مهاجرت به کشور استونی

کشورهای لغو روادید با پاسپورت استونی

کشورهای لغو روادید با پاسپورت استونی

در این مقاله تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت استونی، بررسی شده است. کشور استونی یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. لذا جابجایی آزاد شهروندان این کشور در اتحادیه اروپا را فراهم می سازد. علاوه بر این با توجه به توافقات این کشور و قوانین کشورهای دیگر، پاسپورت استونی دارای اعتبار بالایی در سطح جهان است. به طوری که بیش از 100 کشور در جهان از شهروندان استونی را بدون ویزای و یا ویزای الکترونیکی پذیرا هستند. استونی به عنوان کشوری سرآمد در خدمات الکترونیکی و استفاده از فناوری است. در صورت علاقه به اخذ اقامت و تابعیت و مهاجرت به استونی می توانید شرایط را از وکلای با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شوید.

معرفی استونی

جمهوری استونی از 15 استان تشکیل شده و بخشی از اتحادیه اروپا است. مهم ترین بخش ها شامل:

  • هارجو
  • تارتو
  • و ایدا-ویرو هستند.

استونی یکی از کشورهای بالتیک است که با لتونی و روسیه همسایه است. استونی با مساحت 45227 کیلومتر مربع، بیست و نهمین کشور بزرگ اروپا است. آب و هوای آن دریایی با زمستان های معتدل و تابستان های خنک است. این کشور دارای سرزمین های پست باتلاقی، در جنوب تپه ای و در شمال مسطح است. جمعیت کلی 1.3 میلیون نفر است که این کشور را به یکی از کم جمعیت ترین کشورهای اتحادیه اروپا تبدیل کرده است. پایتخت این کشور تالین است که با 437619 سکنه نیز پرجمعیت ترین شهر است. دیگر شهرهای مهم تارتو و ناروا هستند. بزرگترین فرودگاه، فرودگاه تالین (TLL) است که سالانه 3.2 میلیون مسافر دارد. این فرودگاه مسیرهای داخلی و بین المللی اتصال استونی به اروپا و آفریقا را پوشش می دهد.

فرهنگ استونی ترکیبی از جنبه های شمال اروپا است که تحت تأثیر سنت های آلمانی قرار دارد. یک ترکیب چند ملیتی وجود دارد و بیش از نیمی از مردم بی دین هستند. زبان رسمی استونیایی است. نظام حقوقی مبتنی بر قانون مدنی است. نوع دولت جمهوری پارلمانی است.

بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت استونی

پاسپورت استونی در حال حاضر بر اساس شاخص رتبه بندی گذرنامه هنلی در رتبه 13 جهان قرار دارد. این امکان دسترسی به بیش از 130 کشور بدون ویزا و یا ویزا هنگام ورود را می دهد. جایگاه 13 این کشور به دلیل تعداد بالای کشورهای لغو روادید و آزادی شهروندان این کشور برای مسافرت به کشورهای مختلف است. دارندگان گذرنامه استونی برای ورود به کشورهای عضو اتحادیه اروپا، کانادا، ترکیه، مکزیک، کره جنوبی، ژاپن و بسیاری دیگر به ویزا نیاز ندارند و این یکی از عوامل افزایش اعتبار پاسپورت استونی است. دارندگان گذرنامه استونی برای ورود به حدود بیش از 30 کشور در جهان نیاز به ویزای فیزیکی دارند.

در شکل زیر با استفاده از پاسپورت استونی می توان به کشورهای سبز رنگ بدون ارائه ویزا سفر کرد:

کشورهای مجاز به سفر به استونی

کشورهای سبز پر رنگ در شکل بالا کشورها عضو اتحادیه اروپا را نشان می دهد که شهروندان استونی حق جابجایی آزاد در این کشورهای را دارند. کشورهای آبی رنگ امکان استفاده از ویزای الکترونیکی و ویزا هنگام ورود را برای شهروندان استونیایی فراهم می کنند. و در آخر کشورهای قرمز رنگ در شکل بالا مانند چین از شهروندان استونی ویزای فیزیکی درخواست می کنند.

لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت استونی

اگر استونیایی هستید و یا با اخذ تابعیت استونی گذرنامه این کشور را دارید شما می توانید بدون درخواست ویزا به 80 کشور بروید. برای داشتن اقامت معاف از ویزا در این مقاصد، معمولاً ارائه گذرنامه معتبر استونی در بدو ورود به مقامات مهاجرت ضروری است. حداقل اعتبار گذرنامه مورد نیاز متفاوت است اما اغلب حداقل 6 ماه از تاریخ ورود تعیین می شود. با این حال، برخی از کشورهای معاف از ویزا نیازی به ارائه گذرنامه ندارند و به استونیایی ها اجازه می دهند با داشتن کارت شناسایی ملی معتبر وارد خاک خود شوند. مدت اقامت معاف از ویزا برای شهروندان استونیایی بسته به قلمرو مقصد بین 15 روز تا 1 سال متفاوت است. برای بازدید از این کشورها برای اقامت طولانی مدت و برای اهداف مانند کار یا تحصیل، لازم است که از نزدیکترین سفارت مربوطه از قبل درخواست ویزا کنید.

در جدول زیر لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت استونی آورده شده است:

قارهنام کشورها
اروپاکشورهای اتحادیه اروپا + سوئیس، مونته نگرو، مولداوی، بلاروس، واتیکان، موناکو، آلبانی، انگلستان، بوسنی، ترکیه، گرجستان، سان مارینو، کوزوو، جزایر فارو، آندورا، گرینلند، گیبرالتار، مقدونیه شمالی
آسیاتایلند، اندونزی، قزاقستان، مالزی، کره جنوبی، تایوان، امارات، قطر، ازبکستان، هنگ کنگ، فیلیپین، سنگاپور، تیمور، ژاپن، ماکائو، قرقیزستان و برونئی
اقیانوسیهجزایر کوک، پلنزیای فرانسوی، تووالو، کیریباتی، میکرونزیا، جزایر پالائو، تونگا، وانوتو ، جزیره ماریانا جنوبی، جزایر سلمون، جزیار مارشال، کالدونیای نو، نیو، ساموا و فیجی
کارائیبتمامی کشورهای حوزه کارائیب به جز کوبا
آمریکاتمامی کشورها به جز آمریکا، گویان و سورینام
آفریقاسنگال، بوتسوانا، سوازیلند، موریتیوس، مراکش و تونس

لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت استونی

رتبه پاسپورت استونی

دارندگان گذرنامه استونی می توانند در مجموع به 130 کشور بدون ویزا یا از طریق ویزا هنگام ورود یا از طریق eTA وارد شوند در نتیجه، رتبه پاسپورت استونی در سطح جهان در رده 13 است. البته تقریبا 75 کشور وجود دارد که برای ورود شهروندان استونیایی ویزای فیزیکی درخواست می کنند. جدا از این کشورهای بدون ویزا اسپانیا و کشورهای ویزا هنگام ورود، 25 کشور دیگر وجود دارد که دارندگان گذرنامه اسپانیا برای ورود به آن یا ویزای فیزیکی نیاز دارند. از جمله این کشورها شامل:

  • چین
  • افغانستان
  • عراق
  • یمن
  • الجزیره
  • آفریقای جنوبی
  • سودان
  • نیجریه
  • کامرون و سایر

ویزای سفارت برای دارندگان گذرنامه استونی ممکن است برای اهداف مختلفی از جمله ویزای توریستی، ویزای تجاری، ویزای ترانزیت، ویزای کار، ویزای دانشجویی، ویزای اقامت یا سایر گزینه های ویزا صادر شود. اعتبار سند تأیید شده و اینکه اجازه ورود یکبار یا چندین بار ورود را دارد، به هدف سفر متقاضی بستگی دارد. برای درخواست ویزای بازدید کننده از یک سفارت، استونیایی ها ابتدا باید در نزدیکترین دفتر دولتی دیپلماتیک مقصد خود وقت بگیرند و فرم درخواست ویزا را برای ارائه به یک مصاحبه کنسولی تکمیل کنند. بسته به نوع ویزای سفر مورد نیاز، تهیه اسناد مختلف پشتیبانی از مقامات کنسولی ضروری خواهد بود.
تعداد کشورهای مجاز به سفر به استونی

جاذبه های گردشگری در استونی در این مقاله معرفی شده اند.

کشورهای لغو روادید الکترونیکی با پاسپورت استونی

برنامه های مجوز ویزای سفر الکترونیکی برای مسافران استونی، سیستم های تسریع شده ای هستند که برای تسهیل روند به دست آوردن ویزای تأیید شده یا لغو ویزا برای قلمرو مقصد، تسریع می شوند. مقامات بیش از 35 کشور جهان این روش ساده درخواست آنلاین را برای از بین بردن نیاز به ویزای سفارت به صورت حضوری یا تحمل صف های طولانی مهاجرت برای دریافت ویزا هنگام ورود به ایستگاه های بازرسی مرزی ارائه داده اند. برای دریافت eVisa یا مجوز سفر الکترونیکی برای شهروندان استونی، متقاضیان به سادگی باید فرم آنلاین را با اطلاعات اولیه شخصی، گذرنامه و سفر تکمیل کنند. در برخی موارد ، برای ارائه درخواست، لازم است به چند سوال در مورد مسائل بهداشتی و امنیتی پاسخ دهید و هزینه پردازش اجباری را پرداخت کنید.

اکثر معافیت های ویزای آنلاین و eVisas برای استونیایی ها به سرعت طی چند روز کاری پردازش می شوند و پس از تأیید، به صورت الکترونیکی با گذرنامه استونیایی مسافر مرتبط می شوند و نیاز به سند کاغذی را از بین می برند. ویزای الکترونیکی یا ویزای الکترونیکی مجاز برای دارندگان گذرنامه استونی اجازه اقامت بین 14 تا 90 روز را بسته به کشور صادر کننده می دهد.

از جمله کشورهای ارائه کننده ویزای الکترونیکی در زیر ذکر شده است:

ویزا با پاسپورت استونیکشورها
ویزای الکترونیکی eVisaپاکستان، هند، عمان، عربستان، سورینام، ساحل عاج، آنگولا، اتیوپی، ویتنام، استرالیا، میانمار، مصر و روسیه
مجوز سفر eTAسریلانکا، پورتوریکو، آمریکا، نیوزلند، جزایر ویرجین، جزایر مارینا شمالی، گوام و ساموا

کشورهای ویزا هنگام ورود با پاسپورت استونی

ویزا هنگام ورود برای دارندگان گذرنامه استونی نوعی سند مسافرتی است که در ایستگاه های بازرسی مرزی به استونیایی ها صادر می شود. ویزاهای هنگام ورود برای استونیایی ها اجازه اقامت کوتاه مدت در مقصد را دارند که بسته به کشور صادر کننده از 7 روز تا 3 ماه متفاوت است. آنها اغلب اجازه بازدید به منظور گردشگری یا تجارت را می دهند. برای دریافت ویزا هنگام ورود به عنوان استونیایی، لازم است هنگام ورود به مقصد مورد نظر خود مستقیماً به یک ایست بازرسی مرزی بروید. پس از حضور، باید در صف منتظر بمانید تا اینکه یک مقام منصوب به شما برنامه ای برای تکمیل با طیف وسیعی از داده های شخصی، جزئیات گذرنامه و اطلاعات سفر را بدهد.

قبل از صدور ویزا هنگام ورود و همچنین پرداخت هزینه پردازش اجباری معمولاً تهیه طیف وسیعی از اسناد پشتیبان به صورت کاغذی ضروری است. این پرداخت اغلب به صورت نقدی و ارز محلی درخواست می شود، زیرا تسهیلات کارت اعتباری و نقدی در بسیاری از ایستگاه های بازرسی مرزی در دسترس نیست. از آنجا که این روش درخواست اغلب شامل انتظار طولانی در خطوط مرزی است ، به مسافران استونی توصیه می شود در صورت موجود بودن از برنامه eVisa تسریع شده برای این مقاصد استفاده کنند، زیرا ویزای آنلاین تایید شده ورود به سیستم کنترل مهاجرت را تسهیل می کند.

از جمله کشورهای ارائه کنند ویزا هنگام ورود به شهروندان استونی شامل:

  • بنگلادش
  • بورکینافاسو
  • کومور
  • گابن
  • گینه بیسائو
  • ایران
  • لائوس
  • لبنان
  • مالدیو
  • موریتانی
  • موزامبیک
  • نپال
  • زامبیا
  • زیمبابوه

جهت تبدیل اقامت به تابعیت در استونی از مشاوره کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید و بهترین روش را انتخاب کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *