ویزای مسافرتی چک

ویزای توریستی چک

ویزای توریستی چک

چک کشوری واقع در اروپای مرکزی است که به معروف به عروس اروپا می­ باشد و اخذ ویزای توریستی چک نیز با استقبال زیادی مواجه شده است. این کشور در همسایگی کشورهای آلمان، اتریش و مجارستان می­ باشد. از آنجاییکه این کشور یکی از کشورهای عضو پیمان شنگن است، با اخذ ویزای چک امکان سفر به دیگر کشورهای اروپایی فراهم می­ باشد. متقاضیان عزیز می ­توانند در زمینه های مختلف مهاجرتی با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نموده و از راهنمایی های مفید آنان بهره ­مند گردند. گفته نماند جمهوری چک در صنعت توریسم موفق به اخذ رتبه سی و یکم جهانی شده است. طبق آمار بدست آمده از سال 2023 این کشور بیشترین آمار گردشگران را داشته و آمار گردشگران در این کشور به 11 میلیون نفر رسیده است.

سوالات رایج در باب ویزای توریستی چک

  • انواع ویزا برای مهاجرت به چک چیست؟ تجاری، دانشجویی، درمانی، توریستی، ترانزیت، ویزای کار و تعطیلات.
  • شرایط سفر به جمهوری چک چیست؟ باید در گذشته سفر خارجی داشته باشید، تمکن مالی، عدم سوپیشینه-

واحد پولی این کشور کرونا است. متقاضیان اخذ ویزای توریستی جمهوری چک توجه داشته باشند، به هنگام سفر به این کشور پول رسمی این کشور را به همراه داشته باشند. در گذشته ویزای چک از طرف دولت چک و با مراجعه به سفارت خانه های این کشور صادر می ­گردید. اما پس از 5 نوامبر 2017 اعطاء ویزای چک به شرکتی موسوم به VFS Global واگذار گردیده است. از این پس متقاضیان بایستی جهت رزرو وقت برای درخواست اخذ ویزای چک را به آدرس اینترنتی شرکت مذکور ارسال نمایند.

جاذبه های دیدنی چک

جمهوری چک از جمله کشور های واقع در حوزه شنگن است. این کشور جمعیتی بالغ بر 10 میلیون و 708هزار نفر دارد. زبان رسمی این کشور چکی است که از زبان ‌های اسلاوی است. کشور چک چند دهه پیش از اسلواکی جدا شد. این کشور از جمله کشورهای دیدن در حوزه اروپا است. چک، از جمله کشورهایی ست که قدم زدن در آن مسافران را به سال‌ های دور در اروپایی مرکزی خواهد برد.

از جمله دیدنی های پراگ می توان به قلعه باشکوه پراگ، پل چارلز و ساعت نجومی آن اشاره کرد. سالانه تعداد کثیری از گردشگرانی که برا دیدن اروپا راهی می شوند دیدن پراگ را نیز در برنامه دارند. چک مهد تولد نویسندگان بزرگ نیز هست. آلبرکامو تمام عمر در پراگ می زیسته است. میلان کوندرا از دیگر نویسندگان متولد در چک است. آثار این نویسنده به اوضاع اجتماعی و سیاسی چک مربوط است.

بررسی اخذ ویزای توریستی چک

همانطور که می­ دانید چک یکی از کشورهای توریستی در جهان است. همه ساله میزبان گردشگران زیادی می­ باشد. ارائه برنامه و هدف سفر به چک در موافقت و صدور ویزای این کشور برای فرد موثر است. افرادی که قصد بازدید از جاذبه های گردشگری چک و یا بازدید از بستگان خود در این کشور را دارند، ملزم به اخذ ویزای توریستی چک هستند. شهروندان کشورهای اروپایی برای سفر به جمهوری چک نیازی به اخذ ویزا نداشته است. از این رو به راحتی می­ توانند به این کشور سفر نمایند.

اما شهروندان خارج از اتحادیه اروپا ملزم به دریافت روادید این کشور می ­باشند. با اخذ ویزای چک امکان مسافرت و تردد در تمامی کشورهای عضو شنگن را خواهند داشت. اولین گام برای اخذ ویزای توریستی جمهوری چک مراجعه به سایت VFS Global می باشد. این شرکت پس از 72 ساعت نتیجه را اعلام و زمان حضور وی به سفارت جمهوری چک را اعلام می­ نماید. پس از آن متقاضی بایستی در موعد مقرر به کارگزاری سفارت این کشور مراجعه کنند. پس از مصاحبه مستندات و مدارک لازم را ارائه بنماید.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی چک

افراد پس از اخذ نوبت برای دریافت ویزی توریستی کشور چک بایستی مدارک زیر را نیز به همراه داشته باشند:

  • پاسپورت معتبر
  • تکمیل فرم درخواست ویزای توریستی
  • پرداخت هزینه صدور ویزا
  • بیمه نامه مسافرتی
  • رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما
  • ارائه مدارکی که تمکن مالی فرد را برای مدت اقامت در چک بیان می ­نماید.
  • ارائه دعوت نامه ( در صورت لزوم، دعوتنامه باید به تأیید پلیس مهاجرت چک رسیده باشد)
  • ارائه مدارک هویتی متقاضی و ترجمه آن به زبان انگلیسی
  • افرادی که قصد بازدید از بستگان خود در این کشور را دارند، بایستی مدارکی که نشان دهنده وابستگی آنان است را به همراه داشته باشند.

هزینه ویزای توریستی چک:

رده سنیهزینه
6 الی 1235€ (یورو)
بزرگسالان60€ (یورو)

مدت زمان بررسی ویزای توریستی چک

بررسی مدارک متقاضیان اخذ ویزای توریستی چک معمولا به مدت یک الی 4 ماه طول خواهد کشید. در برخی موارد این پروسه بیشتر از زمان بیان شده طول خواهد کشید. در این مدت زمان در صورت نقض مدارک از سوی کارگزار سفارت چک با متقاضی تماس برقرار گردیده است. از این رو تقاضاء تکمیل مدارک فرد را می ­نماید. این ویزا دارای اعتباری 90 روزه است. متقاضی بایستی پس از پایان اعتبار این ویزا خاک این کشور را ترک نماید. افرادی که دارای سوابق سفرهای بیشتری به دیگر کشورها هستند، شانس بیشتری برای اخذ ویزای توریستی چک خواهند داشت. جهت اطلاع از شرایط و هزینه زندگی در جمهوری چک مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

مدت زمان بررسی ویزای توریستی چک

ریجکتی ویزای توریستی چک

متقاضیان اخذ ویزای چک در نظر داشته باشند، کارگزاری سفارت چک با تمامی درخواست های ویزای متقاضیان موافقت نمی ­نماید. و در برخی موارد درخواست افراد بنا به دلایلی رد می­ گردد. از مهم ترین دلایل ریجکت و یا رد درخواست متقاضیان عبارتند از:

  • عدم برخورداری از سوابق سفر
  • عدم تمکن مالی لازم برای سفر به جمهوری چک
  • جعلی بودن مدارک ارائه شده
  • داشتن سابقه کیفری

انواع ویزاهای جمهوری چک

افراد با توجه به هدف سفر خود به کشور چک بایستی درخواست یکی از ویزاهای این کشور را بنمایند. دولت چک ویزاهای مختلفی را صادر می­ نماید. جدول زیر انواع ویزاهای مسافرتی به چک را نشان می­ دهد:

نوع ویزاتوضیحات
ویزای تجاریافرادی که قصد ایجاد کسب و کار و افزایش درآمد می­ باشند با اخذ این ویزا به جمهوری چک سفر می ­نمایند.
ویزای دانشجوییاین ویزا برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در چک را دارند صادر می شود.
ویزای درمانیاین ویزا برای افرادی که برای انجام کارهای پزشکی به این کشور سفر می نمایند، صادر می ­گردد.
ویزای توریستیاین ویزا برای گردشگری و بازدید از بستگان صادر می ­گردد.
ویزای ترانزیتاین ویزا در لیست ویزاهای خاص جمهوری کشور چک است. برای افرادی که قصد سفر به کشور سوم را دارند، صادر می گردد.
ویزای کار و تعطیلاتاین ویزا برای افرادی که قصد انجام کار در چک را دارند، صادر می­ گردد که خود دارای شرایطی می ­باشد.

معرفی جاذبه های گردشگری چک

اخذ ویزای توریستی چک متقاضیان زیادی دارد. در این بخش ما برخی از جاذبه های گردشگری شهر پراگ را معرفی می ­نماییم:

قلعه پراگ: پراگ مرکز کشور چک بوده و قلعه­ پراک اولین مکان دیدنی در این شهر است. افراد با ورود به این شهر از آن دیدن می نماید. این قلعه یکی از قدیمی ترین قلعه های جهان است. در مرتفع ترین بخش این شهر واقع گردیده است. بناهای مختلفی در این قلعه در قرون مختلف ساخته شده است. می ­توان گفت مکان زندگی فرانتس کافکا یکی از زیباترین مکان های این قلعه است. البته برای افرادی که علاقمند به ادبیات و شعر هستند.

میدان قدیمی شهر پراگ: شهر پراگ از معماری تاریخی برخوردار است. تمامی آن را می­ توان در میدان شهر مشاهده نمود. معماری این میدان ترکیبی از سبک های معماری در قرن های مختلف است که گردشگران زیادی را وجد می­ آورد. می­ توان به صراحت بیان نمود که میدان پراگ یکی از زیباترین میدان های شهر در اروپا است. از دیگر جاذبه های شهر پراگ کلیسای بانوی ماقبل از تین، ساعت نجومی و کلیسای سنت ویتوس می­ باشد.

دوستان و علاقمندان سفر به جمهوری چک می­ توانند با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایند. بدین ترتیب پاسخ تمامی سوالات مهاجرتی را از این مجموعه جویا شوند.

سوالات مهم در باب ویزای توریستی چک

در این بخش از مقاله در خصوص ویزای توریستی چک سوالات متدوال را پاسخ داده ایم:

  • مدارک لازم برای ویزای توریستی چک چیست؟ پاسپورت معتبر-تکمیل فرم درخواست ویزای توریستی-پرداخت هزینه صدور ویزا-بیمه نامه مسافرتی-رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما-ارائه مدارکی که تمکن مالی فرد را برای مدت اقامت در چک بیان می نماید- ارائه دعوت نامه ( در صورت لزوم، دعوتنامه باید به تأیید پلیس مهاجرت چک رسیده باشد)-ارائه مدارک هویتی متقاضی و ترجمه آن به زبان انگلیسی
  • وقت سفارت پک برای ویزای توریستی را چگونه اخذ کنیم؟ برای اخذ وقت سفارت و اخذ ویزای چک باید بدانید اعطاء ویزای چک به شرکتی موسوم به VFS Global واگذار گردیده است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *