مهاجرت تحصیلی چین

اعزام دانشجو به چین

تحصیل و اعزام دانشجو به چین

هر ساله اعزام دانشجو به چین در طیف گسترده ای از رشته ها به خصوص رشته های پیراپزشکی در حال افزایش می باشد. کشور چین از جمله کشورهای می باشد. در زمینه تحصیل و مطالعه پیشرو است. به صورتی که این کشور در سال 2023 به یکی از جذاب ترین و پر متقاضی ترین کشورهای دنیا به شمار می رود. در ادامه این مقاله به علت اصلی که منجر به جذابیت دانشگاه های چینی برای تحصیلات دانشگاهی خود در خارج از کشور می باشد خواهیم پرداخت.

تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سعادت با سال ها تجربه در خصوص اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی مفتخر به راهنمایی شما در این باب می باشد.

  • شرایط و مزایای تحصیل در این کشور به چه صورت می باشد؟
  • شرایط ورود به دانشگاه های این کشور چگونه خواهد بود؟
  • آینده شغلی و بازار کار پس از تحصیل در این کشور به چه صورت می باشد؟

اینفوگرافی اعزام دانشجو به چین

مزایای تحصیل در چین

محوریت این مقاله را به طور عمده، مزیت های تحصیل در چین قرار داده ایم. یکی از مواردی که قبل انتخاب یک کشور برای مقصد مهاجرتی ضروری است. همچنین باید در مرحله اول با مزایا و معایب آن آشنا شویم. درک همزمان مزیت ها و محدودیت های یک کشور، می تواند راهگشای انتخاب درست و اصولی یک کشور باشد. لذا در این جا به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

مزیت های تحصیل و اعزام دانشجو به چین به طور خلاصه به این صورت است:

  • تجربه غنی دانشجویان
  • آشنایی با طیف متنوعی از مردم
  • داشتن چشم انداز خوب از اشتغال در آینده
  • آموزش کلیه مهارت های زبان
  • عدم آزمون های ورودی سخت
  • آماده سازی برای مهاجرت و کار در خارج از کشور
  • :وجود محیط بهتر و با امکانات تر

در خصوص مشاوره برای مهاجرت فرم زیر را تکمیل کنید:


آیا اعزام دانشجو در چین گران است؟

در مقایسه با انگلستان یا ایالات متحده، تحصیل در چین هزینه بسیار کمتری دارد، اگرچه هنوز به طور قابل توجهی گرانتر از برخی از کشورهای اروپایی است. بسته به موسسه و موضوع، دانشجویان می توانند انتظار داشته باشند که بین ¥11480 تا ¥20880 (یوان) در هر سال تحصیلی (£1320 تا £2400 پوند) پرداخت کنند

اعزام دانشجو به چین در مقطع کارشناسی

یکی از مهمترین مقاطع تحصیلی در این کشور، مقطع تحصیلی کارشناسی خواهد بود. تحصیل کارشناسی در این کشور بین 3 الی 4 سال تحصیلی طول خواهد کشید. امکان تحصیل در رشته های مختلفی اعم از رشته مدیریت، حسابداری، پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، مهندسی، کشاورزی و غیره امکان پذیر خواهد بود. رشته های پزشکی و پیراپزشکی حدود 5 الی 6 سال طول خواهد کشید. شامل دروس خصوصی و عمومی خواهد بود. تحصیل در مقطع کارشناسی عموما به زبان رسمی این کشور می باشد. همچنین هزینه تحصیل در این مقطع با توجه به نوع دانشگاه، مقطع تحصیلی و ملیت متقاضی تعیین خواهد شد.

شرایط اعزام دانشجو به این کشور در سال های اخیر با تقاضای بسیاری از متقاضیان بین المللی همراه بوده است. از این رو در نمودار زیر تعداد پذیرش دانشجویان در چین به تفسیر درآمده است:

تعداد پذیرش دانشجویان در چین

کسب تجربه غنی با اعزام دانشجو به چین

اکثر دانشجویانی که تصمیم به تحصیل در خارج از کشور و به خصوص کشور چین گرفته اند، می توانند دارای درک بهتر فرهنگ های دیگر و به دست آوردن یک ذهنیت جهانی باشند. افراد این فرصت را خواهند داشت که برای آشنایی بیشتر با زبان های مختلف، غذاهای و آداب و رسوم هیجان انگیز این کشور آشنایی بیشتری داشته باشند. چرا که با آشنایی با یک محیط فرهنگی جدید و یادگیری از یک سیستم آموزشی دارای تفاوت، بسیاری از دانشجویان این کشور احساس می کنند، دارای تجربه غنی تری شده اند. مگر این که در کشور خود اقدام به تحصیل کرده باشند.

اقدام به مهاجرت به خارج از کشور برای مطالعه می تواند فرصت را برای ایجاد دوستی با مردم از سراسر جهان باز نماید. متقاضیان تحصیل در چین می توانند با شروع تحصیل، زندگی و سفر در این کشور با طیف وسیعی از مردم آشنا شده و اقدام به ایجاد یک شبکه بین المللی از دوستان خود در طول عمر. نمایند کلیه این روابط و خاطرات یکی از بزرگ ترین دلایل برای تحصیل در خارج از کشور می باشد. در ضمن مقرون به صرفه بودن هزینه تحصیل و زندگی در چین نیز یکی دیگر از مزیت های تحصیل در این کشور است.

چشم انداز خوب از اشتغال در آینده چین

دانشجویان چینی که به عنوان یکی از دلایل اصلی تحصیل در خارج از کشور، می توانند فرصت های شغلی آینده خود را به دست آورند. هم چنین در میان دانش آموزان چینی و والدین آنها، اعتقاد قوی وجود دارد. آموزش در خارج از کشور، می تواند منجر به فرصت های شغلی و افزایش توسعه حرفه ای این اشخاص شود. به صورتی که در سال های اخیر، قبل از این که دانش جویان اقدام به رفتن به کشور خود نمایند، می توانند با تحصیل در این کشور دارای روند رو به رو رشدی مواجه شوند. با شروع نمودن فرایند تحصیل در یک کشور انگلیسی زبان، دانش آموزان می توانند مهارت های زبان خود را یاد بگیرند و بهبود ببخشند. آنها به سرعت می توانند زبان جدیدی را پیدا کنند. شما می توانید دستور زبان و املا خود را بسیار سریعتر از آنچه که فکر می کنند در چین فرا بگیرند.

میزان درآمد در این کشور در سال 2023 بدین شرح می باشد:

  • حداقل درآمد حدود 7410CNY (یوان چین)
  • میانگین درآمد حدود 29300CNY (یوان چین)
  • حداکثر درآمد حدود 131000CNY (یوان چین)

میزان نرخ بیکاری در این کشور بدین شرح است:

نرخ بیکاری چین

عدم آزمون های ورودی سخت در کشور چین

آزمون ورودی در چین (Gaokao) یکی از پرطرفدارترین و پر متقاضی ترین دوره های آزمون ورودی در حال حاضر می باشد. مهم ترین امتحان در این کشور، برای تمام فارغ التحصیلان دبیرستان است که به دنبال تحصیل در مقطع کارشناسی هستند. به همین دلیل جای تعجب نیست که بسیاری از والدین از امتحان ورودی به عنوان یک دلیل بزرگ برای تحصیل در خارج از کشور در سایر کشور های دیگر اجتناب می نمایند. در واقع، بسیاری از والدین آزمون ورودی کشور چین را به عنوان یک فرصت خوب برای بچه های خود برای فرار از این رقابت شدید از آزمون های سایر کشور های دیگر می نمایند. بسیاری از رشته ها مانند رشته پزشکی و پیراپزشکی در این کشور نیازمند آزمون ورودی می باشد. این آزمون ها قبل از اقدام برای پذیرش اصلی از دانشگاه برگزار خواهد شد.

آماده سازی برای مهاجرت و کار در خارج از کشور

بعضی از دانش آموزان که قصد دارند در پایان دوران دبیرستان خود به یک کشور خارجی مهاجرت نمایند. به دلیل وجود یک فرآیند درخواست سخت گیرانه و الزامات واجد شرایط شدن مشکل در کشور خود، آنها تصمیم می گیرند. بدین ترتیب تا در خارج از کشور تحصیل کنند تا بتوانند قبل از مهاجرت آماده شوند. هنگامی که ما به سطوح تحصیلی و حوزه های تحصیلی که اغلب دانشجویان چینی به دنبال آن هستند نگاه می کنیم، متوجه خواهیم شد که مدت زمان لازم برای تحصیل نمودن در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد بسیار کوتاه می باشد. دانشجو می تواند در این مدت زمان کوتاه به کسب و کار محبوب خود در زمینه امور تحصیلی خود برسد.

شرایط و ساعت کار مجاز برای دانشجویان بین المللی در این کشور برای مقاطع مختلف بدین صورت می باشد:

  • مقطع کارشناسی حدود 10 ساعت در هفته
  • مقطع کارشناسی ارشد حدود 20 ساعت در هفته

وجود محیط بهتر و با امکانات تر در کشور چین

دانشجویانی که در این کشور مشغول به تحصیل می باشند دارای این اعتقاد می باشند که با شروع تحصیل نمودن در این کشور و مطالعه در دانشگاه های این کشور آنها می توانند با یک محیط آموزشی بهتر آشنا شوند. این موضوع به این دلیل می باشد که مدارسی که در خارج از کشور یک دارای محیط یادگیری می باشند نسبت به سایر محیط های آموزشی در کشور های دیگر از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار خواهند شد. همچنین دارای تمرکز بیشتری بر بهبود یافتن مهارت های نظیر آشنایی با برنامه نرم افزاری دانش آموز، از قبیل رهبری، کار گروهی و تصمیم گیری خواهد بود.

برترین شهرهای دانشجویی در این کشور برای دانشجویان خارجی بدین ترتیب هستند:

  • پکن
  • چینگدائو
  • هاربین
  • Xiamen
  • کانمینگ

فرآیند اعزام دانشجو به چین

از جمله مراحلی که برای گذراند فرایند تحصیل و اعزام دانشجو به چین وجود دارد عبارتند از:

  • پیدا نمودن اطمینان لازم برای موفقیت در گرفتن پیشنهاد یا نامه ای که بیان گر پذیرش معتبر باشد.
  • پیدا نمودن اطمینان لازم از داشتن گذرنامه دارای اعتبار با حداقل 18 ماه اعتبار
  • دانلود نمودن فرم درخواست ویزا از وب سایت سفارت خانه این کشور
  • در صورتی که متقاضیان به سن قانونی 18 سال نرسیده باشند. در این صورت ملزم به حصول اطمینان از داشتن فرم درخواست والدین همراه یا قیم می
  • باشند که حتما امضاء شده باشد.
  • مزایای اعزام دانشجو به چین

    چین یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی است. بسیاری از دانشجویان با انتظار فرصت های شغلی بهتر در زمینه هایی مانند سفر، رسانه های خبری، دانشگاهی، کار دیپلماتیک، مالی، تجارت، بانکداری و بسیاری موارد دیگر، تحصیل در چین را انتخاب می کنند. شرکت ‌های بین ‌المللی برای استعدادهایی با مهارت ‌های چینی ماندارین رقابت می‌کنند تا به‌عنوان مدیران اجرایی برای سرمایه‌گذاری ‌های چینی خود انتخاب شوند.

    6 مورد از مزایای اعزام دانشجو به چین:

    • شهریه مقرون به صرفه
    • زندگی در کشوری پیشرفته
    • تجربه جهانی خود را افزایش دهید.
    • آینده شغلی خود را بهبود بخشید.
    • زبان چینی را یاد بگیرید.
    • فرهنگ چینی را کشف کنید.

    هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی برای دانشجویان بین المللی در چین نسبتاً ارزان است، به خصوص در مقایسه با ایالات متحده و سایر کشورهای غربی. چین یکی از سخاوتمندانه ترین کشورهاست که به دانشجویان بین المللی بورسیه می دهد.

    تعداد دانشگاه ها و کالج ها در چین در نمودار زیر مشخص است:

تعداد دانشگاه ها و کالج ها در چین

اعزام دانشجو به چین در مقطع کارشناسی

از مهم ترین برنامه های تحصیلی در این کشور، دوره آموزشی کارشناسی می باشد. برنامه های کارشناسی به طور معمول 4 سال به طول می انجامد. در رشته های مختلفی از تجارت، فناوری، علوم و مهندسی گرفته تا پزشکی و علوم انسانی در دسترس است. دوره های پزشکی و دندانپزشکی تقریبا 5 سال به طول انجامد. دوره ها به زبان چینی (معمولاً ماندارین) و انگلیسی تدریس می شود. برای تحصیل به زبان انگلیسی، باید بررسی کرد که کدام دانشگاه ها دوره تحصیلی مورد نظر را به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

برای پذیرش در دوره کارشناسی، شهروندان غیر چینی بایستی این موارد را در نظر بگیرند:

پارامترشرح
سنبالای 18 سال
مدارک لازمارائه گواهی سلامت
گذرنامه معتبر خارجی
ارائه مدرک فارغ التحصیلی دبیرستان
مدرک زبان انگلیسی یا چینی

لازم به ذکر است که امتحانات ورودی برای برنامه های کارشناسی الزامی نیست. زیرا فقط تعداد کمی از دانشگاه ها آنها را برای دوره های کارشناسی ارشد و یا برای رشته های پزشکی تعیین می کنند.

اعزام دانشجو به چین در مقطع کارشناسی ارشد

هر 2 دوره کارشناسی ارشد و تحقیقاتی دکتری در موضوعات مختلفی وجود دارد. معمولاً به 2 یا 3 سال تحصیل نیاز دارد. زبان اصلی آموزش، زبان ماندارین است. اما تعدادی از دانشگاه ها دوره های کارشناسی ارشد را به زبان انگلیسی نیز ارائه می دهند. تا بتواند تعداد بیشتری دانشجویان بین المللی را جذب کنند. شما از طریق یک سری سخنرانی ها، سمینارها، کارگاه ها و تحقیقات فردی خود یاد خواهید گرفت. روش های ارزیابی شامل امتحانات کتبی و شفاهی دروس و ارائه می باشد.

برای پذیرش در دوره کارشناسی ارشد، بایستی موارد زیر در نظر گرفته شود:

پارامترشرح
سن18 سال یا بالاتر
مدارک لازمگذرنامه معتبر خارجی
مدرک کارشناسی
1 یا 2 توصیه نامه

برخی از موسسات ممکن است از شما بخواهند که در آزمون ورودی شرکت کنید. لازم است مهارت خود را قبل از پذیرش در یک دوره ثابت کنید.

اعزام دانشجو به چین در مقطع دکترا

برای تحصیل در مقطع دکترا نیز می توان به کشور چین مهاجرت کرد. برنامه های دکترا در اکثر رشته ها در این کشور موجود است. حدودا 3 سال به طول می انجامد. برای به دست آوردن موفقیت در مقطع دکترا، متقاضی باید سابقه پژوهشی خوبی ارائه دهد. بهتر است دانشجو حداقل 2 مقاله ISI با رتبه بالا ارائه دهد. برای ورود به دوره دکتری به یک مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن و حداقل 2 نامه توصیه از استادان نیاز دارد. بهتر است برای افزایش شانس پذیرش در مقطع دکتری مدرک زبان نیز ارائه گردد.

تحصیل و اعزام دانشجو به چین در مقطع کارشناسی ارشد

درخواست ویزای تحصیلی جهت اعزام دانشجو به چین

قبل از اعزام دانشجو به چین اتباع خارجی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، باید برای درخواست ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمایند. جالب است بدانید که روند درخواست ویزای تحصیلی چین بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی بسیار ساده است. زمان عادی پردازش ویزای تحصیلی چین 3 روز کار می باشد. علاوه بر این می توانید از خدمات اکپرس اخذ ویزا نیز استفاده کنید که زمان پردازش تها 1 تا 2 روز کاری است. به این نکته نیز توجه فرمایید که هزینه درخواست ویزای تحصیلی چین بسته به ملیت متقاضیان متفاوت است. به طور مثال هزینه ویزای دانشجویی برای دانشجویان کشورهای ثالث 295¥ (یوان) اما برای شهروندان کشورهای حوزه شنگن 455¥ (یوان) می باشد. البته در صورت نیاز به تحویل سریع از شما انتظار می رود که هزینه اضافی پرداخت نمایید.

به طور کلی روند درخواست ویزای تحصیلی قبل از اعزام دانشجو به چین به شرح زیر می باشد:

  • دریافت نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های معتبر در چین: دانشجویان اعزامی باید یکی از دانشگاه های چین که اتباع خارجی را می پذیرند انتخاب کرده و در آن دانشگاه اقامت کنند.
  • فرم درخواست ویزای تحصیلی چین را پر گرده و امضا کنید.
  • متقاضیان باید در مرکز خدمات درخواست ویزای چین یا سفارت چین درخواست دهند.
  • هزینه درخواست ویزای تحصیلی را پرداخت کنید: هزینه درخواست به ملیت شما بستگی دارد.
  • منتظر جواب ویزای خود باشید: معمولا زمان رسیدگی به ویزای تحصیلی 3 روز کاری است.
  • سفر به چین: زمانی که ویزای تحصیلی شما تایید شد، پس از دریافت ویزا شما آزاد هستید که به چین سفر کنید.
  • برای اخذ مجوز اقامت اقدام نمایید: پس از ورود به چین، دانشجویان اعزامی باید به اداره امنیت عمومی بروند و برای مجوز اقامت درخواست دهند.

برترین دانشگاه ها جهت اعزام دانشجو به چین

طی سالهای اخیر اعزام دانشجو به چین به بهترین دانشگاه های این کشور، رونق چشم گیری پیدا کرده است. از مهمترین دانشگاه های چین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برترین دانشگاه های چینرتبه جهانیخصوصیات
دانشگاه پکن18دانشگاه پکن که در سال 1895 تاسیس شد، اولین دانشگاه ملی در تاریخ چین بود. از زمان تاسیس یک موسسه پیشرو در آموزش عالی و تحقیقات در چین بوده است.
دانشگاه فودان55این دانشگاه دارای 40000 نفر دانشجو می باشد، که دانشجویان بین المللی حدود 15% از کل دانشجویان کارشناسی را تشکیل می دهند.
دانشگاه جیائو تونگ51این دانشگاه یکی از معتبرترین و منتخب ترین دانشگاه های چین است، که به دلیل تحقیقاتی چشم گیر خود از شهرت جهانی رو به رشدی برخوردار است.
دانشگاه ژجیانگ69دانشگاه ژجیانگ یکی از موسسات آموزش عالی پیشرو در چین و همچنین یکی از قدیمی ترین آنها است.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین دانشگاه چین را از دیدگاه دانشجویان بین المللی مشاهده فرمایید:

 

بورسیه تحصیلی در چین

تعدادی بورسیه تحصیلی در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می گیرد. برنامه بورسیه تحصیلی دولت چین، به طور کامل و جزئی حامی دانشجویان خارجی در هر 2 مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است. شورای بورسیه تحصیلی این کشور برنامه را اداره می کند. میزان بورسیه موجود در دسترس دانشجو، بستگی به موضوع و نهاد انتخابی دارد. برای جذب بهترین دانشجویان بین المللی، بسیاری از دانشگاه های برجسته چین نیز برنامه های بورسیه تحصیلی خود را برای دانشجویان خارجی تنظیم کرده اند.

بورسیه ها در چین 2 دسته هستند:

  • مستقیماً از سمت دانشگاه به دانشجو تعلق می گیرد.
  • بورسیه هایی که دولت محلی به دانشجویان بین المللی که در این منطقه تحصیل می کنند، ارائه می دهند.

هزینه اعزام دانشجو به چین

هزینه اعزام دانشجو به چین برای درخواست پذیرش رشته های مختلف برای مقاطع مختلف در هر دانشگاه از $90 تا $150 (دلار) متغیر است و معمولاً بیش از $200 (دلار) نیست. در میان تمام برنامه های ارائه شده توسط دانشگاه ها، MBBS ممکن است گران ترین برنامه در مورد هزینه های درخواست باشد. علاوه بر این، رتبه بالاتر لیست دانشگاه های چین، هزینه اعزام دانشجو به چین گران تر خواهد بود. با این حال، شهریه دانشگاه های چین در مقایسه با انگلستان یا ایالات متحده آمریکا بسیار پایین است. هزینه تحصیلی تخمینی از $3300 تا $9900 (دلار) در سال متغیر است. دریافت بورسیه تحصیلی در چین می تواند به شما معافیت از شهریه، خوابگاه رایگان و حتی کمک هزینه ماهانه برای پرداخت غذا و سایر هزینه های تحصیل در چین به عنوان یک دانشجوی بین المللی بدهد.

هزینه ویزای تحصیلی چین

اعزام دانشجو به چین در رشته پزشکی

دانش آموزان برای تحصیل پزشکی در چین موظف هستند که زبان چینی را یاد بگیرند. حتی اگر دوره های تحصیلی خود را به زبان انگلیسی بگذرانند. وقتی در چین به کارهای عملی یا کارآموزی در چین می آیند. آنها باید بدانند که چگونه با بیماران ارتباط برقرار کنند. الزامات تحصیل پزشکی در چین دانشجویان را ملزم می کند که به سختی روی تحصیلات خود بلکه مهارت های زبان چینی خود تمرکز کنند زیرا این امر برای آنها مهم است. شخصیت های اخلاقی دانشجو نیز، صلاحیت او را برای تحصیل پزشکی به خوبی نشان می دهد.

سیستم پزشکی در چین در حدود یک سیستم با 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا برگزار می شود. مدارک کارشناسی پزشکی در چین می تواند در سایر رشته های تخصصی مانند رشته های زیر اعطاء شود:

  • مهندسی پزشکی
  • زیست پزشکی
  • پزشکی اجتماعی
  • مدیریت بهداشت
  • تاریخ علم و فناوری

فرآیند تحصیل پزشکی در چین

دانشگاه های علوم پزشکی برای دانشجویانی که مستقیما از دبیرستان وارد کارشناسی پزشکی و کارشناسی جراحی می شوند. یک دوره کارآموزی 1 ساله برگزار می کند. برنامه درسی پزشکی دوره کارشناسی پزشکی را ارائه می دهند. پس از اتمام برنامه کارشناسی دانشجو می تواند تحصیلات خود را برای ادامه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد (مدرک حرفه ای یا مدرک پژوهشی) به مدت 3 الی 4 سال تمام وقت ادامه دهد.

دانش آموختگان تحصیلات خود را دنبال می کنند. تا به عنوان پزشک پزشکی بالینی (DCM) (یعنی مدرک دکترا) که پس از فارغ التحصیلی شناخته شوند. طول مدت تحصیلی تقربا 3 ساله است. مطالعه درسی 6 ماهه و تحقیقات پزشکی 2.5 ساله است. برنامه DCM تقریباً برابر با دکترای پزشکی در ایالات متحده یا کمک هزینه تحصیلی در کالج تخصصی در انگلستان یا استرالیا است.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از چین

متقاضیانی که تمایل به مهاجرت تحصیلی به چین را دارند. بایستی از مدارک لازم در خصوص اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور مطلع باشند، این مدارک عبارتست از:

  • مدارک تحصیلی پیشین
  • ارائه ریز نمرات
  • ارائه گواهی عدم سوء سابقه کیفری
  • ارائه مدرک زبان
  • انگیزه نامه
  • ارائه کلیه مدارک هویتی اعم از گذرنامه معتبر و شناسنامه متقاضی
  • ارائه نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • ارائه بیمه نامه در طول دوره تحصیلی
  • ارائه گواهی سلامت متقاضی
  • ارائه رسید پرداخت هزینه پذیرش تحصیلی از دانشگاه این کشور

دانشگاه های معتبر چین 2023

حال که درباره مزیت های تحصیل در چین اطلاعات کافی را کسب کردیم. به معرفی دانشگاه های چین می پردازیم تا با برترین دانشگاه های این کشور نیز آشنا شوید. هر کدام از دانشگاه های مذکور از هزینه های پرداختی متفاوتی برخوردار می باشند.

معتبرترین دانشگاه های چین در سال 2023 به این ترتیب است:

  • دانشگاه فودان
  • دانشگاه پکن
  • دانشگاه شانگهای جیائو تونگ
  • دانشگاه سون یاتسن
  • دانشگاه تیسنگوآ (چینگوآ)
  • دانشگاه علم و فناوری چین
  • دانشگاه ژیجیانگ

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که دانشجویان می توانند از موقعیت کار ضمن تحصیل در چین نیز برخوردار شوند. در صورتی که شما هم با مطالعه نمودن مقاله تحصیل و اعزام دانشجو به چین علاقه مند به تحصیل نمودن در این کشور زیبا باشد. همچنین می توایند با مراجعه نمودن به لینک هایی نظیر تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در چین و یا ویزای توریستی چین که در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت موجود می باشد. به اطلاعات جامعی در رابطه با این موضوع به دست آورید.

سوالات پرتکرار تحصیل و اعزام دانشجو به چین

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل و اعزام دانشجو به چین عبارتست از:

  • اعزام دانشجو و تحصیل در چین چه مزایایی دارد؟ آشنایی با آداب و رسوم و فرهنگ متنوع و داشتن/ چشم انداز شغلی خوب پس از تحصیل/ تحصیل در دانشگاه های با کیفیت/ عدم داشتن آزمون های سخت برای ورود به رشته هایی پزشکی
  • جهت اعزام دانشجو به چین برای مقطع کارشناسی چه شرایطی نیاز است؟ سن بالای 18 سال/ ارائه حداقل مدرک دیپلم 12 ساله با ریزنمرات خوب/ گواهی سلامت/ مدارک هویتی/ مدرک زبان
  • اعزام دانشجو به چین در مقطع کارشناسی ارشد چه شرایطی دارد؟ بیشتر دوره های تحصیلی در مقطع ارشد 2 ساله و به زبان چینی هستند. برخی از رشته ها به زبان انگلیسی هم امکان پذیر است. اغلب این دوره بر پایه سخنرانی ها، سمینارها و تحقیقات فردی استوار است. در پایان امتحانات کتبی و شفاهی و ارائه پایان نامه دارد. ارائه مدرک کارشناسی معتبر و 1 یا توصیه نامه از اساتید برای پذیرش این دوره الزامی است.
  • اعزام دانشجو به چین در مقطع دکترا چگونه امکان پذیر است؟ مقطع دکترا در چین حدودا 3 ساله است. برای اخذ پذیرش در این مقطع بهتر است فرد با ارائه رزومه بسیار قوی اقدام کند. ارائه حداقل 2 مقاله ISI و سابقه پژوهشی خوب مثل چاپ یا ترجمه کتاب و سایر اثر بخش است. برای افزایش شانس پذیرش در این مقطع ارائه مدرک زبان معتبر لازم است.
5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “اعزام دانشجو به چین

  1. محبوبه گفت:

    سلام وقتتون بخیر برای اعزام دانشجو به چین با توجه به هزینه های مناسبش می خواستم ازتون کمک بگیرم فقط ممکنه بفرمایید برای سفارت چقدر به زبان چینی باید تسلط داشته باشم؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *