مهاجرت سرمایه گذاری در صربستان

اقامت از طریق کارآفرینی در صربستان

اقامت از طریق کارآفرینی در صربستان

مبحث اقامت از طریق کارآفرینی در صربستان یکی از سریع ترین روش های اقامت در این کشور است. این روش مدنظر افراد سرمایه دار قرار گرفته است. در این نوشتار کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند علاوه بر شرایط اقامت از طریق کارآفرینی در صربستان، هموطنان عزیز را با کشور صربستان، وضعیت اقتصادی این کشور و شرایط کارآفرینی در صربستان آشنا سازند.

معرفی کشور صربستان

صربستان یک کشور کوچک و با رشد سریع است که در جنوب شرقی اروپا واقع شده و در همسایگی مجارستان، رومانی، بلغارستان، مقدونیه، آلبانی، مونته نگرو، بوسنی و هرزگوین و کرواسی قرار گرفته است. به لطف بزرگراه های آن و شبکه رودخانه به ویژه رودخانه دانوب که از خود کشور و پایتخت آن بلگراد عبور می کند، صربستان با دیگر کشورهای مهم در ارتباط است.

این کشورهای عبارتند از:

  • ترکیه
  • یونان
  • اتریش
  • آلمان
  • اسلواکی
  • ایتالیا

علاوه بر این، صربستان از موقعیت جغرافیایی بسیار مطلوب و آب و هوای معتدل برخوردار است. پایتخت صربستان بلگراد است که در کنار رودخانه های ساوا و دانوب واقع شده است. با سابقه بسیار غنی، بلگراد یکی از قدیمی ترین شهرهای اروپا و بزرگترین شهر منطقه با جمعیتی بالغ بر 1.600.000 نفر است. استان خودمختارVojvodina  در شمال رودخانه های ساوا و دانوب واقع شده است و منطقه ای است که به دلیل تولید محصولات کشاورزی شناخته شده است. منطقه مرکزی صربستان به دلیل تولید میوه به ویژه آلو، تمشک، زردآلو و غیره و همچنین برای تولید صنعتی به خوبی شناخته شده است. صربستان شرقی منطقه ای سرشار از مواد معدنی، گاز، ذغال سنگ، آهن، مس، طلا، نقره، منیزیم و غیره است.

برای کسب اقامت صربستان، متقاضیان می توانند از روش های مختلفی اقدام کنند. یکی از این روش ها، اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در صربستان می باشد. برای انجام این کار، متقاضیان حتما باید ایده های خلاقانه داشته باشند و ثابت کنند که می توانند تاثیر مثبت اقتصادی در صربستان داشته باشند. در ادامه با این موضوع بیشتر آشنا خواهید شد.

اقدامات سیاست مالی صربستان

در سپتامبر سال 2014، دولت صربستان اقدامات جدید مالی و تغییرات ساختاری را اعلام کرد که شامل اصلاحات در ادار امور مالیاتی و سیستم درآمد عمومی، اصلاح بنگاه های عمومی، اصلاحات در دولت و اصلاح حقوق در میان دیگران است که موجب جذب متقاضیانی شده است که اقدام به کارآفرینی، سرمایه گذاری و ثبت شرکت در صربستان می کنند. از سال 2014 تا 2017، اصلاحات موفقی در مورد بازیابی ثبات کلان اقتصادی در صربستان انجام شده است. علاوه بر این، اصلاحات از طریق تغییر قانون کار، قانون ورشکستگی، قانون خصوصی سازی، قانون نظارت بر بازرسی، قانون اسناد الکترونیکی و غیره انجام شده است.

با این وجود، تغییرات مهمی در زمینه املاک و مستغلات و ساخت و سازها با استفاده از مجوزهای الکترونیکی و همچنین مذاکرات مداوم در مورد ورود به اتحادیه اروپا به منظور کمک به شفاف سازی و مناسب سازی فضای کسب و کار انجام شده است. در طول سال 2018، تلاش های اساسی در جهت تقویت هر چه بیشتر وضعیت مدیریت الکترونیکی و کاهش بار اداری برای شهروندان و شرکت ها صورت گرفته است، از جمله حذف استفاده از مهر و موم در مکاتبات رسمی. از سال 2019، دولت صربستان با تدابیر بی شماری در زمینه مالیات، قانون شرکت ها و غیره، دوره مشخصی را برای ایجاد رژیم مالی که از صنایع خلاق و دیجیتال حمایت می کند، تعیین کرده است.

اقامت از طریق کارآفرینی سرمایه گذاری خارجی در صربستان

اقامت از طریق کارآفرینی سرمایه گذاری خارجی در صربستان

صربستان کشوری است که اقتصاد آن در حال گسترش است و در سال 2015 سطح FDI به 2.6 میلیارد € (یورو) رسید. لازم به ذکر است که 80% کارآفرینی و سرمایه گذاری های خارجی توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا در صربستان انجام می شوند. اگرچه فقط 10 شرکت صربستان در بین 500 شرکت برتر منطقه قرار گرفتند، این بدان معنی نیست که صربستان توانایی تسهیل رشد کارآفرینی را در پیش رو ندارد. پتانسیل، رقابت محدود و امور کارآفرینانه که توسط ابتکارات صرب و اتحادیه اروپا تسهیل شده است، به آینده ای هیجان انگیز و پیشرفته اشاره دارد که از شروع فعالیت تجاری و فعالیت کارآفرینان استقبال می کند.

برجسته ترین بخش هایی که کارآفرینان و سرمایه گذاران خارجی برای انجام بیزینس و اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در صربستان انتخاب می کنند عبارتند از:

  • تولید
  • تجارت
  • املاک و مستغلات
  • لجستیک
  • واسطه گری مالی

از سال 2000، صربستان بیش از 27 میلیارد € (یورو) سرمایه گذاری مستقیم خارجی جذب کرده و به یکی از مکان های برتر سرمایه گذاری و کارآفرینی در اروپای مرکزی و شرقی تبدیل شده است.

درصد رشد سهم سرمایه گذاری در تولید ناخالص داخلی واقعی و رشد سرمایه گذاری در صربستان به شرح زیر است:

رشد سرمایه گذاری در صربستان

اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در صربستان در سال 2023

نقش کارآفرینی و فرهنگ کارآفرینی در توسعه اقتصادی و اجتماعی اغلب دست کم گرفته شده است. با این حال، با گذشت سال ها، به طور فزاینده ای آشکار می شود که کارآفرینی در واقع به توسعه اقتصادی کمک می کند. تبدیل ایده ها به فرصت های اقتصادی نقطه اصلی کارآفرینی است. تاریخ نشان می دهد که پیشرفت های اقتصادی توسط افراد کارآفرین و مبتکر که قادر به استفاده از فرصت ها و مایل به ریسک پذیری هستند، پیشرفت قابل توجهی داشته است. کارآفرینی با تغییر، خلاقیت، دانش، نوآوری و انعطاف پذیری ارتباط نزدیکی دارد که به طور فزاینده ای از منابع مهم رقابت در یک اقتصاد جهانی به طور فزاینده ای جهانی هستند. بنابراین، تقویت کارآفرینی به معنای ارتقاء رقابت در مشاغل است.

از آنجا که کشورها تولید خود را به سمت بخش های با ارزش افزوده و محصولات و خدمات با دانش متمرکز می کنند، وابستگی بیشتری به دسترسی به فن آوری ها، دانش و مهارت های جدید دارند. به همین دلیل، کارآفرینان خارجی می توانند با داشتن ایده ها و برنامه های تجاری مناسب، اقدام به کسب اقامت از طریق کارآفرینی در صربستان کند. برای انجام این کار، متقاضیان حتما باید با شرایط اخذ اقامت صربستان آشنا باشند.

شرایط اقامت از طریق کارآفرینی در صربستان

انواع مجوز اقامت در صربستان عبارتند از:.

مجوز اقامتتوضیحات
مجوز اقامت 90 روزهاقامت در صربستان حداکثر تا 90 روز
مجوز اقامت موقتاقامت در صربستان از 3 تا 12 ماه
اقامت بلند مدت یا دائمیاقامت در صربستان از 1 تا 3 سال

قبل از کسب مجوز اقامت، کارآفرینان و سرمایه گذاران حتما باید در صورت نیاز (با توجه به قوانین متقابل صربستان و کشور خود) اقدام به کسب ویزای صربستان کنند. اکثر سرمایه گذاران و کارآفرینان پس از نخستین ورود خود به خاک صربستان اقدام به کسب مجوز اقامت 1 ساله می کنند. این مجوز اقامت قابل تمدید می باشد و در صورتی که افراد فعالیت مفید و موثری در صربستان داشته باشند، می توانند مجوز اقامت خود را تمدید کنند. بعد از 5 سال اقامت در صربستان، کارآفرینان می توانند اقدام به کسب اقامت بلند مدت یا دائمی در این کشور کنند. کسب اقامت از طریق کارآفرینی در صربستان با ارائه مدارک خاصی امکان پذیر است.

این مدارک عبارتند از:

  • تمام اسناد مسافرتی (ویزا، گذرنامه معتبر و غیره)
  • ایده و برنامه تجاری
  • اثبات داشتن سرمایه کافی برای شروع فعالیت تجاری
  • پرونده سوابق کاری، تحصیلی و کیفری
  • مدارک پزشکی و بیمه درمانی معتبر

به یاد داشته باشید که تمام مدارک ذکر شده باید به زبان صربی ترجمه شوند. شما عزیزان می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و از شرایط سرمایه گذاری و کارآفرینی، تحصیل، کار و ازدواج در کشورهای خارجی مطلع شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *