مهاجرت

مهاجرت به فیجی

مهاجرت به فیجی

مهاجرت به فیجی و نقل مکان به یک مکان جدید یک تصمیم مهم زندگی است که به انعطاف پذیری برای سازگاری با چند رویداد غیرمنتظره نیاز دارد. اگرچه همه این شگفتی ها خوشایند نخواهد بود، اما با نگرش صحیح و ذهن باز، می توانید به راحتی با این جزیره گرمسیری دوست داشتنی فیجی سازگار شوید. مردم فیجی مهربان هستند و هر کاری که انجام می دهند با احساس اجتماعی همراه است. همچنین، اگر از آب و هوای گرمسیری قدردانی می کنید، نقل مکان و بازنشستگی در فیجی تجربه فوق العاده ای خواهد بود. فیجی کشوری جزیره ای در اقیانوس آرام است. این یک مقصد محبوب برای بازنشستگان و کسانی است که به دنبال یک آب و هوای عجیب و غریب و یک محیط مالیاتی دوستانه هستند.

این کشور تا سال 1970 مستعمره بریتانیا بود که به استقلال رسید. این یک جمهوری دموکراتیک با سیستم حقوقی مبتنی بر قوانین بریتانیا است. هنوز هم به عنوان یک کشور مشترک المنافع طبقه بندی می شود. فیجی ها، هندی ها و گروه های کوچکی از اروپایی ها و آسیایی ها جمعیت را تشکیل می دهند. زبان ‌های انگلیسی، فیجیایی و هندوستانی غالباً صحبت می ‌شوند. این کشور یکی از توسعه یافته ترین اقتصادها را در میان کشورهای جزیره ای اقیانوس آرام دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کارشناسان و متخصصانی دارد که پاسخگوی سوالات و مشاور و راهنمای شما برای مهاجرت به فیجی هستند.

مهاجرت به فیجی از طریق کار

برای اتباع خارجی مجوز کار لازم است. شما می توانید درخواست خود را به مدیر مهاجرت در Suva، ساختمان های دولتی فیجی (نه از طریق کنسولگری) ارسال کنید. کارگران مذهبی، مربیان، اساتید یا سخنرانانی که قراردادهای کاری مستند از مؤسسات محلی، پرستاران و پزشکان دارند، از جمله کسانی هستند که این قراردادها را دریافت کرده اند. ویزاهای کاری نیز برای افرادی که توانایی های خاصی دارند که در حال حاضر در فیجی موجود نیست، ارائه می شود. این موقعیت ها ابتدا باید به صورت محلی تبلیغ شوند تا اطمینان حاصل شود که هیچ کس در فیجی صلاحیت تکمیل آنها را ندارد.

اگر مجوز کار به شما داده شود، می توانید تا 3 سال در فیجی وارد شوید، بمانید و کار کنید. شرکت شما و شما باید با مدیر مهاجرت برای تکمیل مراحل درخواست همکاری کنید. مجوز کار شما فقط به شما اجازه می دهد برای کارفرمای خود کار کنید، مگر اینکه از مدیر مهاجرت تاییدیه بگیرید. به خاطر داشته باشید که اگر مدیر بخواهد، ممکن است فیجی دیگری برای جایگزینی شما آموزش ببیند.

برای درخواست مجوز کار و اقامت فیجی باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • در صورت امکان، مدرکی مبنی بر اینکه این موقعیت آگهی شده است.
  • سوابق پلیس
  • گزارش های پزشکی
  • مدارک تسلط به زبان انگلیسی

مهاجرت از طریق تحصیل به فیجی

گزینه ‌های متعددی در مورد دانشگاه‌ها وجود دارد. بزرگترین موسسه آموزش عالی در فیجی دانشگاه ملی فیجی است. این یک کالج بزرگ است که از 33 پردیس در سراسر کشور تشکیل شده است. بیش از 1800 کارمند وجود دارد و ثبت نام بیش از 20000 نفر افزایش یافته است. این دانشگاه به شما امکان دسترسی به بیش از 30 برنامه از جمله پزشکی، فناوری و کشاورزی را می دهد. چندین مدرسه کوچکتر دیگر در این کشور وجود دارد و فیجی کشوری بسیار آشنا به اینترنت است، بنابراین دانش آموزان می توانند دوره های آنلاین را از مدارس سراسر جهان بگذرانند. برای تحصیل در فیجی باید برای مجوز دانشجویی اقدام کنید. شما در کنسولگری درخواست نمی دهید. در عوض، درخواست خود را از طریق پست به اداره مهاجرت فیجی ارسال می کنید.

برای درخواست، باید مدارک زیر را ارسال کنید:

  • یک کپی از پاسپورت شما که تایید شده است
  • یک کپی از بلیط هواپیما
  • نامه پذیرش موسسه آموزشی شما
  • شواهد وجوه
  • گواهی پزشکی
  • گزارش از پلیس
  • 4 قطعه عکس پاسپورت
  • یک کپی از شناسنامه شما که تایید شده است

مهاجرت از طریق تحصیل به فیجی

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در فیجی

مجوز سرمایه‌ گذاری 7 ساله برای سرمایه‌ گذاران خارجی صادر می ‌شود که می ‌توانند نشان دهند که حداقل 250000$ (دلار) از خارج از کشور حواله شده و به عنوان بخشی از سبد سرمایه‌گذاری افراد تحت چارچوب بخش 39 مقررات مهاجرت به اقتصاد محلی تزریق شده است. موارد دیگری نیز لازم است مانند نامه تایید سرمایه گذاری اداره تجارت و سرمایه گذاری فیجی و یک کپی تایید شده از گواهی سرمایه گذاری خارجی صادر شده توسط FTIB یک درخواست پر شده به درستی در فرم رسمی ارائه شده توسط اداره مهاجرت و کپی های تایید شده گذرنامه/های متقاضی. گزارش پلیس در رابطه با متقاضی از کشور شهروندی و یا اقامتگاهی که در 10 سال گذشته 12 ماه یا بیشتر در آنجا زندگی کرده است.

در نمودار زیر شاهد نرخ افزایش سرمایه گذاری در فیجی هستید:

نرخ افزایش سرمایه گذاری در فیجی

درخواست برای مجوز اقامت دائم در فیجی

اگر قصد مهاجرت به فیجی را دارید، هر چند ماه یکبار برای تمدید ویزای خود به اداره مهاجرت عجله کنید. نه تنها از نظر زمانی بلکه از نظر مالی نیز پرهزینه خواهد بود. درعوض، می‌توانید با ثبت نام برای اجازه اقامت دائم، تقریباً به طور کامل از این ناراحتی جلوگیری کنید. دولت فیجی به افراد غیرشهروند فیجی که برای مدت طولانی در این جزیره اقامت می‌کنند، اجازه اقامت دائم اعطا می ‌کند. برای درخواست شهروندی فیجی، متقاضی باید طی 10 سال گذشته 5 سال در فیجی زندگی کرده باشد. اداره مهاجرت فیجی درخواست شما را پس از ارسال به اداره مهاجرت ارزیابی می کند. اگر همه چیز راضی کننده باشد، اجازه می دهند و کارت اقامت دائم شما تا 3روز کاری آماده می شود. در روز جمع آوری، اداره مهاجرت به شما اطلاع می دهد و شما باید مجوز خود را شخصا از اداره مهاجرت تحویل بگیرید.

برای درخواست شهروندی فیجی به مدارک زیر نیاز دارید:

  • گزارش پلیس
  • گزارش پزشکی
  • گذرنامه
  • شناسنامه
  • 2 قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  • نامه ای که به طور رسمی درخواست اجازه اقامت دائم می کند.

علاوه بر فهرست فوق، ممکن است چند مدرک دیگر، مانند صورت‌حساب بانکی و تأیید مجوز اقامت قبلی، به صورت موردی درخواست شود. از اکتبر 2020، هزینه درخواست برای این مجوز تقریباً 452$ (دلار) است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه مشاور تخصصی و خدمات کامل در حوزه مهاجرت به فیجی راهنما و پشتیبان شماست.

سوالات پرتکرار در خصوص مهاجرت به فیجی

در بخش پایانی مقاله به مهم ترین سوالات شما در راستای مهاجرت به فیجی پاسخ داده خواهد شد:

  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در فیجی به چه صورت است؟ مجوز سرمایه‌ گذاری 7 ساله برای سرمایه‌ گذاران خارجی صادر می ‌شود که می ‌توانند نشان دهند که حداقل 250000$ (دلار) از خارج از کشور حواله شده و به عنوان بخشی از سبد سرمایه‌گذاری افراد تحت چارچوب بخش 39 مقررات مهاجرت به اقتصاد محلی تزریق شده است. موارد دیگری نیز لازم است مانند نامه تایید سرمایه گذاری اداره تجارت و سرمایه گذاری فیجی و یک کپی تایید شده از گواهی سرمایه گذاری خارجی صادر شده توسط  FTIBیک درخواست پر شده به درستی در فرم رسمی ارائه شده توسط اداره مهاجرت و کپی های تایید شده گذرنامه/های متقاضی. گزارش پلیس در رابطه با متقاضی از کشور شهروندی و یا اقامتگاهی که در 10 سال گذشته 12 ماه یا بیشتر در آنجا زندگی کرده است.
  • مهاجرت از طریق تحصیل به فیجی چگونه است؟ گزینه ‌های متعددی در مورد دانشگاه‌ها وجود دارد. بزرگترین موسسه آموزش عالی در فیجی دانشگاه ملی فیجی است. این یک کالج بزرگ است که از 33 پردیس در سراسر کشور تشکیل شده است. بیش از 1800 کارمند وجود دارد و ثبت نام بیش از 20000 نفر افزایش یافته است. این دانشگاه به شما امکان دسترسی به بیش از 30 برنامه از جمله پزشکی، فناوری و کشاورزی را می دهد. چندین مدرسه کوچکتر دیگر در این کشور وجود دارد و فیجی کشوری بسیار آشنا به اینترنت است، بنابراین دانش آموزان می توانند دوره های آنلاین را از مدارس سراسر جهان بگذرانند. برای تحصیل در فیجی باید برای مجوز دانشجویی اقدام کنید. شما در کنسولگری درخواست نمی دهید. در عوض، درخواست خود را از طریق پست به اداره مهاجرت فیجی ارسال می کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *