مهاجرت کاری اسکاتلند

حقوق کار در اسکاتلند

حقوق کار در اسکاتلند

قبل از مهاجرت کاری به اسکاتلند، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توصیه می کنند با حقوق کار در اسکاتلند به طور کامل آشنا شوید. میزان حقوق کار در اسکاتلند به عوامل مختلفی مانند تجربه کاری، سن، تحصیلات و غیره بستگی دارد که در این نوشتار قصد داریم به بررسی آنها بپردازیم. به طور کلی، شرایط عالی زندگی در اسکاتلند و وجود فرصت های بی شماری کار در این کشور موجب جذب مهاجران خارجی زیادی می شوند. اسکاتلند از دیرباز به دنبال جذب متخصصان و افراد ماهر در زمینه های مختلف بوده است و امروزه به یک مقصد محبوب در بین مهاجران تبدیل شده است. برای کار در این کشورنیاز به پیشنهاد کاری و اخذ ویزای کاری اسکاتلند می باشد.

درباره حقوق کار در اسکاتلند

هیچ انکاری وجود ندارد و برای اکثر مردم میزان حقوق در کنار امثال امنیت شغلی و تعادل کار و زندگی، یکی از مهمترین عوامل در تصمیم گیری در مورد اشتغال می باشد. گفته می شود در ادینبورگ، حقوق مردم جزو بالاترین میزان حقوق در انگلیس است. براساس آمار رسمی، متوسط حقوق هفتگی در این شهر، پایتخت اسکاتلند، 489£ (پوند) تخمین زده شده است. آخرین نتایج حاصل از بررسی سالانه ASHE درباره حقوق کار در اسکاتلند در 29 اکتبر 2019 منتشر شد. ASHE دفتر آمار ملی اندازه گیری اصلی درآمد است. این آمار درآمدهای مربوط به جنس، سن، شغل، صنعت و منطقه را ارائه می دهد. درآمدهای افراد در بخش های صنعت معدن و استخراج معدن، که شامل استخراج نفت و گاز است، بالاترین دستمزد هفتگی در اسکاتلند را دارند.

حقوق افراد در مدیریت عمومی و دفاع در اسکاتلند بیشترین کاهش را در طول سال داشته است که هم به صورت نقدی و هم از نظر واقعی کاهش یافته است. حقوق در اسکاتلند از 25.200£ (پوند) در سال (حداقل حقوق) تا 445.000£ (پوند) در سال (حداکثر حقوق متوسط) است. حقوق متوسط افراد در اسکاتنلند ​​97.600£ (پوند) در سال است، به این معنی که نیمی (50%) از مردم کمتر از 97.600£ (پوند) درآمد دارند و نیمی دیگر بیش از 97.600£ (پوند) درآمد دارند. متوسط ​​حقوق برای مشاغل حرفه ای در اسکاتلند انگلیس 35.000£ (پوند) است.

در جدول زیر به میزان افزایش حقوق کار در اسکاتلند بر اساس تجربه کاری اشاره شده است:

تجربه کاریمیزان رشد درآمد
تا 2 سال تجربه کاری30%
2 تا 5 سال تجربه کاری32%
5 تا 10 سال تجربه کاری36%
10 تا 15 سال تجربه کاری21%
15 تا 20 سال تجربه کاری14%
بیش از 20 سال تجربه کاری9%

عوامل رشد حقوق کار در اسکاتلند

عواملی که بر رشد حقوق کار در اسکاتلند تأثیر می گذارند شامل تجربه، تحصیلات، صنعت، شرکت جنسیت و محل می شوند. این موضوع کامل مطرح است که داشتن مدرک خوب از یک موسسه معتبر تأثیر مثبتی بر افزایش حقوق و دستمزد خواهد گذاشت. تجربه شاید واضح ترین عامل و موردی است که ارتباط نزدیکی با سن دارد. میزان سالهایی که شخص در یک نقش خاص یا صنعت می گذرد، تأثیر زیادی در حقوق وی خواهد داشت. برای کار در اسکاتلند، Monster و PayScale میانگین درآمد سالانه فقط 20.404£ (پوند) را برای کارمندان با تجربه کمتر از یک سال تخمین می زند. بعد از پنج تا نه سال، این رقم به 30.915£ (پوند) افزایش می یابد و درآمد فردی با 20 سال سابقه در کشور اسکاتلند به 40.000£ (یورو) می رسد.

در نمودار زیر به رشد حقوق کار در اسکاتلند براساس تجربه کاری اشاره شده است:

دامنه حقوق با توجه به مهارت های مورد نیاز، تقاضای کارمند و میزان تحصیلات مورد نیاز، در صنایع مختلف تفاوت های زیادی دارد. علاوه بر این، بزرگ، کوچک، سنتی و سایر ویژگی های شرکت ها نیز می توانند در تعیین میزان شرکت برای پرداخت حقوق یک کارمند نقش داشته باشند.

تاثیر سطح تحصیلات بر میزان درآمد در اسکاتلند

همانطور که می دانید آموزش عالی برابر با حقوق بالاتر است، اما داشتن یک مدرک تحصیلی معتبر در اسکاتلند چقدر بیشتر می تواند به درآمد افراد اضافه کند؟ تغییر حقوق و دستمزد بر اساس تحصیلات به طور چشمگیری در بین در رشته های و مدارک تحصیلی متفاوت است و به حوزه شغلی نیز بسیار وابسته است. در کشور اسکاتلند، داشتن مدرک تحصیلی معتبر می تواند از 17 تا 23% حقوق کار افراد در کشور اسکاتلند را افزایش دهد. در لیست زیر به طور دقیقتر به این موضوع اشاره شده است:

  • کارگرانی که دارای دیپلم هستند، به طور متوسط ​​17% بیشتر از همسالان خود که فقط به مقطع دبیرستان رسیده اند، درآمد کسب می کنند.
  • کارمندانی که موفق به اخذ مدرک لیسانس شده اند، 24% بیشتر از کسانی که فقط موفق به کسب مدرک پیش دانشگاهی یا دیپلم شدند، درآمد کسب می کنند.
  • متخصصانی که مدرک کارشناسی ارشد را کسب کرده اند، 29% از افرادی که دارای مدرک لیسانس هستند درآمد کسب می کنند.
  • سرانجام، دارندگان دکترا به طور متوسط 23% بیشتر از دارندگان مدرک کارشناسی ارشد درآمد دارند.

بسیاری از افراد آموزش عالی را به عنوان یک تاکتیک برای تبدیل به یک شغل با درآمد بالاتر دنبال می کنند. تصمیم گیری درباره ادامه تحصیل واقعاً به بسیاری از عوامل دیگر بستگی به وضعیت و تجربه افراد دارد. بدون در نظر گرفتن سایر موارد، اگر بتوانید هزینه های آموزش عالی را بپردازید، بازده سرمایه گذاری قطعاً ارزش آن را دارد.

حقوق کار در اسکاتلند براساس سن

حقوق کار در اسکاتلند براساس سن

با گذشت سال ها، می توان انتظار داشت که حقوق کار در اسکاتلند افزایش یابد. طبق گفته ASHE، میزان درآمد بدین شرح است:

آیتمدرآمد ماهانه به £ (پوند) 
16 تا 17 سالزیر 200 در هفته
متوسط​ فارغ التحصیلان اسکاتلند در 201919.000 تا 22.000
متوسط ​​درآمد کارمندان بین 22 تا 29 سال برای مردان478 در هفته
متوسط ​​درآمد کارمندان بین 22 تا 29 سال برای خانم ها440 در هفته
متوسط ​​حقوق هفتگی کارمندان 30 تا 39 ساله برای مردان613.3 در هفته
متوسط ​​حقوق هفتگی کارمندان 30 تا 39 ساله برای خانم ها557.5 در هفته

در کشور اسکاتلند، متوسط ​​حقوق سالانه افراد در دهه 30 سالگی 30.440£ (پوند) است. در حالی که پتانسیل درآمد زنان در دهه 30 سالگی در اوج است، مردان گروه سنی 40 تا 49 در اوج درآمد خود قرار می گیرند. طبق آمار ONS، افراد در حدود 40 سالگی به طور متوسط ​​49.504£ (پوند) درآمد کسب می کنند. با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید تا از شرایط کار در انگلستان و اخذ ویزای کار در انگلستان اطلاعات بیشتری کسب کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *