مهاجرت به کشور اسکاتلند

کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسکاتلند

کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسکاتلند

 تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسکاتلند، با پاسپورت بریتانیا برابر است. دارندگان پاسپورت اسکاتلند میتوانند به بیش از 180 سفر کنند. همچنین پاسپورت اسکاتلند در کنار سایر پاسپورت های کشورهای بریتانیا در رده 7 جهان قرار دارد. برکزیت نتوانسته از قدرت پاسپورت بریتانیا کم کند و همچنان پاسپورت بریتانیا دارای ارزش زیادی در جهان است. البته توجه داشته باشید که ممکن است در آینده اسکاتلند به عنوان یک کشور مستقل عمل کند و وارد اتحادیه اروپا شود. در هر صورت در ادامه این مقاله همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسکاتلند را بررسی کرده اند.

پاسپورت اسکاتلند پس از Brexit

تعدادی از شهروندان انگلیس به دلیل تصمیم این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا در حال ترک کشور هستند. بخش عمده ای از این جمعیت شامل کسانی می شود که به Brexit رأی دادند. از آنجا که انگلستان دو تابعیتی را قبول می کند، شهروند انگلیس این امکان را دارد که بدون نیاز به ترک تابعیت فعلی، گذرنامه دوم را دریافت کند. با این حال، بسیاری معتقدند که پس از انجام کامل Brexit، گذرنامه پادشاهی انگلستان ارزش خود را از دست خواهد داد، زیرا ممکن است برای سفر به سایر کشورهای اروپایی از بریتانیایی ها بخواهند ویزای قانونی ارائه دهند. به همین دلیل است که تعدادی از بریتانیایی ها در حال فکر رفتن به کشورهای دیگر هستند. اگر اسکاتلند به عنوان یک کشور جداگانه باشد می تواند نزدیک ترین گزینه باشد.

اسکاتلند قبلا تصمیم گرفته بود که در بریتانیا بماند، اما اکنون با تصمیم دومی برای خروج از اتحادیه اروپا ، اوضاع ممکن است به زودی تغییر کند. حزب ملی اسکاتلند قبلاً بحث همه پرسی دوم را مطرح کرده است. گرچه هیچ چیزی تأیید نشده است، بریتانیایی ها در حال حاضر در مورد چگونگی تأثیر این بر زندگی آنها سوال می کنند، با توجه به اینکه هر دو کشور در حال حاضر یکی هستند. بنابراین، در صورت تبدیل شدن اسکاتلند به کشوری مستقل پاسپورت اسکاتلند می تواند ارزشمند تر شود.

بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسکاتلند

پاسپورت اسکاتلند که همان پاسپورت بریتانیاست در حال حاضر بر اساس شاخص رتبه بندی گذرنامه هنلی در رتبه 7 جهان قرار دارد. این امکان دسترسی به بیش از 180 کشور بدون ویزا و یا ویزا هنگام ورود را می دهد. جایگاه 7 این کشور به دلیل تعداد بالای کشورهای لغو روادید و امکان استفاده و جابجایی راحت برای شهروندان این کشور است. دارندگان گذرنامه اسکاتلند برای ورود به بسیاری از کشورهای اروپایی، کشورهای آمریکای جنوبی و کانادا و غیره به ویزا نیاز ندارند و این یکی از نکات مهم و امتیازات اعتبار پاسپورت اسکاتلند است. دارندگان گذرنامه اسکاتلند برای ورود به حدود 29 کشور در جهان نیاز به ارائه ویزای فیزیکی دارند.

در تصویر زیر با استفاده از پاسپورت اسکاتلند شهروندان این کشور می توانند به کشورهای سبز رنگ بدون ارائه ویزا سفر کنند:

کشورهای مجار به سفر به گذرنامه اسکاتلند

کشورهای سبز رنگ در تصویر بالا نشان دهنده کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسکاتلند هستند. کشورهای قرمز رنگ بالعکس کشورهایی هستند که ویزای فیزیکی را از دارندگان پاسپورت اسکاتلند دریافت می کنند. اما کشورهای آبی رنگ مانند ایالات متحده از شهروندان بریتانیایی ویزای الکترونیکی و یا ویزای هنگام ورود درخواست می کنند.

فهرست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت اسکاتلند

اگر اسکاتلندی هستید و یا با اخذ تابعیت اسکاتلند گذرنامه این کشور را دارید شما می توانید بدون درخواست ویزا به 141 کشور جهان مسافرت کنید. البته این سفر بدون ویزا دارای محدودیت زمانی 1 ماه تا 6 ماه است. چنانچه بخواهید بیش از این در کشور مقصد بمانید نیازمند دریافت ویزا با توجه به هدف اقامت خواهید داشت. فهرست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت اسکاتلند در زیر ارائه شده است و همانطور که می بینید با داشتن این گذرنامه می توانید به قسمت اعظمی از کشورهای جهان دسترسی راحت داشته باشید.

در جدول زیر لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت اسکاتلند آورده شده است:

قارهنام کشورها
اروپاکشورهای اتحادیه اروپا + سوئیس، کوزوو، جزایر فارو، آندورا، گرینلند، گیبرالتار، مقدونیه شمالی ، مونته نگرو، مولداوی، بلاروس، واتیکان، موناکو، آلبانی، بوسنی، ترکیه، گرجستان، سان مارینو،
آسیاقرقیزستان، قزاقستان، ازبکستان، ارمنستان، کره جنوبی، ژاپن، تایلند، تایوان، ویتنام، مالزی، اندونزی، هنگ کنگ، فیلیپین، سنگاپور، تیمور، قطر، ماکائو و برونئی
اقیانوسیهجزایر کوک، پلنزیای فرانسوی، تووالو، وانوتو ، جزیره ماریانا جنوبی، جزایر مارشال، کالدونیای نو، نیو، کیریباتی، میکرونزیا، جزایر پالائو، تونگا، ساموا و فیجی
کارائیبتمامی کشورهای حوزه کارائیب به جز کوبا
آمریکاتمامی کشورها به جز آمریکا و سورینام
آفریقاسنگال، بوتسوانا، سنگال، موریتیوس، آفریقای جنوبی، مراکش و تونس

در اینجا درباره تولد در انگلستان بدانید.

فهرست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت اسکاتلند

رتبه پاسپورت اسکاتلند

دارندگان گذرنامه اسکاتلند می توانند در مجموع به بیش از 180 کشور بدون ویزا یا از طریق ویزا هنگام ورود یا از طریق ویزای الکترونیکی و مجوز eTA وارد شوند در نتیجه، با توجه به این تعداد بالای کشور لغو روادید، رتبه پاسپورت اسکاتلند در سطح جهان در رده 7 است. البته تقریبا 29 کشور وجود دارد که برای ورود شهروندان اسکاتلندی ویزای فیزیکی درخواست می کنند. از جمله این کشورها شامل:

  • چین
  • ایران
  • روسیه
  • یمن
  • الجزیره
  • سوریه
  • سودان
  • لیبری
  • کامرون و سایر

لیست کشورهای مجار به سفر به گذرنامه اسکاتلند

جهت اخذ ویزای توریستی اسکاتلند مقاله لینک شده را مطالعه کنید.

کشورهای لغو روادید الکترونیکی با پاسپورت اسکاتلند

eTA به عنوان مجوز سفر الکترونیکی شناخته می شود. eTA یک شرط ورود برای اتباع خارجی معاف از ویزا است که به مسافرت می روند و همچنین از طریق هوایی به یک کشور ترانزیت می کنند. این امکان را برای مقصد فراهم می کند تا مسافران قبل از ورود آنها را کنترل کند و همچنین دید و امنیت را افزایش می دهد. توجه داشته باشید که یکی از شناخته شده ترین سیستم های eTA خدمات آنلاین ESTA برای مسافرانی است که مایلند تحت برنامه چشم پوشی ویزا به ایالات متحده سفر کنند. با این حال، این مسافران باید درخواست مجوز دهند. دولت بریتانیا نیز پس از خروج از اتحادیه اروپا این سیستم را راه اندازی کرده تا جابجایی شهروندان کشورهای خارجی به بریتانیا از این طریق تسهیل شود.

شهروندان اسکاتلندی همچنین از این طریق می توانند به برخی از کشورها سفر کنند. از جمله کشورهای ارائه کننده ویزای الکترونیکی به شهروندان اسکاتلندی در زیر ذکر شده است:

ویزا با پاسپورت اسکاتلندکشورها
ویزای الکترونیکی eVisaآذربایجان، بنین، جیبوتی، هند، غنا، لائوس، پاکستان، میانمار و سورینام
مجوز سفر eTAسریلانکا، پورتوریکو، آمریکا، نیوزلند، جزایر ویرجین، جزایر مارینا شمالی، جزایر نورفولک و ساموا

تابعیت دوگانه اسکاتلند

تابعیت دوگانه در بریتانیا و اسکاتلند پذیرفته می شود. پس از رای گیری انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا، احتمال برگزاری دومین همه پرسی استقلال اسکاتلند مطرح شده است. اما چه کسی واجد شرایط تابعیت است؟ دولت اسکاتلند قبلاً الزامات فرضی را بیان کرده است. جای تعجب نیست که هر شهروند انگلیسی متولد اسکاتلند بدون توجه به اینکه در حال حاضر در آنجا زندگی می کنند، شهروند خودکار اسکاتلند خواهند بود. هر فرزندی که پس از استقلال از والدینی که تابعیت اسکاتلند را دارند متولد شود نیز تابعیت خواهد داشت. علاوه بر این، شهروندان انگلیس که به طور معمول در اسکاتلند اقامت دارند در زمان استقلال نیز به طور خودکار مورد توجه قرار می گیرند.

  • اما در مورد کسانی که در اسکاتلند متولد نشده یا ساکن نیستند از استقلال، دسته های زیر واجد شرایط درخواست شهروندی هستند:
  • اتباع انگلیس ساکن خارج از اسکاتلند که حداقل با داشتن یکی از والدین واجد شرایط تابعیت اسکاتلند ثبت نام می کنند.
  • شهروندان هر کشوری که با مدارک والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ واجد شرایط تابعیت اسکاتلند ثبت نام می کنند.

همچنین مهاجرانی که به طور قانونی در اسکاتلند به سر می برند و همچنین هر کسی که حداقل 10 سال در هر زمان در اسکاتلند زندگی کرده و ارتباط مداوم با اسکاتلند داشته باشد می توانند به عنوان یک شهروند اسکاتلندی درخواست تابعیت دهند. شما باید شرایطی را که در قوانین مهاجرتی اسکاتلند تنظیم شده است، از قبیل شخصیت خوب و اقامت رعایت کنید. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره مهاجرت کاری به اسکاتلند مقاله لینک شده را ارائه کرده اند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *