مهاجرت به شیلی

تولد در شیلی

تولد در شیلی

قانون اخذ تابعیت از طریق تولد در بسیاری از کشورهای دنیا وجود دارد. تولد در شیلی یکی از مباحث مورد بررسی در قانون این کشور می باشد. فرزندی که در خاک این کشور متولد شود، شهروندی و تابعیت این کشور را کسب خواهد کرد. بسیاری از متقاضیانی قصد تولد فرزند خود در کشوری دیگر را دارند، در ابتدا می باید از قوانین اقامت و تابعیت آن کشور آگاهی کامل کسب کنند. در این مقاله کارشناسان مجرب ما مبحث تولد در این کشور را طبق قوانین اقامت و تابعیت در سال 2023 میلادی مورد بررسی قرار می دهند.

مباحثی که در باب تولد در این کشور مورد توجه قرار می گیرد به شرح زیر می باشد:

  • اخذ تابعیت از طریق تولد در این کشور چگونه می باشد؟
  • آیا از طریق تولد در این کشور می توان پاسپورت این کشور را اخذ نمود؟

بررسی ملیت کشور شیلی

این کشور به دلیل مهاجر پذیری در سال های اخیر دارای ملیت های متفاوتی می باشد. اکثر ملیت های موجود در این کشور حدود 64% افراد اروپایی و حدود 30% مستیزو خواهند بود. در این میان درصد کمی شامل سایر افراد 2.6% می باشند. این میزان مهاجر پذیری در سال 2017 میلادی به اوج خود رسید. امروزه بسیاری از متقاضیان این قاره وسیع در آمریکای جنوبی را به عنوان مقصدی برای تحصیل، ازدواج، کار، تولد، سرمایه گذاری و خرید ملک در نظر گرفته اند.

اخذ تابعیت از طریق تولد در شیلی

قانون تابعیت در این کشور بر 2 اصل تابعیت از طریق خون و تابعیت از طریق خاک پایبند می باشد. بر اساس قانون محلی این کشور، تمامی فرزندان که در خاک این کشور متولد می شوند به طور اتوماتیک و طبق قانون این کشور، از شهروندی و پاسپورت ملی این کشور برخوردار می شوند. در بسیاری از کشورهای اروپایی، فرزندان تازه متولد شده حق تابعیت پیدا نمی کنند، در کشورهای کانادایی و آمریکایی فرزند تنها پس از رسیدن به سن معینی از تابعیت برخوردار می شوند. متقاضیانی قصد تمایل به تولد فرزند در این کشور را دارند، می باید این نکته را در نظر داشته باشند که هزینه زایمان در این کشور به نسبت سایر کشورهای اروپایی پایین تر می باشد.

از مزایای تولد در این کشور چند نمونه بیان شده است:

  • اخذ تابعیت و پاسپورت ملی
  • امنیت کشور
  • شرایط مناسب برای بارداری و زایمان
  • عدم پرداخت مالیات افراد مقیم این کشور
  • ارائه کلینیک های عالی جهت زایمان

مقایسه هزینه بیمارستان های این کشور در مقایسه با 2 کشور ایالات متحده آمریکا و کانادا در نمودار زیر بیان شده است:

بررسی هزینه زایمان و تولد در شیلی

هزینه زایمان در کلینیک های خصوصی این کشور به دلیل عدم پوشش بیمه درمانی بسیار بالا می باشد. هزینه زایمان طبیعی در این کشور با پوشش سونوگرافی و روش های درمانی در طول 9 ماه بارداری حدود 7408555CLP تا 14817110CLP (پزو شیلی) خواهد بود. بیمه خدمات درمانی در این کشور حدود 80% از هزینه های مربوط به بارداری را پوشش می دهد. هزینه زایمان طبیعی و سزارین شامل این پوشش خواهد شد و در صورتی که فرزند شما با عوارضی مانند وزن کم و یا مشکلات دیگری به دنیا بیاید، این هزینه قابل افزایش می باشد.

هزینه خدمات در کلینیک های تخصصی این کشور با توجه به نوع بیمه خدماتی متقاضی حدود 7408555CLP (پزو شیلی) خواهد بود. کلینیک های تخصصی در خصوص دریافت این مبلغ مزایا و خدماتی را در اختیار متقاضی خواهند گذاشت:

خدمات دریافتی از کلینیک های تخصصی در این کشور در جدول زیر بیان شده است:

مراحلمزایا
1معاینه مکرر و تحت نظر دکتر قبل از تولد کودک
2زایمان تحت نظر کادر مجرب کلینیک
3نظارت فرزند و مادر پس از زایمان توسط دکتر
4ارائه تخت و محیط مناسب به مادر، معمولا به مدت 3 روز

مزایای تولد در شیلی

متقاضیانی که قصد تولد فرزند خود در این کشور را دارند، به دنبال مزایای رایج در این کشور می باشند. یکی از کشورهای واقع در قاره آمریکای جنوبی است با مزایای ویژه آینده مناسبی را برای فرزندان شما میسر می سازد. چند نمونه از مزایایی قابل توجهی که با تولد در این کشور شامل حال متقاضی می شود، در جدول زیر بیان شده است:

مراحلمزایا
1ارائه اجازه اقامت والدین و در نهایت اجازه اقامت فرزند داده می شود.
2اخذ تابعیت فرزند پس از تولد
3اخذ پاسپورت و شناسنامه ملی برای کودک

مزایای تولد در شیلی

بررسی پاسپورت ملی کشور شیلی

افرادی که از بدو تولد در این کشور به دنیا آمده باشند پاسپورت ملی و تابعیت این کشور را اخذ خواهند نمود. تنها در موارد استثنا مانند گروه اول فرزندان افرادی که در خدمت دولت و دپارتمان های دولتی می باشند و در گروه دوم فرزندانی که والدین آنها اقامت این کشور را ندارند. با این وجود فرزندان پس از رسیدن به سن 21 سالگی می توانند برای اخذ تابعیت این کشور اقدام نمایند و بدین ترتیب می توانند تابعیت این کشور را قبل از تولد 22 سالگی اخذ نمایند.

بررسی قانون دو تابعیتی در شیلی

در بررسی قانون دو تابعیتی می باید به این نکته توجه داشت که بسیاری از کشورها قانون دو تابعیتی را می پذیرند و تعدادی نیز از پذیرش افراد با دو تابعیت خودداری می نمایند و خواهان اعطای یک تابعیت، آن هم تابعیت کشور خود را می باشند. طبق قانون این کشور قانون دو تابعیتی به متقاضیان اعطا می شود. متقاضیانی که اقامت و تابعیت این کشور را اخذ نموده اند نیازی به لغو تابعیت اول خود ندارند. برای اخذ تابعیت دوم این کشور نیازی به ثبت در مراجع معتبر نمی باشد.

مهاجرت به شیلی از روش های بسیار زیادی میسر خواهد بود. روش مهاجرتی تولد در شیلی امروزه مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار گرفته است. در این روش مهاجرتی می باید در ابتدا به قوانین حاکم در این کشور در برای تابعیت و اقامت توجه داشت. در صورت تمایل و کسب اطلاعات بیشتر در این باب می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید. مشاورین مجرب ما به صورت مشاوره تلفنی (رایگان) و مشاوره حضوری اطلاعات کافی در انواع زمینه های مهاجرتی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *