مهاجرت کاری چین

بازار کار پرستاری در چین

بازار کار پرستاری در چین

بازار کار پرستاری در چین طی سه دهه اخیر نرخ توسعه شگفت انگیزی را تجربه کرده است. همچنین از لحاظ مدرن سازی روش های مراقبت های بهداشتی، توسعه تجهیزات پزشکی مدرن و ایجاد داروها و محصولات پزشکی چین بدون شک یکی از سریع ترین سیستم های مراقبت های بهداشتی را در جهان دارد. پیشرفت سیستم مراقبت های بهداشتی چین در ترکیب با جمعیت بیش از 1 میلیارد نفری این کشور، تقاضای بسیار زیادی برای ورود به بازار کار پرستاری چین وجود دارد. علاوه بر این صنعت پرستاری در چین، مجموعه گسترده ای از فرصت های شغلی را در بر می گیرد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سالها تجربه در امر مهاجرت، آماده ارائه مشاوره های دقیق به شما عزیزان در خصوص شرایط بازار کار در چین در رشته پرستاری می باشد. در نهایت اینکه متقاضیان پرستاری در چین می توانند در زمینه های مختلف مراقبت های بهداشتی این کشور کار کنند. این موسسات عبارتند از:

زمینه های مختلف مراقبت های بهداشتی چینچین بر اساس جمعیت خود کمبود شدید پرستار دارد، به همین جهت ورود به بازار پرستاری در چین یکی از بهترین گزینه ها برای اتباع خارجی می باشد. البته لازم به ذکر است که برای رفع کمبود، دولت چین آموزش رایگان پرستاری را به 190000 نفر در سال افزایش داده است. همچنین تقاضا برای ورود به بازار کار پرستاری در این کشور حداقل اندکی افزایش می یابد اگر خدمات بهداشت جامعه وعده داده شده در این کشور اجرا شود. همچنین واضح است که دولت چین قصد دارد، برنامه های بین المللی استخدام پرستار را با کشورهای توسعه یافته برای رشد استعداد داخلی و افزایش پتانسیل شغلی برای فارغ التحصیلان پرستاری ارتقا دهد. پرستاری در چین بزرگترین حرفه در نیروی کار فعلی مراقبت های بهداشتی و سیستم های خدمات بهداشتی در چین و سراسر جهان را دارد.

آینده شغلی در بازار کار پرستاری در چین

بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی و ایالات متحده، چشم انداز شغلی در بازار کار پرستاری در چین، از تعادل مناسبی برخوردار است. همچنین به گفته دولت جمهوری خلق چین، چشم انداز شغلی برای پرستاران در این کشور بسیار خوب است. به طوری که منابع اشتغال در سالهای آینده عمدتا از طریق بازنشستگی پرستاران و تا حدی از ایجاد شغل در این کشور باز خواهد شد. به این نکته نیز توجه فرمایید که برخی از فرصت های شغلی در بازار کار پرستاری در این کشور ناشی از ترفیع است. به گفته دولت افزایش تقاضا برای اشتغال پرستاری در این کشور، به معنای افزایش تعداد ساعات کار، از جمله کار تمام وقت خواهد بود. در نمودار زیر می توانید روند درخواست جهت ورود به بازار کار پرستاری در این کشور را طی سال های اخیر را مشاهده فرمایید:بازار کار پرستاری در چین

فرآیند ورود به بازار کار پرستاری در چین

تمامی افرادی که قصد ورود به بازار کار پرستاری در چین را دارند، جهت تکمیل فرآیند باید مراحلی را با دقت طی کنند. این مراحل عبارت اند از:

مراحل ضروری جهت ورود به بازار کار پرستاریتوضیحات
حساب آنلاینمتقاضیان ورود به اشتغال پرستاری در این کشور در قدم اول باید حساب آنلاین خود را در این کشور ایجاد کنند.
فرم شناساییباید دو فرم شناسایی را ارسال نمایید. که شامل کپی مدارک اصلی از جمله گذرنامه یا مدرک شناسایی صادر شده می شود.
ارسال فرم آموزش پرستاریشما باید این کار را برای هر موسسه ای که در خارج از چین تحصیل کرده اید انجام دهید. هر موسسه باید فرم را تکمیل کرده و ارسال کند.
ارسال فرم ثبت نام پرستاریمتقاضیان باید فرم را چاپ کرده و امضا کنید و به تمام مراجع صدور مجوز پرستاری که در خارج از کانادا مجوز گرفته اند ارسال کنند.

فرآیند ورود به بازار کار پرستاری در چین

جستجوی شغل در چین

اتباع خارجی که به دنبال جستجوی شغل مناسب در بازار کار پرستاری در جین هستند، باید نکاتی را در این خصوص به خاطر بسپارند. به طور کلی متقاضیان باید در یک نهاد نظارتی استانی یا منطقه ای در چین ثبت نام کنند، تا بتوانند به عنوان پرستار در بازار کار پرستاری این کشور مشغول به کار شوند. علاوه بر این باید در منطقه ای که در آن ثبت نام خواهند کرد به دنبال شغل مناسب باشند. همچنین وقت خود را به تحقیق در مورد نیازهای شغلی و نوآفرینی در چین اختصاص دهید و برنامه ای برای یافتن کار در بازار کار پرستاری چین ایجاد کنید. به طور کلی راه های زیادی برای جستجوی شغل در بازار کار پرستاری در چین وجود دارد که عبارت اند از:

  • مشاغل و عناوین شغلی جایگزین را بگنجانید.
  • به دنبال یک مربی در بخش پرستاری باشید، تا شما را با شبکه حرفه ای خود آشنا کند.
  • در نمایشگاه های شغلی پرستاری شرکت کنید.

علاوه بر این کالج ها یا انجمن های پرستاری در بازار کار پرستاری در این کشور، ممکن است یک بانک کار داشته باشند. یا اینکه یک سایت شغلی تجاری را به متقاضیان پیشنهاد دهند. اگر چنانچه سوالاتی ذهن شما را در خصوص تحصیل پزشکی در چین، و بازار کار پرستاری در این کشور به خود مشغول کرده است. می توانید با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از مقالات بی شمار آن در خصوص بازار کار در چین استفاده نمایید.

سوالات متداول در باب بازار کار پرستاری در چین

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب بازار کار پرستاری در این کشور می باشیم:

  • آینده شغلی در بازار کار پرستاری در چین چیست؟ بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی و ایالات متحده، چشم انداز شغلی در بازار کار پرستاری در چین، از تعادل مناسبی برخوردار است. همچنین به گفته دولت جمهوری خلق چین، چشم انداز شغلی برای پرستاران در این کشور بسیار خوب است. به طوری که منابع اشتغال در سالهای آینده عمدتا از طریق بازنشستگی پرستاران و تا حدی از ایجاد شغل در این کشور باز خواهد شد. به این نکته نیز توجه فرمایید که برخی از فرصت های شغلی در بازار کار پرستاری در این کشور ناشی از ترفیع است. به گفته دولت افزایش تقاضا برای اشتغال پرستاری در این کشور، به معنای افزایش تعداد ساعات کار، از جمله کار تمام وقت خواهد بود.
  • راه های جدید برای جستجوی شغل در بازار کار پرستاری در چین چیست؟ مشاغل و عناوین شغلی جایگزین را بگنجانید. به دنبال یک مربی در بخش پرستاری باشید، تا شما را با شبکه حرفه ای خود آشنا کند. در نمایشگاه های شغلی پرستاری شرکت کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *