مهاجرت تحصیلی بلژیک

بورسیه تحصیلی بلژیک

بورسیه تحصیلی بلژیک

متقاضیان تحصیل در بلژیک می توانند با اخذ بورسیه تحصیلی بلژیک هزینه های تحصیل در بلژیک با بورسیه پوشش دهند. برای بورسیه بلژیک بایستی با ارائه مدارک معتبر اقدام نمود. در این کشور بورسیه های متعددی ارائه می شود این کشور همانند سایر کشورها برای جذب دانشجوهای بین المللی بورسیه هایی برای دانشجویان قرار می دهد. دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی به بلژیک را دارند می­ توانند از طریق این برنامه تحصیلی به این کشور سفر نمایند.

اکثر دانشگاه های خاص در بلژیک وجود دارد. این موسسات برای جذب و تحصیل دانشجویان در تمامی مقاطع اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بورسیه هایی را سالانه ارائه می ­دهند. همچنین این دانشگاه ها هزینه هایی را نیز برای تحقیقات علمی این دانشجویان در نظر می ­گیرند. افراد علاقمند به تحصیل در بلژیک می ­توانند با مراجعه به سایت های معتبر جهت دریافت بورسیه تحصیلی بلژیک اطلاعات لازم را کسب نمایند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمای شما در این باب است.

بررسی قوانین و شرایط انواع بورسیه تحصیلی بلژیک

این کشور برای ادامه تحصیل برای دانشجویان بین المللی بورسیه هایی ارائه می­ دهد. همچنین این کشور در بین 100 کشور برتر جهان برای ارائه بورسیه های تحصیلی به دانشجویان بین المللی قرار دارد. بورسیه های تحصیلی بلژیک برای کسانی که در مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری قصد ادامه تحصیل دارند بیشتر از بورسیه در مقطع کارشناسی به چشم می ­خورد.

همچنین بورسیه های رایگان این کشور برای افرادی با رزومه های بالا اعطاء می­ شود. بورسیه های پزشکی نیز در برخی از دانشگاه های خاص برای دانشجویان قرار داده می ­شود. افراد با مراجعه به سایت دانشگاه های این کشور می ­توانند از زمان و نحوه اعطاء بورسیه ها مطلع شوند. لازم به ذکر است دریافت بورسیه تحصیلی در بلژیک برای هر دانشگاه شرایط متفاوتی دارد.

انواع بورسیه تحصیلی در بلژیک

دولت بلژیک بورسیه های بسیاری را برای دانشجویان بین المللی از کشورهای در حال توسعه ارائه می دهد. این بورسیه ها به دانشجویان در پرداخت هزینه های زندگی و شهریه در بلژیک کمک می کند. بورسیه تحصیلی VLIR-UOS برای کارشناسی ارشد و آموزش به دانشجویان بین المللی بورسیه تحصیلی کامل در بلژیک ارائه می دهد. کمک هزینه تحصیلی برای برنامه کارشناسی ارشد یا برنامه آموزشی انتخابی شما در یکی از دانشگاه های بلژیک تامین می شود. علاوه بر این، این بورسیه هزینه حمل و نقل و اقامت در بلژیک را پوشش می دهد. همچنین بخشی از هزینه های روزانه شما را به عنوان یک دانشجوی بین المللی پوشش می دهد.

در نمودار زیر شاهد اخذ بورسیه از سوی دانشجویان آسیایی و اروپایی در بلژیک هستید:

اخذ بورسیه دانشجویان بین المللی در بلژیک

بورسیه تحصیلی دولت بلژیک از طریق آژانس توسعه بلژیک از طریق برنامه ای به نام BTC، بورسیه تحصیلی و کمک هزینه تحصیلی را برای دانشجویان کشورهای در حال توسعه ارائه می دهد. هدف حمایت از همکاری های توسعه است. آژانس توسعه بلژیک، پس از آن، تمام کمک‌ها و حمایت‌هایی را که برای کارشناسی ارشد، دکترا یا آموزش در بلژیک نیاز دارند، به دانشجویان می‌دهد. به طور دقیق، بورسیه تحصیلی 1 یا 2 سال یا اقامت حداکثر 4 ماه در سال در بلژیک در طول حداکثر 4 سال را پوشش می دهد. دولت Flanders Mastermind بورسیه های تحصیلی دانشجویان بین المللی را به دانشگاه های خاص ارائه می دهد. این بورسیه هزینه تحصیلات تکمیلی در بلژیک را پوشش می دهد. علاوه بر این، برای دریافت این بورس تحصیلی، باید در یک مدرسه بلژیکی در منطقه فلاندری یا فرانسه ثبت نام کرده باشید.

در جدول زیر شاهد میانگین مبلغ بورسیه های تحصیلی در بلژیک می باشید:

میانگین مبلغ به دلارسال
2000$2021
2100$2022
2100$2023

بورسیه تحصیلی کارشناسی در بلژیک

افرادی که دوره­ کارشناسی خود را در این کشور بگذرانند بایستی مدارک تحصیلی دوره­ دبیرستان خود را ارائه دهند. همچنین بایستی این مدارک معادل با قوانین والوونیا در پایتخت این کشور باشد. در بعضی از مناطق این کشور نیز افراد بایستی برای ورود به دوره­ کارشناسی در رشته هایی مانند مهندسی و هنر در آزمون ورودی شرکت نمایند. همچنین می توانید مقاله مهاجرت تحصیلی به بلژیک را مطالعه بفرمائید. همچنین دانشجویانی که در رشته دندانپزشکی مشغول به تحصیل می ­شوند، بایستی پس از پایان سال اول تحصیلی در یک امتحان رقابتی شرکت کنند. در صورت موفق شدن و کسب نمره معیار در این امتحان قادر به ادامه تحصیل در این رشته خواهد بود.

بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری در بلژیک

این کشور جهت ترویج بین المللی دانشگاه فلاندرز برنامه آموزشی برای دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد ایجاد نموده است. دانشجویان بین المللی را در برخی مقاطع تحصیلی بورسیه می­ کند. تنها دانشجویان با رزومه های بالا در این برنامه آموزشی بورسیه تحصیلی این کشور را دریافت می ­کنند. ناگفته نماند که دولت این کشور برای دانشجویانی که این بورسیه به آنها تعلق می­ گیرد سالانه مبلغ 7500€ (یورو) می ­پردازند. اکثر بورسیه های تحصیلی در این کشور مربوط به دوره دکتری می باشد. تحصیل در مقاطع مختلف بلژیک را نیز در مقاله مذکور مطاله فرمائید.

بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری در بلژیک

کمک هزینه دانشگاه بلژیک برای دانشجویان بین المللی

دانشگاه لوون در این کشور نیز در مقطع دکتری دانشجویان با استعداد را بورسیه می­ نماید. با این تفاوت که این بورسیه شامل یک سال شهریه دانشگاه، بیمه و همچنین کمک هزینه 10000€ (یورو) در یک سال می­ باشد. توجه داشته باشید کمک هزینه های مورد نظر در دانشگاه های این کشور برای افراد در نظر می گیرد با یکدیگر متفاوت است. دانشگاه لوون در این کشور برای دانشجویان مقطع دکتری در کشورهای درحال توسعه کمک هزینه هایی را پرداخت می ­کند.

 بورسیه تحصیلی دانشگاه گنت بلژیک برای کشورهای در حال توسعه

 بورسیه تحصیلی دانشگاه گنت بلژیک برای کشورهای در حال توسعه

دانشگاه گنت نیز یکی دیگر از دانشگاه های این کشور است. برای دانشجویان کشورهای درحال توسعه در مقطع کارشناسی ارشد بورسیه هایی را قرار می­ دهد. بورسیه این دانشگاه شامل بیمه دانشجو، پرداحت کمک هزینه 1000€ (یورو) در ماه و 500€ (یورو) جهت پرداخت شهریه و همچنین به دانشجویان وامی به مبلغ 105€ (یورو) می­ دهد. این دانشگاه برای دانشجویان مقطع دکتری در کشورهای در حال توسعه بورسیه ایی قرار داده است که فرد نیمی از دوره­ تحصیلی دکتری خود را در این کشور و نیمی دیگر را در کشور خود آموزش ببیند.

 در تصویر زیر تعدادی از برترین دانشگاه های کشور بلژیک در زمینه بورسیه های تحصیلی را مشاهده می نمایید:

برترین دانشگاه های کشور بلژیک در زمینه بورسیه های تحصیلی

فرصت های مطالعاتی آموزش و پرورش آمریکا در بلژیک

موسسه آموزشی امریکایی در این کشور وجود دارد. دانشجویان مقیم ایالات متحده آمریکا هستند را برای ادامه تحصیل در این موسسه ترغیب می ­کنند. این موسسه کم هزینه های بالایی برای این دانشجویان در نظر می­ گیرد. بطوریکه برای دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد کمک هزینه ایی معادل 27000€ (یورو) و برای دانشجویان مقطع دکتری تا 31000€ (یورو) قرار می­ دهد. بورسیه های تحصیلی این کشور برای دانشجویان شرایط های متفاوتی دارد. کمک هزینه هایی که این دانشگاه ها به دانشجویان پرداخت می­ کنند نیز هر یک با دیگری متفاوتند. همچنین در این کشور بورسیه هایی برای ادامه تحصیل دانش آموزانی که با استعدادند. اما توانایی مالی برای ادامه تحصیل آنها وجود ندارد مشاهده می ­شود.

اما از آنجاییکه این کشور در بین دانشجویان برای ادامه تحصیل ناشناخته است. افراد ممکن است با سوالات بیشتری در مورد بورسیه های خاصی که برای کشورهای در حال توسعه قرار می دهند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قادرند به تمامی سوالات دانشجویان و شرایط انواع بورسیه ها و راه های ورود به دانشگاه های این کشور پاسخ دهد. از این رو افراد می­ توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در این موسسه ارتباط برقرار نمایند.

سوالات متداول در باب بورسیه تحصیلی بلژیک

دراین بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب بورسیه تحصیلی بلژیک می باشیم:

  • کمک هزینه دانشگاه بلژیک برای دانشجویان بین المللی چقدر است؟ دانشگاه لوون در این کشور نیز در مقطع دکتری دانشجویان با استعداد را بورسیه می­ نماید. با این تفاوت که این بورسیه شامل یک سال شهریه دانشگاه، بیمه و همچنین کمک هزینه 10000€ (یورو) در یک سال می­ باشد. توجه داشته باشید کمک هزینه های مورد نظر در دانشگاه های این کشور برای افراد در نظر می گیرد با یکدیگر متفاوت است. دانشگاه لوون در این کشور برای دانشجویان مقطع دکتری در کشورهای درحال توسعه کمک هزینه هایی را پرداخت می ­کند.
  • بورسیه تحصیلی کارشناسی در بلژیک چیست؟ افرادی که دوره­ کارشناسی خود را در این کشور بگذرانند بایستی مدارک تحصیلی دوره­ دبیرستان خود را ارائه دهند. همچنین بایستی این مدارک معادل با قوانین والوونیا در پایتخت این کشور باشد. در بعضی از مناطق این کشور نیز افراد بایستی برای ورود به دوره­ کارشناسی در رشته هایی مانند مهندسی و هنر در آزمون ورودی شرکت نمایند. همچنین دانشجویانی که در رشته دندانپزشکی مشغول به تحصیل می ­شوند، بایستی پس از پایان سال اول تحصیلی در یک امتحان رقابتی شرکت کنند. در صورت موفق شدن و کسب نمره معیار در این امتحان قادر به ادامه تحصیل در این رشته خواهد بود.
5/5 - (4 امتیاز)

2 دیدگاه برای “بورسیه تحصیلی بلژیک

  1. هادی گفت:

    خیلی خوبه که بورسیه تحصیلی بلژیک بصورت متعدد ارائه میشه و شانس ادم رو برای گرفتن بورسیه زیاد میکنه مخصوصا اینکه راه های بسیار خوبی از جمله کمک هزینه دانشگاه بلژیک برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شد و مبلغ خوبی از هزینه ی دانشجو رو پوشش میده و ادم رو امیدوار میکنه

    1. صادقی گفت:

      سلام ممنون از مطالعه شما. لطفا در خصوص بررسی شرایط تحصیل در بلژیک با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *