مهاجرت تحصیلی کانادا

تحصیل فرزندان در کانادا

تحصیل فرزندان در کانادا

تحصیل فرزندان در کانادا برای سنین زیر 18 سال در مراکز معتبر آموزشی کشور کانادا با پرداخت شهریه ای حداقل 14000CAD (دلار کانادا) از امکان پذیر خواهد بود. این امر زمانی به وقوع می پیوندد که والدین موفق به دریافت ویزای گاردین (ویزای همراه) شوند و به عنوان حامی و همراه فرزند خود به کشور کانادا ورود پیدا کنند. از سویی دیگر فرزندانی که از سنین پایین در این کشور به تحصیلات پرداخته اند، شرایط آسان تری برای پذیرش تحصیلی در دانشگاه های کانادا خواهند داشت.

برای به دست آوردن اطلاعات لازم در این خصوص با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شده و در مراحل مختلف مهاجرتی کسب مشاوره نمایید. راهنمایی هایی که از سوی کارشناسان این موسسه ارائه می گردد بسیار مثمر ثمر است.

شرایط تحصیل فرزندان در کانادا

افراد خارجی برای تحصیل فرزندان در کانادا در مدارس این کشور شرایط آسانی را پیش رو دارند. این شرایط برای فرزندان آنها به قرار زیر می باشد:

  • سن فرزند حداقل 5 سال باشد.
  • فرزند باید تحت حمایت مالی از سوی والدین خود جهت تامین هزینه زندگی و پرداخت شهریه های تحصیلی قرار داشته باشد.
  • چنانچه فرزند در حال تحصیل در مدرسه در کشور مبدا می باشد، باید سوابق تحصیلی و توصیه نامه از مدرسه را ارائه نماید.
  • فرزند می بایست در کشور کانادا، قیم داشته باشد که تحت عنوان Custodian خوانده می شود.
  • یک دانش آموز کمتر از 18 سال جهت تحصیل در کانادا ملزم به دریافت ویزای دانش آموزی است.

اقامت دانش‌آموزان در Home Stay کانادا

برای والدین خارجی این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد که فرزند آنها جهت پذیرش تحصیلی در کانادا در کجا اقامت داشته باشد. فرزند شما این امکان را خواهد داشت که محل اقامت خود را Home Stay انتخاب نماید. این اصطلاح به معنی زندگی در کنار یک خانواده کانادایی است. مزیت هایی در این خصوص وجود دارد که یکی از آنها تسلط پیدا کردن فرزند بر زبان انگلیسی می باشد. وی با زندگی در کنار یک خانواده کانادایی و محیط انگلیسی زبان، دانش زبانی خود را تقویت نموده و با سطح قوی زبان وارد دانشگاه و تحصیلات عالیه می گردد. برای این منظور در اکثریت مواقع خانواده های کانادایی، خود برای این موضوع داوطلب می شوند. وزارت آموزش و پرورش نیز اسامی آنها را در اختیار دارد که در صورت درخواست والدین خارجی، آنها را معرفی می نماید. جهت اطلاع از شرایط و هزینه زندگی در کانادا ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

هزینه اقامت در home stay کانادا

هزینه ای که والدین بابت اقامت فرزند خود در home stay باید بپردازند، به صورت زیر می باشد:

  • در صورتی که فرزند برای 2 ترم کامل تحصیلی (یک سال) قصد اقامت در home stay را داشته باشد، مبلغ 11000CAD (دلار کانادا) بایستی پرداخت نماید.
  • اگر برای فرزند لازم است به مدت 2 هفته با مدرسه مورد نظر آشنایی یابد، به هزینه پرداختی فوق الذکر، مبلغ 550CAD (دلار کانادا) نیز اضافه می گردد.
  • ممکن است دانش آموز هیچ قیمی در کانادا نداشته باشد. در صورتی که خانواده قیومیت متقاضی را بر عهده بگیرند، مبلغ 15000CAD (دلار کانادا) هزینه در بر خواهد داشت.
  • هزینه ثبت نام دانش آموز در مدرسه به مبلغ 300CAD (دلار کانادا) می باشد.

لازم به ذکر است کلیه هزینه های فوق با در نظر گرفتن جای خواب و 3 وعده غذایی محاسبه شده اند. ضمنا مبالغی که در موارد اول و دوم و سوم ذکر گردیده است. در صورتی که نتیجه درخواست ویزای دانش آموزی مردود اعلام گردد، قابل استرداد خواهد بود. اما هزینه ثبت نام در هر شرایطی غیر قابل عودت می باشد.

انواع مدارس و تحصیل فرزندان در کانادا

مدارس مختلفی در کشور کانادا وجود دارند که دانش آموزان سنین کمتر از 18 سال را مورد پذیرش قرار می دهند. این مدارس در انواع دولتی، خصوصی و شبانه روزی ارائه خدمات آموزشی می نمایند. دانش آموزان از سن 5 الی 6 سالگی باید دوره تحصیلی ابتدایی را آغاز نمایند و برای گرفتن دیپلم بایستی 12 سال تحصیلی را پشت سر بگذارند که به این مدارس K-12 گفته می شود. آغاز سال تحصیلی از اواخر آگوست تا اوایل ژوئن بوده و دانش آموز برای 5 روز در طول هفته در مدرسه حضور خواهد داشت. کانادا یک کشور 2 زبانه است. بنابراین مدارس فرانسوی زبان و انگلیسی زبان در این کشور وجود دارند.

انواع مدارس و تحصیل فرزندان در کانادا

مدارس دولتی و خصوصی در کانادا

اکثریت والدین بین المللی جهت تحصیل فرزندان در کانادا در تلاش هستند تا فرزند خود را در مدارس دولتی کانادا ثبت نام نمایند. این مدارس علاوه بر این که شهریه پایین تری را در مقایسه با مدارس خصوصی دریافت می نمایند. از سطح آموزشی و علمی بالایی نیز برخوردار هستند. دانش آموزان مقطع ابتدایی باید مبلغ 13000CAD (دلار کانادا) و دانش آموزان مقطع دبیرستان موظف به پرداخت 14500CAD (دلار کانادا) می باشند.

در کشور کانادا جهت تحصیل در مدارس خصوصی بایستی هزینه بالایی را پرداخت نمود. اما اگر والدین تمکن مالی لازم را داشته باشند، می توانند بالاترین سطح علمی را در مدارس خصوصی برای فرزند خود داشته باشند. مبلغی که به عنوان شهریه از دانش آموزان این گونه مدارس دریافت می گردد از 30000CAD (دلار کانادا) به بالا خواهد بود. جهت اطلاع از تحصیل در کانادا ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

مدارس شبانه روزی در کانادا

شرایط تحصیل فرزندان در کانادا و در مدارس شبانه روزی به صورت بکارگیری از سیستم گزارش دهی است. بدین معنا که مدارس شبانه روزی با استفاده از این سیستم، وضعیت تحصیلی دانش آموز را به شکل مداوم به والدین او گزارش می نمایند. بنابراین والدین از این طریق کاملا در جریان وضعیت تحصیلی و مسائل رفتاری فرزند خود قرار می گیرند. شرایط تحصیل در مدارس شبانه به شکلی است که دانش آموز به صورت همزمان، علاوه بر تحصیل، در همان مدارسه اقامت نیز خواهد داشت. شهریه تحصیلی در این مدارس مبلغی بین 30000CAD الی 60000CAD (دلار کانادا) در هر سال تحصیلی خواهد بود.

دلایل تحصیل فرزندان در کانادا

کانادا جامعه ای امن و مترقی است. این کشور بر پایه چندفرهنگی و مهاجرت بنا شده است. کانادا بالاترین استانداردهای زندگی را در جهان ارائه می دهد. کانادا محیط زیبایی دارد که پذیرای دانشجویان بین المللی است. وجود با یک سیستم آموزشی در سطح جهانی که در سطح بین المللی شناخته شده است. یکی از بهترین دانشگاه ها برای دانشجویان بین المللی را در خود جای داده است. دانشجویان بین المللی این امکان را دارند که در برخی از بزرگترین موسسات جهان تحصیل کنند. برای دانشجویان بین المللی، کار در کانادا در کنار تحصیل به عنوان راهی عالی برای کسب مهارت ها، تجربه و ارتباطات تلقی می شود.

زمانی که در کانادا تحصیل می کنید، فرصتی برای کار دانشجویی برای کمک به تامین مالی تحصیل خود خواهید داشت. پس از فارغ التحصیلی، دانشجویان واجد شرایط ماندن در کانادا و ادامه کار در هر نقطه از کشور هستند. این فرصت به شما امکان دسترسی به بازار کار پر رونق کانادا را می دهد و به شما کمک می کند تا تجربه کاری را بلافاصله پس از مدرسه به دست آورید. عامل مهم برای اکثر دانشجویان بین المللی در هنگام انتخاب برنامه تحصیلی عالی در خارج از کشور، ایمنی و امنیت کشور و شهر به ویژه است.

در نمودار زیر شاهد میزان افزایش مهاجران بین المللی برای تحصیل در کانادا در سال های اخیر هستید:

میزان افزایش مهاجران بین المللی برای تحصیل در کانادا در سال های اخیر

تحصیل فرزندان در کانادا و ویزای گاردین

دانش آموزانی که سن آنها کمتر از سن قانونی بوده اما قصد مهاجرت به کشور کانادا از روش تحصیلی را دارند، باید فردی را به عنوان قیم همراه داشته باشند. این فرد می تواند والدین او باشد یا یکی از افراد خانواده کانادایی در کشور کانادا باشد. والدین با اخذ ویزای گاردین یا همان ویزای همراه مجاز به همراهی فرزند خود جهت تحصیل کانادا می باشند. مدت اعتبار این ویزا برای 5 سال خواهد بود. پدربزرگ و مادربزرگ نیز می توانند از ویزای گاردین جهت قیومیت فرزند استفاده نمایند. این نوع ویزا با نام های مختلفی نظیر ویزای همراه دانش آموزی، ویزای قیومیت یا ویزای گاردین کانادا یا شناخته شده است.

تمکن مالی والدین جهت تامین مخارج تحصیلی و هزینه زندگی در کانادا از الزامات دریافت ویزای گاردین به شمار می رود. شایسته است والدین عضو کشورهای خارجی امکان تجربه تحصیل فرزندان در کانادا را برای فرزندان خود فراهم سازند. در این صورت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این افتخار را خواهد داشت که با به ثمر رساندن موفقیت آمیز پرونده های مهاجرتی، برای تحصیل فرزندان در کانادا نیز همراه شما باشیم.

سوالات مهم در باب تحصیل فرزندان در کانادا

در این بخش از مقاله افتخار این را داریم که مهم ترین سوالات شما عزیزان را در باب تحصیل فرزندان در کانادا پاسخ دهیم:

  • آیا می شود از طریق تحصیل فرزندانمان در کانادا به مهاجرت کنیم؟ این امر زمانی به وقوع می پیوندد که والدین موفق به دریافت ویزای گاردین (ویزای همراه) شوند.
  • شرایط تحصیل فرزند غیر دانشگاهی در کانادا چگونه است؟ حداقل سن 5 سال باشد-فرزند باید تحت حمایت مالی برای زندگی و تحصیل باشد-ارائه سوابق تحصیلی الزامی است-فرد باید قیم داشته باشد-اخذ ویزای تحصیلی الزامی است.
  • شرایط اقامت فرزندمان در کانادا به چه شکل است؟ بدین منظور فرزند شما در کنار یک خانواده کانادایی تحصیل و زندگی خواهد کرد.
  • هزینه های اقامت فرزندمان در کانادا چقدر است؟ می توانیم به صورت متوسط بگوییم 30000 CAD (دلار کانادا) هزینه دارد.
  • آیا مدارس شبانه روزی در کانادا معتبرند؟ بله در کانادا مدارس شبانه روزی خوبی وجود دارد.
  • زبان تحصیل در مدارس کانادا چیست؟ زبان تحصیلی در کانادا به انگلیسی و فرانسوی است.
  • هزینه تحصیل در مقطع ابتدایی چقدر است؟ هزینه تحصیل در مقطع ابتدایی 13000 CAD (دلار کانادا ) است.
  • هزینه تحصیل در دبیرستان های کانادا چقدر است؟ هزینه تحصیل در دبیرستان های کانادا 150000 CAD (دلار کانادا) است.
  • هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی در کانادا چقدر است؟ شهریه تحصیلی در این مدارس مبلغی بین 30000 CAD الی60000 CAD (دلار کانادا) در هر سال تحصیلی خواهد بود.
4.7/5 - (3 امتیاز)

1 دیدگاه برای “تحصیل فرزندان در کانادا

  1. طاهریان گفت:

    برای تحصیل فرزندان در کانادا کدام شهر بهتره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *