مهاجرت به کشور ژاپن

ازدواج در ژاپن

اخذ ازدواج در ژاپن یکی از ساده ترین روش های مهاجرت به این کشور می باشد که از آداب و رسوم خاصی برخوردار است. تمامی اتباع خارجی که قصد ازدواج با اتباع ژاپنی را دارند، ملزم به رعایت آنها می ­باشند. ژاپن کشوری آسیایی است که یکی از 3 اقتصاد قدرتمند در جهان را تشکیل می ­دهد. این کشور وسعت کمی دارد بگونه ای که تنها 3% مساحت جهان را بخود اختصاص داده است. اما در مقابل از جمعیت زیادی برخوردار می­ باشد. مردم این کشور به زبان ژاپنی صحبت می­ کنند. اگرچه زبان مردم این کشور شباهت بسیاری با زبان چینی دارد. اما با آن زبان کاملا متفاوت است. همچنین می­ توان گفت زبان ژاپنی سخت زبان دنیاست.

اقتصاد کشور ژاپن بر پایه ذخایر نفتی این کشور است. علاوه بر این تأثیر زیادی بر رشد اقتصادی این کشور داشته است. از جمله روش های مهاجرتی به ژاپن تحصیل، کار، سرمایه گذاری و ازدواج می ­باشد. ازدواج در ژاپن پس از گذشت 5 سال زندگی مشترک در این کشور محقق می گردد. اگر چه ازدواج در ژاپن با رسم و رسومات خاصی انجام می گردد. اما یکی از سریعترین راه های دریافت اقامت دائم این کشور محسوب می­ شود. کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تمامی علاقمندان به این موضوع را یاری و راهنمایی نموده است. سعی در معرفی بهترین راه ها و گزینه های مهاجرتی به دوستان و علاقمندان دارند.

قوانین ازدواج در ژاپن

ازدواج در کشور ژاپن همانند بسیاری از کشورها با قوانینی همراه است. شهروندان این کشور برای ثبت ازدواج ملزم به رعایت آنها می ­باشند. از آنجاییکه اکثر اتباع خارجی پس از ازدواج در کشور ژاپن سعی در اخذ اقامت این کشور را دارند. از این رو ملزم به ثبت ازدواج در یکی از دفاتر ثبت اسناد رسمی هستند. زیرا اداره مهاجرت ژاپن تنها پرونده افرادی که ازدواج را در این کشور ثبت نموده اند بررسی می­ نمایند. از مهم ترین قوانین ازدواج در این کشور عبارتند از:

  • سن قانونی ازدواج در ژاپن برای آقایان 18 سال و برای خانم ها 16 سال تعریف شده است.
  • این کشور همانند قوانین ازدواج در برخی از کشورها از قانون تک همسری پیروی می ­نماید. زوجین در هنگام ازدواج بایستی مجرد باشند.
  • دولت ژاپن با ازدواج همجنسگرایان مخالف است. از همین رو همجنسگرایان اجازه ازدواج در این کشور را ندارند.
  • بررسی معیارهای اثبات واقعه ازدواج در ژاپن

    برای اثبات واقعه ازدواج متقاضیان اخذ تابعیت از طریق ازدواج در این کشور چندین معیار مورد ارزیابی قرار می گیرد. برخی از آنها عبارتند از:

  • زن و شوهر بتواند اثبات نمایند که در موارد بسیاری با هم ملاقات کرده باشند.
  • زن و شوهر بتواند اثبات نمایند که مهم است که در رابط خود دارای صمیمیت واقعی هستند.
  • زن و شوهر بتواند اثبات نمایند که برای مدت زمان طولانی با هم به زندگی مشترک پرداخته باشند.
  • زن و شوهر بتواند اثبات نمایند که به وسیله راه های ارتباطی مانند نامه و یا مکالمه الکترونیکی با یک دیگر ارتباط داشته اند.

بررسی ازدواج در ژاپن</h2&amp;gt;</h2&gt;</h2>

از</p><h2>دواج یک تبعه ژاپنی و یک شهروند خارجی در صورتی مشروع است که چنین ازدواجی بر اساس قانون ژاپن یا کشور متبوع شهروند خارجی مؤثر باشد. با این حال، برای به دست آوردن همسر یا فرزند دارای وضعیت ملی ژاپنی، چنین ازدواجی باید به یک دفتر شهرداری مربوطه در ژاپن گزارش شود و در دفتر ثبت خانواده همسر ژاپنی ثبت شود. یک مقیم خارجی که با یک مقیم دائم ژاپن ازدواج کرده است، واجد شرایط درخواست برای وضعیت همسر یا فرزند برای اقامت دائم است. چنین رویه درخواستی مستلزم مدارکی است که ازدواج رسمی طرفین را اثبات می کند و این اسناد شامل ثبت نام خانوادگی ساکنان خارجی در کشور خود و گواهی ازدواج است. برای ازدواج یک تبعه ژاپنی و یک خارجی، تبعه ژاپنی باید ثبت نام خانوادگی خود را ارائه کند و خارجی باید مدارک خاصی را که مطابق با کشور خود تعیین شده است ارائه دهد.

برای درخواست وضعیت همسر، متقاضی باید مدارک مختلفی از قبیل:

      • گواهی اشتغال به کار
      • گواهی پرداخت مالیات
      • استعلام کتبی
      • و بیان دلیل، علاوه بر ثبت و سند ازدواج فوق را ارائه کند.

    <

/ul><

    • p>یک شهروند خا

رجی در صورت

      • ی که با

      یک تبعه

ژاپنی

  • yle=”list-style-type: none;”>
      یا مقیم دائم

ژاپن ازدواج

    کرده باشد، واجد شرایط درخواست مجوز ویژه برای اقامت است. مجوز ویژه برای اقامت در صورتی اعطا می شود که مشخص شود متقاضی زندگی زناشویی واقعی و پایداری دارد. چنین مجوزی در بسیاری از موارد در دسترس است، مگر اینکه متقاضی جرمی غیر از نقض قانون مهاجرت مجرم شناخته شود، یا مصمم باشد که سابقه مهاجرت یا سوابق بسیار شرورانه ای در ژاپن داشته باشد.

موارد مربوط به اقامت دائم ژاپن از طریق ازدواجt;&lt;/p><h2 style=”text-align: right;”>اخذ ازدواج در ژاپن

افراد پس از ثبت ازدواج خود در یکی از دفاتر ثبت اسناد رسمی در این کشور پس از 3 سال زندگی مشترک در صورتیکه دارای شرایط زیر باشند، امکان دریافت اقامت دائم از طریق ازدواج را خواهند داشت:

  • حداقل 3 سال از زندگی مشترک زوجین گذشته باشد.
  • تبعه­ خارجی در مدت حضور در ژاپن نباید مرتکب هیچگونه جرم و جنایتی در این کشور شده باشد.

ناگفته نماند تبعه­ خارجی پس از اخذ اقامت دائم دیگر نیازی به تمدید اقامت و ویزای خود در این کشور را ندارد. به راحتی امکان افتتاح حساب و انجام کار ژاپن را خواهد داشت. در صورتیکه فرد قصد سفر به خارج از کشور ژاپن را داشته باشد نیازمند اخذ مجوز ورود و خروج از این کشور می­ باشد.&lt;/p>

 

n: right;”> &lt;/p><h3 style=”text-align: right;”>ثبت ازدواج در ژاپن

همانگونه که در بخش های قبل ذکر نمودیم ثبت ازدواج در این کشور یکی از مهم ترین شرایط اخذ ازدواج در این کشور است. بدین منظور زوجین بایستی با ارائه مدارک زیر به یکی از دفاتر ثبت ازدواج در ژاپن مراجعه نموده است. درخواست ثبت ازدواج را آبدین صورت ارائه دهند:

    • ارائه آدرس دقیق همسر ژاپنی
    • ارائه مدارک هویتی زوجین
    • ارائه مدارک پرداخت مالیات همسر ژاپنی
    • تبعه­ خارجی که در ژاپن کار انجام می­ دهد نیز بایستی مدارک پرداخت مالیات خود را ارائه نماید.</li></ul>

     

    <p style=”text-align: right;”>فرآیند ثبت ازدواج در ژاپن معمولا به مدت 2 الی 3 هفته طول خواهد کشید. تبعه­ خارجی که دارای ویزای تحصیلی ژاپن، کاری و غیره در این کشور است. پس از ازدواج امکان تبدیل اقامت خود به اقامت ازدواج ژاپن را خواهد داشت. فردی که قصد اخذ ازدواج در این کشور را دارند، بایستی حداقل به مدت 5 سال به صورت مداوم در این کشور به انجام کار پرداخته است. مالیات به دولت ژاپن پرداخت نموده باشد.

    اما اگر زن ژاپنی باشد و قصد تعمید نام خانوادگی همسر خارجی خود را داشته باشد، بایستی مراحل زیر را سپری نمایند:

    • مراجعه به سفارت کشور مربوطه و اعلام درخواست خویش
    • انتقال مشخصات زن به پاسپورت جدید برای تغییر نام خانوادگی
    • مراجعه به شهرداری ژاپن جهت تغییر نام خانوادگی جدید زن و ثبت کارت نام خانوادگی خارجی

    >اخذ اقامت دائم و تابعیت ژاپن از طریق ازدواج</h2><p class=”yoast-text-mark”>class=”yoast-text-mark” style=”text-align: right;”>>افراد پس از دریافت ازدواج در ژاپن امکان اخذ تابعیت این کشور را نیز خواهند داشت. سیستم اعطاء تابعیت در میان کشورها بر 2 اصل خاک و خون می ­باشد. تابعیت بر اصل خون بدین معناست که تابعیت از والدین بصورت ناخودآگاه به نوزاد انتقال داده می­ شود. سیستم اعطاء تابعیت کشور ژاپن نیز بر اصل خون است. نوزادانی که یکی از والدین آنها دارای تابعیت ژاپن است امکان اخذ تابعیت این کشور را خواهد داشت.

    le=”text-align: right;”>در زمینه اخذ تابعیت ژاپن از طریق ازدواج باید بیان نماییم که کشور ژاپن از جمله کشورهایی است که با تابعیت دوگانه مخالف است. از همین رو افراد یکه قصد دریافت تابعیت ژاپن را دارند، ملزم به ترک تابعیت قبلی خود می­ باشند. البته افراد امکان دریافت ازدواج در ژاپن را دارند، تنها برای اخذ تابعیت و پاسپورت این کشور بایستی تابعیت قبلی خود را ترک نمایند. دوستان عزیز جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دریافت اقامت ژاپن از طریق ازدواج می توانید با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که از تجارب مفیدی در این زمینه برخوردارند ارتباط برقرار نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *