ویزای تحصیلی

تحصیل در بورکینافاسو

تحصیل در بورکینافاسو

تحصیل در بورکینافاسو که یک کشور در آفریقای غربی است برای دانشجویان خاصی مورد توجه است. این کشور در میان کشورهای معروف جهان برای تحصیل و تحققیات بین المللی قرار نگرفته است اما دانشگاه های خوبی دارد که در حد متوسط برای این حوزه جغرافیایی و با توجه به شرایط این کشور عالی هستند. بورکینافاسو آب و هوای گرمی دارد و دانشجویان بین المللی بیشتر از کشورهای اطراف به این کشور مهاجرت کرده اند و برخی از آن ها موجب توسعه و پیشرفت این کشور شده اند. این کشور می تواند در سال های آینده پیشرفت کند اما همه چیز یک احتمال است و قطعیتی وجود ندارد.

در بورکینافاسو دانشگاه های متعددی وجود دارد که می توانید براساس رشته مورد نظر خود از رشته های علوم انسانی تا رشته های ریاضی و فنی و پزشکی و مهندسی انتخاب کنید. همچنین هزینه های تحصیلی و زندگی در این کشور بسیار ارزان و پایین تر از کشور های برتر جهان است. در این مقاله سعی کرده ایم درمورد تحصیل در بورکینافاسو به صورت کامل توضیح دهیم. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت هم با ارائه مشاوره کامل و جامع در خصوص مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو شما عزیزان را راهنمایی می کند. در صورتی که سوالی در خصوص تحصیل در بورکینافاسو دارید با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید.

دانشگاه های بورکینافاسو

بورکینافاسو در رتبه بندی آموزشی جهان در رتبه 140 قرار دارد. سیستم آموزش عالی آن توسط 4 دانشگاه با حدود 51 برنامه تحصیلی برای کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه شده است. دانشگاه Ouagadougou- واقع در Ouagadougou است و در سال 1974 تاسیس شد. این دانشگاه 6 مدرک لیسانس و 6 مدرک کارشناسی ارشد در هنر، اقتصاد، بهداشت، علوم انسانی، حقوق و فقه، و مدیریت ارائه می دهد. در این دانشگاه دانشجویان فرصتی برای شرکت در برنامه های تبادلی و همچنین اجازه کار پاره وقت در طول تحصیل و همچنین گذراندن دوره کارآموزی در خارج از کشور را دارند. دانشجویان بین المللی می توانند برای پذیرش اقدام کنند.

این دانشگاه از 7 واحد تحقیقاتی و 1 موسسه تشکیل شده است. اینها هستند:

  • زبان، هنر و ارتباطات
  • علوم حقوقی و سیاسی
  • علوم اقتصادی و مدیریت
  • علوم کاربردی
  • علوم بهداشتی
  • علوم زندگی و کانون
  • موسسه هنر و صنایع دستی بورکینابه

 تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک در بورکینافاسو

دانشگاه پلی تکنیک Bobo- یک دانشگاه دولتی واقع در Dioulasso-bobo است که در سال 1995 تاسیس شد. این موسسه 10 برنامه کارشناسی، 11 رشته کارشناسی ارشد و 6 دوره دکتری ارائه می دهد. مدارک تحصیلی در حسابداری، کشاورزی، علوم کامپیوتر، اقتصاد، مهندسی، مالی و بانکداری، فناوری اطلاعات، مدیریت، بازاریابی و جامعه شناسی. این رسما توسط وزارت آموزش عالی و تحقیقات بورکینافاسو تایید شده است. هزینه تحصیل در سال حدود 15000 CFA (فرانک آفریقا)است. سال تحصیلی از اکتبر تا جولای است.

این دانشگاه دارای 6 بخش است:

  • دانشکده علوم کامپیوتر: برای مهندسی کامپیوتر، شبکه های کامپیوتری، علوم کامپیوتر، ریاضیات و آمار.
  • موسسه علوم دقیق و کاربردی: ریاضیات کاربردی، فیزیک کاربردی، ریاضیات و فیزیک.
  • موسسه علوم بهداشت: حشره شناسی، پزشکی، انگل شناسی.
  • موسسه علوم زیستی و طبیعی: زراعت، زیست شناسی و علوم زیستی.
  • موسسه توسعه روستایی: اقتصاد کشاورزی، کشاورزی، دامپروری، جنگلداری، مطالعات روستایی، مطالعات اجتماعی و جامعه شناسی.
  • موسسه فناوری: حسابداری، بازرگانی و بازرگانی، مهندسی برق، مهندسی الکترونیک، مالی، مهندسی صنایع، تعمیر و نگهداری صنایع، مهندسی مکانیک، مهندسی تولید و مطالعات منشی.

 تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک در بورکینافاسو

دانشگاه کودوگو بورکینافاسو

دانشگاه کودوگو- یک دانشگاه دولتی غیرانتفاعی است که در سال 2005 تأسیس شد و در شهر کودوگو واقع شده است. این دانشگاه بسترهایی را برای دانشجویان فراهم می کند تا در کنفرانس های آموزشی بین المللی شرکت کنند، در یک محیط بین المللی آموزش ببینند و همچنین به دانشجویان اجازه می دهد در طول دوره آموزشی به کار پاره وقت بپردازند. این دانشگاه 5 برنامه لیسانس در هنر، اقتصاد، آموزش، مدیریت و فناوری ارائه می دهد. هزینه تحصیل در سال حدود 632$ تا 903$ (دلار آمریکا) است.

این دانشگاه به 5 بخش تقسیم می شود که عبارتند از:

  • Centre de Pedagogie Universitaire Center – زمینه هایی شامل آموزش و علوم تربیتی است.
  • اقتصاد و مدیریت – اقتصاد کشاورزی، اقتصاد، مطالعات محیطی و مدیریت.
  • زبان ها و علوم انسانی – باستان شناسی، تکنیک های مستندسازی، جغرافیا، تاریخ، علوم اطلاعات، ادبیات، فلسفه، روانشناسی.
  • مدرسه تربیت معلم – آموزش، مدیریت آموزشی، مشاوره تحصیلی و دانش آموزی، آموزش، آموزش متوسطه، تربیت معلم و آموزش فناوری.
  • موسسه فناوری – حسابداری، اداری، مهندسی عمران، مهندسی برق، مالی، هتلداری، بازاریابی و مطالعات منشی.

موسسه عالی علوم کامپیوتر و مدیریت در سال 2002 تاسیس شد. این دانشگاه 7 برنامه لیسانس در رشته های حسابداری، علوم کامپیوتر، اقتصاد، مالی و بانکداری، مدیریت، بازاریابی و فناوری ارائه می دهد. اکثر دانشجویان این موسسه را انتخاب می کنند زیرا در یک محیط بین المللی با استانداردهای عالی آموزش ارائه می دهد، همچنین اجازه می دهد یا بستری را برای دانش آموزان فراهم می کند تا در برنامه های تبادل شرکت کنند.

دلایل تحصیل در بورکینافاسو

دانشگاه های بورکینافاسو در برخی رشته خوب هستند و اساتیدی که تدریس می کنند درجات بین المللی دارند. دانشگاه های بورکینافاسو به دانشجویان بهترین شرایط را ارائه می کنند تا بتوانند یک استعداد را جذب کنند. بورکینافاسو دارای برخی از امکانات هنری است که بهترین تجربه یادگیری را به دانش آموزان می دهد. دانشجویانی که برای تحصیل در بورکینافاسو را انتخاب می کنند، فرصتی برای یافتن بورسیه های تحصیلی زیادی برای تامین هزینه تحصیل خود دارند.

در بخش زیر شاهد دلایل تحصیل در بورکینافاسو می باشید:

دلایل تحصیل در بورکینافاسو

بورسیه تحصیلی در بورکینافاسو

تحصیل در یک کشور خارجی می تواند از نظر افزایش هزینه های تحصیل، هزینه های اضافی برای لوازم التحریر و سایر خدمات، هزینه های سفر و نیازهای تحقیقاتی بسیار سخت باشد. بورسیه ها به منظور پر کردن شکاف و اطمینان از اینکه دانش آموزان می توانند در تحصیلات خود شرکت کنند، می باشد. سازمان های مختلفی برای تحقق رویاهای تحصیلی دانش آموزان در دسترس هستند. بورسیه های تحصیلی برای افراد محروم یا برای کسانی که از نظر علمی برتر هستند یا کسانی که به طور کلی نیاز به کمک مالی دارند ارائه می شود.

لیست بورسیه ها از بودجه کامل گرفته تا حمایت محدود یا معافیت از هزینه های تحصیلی را شامل می شود. در حالی که برخی از آنها بورسیه دولتی هستند، برخی دیگر توسط دانشگاه های فردی یا سازمان های خارجی برای دانشجویان در تمام سطوح تحصیلی ارائه می شوند. بنین با موسسات رقابتی خود فرصت های عالی را برای دانش آموزان ارائه می دهد. در حال حاضر بورسیه معروف و یا کاملی در این خصوص وجود ندارد اما دانشجویان ممتاز از تخفیف در شهریه بهره مند می شوند.

ویزای دانشجویی بورکینافاسو

فرم های درخواست ویزای بورکینافاسو به صورت آنلاین در دسترس است و همچنین می توانید آن را از نمایندگی ها و سفارت های مختلف دیپلماتیک در سراسر جهان دریافت کنید. ویزاهای کشور بورکینافاسو تا 5 سال اعتبار دارند و با این ویزا می توانید چندین بار ورود داشته باشید. معمولاً تا 4 روز طول می کشد تا ویزای اضطراری هزینه های اضافی را به همراه داشته باشد. برای تحصیل در یکی از این دانشگاه ها، دانشجویان بین المللی باید بسته به کشور مبدا خود ویزای دانشجویی بورکینافاسو دریافت کنند. معمولا مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی بورکینافاسو مدارک شناسایی پاسپورت و سوابق تحصیلی و نامه پذیرش و ریز نمرات و گواهی سلامت است. اما ممکن است موارد دیگری نیز مورد نیاز باشد و شما باید برای ارائه آن آماده شوید.

در نمودار زیر شاهد میزان دانشجویان بین المللی در بورکینافاسو هستید:

میزان دانشجویان بین المللی در بورکینافاسو

الزامات درخواست برای دانشگاه های بورکینافاسو

برای واجد شرایط بودن برای تحصیل در بورکینافاسو، متقاضیان باید مدارکی در ادامه خواهیم گفت را حاضر کنید. کپی پاسپورت که حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد و یک صفحه خالی ویزا موجود و معتبر باشد.2 عکس در اندازه پاسپورت زمینه سفید داشته باشد. بیمه سلامت و زندگی هم مورد نیاز است و شما باید هزینه آن را پرداخت کنید. ویزای تحصیلی مهم ترین مدرک برای تحصیل در بورکینافاسو است. اثبات تسلط عمومی زبان انگلیسی نیز الزامی است برای اینکه دانشجویان بتوانند با دیگران ارتباط برقرار کنند و بتوانند در دانشگاه فعالیت داشته باشند این مهارت مورد نیاز است. ریز نمرات و سوابق تحصیلی و مدارک تحصیلی که سابقا اخذ شده اعم از دیپلم و کاردانی و لیسانس و دیگر مدارک.

یک مدرک دیگر هم نوشتن انگیزه نامه است که چرا مایل به تحصیل در این رشته و دانشگاه هستید و گاها ارائه توصیه نامه از یک استاد دانشگاه و یا یک استاد راهنما مورد نیاز است. برای دانشجویان ارشد و دکترا ارائه پایان نامه الزامی است. در صورتی که شغلی داشتید و یا به مشاغلی مشغول بودید یا مهارت و حرفه ای را بلدید باید آن را نیز در قالب یک رزومه کاری داشته باشید. همچننی اگر دوره و یا سمینارهایی را گذرانده اید را هم ضمیمه کنید.

کار ضمن تحصیل در بورکینافاسو

تحصیل در بورکینافاسو درست است که خیلی ارزان تر از دیگر کشورهاست اما ممکن است هزینه بر باشد. هزینه های روزافزون آموزش و نیازهای روزمره و اجاره به سرعت برای دانش آموزان سخت می شود. این امر باعث شده است که بیشتر دانشجویان برای کسب درآمد بیشتر به دنبال مشاغل پاره وقت باشند. دستیاران آزمایشگاه یا دانشجویان پرستاری یا دانشجویان علوم می توانند مشاغلی را به عنوان کمک آزمایشگاهی انجام دهند. این به آنها تجربه بهتر و یادگیری نزدیک از حرفه ای ها را می دهد. اکثر دانش آموزان به عنوان بارمن در یک کشور خارجی مشغول به کار می شوند. آسان است و سختی کمتری دارد. رستوران و هتل گاهی اوقات راهنمایی های بهتر و ساعات بهتری را برای دانش آموزان ارائه می دهد. آنها همچنین می توانند در هزینه های غذا صرفه جویی کنند زیرا آنها عرضه می شوند.

دانش آموزان می توانند به مشتریان مراجعه کنند، مواد غذایی را در مغازه ها بسته بندی کنند و درآمد اضافی کسب کنند. بورکینافاسو یک کشور فرانسوی زبان است و زبان رسمی آن فرانسوی است و آن دسته از دانش‌ آموزانی که خوب و مسلط به زبان انگلیسی هستند، می‌توانند دروسی را برای آموزش به مردم محلی بگذرانند که چگونه به درستی به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنند. اکثر هتل ها به افرادی نیاز دارند که بتوانند با انواع مختلف خارجی ها ارتباط برقرار کنند. انگلیسی معمولاً بیشترین صحبت را دارد که برای بسیاری بهتر قابل درک است. دانشجویان می ‌توانند از این فرصت استفاده کنند و شغل ‌هایی مانند خدمه میز را در پیش بگیرند. بورکینافاسو به دانشجویان بستری برای دریافت دوره های کارآموزی در داخل و خارج از کشور ارائه می دهد.

در جدول زیر شاهد نرخ اشتغال دانشجویی در بورکینافاسو هستید:

نرخ اشتغالسال
52%2021
62%2022
57%2023

تفریحات در دوران دانشجویی در بورکینافاسو

پارک ملی آرلی یکی از مکان های تفریحی محسوب می شود. مساحت آن 700 کیلومتر مربع است. بسیاری از حیوانات این پارک را خانه خود می نامند، از جمله شیر، آنتلوپ، میمون و اسب آبی. شما می توانید حیوانات ایستاده در چاله آبیاری در Tounga را تماشا کنید. شما نمی توانید از بورکینافاسو بدون گشت و گذار در این ذخیره گاه طبیعی بی نظیر دیدن کنید. ویرانه‌های لوروپنی، یک مرکز میراث جهانی یونسکو ، یادآور اهمیت تجارت طلای صحرا است. بسیاری معتقدند که قدمت آن حدود 1000 سال است. شما می توانید یک روز بدون از دست دادن بخشی از سفر به سایت مراجعه کنید. علاوه بر این، می‌توانید در شهر نزدیک Gaoua توقف کنید تا از بیشه‌ های مقدس درختان و موزه دیدن کنید. پارک ملی دبلیو بورکینافاسو یکی دیگر از مراکز میراث جهانی یونسکو در این کشور است که چندین حیوان آن را خانه می نامند.

بازدیدکنندگان پارک باید هزینه دسترسی 24 ساعته را بپردازند. همچنین می توانید با پیاده روی در پارک گشت و گذار داشته باشید. نازینگا این خانه حیات وحش در بورکینافاسو است و فیل ها از حیوانات معروف هستند. با این حال، پرندگان و حیوانات دیگری نیز دارد که آن را خانه خود می نامند. اگر به بورکینافاسو سفر می کنید، می توانید از دسامبر تا آوریل از این پارک دیدن کنید تا بهترین تجربه را داشته باشید. دریاچه تنگرلا یکی از جاذبه های شهر بانفورا است. محبوب ترین جاذبه های این دریاچه تمساح های مقدس هستند. گشت و گذار در دریاچه بی خطر است زیرا این حیوانات برای انسان بی ضرر هستند. شما همچنین ممکن است به اندازه کافی خوش شانس باشید که ساکنانی را که در دریاچه آرزو می کنند، ببینید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در حوزه مهاجرت تحصیلی به بورکینافاسو مشاور شماست.

متداول ترین سوالات تحصیل در بورکینافاسو

در این بخش به اختصاصی ترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • عمده ترین دلایل تحصیل در بورکینافاسو شامل چه مواردی است؟ دانشگاه های بورکینافاسو در برخی رشته خوب هستند و اساتیدی که تدریس می کنند درجات بین المللی دارند. دانشگاه های بورکینافاسو به دانشجویان بهترین شرایط را ارائه می کنند تا بتوانند یک استعداد را جذب کنند. بورکینافاسو دارای برخی از امکانات هنری است که بهترین تجربه یادگیری را به دانش آموزان می دهد. دانشجویانی که برای تحصیل در بورکینافاسو را انتخاب می کنند، فرصتی برای یافتن بورسیه های تحصیلی زیادی برای تامین هزینه تحصیل خود دارند.
  • کلیات کار ضمن تحصیل در بورکینافاسو به چه صورت است؟ تحصیل در بورکینافاسو درست است که خیلی ارزان تر از دیگر کشورهاست اما ممکن است هزینه بر باشد. هزینه های روزافزون آموزش و نیازهای روزمره و اجاره به سرعت برای دانش آموزان سخت می شود. این امر باعث شده است که بیشتر دانشجویان برای کسب درآمد بیشتر به دنبال مشاغل پاره وقت باشند. دستیاران آزمایشگاه یا دانشجویان پرستاری یا دانشجویان علوم می توانند مشاغلی را به عنوان کمک آزمایشگاهی انجام دهند. این به آنها تجربه بهتر و یادگیری نزدیک از حرفه ای ها را می دهد. اکثر دانش آموزان به عنوان بارمن در یک کشور خارجی مشغول به کار می شوند. آسان است و سختی کمتری دارد. رستوران و هتل گاهی اوقات راهنمایی های بهتر و ساعات بهتری را برای دانش آموزان ارائه می دهد. آنها همچنین می توانند در هزینه های غذا صرفه جویی کنند زیرا آنها عرضه می شوند.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *