ویزای مسافرتی چک

جاذبه های گردشگری چک

جاذبه های گردشگری چک

با توجه به موقعیت توریستی و گردشگری کشورهای اروپایی، جاذبه های گردشگری چک می تواند یکی از مقاصد اصلی توریست ها به حساب آید. کشوری که قلب اروپا نام دارد و پایتخت آن پراگ یکی از زیباترین شهرهای جهان به حساب می آید. پراگ شهری با شکوه و پر از پل، کلیساهای بزرگ و قدیمی و معماری های شاخص و جذاب است. فرهنگ غنی و میراث هنری و تنوع مناظر طبیعی از جمله جذابیت های این کشور می باشد.

  • آیا شهروندان ایرانی برای سفر به جمهوری چک نیاز به ویزا دارند؟
  • مقاصد گردشگری جذاب در چک برای ایرانیان کدامند؟
  • آیا می توان با سفر به چک به سایر کشورهای حوزه شنگن هم سفر نمود؟

کشور چک در حوزه شنگن واقع شده و به جهت موقعیت جغرافیایی به عنوان قلب اروپا شناخته می شود. این کشور همچنین از جمله امن ترین کشورهای اروپایی و دنیا نیز به حساب می آید. از آنجاییکه این کشور در حوزه شنگن واقع شده است شهروندان ایرانی برای سفر به این کشور نیاز به اخذ ویزا دارند و عموما شرایط اخذ ویزا به راحتی از کشورهای حوزه شنگن در شرایط کنونی آسان نمی باشد. در این زمنیه حتما از پیش با متخصصین این امر مشورت نمائید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار به معرفی جاذبه های گردشگری در چک پرداخته است.

بررسی جاذبه های گردشگری چک

برای سفر به کشور چک باید از پیش برنامه ریزی نمائید. چرا که این کشور مقاصد جذابی را دارا است و باید زمان خوب و کافی را برای بازدید از مناطق توریستی این کشور پیش بینی نمود. همانطور که گفته شد اولین مقصد توریستی این کشور پایتخت زیبای آن پراگ می باشد. البته این کشور شهرهای کوچک زیبای دیگری با جاذبه هایی همچون قلعه های قدیمی، مناظر طبیعی و البته آبگرم های تاریخی نیز دارا است. موسیقی، هنر غذاخوری و موزه های مرکز اصلی شهر و مردم محلی میزان خوبی برای بازدید کنندگانی هستند که از این سفر لذت کافی را ببرند که حتی یک ماه یا حتی یک سال را به گشت و گذار در این شهر زیبا بپردازند.

معرفی جاذبه های گردشگری چک

اگر بخواهیم در لیستی مهمترین و جذاب ترین جاذبه های توریستی در پراگ را در لیستی معرفی کنیم پیشنهاد می شود بازدید از هیچ کدام از این چند مورد را با سفر به چک از دست ندهید:

  • تماشای رودخانه ولتاوا و معماری زیبای ساختمان ها
  • بنای یادبود یونسکو
  • قلعه پراگ
  • ساعت های نجومی
  • پل چارلز

از جمله زیباترین جاذبه های توریستی در چک می باشند که در پایتخت این کشور قرار گرفته اند. ستون های بلند چشم نواز، چشمه های آب گرم و انواع لذت هایی که می توانید به آن فکر کنید، ورزش و پیاده روی و یا ورزش های تفریحی باعث هجوم بازدیدکنندگان از قرن هجدهم میلادی به شهر کارلووی واری شده است که به یقین یکی از محبوب ترین آبگرم های اروپا است.

پارک ملی Bohemian Switzerland کوچکترین پارک ملی جمهوری چک است که اگرچه مکن است کوچک باشد اما قطعا بسیار جذاب است. این پارک زیستگاه طبیعی گونه های نادر جانوری و گیاهی است، بازدیدکنندگان می توانند در اینجا سازه های منحصر به فرد سنگ را مشاهده کنند و همچنین از میان دره های باریک بین سنگ ها عبور کنند. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در چک، مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

معرفی جاذبه های گردشگری چک

سایر جاذبه های توریستی چک

یکی دیگر از شهرهای جذاب چک ýeský Krumlov می باشد که به داشتن کافه ها و میخانه های قرون وسطایی، نمایشگاه ها، کنسرت ها معروف است. این شهر که فضای جادویی و بی نظیری دارد، از سال 1992 در فهرست آثار یونسکو ثبت شده است. ساعت های نجومی در میدان شهر قدیمی پراگ نمایشگاهی را به نمایش می گذارد که به راحتی یکی از محبوب ترین مقاصد برای گردشگران است. ساعتی با قدمت 1410 سال که دارای صفحه ای به قطر 8.2 فوت، نمادهای مختلف زودیاک و کتاب مقدس و مجسمه های بزرگ مکانیزه است.

پل چارلز شهر قدیمی و محله کوچک پراگ را از قرن دوازدهم به هم متصل کرده است، ساخت آن توسط پادشاه چک چارلز چهارم بوده است و یکی از پر جاذبه ترین جاذبه های پراگ است، زیرا مسیر آن مستقیماً به قلعه پراگ منتهی می شود که کنار30 ماکت مجسمه های مقدس قرن 17 قرار دارد. 2 برج در 2 انتهای پل نیز به روی بازدیدکنندگانی باز می شود که مایل به صعود به قله و مشاهده منظره شهر از نقطه نمای دیگری هستند. بهترین زمان برای بازدید از این منطقه صبح زود (مناسب برای عکس های زیبا با طلوع آفتاب)، یا اواخر شب است که شهر ساکت است. در خصوص اخذ ویزای توریستی چک نیز می توانید از طریق لینک مذکور مقاله مرتبط را مطالعه بفرمائید.

سلامت و بهداشت در چک

هیچ خطر سلامتی خاصی برای مهاجران در جمهوری چک وجود ندارد. با این حال، اگر مریض شدید، جای نگرانی نیست، زیرا مراکز مراقبت های بهداشتی به طور کلی استانداردهای بسیار بالایی از درمان و مراقبت را ارائه می دهند. جمهوری چک دارای زیرساخت های خوبی از بیمارستان های دولتی و خصوصی و مطب های پزشک است و هر فردی که در این کشور شاغل است به طور خودکار عضو سیستم بیمه سلامت عمومی می شود. برخی از شرکت های بزرگ بین المللی ممکن است به جای یا علاوه بر بیمه درمانی عمومی، یک طرح بیمه درمانی خصوصی را به شما پیشنهاد دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در باب تحصیل دندانپزشکی در چک پیشنهاد می شود مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

در جدول زیر شاهد میزان مراجعه مهاجران به بیمارستان های چک هستید:

سالمیزان مراجعه مهاجران به بیمارستان در چک
202116%
202219%

بیماران می توانند پزشک خود را انتخاب کنند، اگرچه در موارد غیر اورژانسی، اگر حجم کاری پزشک بیش از حد زیاد باشد که قادر به ارائه مراقبت های کافی نباشد، ممکن است از آنها خودداری شود. برای مشاوره با متخصصین نیازی به ارجاع ندارید. مهمترین چیزی که قبل از انتخاب پزشک باید به خاطر بسپارید این است که فقط می توانید با کسی که با شرکت بیمه شما قرارداد دارد ثبت نام کنید. در صورت نیاز به درمان اورژانسی، می توانید به  نزدیکترین بیمارستان خود  با بخش A&E مراجعه کنید. اگر در نزدیکی بیمارستان زندگی نمی کنید، به احتمال زیاد یک پزشک آماده خدمت در یک منطقه خاص یا کار در یک مطب پزشک خاص وجود دارد.

در نمودار زیر شاهد نرخ رعایت بهداشت در جوامع و شهرهای کشور جمهوری چک هستید:

نرخ رعایت بهداشت در چک

امکان فرهنگی در چک

کتاب شناسان، علاقه مندان به هنر، طرفداران تاریخ بازدید از کتابخانه صومعه استراوف را از دست نخواهند داد که درست در پشت قلعه پراگ واقع شده است. اگرچه خود صومعه ارزش کاوش را دارد، اما کتابخانه محل زندگی بیش از 200000 کتاب، از نسخه های خطی و سنگ نگاره، نمونه ای باشکوه از معماری و طراحی باروک است.

این سالن از 2 بخش تشکیل شده است:

  • تالار الهیات که بیشتر شامل ترجمه های کتاب مقدس و تالیفات کلامی است.
  • تالار فلسفه، یک اتاق دو طبقه که از یک کتابخانه شخصی از یک قلعه افسانه ای خاطره انگیز تشکیل شده است.

ویزای توریستی اروپا

برای مهاجرت به چک سفر نمائید شما می توانید از سفارت این کشور در ایران درخواست ویزای توریستی نمائید. البته شما می توانید برای سفر به این کشور نیز در صورتی که ویزای توریستی شنگن از سایر کشورهای اروپایی نیز دارید هم برنامه ریزی نمائید چرا که صدور ویزای توریستی این کشور به نسبت از کشورهای دیگر سخت تر است.

در کنار کشورهایی همچون فرانسه، ایتالیا، اتریش و خیلی کشورهای اروپایی دیگر که صنعت گردشگری قدرتمندی دارند کشور چک یک مقصد خاص برای افرادی که علاقه مند به هنر و فرهنگ غنی اروپا هستند به حساب می آید. این کشور همچنان از جمله کشورهایی است که دانشجویان ایرانی هم برای تحصیل به آن مهاجرت می نمایند. در مورد شرایط تحصیل در این کشور نیز می توانید از مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره دریافت نمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *