دبیرستان کسب کرده باشند. این افراد باید در آزمون های ورودی شرکت کنند، حداقل نمره دریافتی در دانشگاه های مختلف متفاوت است.

زبان تحصیل در دانشگاه کویمبرا پرتغال

در این کشور معمولا کمتر شخصی است که به زبان انگلیسی تسلط داشته باشد و بیشتر رشته های تحصیلی به خصوص در مقطع کارشناسی به زبان پرتغالی تدریس می شود. ولی ممکن است در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا بعضی دروس به زبان انگلیسی تدریس شود. اگر شما در یک مقطع تحصیلی را در خارج از کشور گذرانده اید و مدرک زبان ندارید. می توانید مدرک تحصیلی خود را به دانشگاه ارائه دهید. از شروط پذیرش این گواهی این است که فرد نباید در کشوری که تحصیل کرده و در کشور ایران سابقه کیفری داشته باشد. در این بخش شرایط تحصیل رایگان در پرتغال یکی از مقالات پیشنهادی ما به شما می باشد.

دانشکده های کویمبرا پرتغال

این دانشگاه دارای 8 دانشکده می باشد، این دانشکده ها به شرح زیر می باشد:

  • دانشکده رشته های پزشکی
  • دانشکده رشته حقوق
  • دانشکده رشته علوم و فناوری
  • دانشکده رشته های علوم انسانی
  • دانشکده رشته داروسازی
  • دانشکده رشته اقتصاد
  • دانشکده رشته های تربیت بدنی و علوم ورزشی
  • دانشکده رشته روان شناسی و علوم آموزشی

هزینه تحصیل در دانشگاه کویمبرا پرتغال

هزینه تحصیل در دانشگاه کویمبرا پرتغال

هزینه های تحصیل در این دانشگاه به شرح زیر می باشد، شهریه سالانه در این دانشگاه با توجه به رشته ها متفاوت است ولی به طور تقریبی مبلغ 2000$ (دلار) می باشد. افرادی که در مقطع تحصیلی دکترا مشغول به تحصیل هستند و بورسیه تحصیلی ندارند باید سالانه مبلغ 3000€ (یورو) بپردازند.

ویزای تحصیلی پرتغال

مدارک لازم در خصوص تحصیل در این دانشگاه به شرح زیر می باشد:

  • ارائه مدرک دیپلم و ترجمه
  • ارائه ریز نمرات دوره تحصیلی و ترجمه
  • ارائه مدرک پیش دانشگاهی و ترجمه این مدرک
  • ارائه ریز نمرات دوره پیش دانشگاهی و ترجمه
  • ارائه مدرک تحصیلی کارشناسی و ترجمه
  • ارائه اصل پاسپورت با اعتبار لازم و کپی از تمام صفحات
  • ارائه اصل شناسنامه و کپی از تمامی صفحات
  • ارائه گواهی تمکن مالی به ارزش 10000€ (یورو)
  • ارائه نامه عدم منع تحصیلی تایید شده

اگر پرداخت شهریه های دانشگاه انگلستان برای شما امکان پذیر نیست و یا در دانشگاه های کشور آلمان و یا کشور اتریش پذیرفته نشده اید؛ بهترین انتخاب برای ادامه تحصیل دانشگاه های کشور پرتغال می باشد. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی دارند تا شما را در این مسیر راهنمایی کنند و بهترین و آسان ترین راه را در اختیار شما قرار دهند.

متداول ترین سوالات در خصوص دانشگاه کویمبرا پرتغال

در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از سوالات پر تکرار شما عزیزان در خصوص دانشگاه کویمبرا پرتغال پاسخ دهیم. این سوالات عبارت اند از:

  • روند درخواست برای پذیرش در دانشگاه کویمبرا چگونه است؟ روند پذیرش در دانشگاه کویمبرا پرتغال بسیار ساده است، که شامل انتخاب برنامه مناسب، ارسال فرم پذیرش و در نهایت ورود به دانشگاه می باشد. با گذراندن این مراحل می توانید به راحتی درخواست خود را برای پذیرش در دانشگاه کویمبرا ارسال کنید.
  • آیا دانشگاه کویمبرا رشته تربیت بدنی را نیز آموزش می دهد؟ بله، دانشگاه کویمبرا دارای یک دانشکده تربیت بدنی در مرکز این دانشگاه می باشد، که سالانه بیش از 50 دانشجوی تربیت بدنی را از کشروهای مختلف جهان پذیرش می کند. اما روند پذیرش در دانشکده تربیت بدنی کویمبرا به دلیل ارائه آموزش های پیشرفته کمی دشوار است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *