مهاجرت تحصیلی روسیه

تحصیل به زبان انگلیسی در روسیه

تحصیل به زبان انگلیسی در روسیه

امکان تحصیل به زبان انگلیسی در روسیه در برخی از دانشگاه ها با رتبه های جهانی عالی 2023 و تحصیل داروسازی در روسیه به زبان انگلیسی وجود دارد. روسیه یکی از بزرگترین کشورها می باشد. این کشور پهناور زبان و فرهنگ منحصر به فرد دارد. روسیه که از پیشرفته ترین و مدرن ترین کشورها در جهان می باشد الگوی آموزشی خوبی نیز دارد.

محبوبیت  تحصیل در روسیه در بین دانشجویان بین المللی طی سال های اخیر افزایش یافته است. به عنوان یک دانشجوی خارجی در روسیه می توانید انتظار یک فرصت عالی و تجربه تحصیلی و زندگی خوبی داشته باشید. روسیه زیباترین مناظر و بکرترین مناطق طبیعی را دارد. 150 میلیون شهروند در روسیه هستند که بیشتر آنها در شهرهای پرجمعیت تر مانند مسکو یا سن پترزبورگ زندگی می کنند.

روسیه احتمالاً اولین مقصدی نیست که برای دانشجویانی که قصد دارند واژگان انگلیسی خود را گسترش دهند و به زبان تسلط بیشتری پیدا کنند، به ذهن خطور می کند. با این حال، بیش از 80% از روس ها که 2 زبانه هستند، انگلیسی را آزادانه صحبت می کنند، با شرایط تحصیل در روسیه می توانید زبان روسی را که زبان بسیار رایجی است را بیاموزید. در سراسر کشور، به طور رسمی 32 زبان و لهجه را به عنوان زبان خود به رسمیت می شناسد. زبان انگلیسی به عنوان اولین زبان در لیست زبان های خارجی یاد گرفته شده صحبت می شود. اگر تمایل به تحصیل به زبان انگلیسی در روسیه را دارید، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این زمینه به شما کمک می کند و مشاوره معتبری به شما ارائه می دهد.

اینفوگرافیک تحصیل به زبان انگلیسی در روسیه

دانشجویان بین المللی در روسیه هم به زبان انگلیسی و هم به زبان روسی تحصیل می کنند. در نمودار زیر میزان این دانشجویان را مشاهده می کنید:

میزان دانشجویان به زبان روسی و انگلیسی در روسیه

مراکز تحصیل به زبان انگلیسی در روسیه

دوره های زبان انگلیسی در روسیه نسبتاً مقرون به صرفه است. این امر موجب شده است تا روسیه یک مقصد جذاب و کاربردی برای دانشجویان بین المللی باشد. در کشور روسیه می توانید پیشنهادی را دریافت کنید که شامل ثبت نام آسان و شهریه مناسب و هزینه های مسکن و غذا، بیمه درمانی و با شروع تقریباً 800€ (یورو) در ماه است. بسته به موسسه یا منطقه ای از کشور که در آن زندگی می کنید هزینه های اضافی ممکن است اعمال شود. هدف موسسات زبان روسیه کمک به شما در ارتقا علمی و توسعه مهارت های زبانی شما بدون توجه به نیاز و سطح علمی شما است. تحصیل انگلیسی در روسیه نسبتاً آسان و روتین تلقی می شود. موسسات نیوزلند همه کاره هستند و خدمات مختلفی را با قیمت های مختلف ارائه می دهند.

موسسات معتبری در کشور روسیه زبان انگلیسی را تدریس می کنند. برخی از عالی ترین این موسسات را در لیست زیر مشاهده می کنید:

  • مرکز زبان Liden & Denz ،CREF
  • مراکز آموزشی ProBa
  • آموزشگاه زبان روسی EDUCA
  • مدرسه زبان آموزشی درژاوین

دانشگاه های تحصیل به زبان انگلیسی در روسیه

روسیه کشوری است که مردمانی بسیار تحصیل کرده دارد. این کشور سابقه آموزشی و آکادمیکی طولانی دارد. در سال های اخیر، روسیه تلاش بسیار زیادی برای مدرن سازی سیستم آموزش عالی خود و گشودن آن برای دانشجویان خارجی انجام داده است. حداقل 5 دانشگاه در کشور روسیه در میان100 دانشگاه برتر در رتبه بندی دانشگاه های جهانی قرار دارند. در کشور روسیه معتبرترین دانشگاه دولتی لومونوسف مسکو (MSU) است. در مجموع، اگر می خواهید در روسیه به زبان انگلیسی تحصیل کنید، می توانید بیش از 500 برنامه کارشناسی، برنامه های کارشناسی ارشد و گزینه های دکترا را انتخاب کنید. این تعداد هر ساله در حال افزایش است. به عنوان یک دانشجوی خارجی که در روسیه تحصیل می کنید، شهریه نسبتاً مقرون به صرفه ای را تجربه می کنید.

دانشکده عالی اقتصاد دانشگاه تحقیقات ملی یکی از معتبرترین سازمان های آموزشی در روسیه است. این دانشگاه بر تخصص های محبوب بازار کار مدرن تمرکز دارد. دانشگاه HSE به طور فعال با شرکت های پیشرو جهانی همکاری می کند. هزینه تحصیل در روسیه حدودا از 5000€ (یورو) در سال است. دانشجویان از مناطق خاص و دارای سابقه علمی برجسته حتی می توانند بورس تحصیلی دولتی را دریافت کنند، که شهریه و در برخی موارد هزینه زندگی را نیز پوشش می دهند. دانشگاه ملی مدرسه عالی اقتصاد در سن پترزبورگ ی دانشگاهی معتبر و معروفی است که می توانید در آن انگلیسی تحصیل کنید. تحصیل در روسیه هم معتبر است و هم مزیت های زیادی دارد. مطمئن باشید که تمام دانش مورد نیاز در موضوع و رشته انتخابی خود را کسب خواهید کرد. روسیه دانشگاه های زیادی دارد، بنابراین شما یک صدای گسترده دارید.

رشته های تحصیل به زبان انگلیسی در روسیه

در روسیه تحصیلات بسیار مقرون به صرفه است. هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی از 2000$ تا 4000$ (دلار) برای یک سال تحصیلی از جمله برنامه آموزش زبان است. این هزینه ها بسته به برنامه شما ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال، هزینه های تحصیل در دوره هایی مانند پزشکی، مهندسی، طراحی معمولاً بیشتر از سایر برنامه ها است و از3500$ تا5000$ دلار در هر سال تحصیلی است. همچنین، هزینه های تحصیل در برنامه هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند، بالاتر از برنامه های متوسط ​​در روسیه است.

البته بیشتر دانشجویان بین المللی در کشور روسیه که به زبان انگلیسی تحصیل می کنند در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می کنند. همچنین رشته های متنوعی به دلیل درخواست و تمایل دانشجویان به زبان انگلیسی در این کشور ارائه می شود. هزینه زندگی در روسیه یکی از مواردی است که متقاضیان در خصوص تحصیل در این کشور بایستی از آن اطلاع داشته باشند.

لیست دوره های تحصیلات تکمیلی موجود در زبان انگلیسی عبارتند از:

  • دندانپزشکی
  • پرستاری
  • مهندسی هوا فضا
  • مدیریت فرودگاه
  • دانش کامپیوتری
  • سیستم ها و شبکه های رایانه ای
  • مهندسی فناوری اطلاعات
  • مهندسی سخت افزار کامپیوتر و نرم افزار
  • مهندسی مخابرات
  • اقتصاد
  • اقتصاد بین المللی
  • مدیریت کسب و کار
  • مدیریت
  • حسابداری و حسابرسی
  • بانک و امور مالی
  • روابط اقتصاد بین الملل

رشته های تحصیل به زبان انگلیسی در روسیه

تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی در روسیه

داروساز یک متخصص حوزه وسیع است که در مورد تمام داروهای موجود، انواع و ویژگی های آنها اطلاعات دارد. مدرک داروسازی علیرغم این باور رایج که محدود به فروش داروهای دارویی است، مشاغل مختلفی را فراهم می کند. در واقع، یکی دیگر از حوزه های نه چندان مهم تحقیق است. داروسازان در آزمایشگاه ها و موسسات تحقیقاتی بسیار مورد تقاضا هستند. بسیاری از فارغ التحصیلان برنامه دارای مشاغل موفقی در تاسیسات تولید دارو هستند. آنها مستقیماً با داروهای دارویی و همچنین با ابزارها و فناوری ها کار می کنند که شرایط را برای توسعه، تولید، کنترل کیفیت و کنترل گردش دارو در حوزه مراقبت های بهداشتی تضمین می کند. در مجموع داروسازی جزء لاینفک سیستم بهداشت و درمان هر کشور متمدن است.

فارغ التحصیلان این برنامه در سازمان های نظارت و کنترل در حوزه داروسازی، سازمان های ملی و بین المللی حفاظت از سلامت عمومی، انجمن های حرفه ای داروسازی مورد تقاضا هستند. این برنامه امکان یادگیری یک یا چند برنامه حرفه ای اضافی را فراهم می کند تا به طور همزمان یک دوره دوم یا ادامه تحصیلات عالی را دریافت کنید. آموزش های عملی برگزار می شود: در داروخانه ها آموزش عملی مقدماتی، در مورد فن آوری دارویی (ساخت داروهای دارویی)، در مورد کنترل کیفیت داروهای دارویی، در مورد مدیریت و حسابداری در داروسازی. در باغ های گیاه شناسی در مورد گیاه شناسی و فارماکگنوزی؛ در شرکت های دارویی در مورد فناوری دارویی.در سازمان های داروسازی انبارهای داروخانه، شرکت های دارویی داخلی و خارجی، مراکز کنترل کیفیت داروهای دارویی، آزمایشگاه های تحقیقاتی توسعه دارو، سازمان های دولتی فرصت های شغلی در رشته داروسازی برای فارغ التحصیلان وجود دارد.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های برتر برای تحصیل رشته داروسازی در روسیه می باشید:

نام دانشگاهرتبه در روسیهرتبه در اروپارتبه در جهان
Moscow State University11145
St. Petersburg State University236105
Southern Federal University3139338
Perm State University4179466

تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در روسیه

رشته های پزشکی در روسیه همواره جزو رشته های محبوب بوده و بسیار به دنبال تحصیل پزشکی در روسیه آن هم به زبان انگلیسی هستند. خوشبختانه در روسیه دانشگاه های زیادی وجود دارد که امکان تحصیل پزشکی در روسیه را به زبان انگلیسی فراهم می کنند. با شرکت در دوره های پادفک در روسیه می توانید علاوه بر آماده سازی ورود به رشته های پزشکی برای زبان نیز آماده شوید و زبان خود را تقویت کنید. برخی از دانشگاه های روسی برای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی مدرک زبان می خواهند و برخی دیگر شرکت در دوره های پادفک دیگر مدرک زبان نمی خواهند.

در اینجا لیستی از دانشگاه های روسی که امکان تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در روسیه را فراهم می کنند نام برده شده اند:

  • دانشگاه رودن
  • دانشگاه نووسییبیرسک
  • دانشگاه پاولوف سنت پترزبورگ
  • دانشگاه کازان
  • دانشگاه وولگوگراد

مزایا تحصیل به زبان انگلیسی در روسیه

روسیه ممکن است در میان کشورهای محبوب تحصیلی خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی نباشد، اما مطمئناً در لیست کشورهای دارای دانشگاه های ارزان قرار خواهد گرفت. روسیه بین آسیا و اروپا هم مرز است، به همین دلیل است که سیستم اروپای مرکزی در تمام مدارس روسیه استفاده می شود، این پست بر نحوه تحصیل، زندگی و کار در روسیه تمرکز دارد. اخیراً، روسیه در حال تبدیل شدن به یک مرکز مطالعاتی است و اکثر دانشگاه‌های آن در زمینه‌های مهندسی، پزشکی، علوم کامپیوتر، معماری و برنامه‌های مدیریت عملکرد بسیار خوبی دارند که دانشجویان سراسر جهان شروع به یافتن این کشور برای تحصیل در آن می‌کنند. 28 دانشگاه شناخته شده در روسیه در رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان QS در سال 2021 وجود دارد که 13 مورد از آنها در بین 400 دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

اگرچه روسیه در کشورهای بازدید شده برای تحصیل در خارج از کشور فهرست نشده است، اما هنوز دلایلی برای تحصیل در روسیه وجود دارد. اخیراً میزان تحصیل دانشجویان بین المللی در روسیه افزایش یافته است و بیش از 4000 دانشجوی خارجی جمعیت دانشجویی را در نقاط مختلف روسیه تشکیل می دهند. محبوب ترین مقاصد مسکو و سن پترزبورگ هستند.

برخی از مزایا تحصیل به زبان انگلیسی در روسیه عبارتند از:

  • شهریه ارزان:شهریه در اکثر دانشگاه های روسیه ارزان است. دانش آموزانی که به دنبال مدارس مقرون به صرفه در اروپا و آسیا هستند ممکن است مجبور شوند به سمت روسیه نگاه کنند.
  • نرخ پذیرش بالا: اکثر دانشگاه های روسیه دارای نرخ پذیرش دانشجویی بالایی هستند. تقریباً غیرممکن است که درخواست دانشجو رد شود مگر اینکه دانشجو شرایط ورودی را نداشته باشد.
  • افزایش جامعه دانشجویی

تحصیل در روسیه

دانشگاه های روسیه هر ساله برنامه های آموزشی جدید انگلیسی زبان ارائه می دهند. تعداد برنامه های منحصر به فرد نیز در روسیه در حال افزایش است. یک برنامه انگلیسی زبان فرصتی برای گرفتن مدرک دیپلم در یک دانشگاه معتبر روسیه بدون دانش مسلط به زبان روسی است. دوره ها توسط اساتید روسی و بین المللی، بومی زبان برگزار می شود. برای درخواست چنین برنامه ای، باید گواهینامه یا مدرک دبیرستان، نامه انگیزشی و گواهینامه های آیلتس یا تافل را ارائه دهید. برخی از دانشگاه ها هیچ آزمون ورودی برای برنامه های کارشناسی ارشد ندارند و به جای آن مصاحبه های ویدیویی را به زبان انگلیسی ترتیب می دهند. اگر در خصوص ویزای تحصیلی روسیه سوال دارید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات متداول در باب تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی

در این بخش مفتخر به پساخگویی سوالات متداول در باب تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی در سال 2023 می باشیم:

  • آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی در روسیه وجود دارد؟ بله زبان انگلیسی به عنوان اولین زبان در لیست زبان های خارجی یاد گرفته شده در روسیه صحبت می شود. اگر تمایل به تحصیل به زبان انگلیسی در روسیه را دارید می توانید در دانشگاه های این کشور تحصیل کنید.
  • دوره های تحصیلات تکمیلی موجود به زبان انگلیسی در روسیه کدامند؟ دندانپزشکی، پرستاری، مهندسی هوا فضا، مدیریت فرودگاه، دانش کامپیوتری، سیستم ها و شبکه های رایانه ای، مهندسی فناوری اطلاعات و کامپیوتر، مهندسی مخابرات، اقتصاد، مدیریت کسب و کار، حسابداری و حسابرسی، بانک و امور مالی
  • عالی ترین موسسات در روسیه که زبان انگلیسی تدریس می کنند کدامند؟ مرکز زبان Liden & Denz ،CREF، مراکز آموزشی ProBa، آموزشگاه زبان روسی EDUCA و مدرسه زبان آموزشی درژاوین
5/5 - (6 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل به زبان انگلیسی در روسیه

  1. اریا رشیدی گفت:

    به نظرم نکته مثبت خیلی بزرگیه که بشه تو روسیه رشته های خوبی رو به انگلیسی خوند. 500 تا رشته هم خیلی تعداد بالا و خوبیه یعنی بیشتر رشته ها محبوب رو داره چوشش میده دیگه. زبان روسی سخته ولی خب اگه بخوام برم روسیه درس بخونم باید تا یه حدی هم بلد باشم. اما اگه مدرک انگلیسی باشه میتونم تو خیلی از کشورهایی که زبان انگلیسی رایج دارن هم برای کار و ادامه تحصیل فکر کنم. فقط اگر میشد دقیقا تعداد و اسم دانشگاه هایی که رشته ها رو به زبان انگلیسی ارائه میدن رو بزارید خیلی خوب میشد. درباره اون دانشگاه هم یک توضیح کوچیک که چه رتبه ای داره و کدوم شهر است تا بتونیم مورد ها رو باهم مقایسه کنیم. لطفا درباره نرخ پذیرش دانشگاه هم بگید که چقدر شانس داریم و یه چیز دیگه ام اینکه مدرکی که برای زبان انگلیسی قبول دارن تافله یا آیلتس؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص شرایط تحصیل در روسیه با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *