ویزای مسافرتی ایتالیا

جاذبه های گردشگری ایتالیا

جاذبه های گردشگری ایتالیا

ایتالیا یکی از کشورهای اروپایی دارای فرهنگ و تاریخی دیرینه است. جاذبه های گردشگری ایتالیا همه ساله گردشگران بسیاری را مجذوب می نماید. آثار تاریخی به جا مانده از سده های پیشین و فرهنگ و تاریخ غنی ایتالیا از جمله مهمترین جاذبه های گردشگری در این کشور به شکار می ­رود. شهرهای ونیز، فلورانس و رم در این کشور به شهرهای هنری در جهان معروفند.

این شهرها علاوه بر منابع هنری، از جاذبه های طبیعی دیگری همچون کوهها، دریاچه ها و سواحل بسیار زیبایی برخوردار می­ باشند. از آنجاییکه ایتالیا کشوری مملو از جاذبه های طبیعی و گردشگری می­ باشد، لقب کشور زیبا را به این کشور داده اند. همه ساله این کشور پذیرای 40 میلیون توریست می ­باشد. از همین رو فرصت های شغلی بسیاری در این حوزه برای افراد در این کشور وجود دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه مقاله پیش رو سعی در معرفی جاذبه های گردشگری ایتالیا را دارد.

شهرهای توریستی ایتالیا

همانطور که در مقدمه اشاره نمودیم شهرهای وینز، رم و فلورانس از جمله پربازدید ترین شهرهای این کشور می ­باشند. شهر ونیز ایتالیا در قرن 5 میلادی در ایتالیا پدید آمد که از جمله قدیمی ترین شهرهای این کشور بشمار می ­رود. از 118 جزیره کوچک تشکیل شده است. این شهر در گذشته از قدرت های نظامی دریایی در قاره­ی اروپا محسوب می­ شد. معماری های این شهر بدست هنرمندان بزرگ این کشور و جهان همچون تیتیان، گیورگیون و ورنیس نقاشی شده اند. کارناول ونیز که یکی از جشن های قدیمی در این شهر است. در لیست جاذبه های گردشگری این شهر قرار دارد. مراسم این جشن بگونه ای برگزار می­ شود. شرکت کنندگان با قرار دادن ماسک هایی بر روی صورت به سطح شهر آمده و مراسم سنتی خود را اجرا می­نمایند.

شهر ورونای این کشور نیز از دیگر شهرهای هنری در این کشور است که نمایشنامه رومئو و ژولیت در این شهر شکل گرفت. ورونا دارای آمفی تئاتری است که دارای قدمتی بیش از 2000 سال می ­باشد. اکثر گردشگران با اخذ ویزای توریستی ایتالیا از این شهر دیدن نموده و معمولا در هنکام اجرای موسیقی های زنده این آمفی تئاتر شرکت می­ نمایند.

هرکولانیوم نیز شهری زیبا و دیدنی در این کشور است که در طول سال های متمادی در معرض فوران های آتشفشانی قرار گرفته است. اکثر ساختمان ها در این شهر از بین رفته و تنها فسیل و آثاری از بناهای این شهر به چشم می­ خورد. بناهای تاریخی و معماری های این شهر به هزاران سال قبل باز می­ گردد. هم اکنون تنها اسکلت هایی از آنها بجا مانده است.

فلورانس از جاذبه های گردشگری ایتالیا

همانطور که اشاره نمودیم فلورانس نیز از دیگر جاذبه های گردشگری ایتالیا است. این شهر را محل تولد رنسانس می­ دانند. کلیسای فلوانس از مهمترین بناهایی است که در این شهر وجود دارد. این کلیسا تا سال ها بدون گنبد و افراد زیادی سعی در ساختن گنبدی برای کلیسای شهر بودن که موفق به ساخت این گنبد نگردیدند. در نهایت فلیپو برونسکی با استفاده از روش های نوین گنبدی زیبا برای این کلیسا ساخت. در حال حاضر نیز گردشگران پس از ورود به شهر فلورانس از این کلیسا دیدن می ­نمایند.

فلورانس از جاذبه های گردشگری ایتالیا

فواره تروی و ماترا رم از جاذبه های گردشگری ایتالیا

رم پایتخت کشور ایتالیا و از پر جمعیت ترین شهرهای این کشور است. فواره تروی آبنمایی در این شهر است که دارای ارتباع 26 متر می­باشد. این آبنما نیز دارای قدمتی طولانی است. بطوریکه در دوره باروک نیز از این آبنما به عنوان جاذبه های گردشگری ایتالیا یاد شده است. مردم این شهر اعتقاد دارند، کسانی که سکه ای در این آبنما بیندازند، روزی 2 بار به شهر رم خواهند آمد. جالب است بدانید روزانه €3000 (یورو) سکه در این آبنما انداخته می­شود.

یکی دیگر از شهرهای تاریخی و جاذبه های گردشگری این کشور شهر ماترا است. این شهر در جنوب کشور ایتالیا موقعیت دارد. در گذشته گردشگران کمتری از این شهر دیدن کرده اند. اما در حال حاضر ماترا یکی از پربازدید ترین شهرهای ایتالیا محسوب می­ شود. مناطق کوهستانی در این شهر زیبائی ماترا را دو چندان نموده است.

جزیره سالینا و غار آبی کاپری از جاذبه های گردشگری ایتالیا

سالینا جزیره ای از جزایر آیولین است که دارای زیبائی های خاص و منحصر به فردی می­ باشد. این جزیره بزرگترین جزیره در اقیانوس آرام می­باشد که 2 آتشفشان مونته دای پورری و مونت فسا دل فلکی در این جزیره موقعیت دارند. البته هم اکنون این آتشفشان ها غیر فعال شده اند. این جزیره دارای جنگل های انبوه زیادی نیز می ­باشد. به راحتی می­ تواند درختان انگور و زیتون بی شماری را در این منطقه مشاهده نمود.

جاذبه های گردشگری ایتالیا به قدری زیادنند که نمی ­توان به صورت یکجا آنها را لیست نمود. غار آبی کاپری در این کشور از زیباترین جاذبه های گردشگری در این کشور بشمار می ­رود. این غار در شمال غربی شهر کاپری ایتالیا است. ورودی این غار تنها یک متر ارتفاع دارد. برای ورود به این غار زیبا باید سرتان را خم نماید. دوستان و علاقمندان مهاجرت به ایتالیا از مشاوره های مفید کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت غافل نشوید و از تجارب آنها در زمینه های مهاجرتی بهره­ مند گردید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *