مهاجرت به کشور پاراگوئه

تولد در پاراگوئه

تولد در پاراگوئه

با تولد در پاراگوئه می توان تابعیت این کشور را دریافت کرد. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله راهنمای شما می باشد. فاتحان اسپانیایی در سال 1524 وارد این کشور شدند و در سال 1537 شهر آسونسیون، اولین پایتخت فرمانداری ریو د لا پلاتا را تأسیس کردند. در طول قرن هفدهم، پاراگوئه مرکز مأموریت های یسوعیان بود. جایی که مردم بومی گوارانی به مسیحیت گرویدند و فرهنگ اروپایی را معرفی کردند. پس از اخراج یسوعیان از سرزمین های اسپانیا در سال 1767، پاراگوئه به طور فزاینده ای به یک مستعمره پیرامونی با تعداد کمی از مراکز شهری و مهاجران تبدیل شد.

به دنبال استقلال از اسپانیا در اوایل قرن 19، پاراگوئه توسط مجموعه ای از دولت های استبدادی اداره می شد که دارای سیاست های ملی گرایانه، انزوا طلبی و حمایت از حمایت بودند. این دوره با جنگ فاجعه بار پاراگوئه (70-1864) به پایان رسید. در طی آن کشور نیمی از جمعیت قبل از جنگ و حدود 25 تا 33% از سرزمین خود را به اتحاد سه گانه آرژانتین، برزیل و اروگوئه از دست داد. در قرن بیستم، پاراگوئه با یک درگیری بزرگ بین المللی دیگر روبرو شد. جنگ چاکو (1932–35) علیه بولیوی که در آن غالب بود. پس از آن، این کشور تحت رژیم های دیکتاتوری نظامی قرار گرفت. اوج آن با رژیم 35 ساله آلفردو استروسنر بود که تا سرنگونی وی در سال 1989 با یک کودتای داخلی داخلی ادامه یافت. این آغاز دوران دموکراتیک پاراگوئه است که تا به امروز ادامه دارد.

جمعیت شناسی در پاراگوئه

براساس سرشماری، جمعیت پاراگوئه توسط 5.163.198 نفر تشکیل شده است. این جمعیت مربوط به سال 2002 می باشد. حدود 56.7% در مناطق شهری و 43.3% در مناطق روستایی زندگی می کردند. مردان و زنان به ترتیب %50.4 و %43.3 از کل جمعیت را نشان می دهند. کودکان زیر 15 سال و افراد بالای 65 سال به ترتیب 37.1% و 4.9% جمعیت پاراگوئه را تشکیل می دهند. طبق پیش بینی ها، در آینده ای نزدیک شهر آسونسیون، همراه با بخش های مرکزی و آلتو پارانا، بیشتر مردم شهر را متمرکز خواهد کرد، که باعث فشار زیادی بر اشتغال و تقاضای روزافزون مسکن و خدمات عمومی می شود.

در نمودار زیر نرخ تولد پاراگوئه را در سال 2014 تا 2020 را مشاهده می کنید:

نرخ تولد پاراگوئه

از نظر قومی، پاراگوئه یکی از همگن ترین جمعیت ها را در آمریکای جنوبی دارد. حدود 91% از جمعیت آن را مستیزوس، اسپانیایی ها و گارانسی تشکیل می دهند. پاراگوئه ها دو زبانه هستند و دو زبان رسمی در این کشور اسپانیایی و گوارانی می باشد. 59% مردم بیشتر در خانه گوارانی صحبت می کنند. 36% به زبان اسپانیایی صحبت می کنند و بقیه به زبان های دیگر صحبت می کنند. 6% مردم فقط اسپانیایی صحبت می کنند.

نوزاد در هر 1000 نفر می باشد این 29.6 نوزاد تازه متولد شده در هر 1000 نفر بود. در سال 2002، میزان مرگ و میر خام 3.6 در هر 1000 نفر بود. امید به زندگی هنگام تولد در مردان از 67.5 به 68.6 سال و در زنان از 72 به 73.1 سال رسیده است. در جدول زیر نرخ مرگ و میر از سال 2014 تا 2020 را مشاهده می کنید:

سالنرخ مرگ و میر
20144.64
20154.68
20164.72
20174.76
20184.81
20194.86
20204.91

تابعیت از طریق تولد در پاراگوئه

افراد زیر جز تبعه کشور پاراگوئه محسوب می شوند:

  • افراد متولد قلمرو جمهوری پاراگوئه
  • فرزندان یک مادر یا پدر پاراگوئه ای که یکی یا هر دو در خدمت جمهوری هستند، در خارج از کشور متولد می شوند.
  • فرزندان یک مادر یا پدر پاراگوئه ای که در خارج از کشور متولد شده اند، هنگامی که در جمهوری مستقر می شوند.
  • نوزادان والدین نادیده گرفته می شوند، جمع آوری شده در قلمرو جمهوری

رسمیت دادن به حق مندرج با اعلامیه ای از طرف علاقه مند هنگامی که متقاضی یک فرد بالغ باشد (بالای 18 سال) انجام می شود. اگر آن ها هنوز تحقق نیافته باشند، منوط به تصویب توسط طرف ذینفع اعلامیه نماینده قانونی آن ها تا آن سن معتبر خواهد بود. قانون ملیت این کشور براساس اصل جوس سولی تنظیم شده است. قانون ملیت براساس فصل 3 قانون اساسی پاراگوئه سال 1992 است. هر شخصی که در این کشور متولد شود از بدو تولد تابعیت این کشور را به دست می آورد. تنها استثنا در مورد فرزندان افرادی است که در خدمت یک دولت خارجی می باشند (مانند دیپلمات های خارجی). فرزندان در صورت داشتن شرایط زیر خارجی ها می توانند برای تابعیت پاراگوئه اقدام کنند:

  • بزرگتر از 18 سال
  • حداقل 3 سال در پاراگوئه اقامت دائم داشته باشد.
  • رفتار خوب پیروی از قانون
  • شهروندان دارای تابعیت حق ندارند رئیس جمهور شوند.

بنابراین، می توان نتیجه گرفت که با تولد در پاراگوئه می توان تابعیت کشور پاراگوئه را دریافت کرد. علاقه مندان به مهاجرت به این کشور می توانند مقاله مهاجرت به پاراگوئه را مطالعه نمایند.

تابعیت از طریق تولد در پاراگوئه

دریافت تابعیت پاراگوئه از طریق تولد در پاراگوئه

دریافت تابعیت براساس قانون اساسی این کشور است. تابعیت از طریق تولد در پاراگوئه اماکان پذیر می باشد. یعنی کودکی که در کشور پاراگوئه متولد شود می تواند تابعیت را دریافت کند. این بدون در نظر گرفتن ملیت والدین می باشد. به علاوه، کودکی که در خارج از کشور متولد شده باشد و یکی از ولدین او تابع پاراگوئه باشد می تواند تابعیت پاراگوئه را دریافت نماید.کودک متولد خارج از کشور، که یکی از والدین وی متولد طبیعی پاراگوئه است. می تواند تابعیت را دریافت نماید. در صورتی که کودک اقامت دائم پاراگوئه را بدست آورد و از حقوق استفاده نکرده یا از تعهدات ذاتی تابعیت کشور محل تولد پیروی نکرده باشد.

کودکی که در خارج از کشور متولد شده است، یکی از والدین وی پاراگوئه ای بومی است. از حقوق استفاده کرده یا تعهدات مورد نیاز کشور محل تولد خود را رعایت کرده است. کودک متولد خارج از پدر و مادر غیر پاراگوئه ای که در خدمت جمهوری هستند و اقامت خود را در پاراگوئه تأسیس کرده اند. هیچ ارتباطی با پاراگوئه ندارد. شرایط آن در بالا اشاره شده است. هیچ پاراگوئه ای بومی متولد شده نمی تواند به طور غیر ارادی تابعیت خود را سلب کند. اما می تواند داوطلبانه آن را ترک کند. نه ازدواج و نه فسخ ازدواج تابعیت همسر یا فرزندان آن ها را تغییر نخواهد داد. علاقه مندان به دریافت تابعیت خارج از کشور می توانند مقاله تولد در اکوادور را مطالعه نمایند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با تولد در پاراگوئه می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *