اروپا

تحصیل پزشکی در اروپا

تحصیل پزشکی در اروپا

همانطور که می­ دانید پزشکی از جمله مشاغل پر درآمد در جهان است، بدین ترتیب تحصیل پزشکی در اروپا علاقمند زیادی در میان متقاضیان خارجی دارد. بطوریکه سالانه 40% از دانشجویان کشورهای آمریکا، استرالیا و کشورهای آسیایی جهت ادامه تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی به اروپا سفر می­ نمایند. دانشگاه های پزشکی اروپا از امکانات و تجهیزات مدرنی برخوردارند. هزینه های تحصیل پزشکی اروپا در مقایسه با آمریکا، انگلستان و کانادا بسیار مقرون به صرفه می­ باشد. کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تلاشند تا بهترین دانشگاه های پزشکی با شهریه های مناسب را به دانشجویان علاقمند به این رشته معرفی بنمایند.

پذیرش در دانشگاه های پزشکی اروپا منوط به قبولی در آزمون ورودی می­ باشد. رشته های پزشکی 2 مرحله ای هستند. دانشجویان برخی از دروس را به صورت تئوری در کلاس های درسی و برخی دیگر به صورت عملی و در بیمارستان ها تحت نظر اساتید برجسته ارائه می­ گردد. از آنجائیکه در دوره های عملی دانشجویان با بیماران بایستی ارتباط برقرار نمایند. از این رو نیازمند مهارت زبان بومی کشورهای اروپایی هستند. البته تدریس در رشته های پزشکی در برخی کشورها همچون ایرلند به صورت کامل به زبان انگلیسی ارائه داده می ­شود. لازم بذکر است دانشجویان جهت تحصیل پزشکی در برخی از کشورها امکان گذراندن دوره های زبان را داشته و پس از آن می توانند به تحصیل در این رشته بپردازند.

شرایط تحصیل پزشکی در اروپا

پذیرش در دانشگاه های پزشکی اروپا هر کدام دارای شرایطی هستند که دانشجویان عزیز با مراجعه به سایت این دانشگاه ها می­ توانند از شرایط پذیرش هریک از آنها مطلع گردند. اما اکثر دانشگاه های پزشکی اروپا جهت پذیرش دانشجویان آزمون های ورودی را اخذ می­ نمایند. البته امکان تحصیل بدون شرکت در آزمون های ورودی نیز وجود دارد. از دیگر شرایط پذیرش در رشته های پزشکی در اروپا ارائه مدرک زبان انگلیسی می ­باشد. با توجه به اینکه اکثر دانشگاه های اروپایی علاقمند به جذب دانشجویان بین المللی هستند. تدریس برخی دروس و بعضا تمامی آنها به زبان انگلیسی ارائه داده می ­شود.

تحصیل پزشکی در کشورهایی همچون چک، ایرلند و انگلستان بطور کامل به زبان انگلیسی ارائه داده می­ شود. آلمان و اتریش نیز به 2 زبان المانی و انگلیسی ارائه داده می ­شود. اما در میان کشورهای فوق دانشگاه های انگلستان و آلمان در سطوح بالایی قرار دارند. آموزش های باکیفیتی را به دانشجویان ارائه می­ نمایند. از برترین دانشگاه های جمهوری چک می­ توان دانشگاه چارلز را نام برد که در جایگاه 230 در میان دانشگاه های جهان قرار دارد. مقاله تحصیل در آلمان را از طریق لینک مذکور بررسی بفرمائید.

شرایط تحصیل پزشکی در اروپا

مدارک لازم جهت تحصیل پزشکی در اروپا

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل را دارند، ملزمند ابتدا درخواست پذیرش خود را آماده نمایند. همچنین کلیه مدارک را به دانشگاه های پزشکی اروپا ارائه نمایند:

  • پاسپورت معتبر
  • تکمیل فرم درخواست پذیرش
  • ارائه کلیه مدارک تحصیلی
  • برخورداری از مهارت زبان انگلیسی

مدارک لازم جهت تحصیل در رشته های پزشکی برای هر یک از متقاضیان متفاوت می باشد. همچنین هزینه تحصیل و زندگی برای هر یک از متقاضیان با توجه به ملیت متفاوت است. از این رو مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تمام تلاش خود را در راستای تحصیل در کشورهای اروپایی برای راهنمایی شما گذاشته اند. جهت کسب ازطلاع از شرایط اقامت در اروپا مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

Rate this post