ویزای تحصیلی

تحصیل پزشکی در بوسنی و هرزگوین

تحصیل پزشکی در بوسنی و هرزگوین

سالانه بیش از صدها دانشجوی بین المللی از کشورهای مختلف جهان برای تحصیل پزشکی در بوسنی و هرزگوین به این کشور سفر می کنند. یکی از اصلی ترین دلایل ورود دانشجویان به این کشور، امکان تحصیل پزشکی در بوسنی و هرزگوین به زبان انگلیسی است. بوسنی و هرزگوین کشوری واقع در جنوب و جنوب شرقی اروپا است و شهر سارایوو پایتخت این کشور زیبا می باشد. علاوه بر این دانشگاه های پزشکی در بوسنی و هرزگوین، از نظر بسیاری از موارد از جمله تجهیرات گرفته تا متخصصان مجربی که به پزشکان آینده آموزش می دهند به عنوان برترین دانشگاه های پزشکی در اروپا رتبه بندی شده اند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، ما را در این مقاله که با کمک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و اراده شده همراهی فرمایید.

علاوه بر این، مهاجرت به بوسنی و هرزگوین مکانی عالی برای شروع حرفه پزشکی خود در برخی از بهترین بیمارستان ها در سراسر جهان است. البته لازم به ذکر است که اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل پزشکی در بوسنی هستند، باید قبل از ورود به این کشور برای ویزای تحصیلی بوسنی اقدام نمایند. نکته مثبت در خصوص تحصیل پزشکی در بوسنی و هرزگوین این است که، دانشجویان در این کشور می توانند در کلینیک های آموزشی مختلف حضور داشته باشند، که در آن ها بهترین پزشکان به شما آموزش خواهند داد. علاوه بر این نکته قابل توجه در خصوص تحصیل پزشکی در بوسنی و هرزگوین این است که، متقاضیان باید تحت نظر پزشکان شرکت کرده و در درمان ها حضور داشته باشند.

شرایط پذیرش برای تحصیل پزشکی در بوسنی و هرزگوین

یکی از اصلی ترین موارد برای تحصیل پزشکی در بوسنی و هرزگوین، روند پذیش برای اعزام دانشجو به بوسنی و هرزگوین می باشد. زیرا بدون رعایت شرایط پذیرش پزشکی در بوسنی، متقاضیان اجازه تحصیل پزشکی در این کشور را نخواهند داشت. به طور کلی اغلب دانشگاه های پزشکی در بوسنی و هرزگوین دارای آزمون های ورودی متنوعی می باشند. اما متقاضیان تحصیل پزشکی می توانند برای دوره پزشکی بدون آزمون ورودی در دانشگاه موستار بوسنی اقدام نمایند.

آزمون های ورودی در دانشگاه های پزشکی بوسنی و هرزگوین، در بخش اول مهارت های انگلیسی متقاضیان را ارزیابی می کنند. همچنین در بخش دوم دانش متقاضیان را از موضوعات علمی مختلف ارزیابی می کنند. اما نگران نباشید، زیرا دانشجویانی که در سال پایه ثبت نام کرده اند، می توانند مستقیما در دوره بدون آزمون ورودی پذیرفته شوند.

در نمودار زیر می توانید روند پذیرش در دانشگاه های پزشکی بوسنی و هرزگوین را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند پذیرش در دانشگاه های پزشکی بوسنی و هرزگوین

هزینه زندگی و تحصیل پزشکی در بوسنی

یکی از اصلی ترین چالش های موجود طی دوره تحصیل پزشکی، هزینه زندگی و تحصیل پزشکی در این کشور می باشد. به طور کلی دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل پزشکی هستند، باید قبل از اعزام به این کشور هزینه زندگی و تحصیل در بوسنی را مورد بررسی قرار دهند. هزینه تحصیل پزشکی در بوسنی و هرزگوین بین 18000BAM تا 25000BAM (مارک بوسنی و هرزگوین) می باشد. البته دوره تحیل پزشکی به زبان انگلیسی در بوسنی نسبتا بالا تر است و حدود 37000BAM (مارک بوسنی و هرزگوین) برای دانشجویان هزینه دارد. علاوه بر این، دانشجویانی که ترجیح می دهند تحصیلات خود را در این کشور با یک سال پایه شروع کنند، یک بار هزینه 7500BAM (مارک بوسنی و هرزگوین) را پرداخت می کنند.

هزینه زندگی و تحصیل پزشکی در بوسنی

البته لازم به ذکر است که دانشجویان حین تحصیل پزشکی، علاوه بر هزینه تحصیل باید هزینه زندگی در این کشور را نیز بررسی کنند. زیرا هزینه زندگی در بوسنی و هرزگوین به صورت خودکار بودجه دانشجویان در این کشور را تحت تاثیر قرار می دهد. به طور کلی دانشجویان برای تحصیل پزشکی به دلیل قیمت های جذاب در این کشور باید هم برای شهریه تحصیلی و هم هزینه زندگی برنامه ریزی کنند. یکی از اصلی ترین بخش ها در بودجه ماهانه دانشجویان، هزینه اقامتگاه در این کشور می باشد.

در نمودار زیر می توانید برخی از هزینه های زندگی دانشجویی در بوسنی و هرزگوین را مشاهده فرمایید:

برخی از هزینه های زندگی دانشجویی در بوسنی و هرزگوین

کار حین تحصیل پزشکی در بوسنی و هرزگوین

یکی از اصلی ترین دلایل دانشجویان بین المللی برای تحصیل پزشکی در بوسنی و هرزگوین، امکان کار حین تحصیل پزشکی در این کشور می باشد. دانشجویان بین المللی که مشغول تحصیل پزشکی هستند، می توانند حین تحصیل در شغل پاره وقت در این کشور استخدام شوند. البته لازم به ذکر است که برای کار حین تحصیل پزشکی، باید در یک موسسه آموزشی تمام وقت در این کشور پذیرفته شده باشید. از سوی دگیر دانشجویان بین المللی فقط می توانند 25 ساعت در طول هفته در بوسنی و هرزگوین مشغول به کار شوند. در نهایت اینکه کار ضمن تحصیل پزشکی نباید به روند تحصیلی دانشجویان لطمه ای وارد کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل پزشکی به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه فرمایید.

سوالات متداول در باب تحصیل پزشکی در بوسنی و هرزگوین

در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما عزیزان در خصوص شرایط تحصیل پزشکی در بوسنی و هرزگوین پاسخ دهیم. این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • آیا می توانم تحصیل پزشکی در بوسنی و هرزگوین را با دوره پیش پزشکی شروع کنم؟ بله، شما می توانید در دانشگاه علوم و فناوری سارایوو یک سال پایه را به عنوان پیش پزشکی به زبان انگلیسی آغاز کنید.
  • کیفیت موسسات آموزشی بریا تحصیل پزشکی در بوسنی چگونه است؟ بوسنی دارای چندین موسسه آموزشی پزشکی می باشد که اغلب در بین بهترین دانشگاه های جهان رتبه بندی شده اند.
  • آیا تحصیل پزشکی در بوسنی دشوار است؟ بر خلاف اغلب کشورهای اروپای شرقی، تحصیل پزشکی در بوسنی و هرزگوین و روند پذیرش دانشگاه های این کشور بسیار ساده است.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *