مهاجرت

مهاجرت به آلبانی

مهاجرت به آلبانی

طبق آمار به دست آمده مهاجرت به آلبانی طی سال های اخیر، مورد استقبال بیش از هزاران تبعه خارجی از سراسر جهان قرار گرفته است. زیرا آلبانی کشوری باورنکردنی با طبیعت زیبا و مکان های هیجان انگیز برای بازدید است. این کشور در جنوب شرقی اروپا در شبه جزیره بالکان واقع شده است، و دارای سواحل بکر آدریاتیک و کوه های آلپ با شکوه می باشد. اگرچه این کشور لزوما یک نقطه مهاجرت محسوب نمی شود، اما افرادی که به آلبانی نقل مکان می کنند از سواحل زیبا، هوای آفتابی و هزینه های پایین زندگی صحبت می کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در امر مهاجرت، آماده ارائه مشاوره های دقیق به شما عزیزان در این مسیر می باشد.

نکته قابل توجه در خصوص مهاجرت به آلبانی این است که، آلبانی کشوری نسبتا ارزان برای زندگی است. که این امر با قیمت مسکن پایین، غذای مقرون به صرفه، خدمات برقی ارزان و مراقبت های بهداشتی با کیفیت همراه خواهد بود. یکی از اصلی ترین مزایا مهاجرت به آلبانی این است که، مراقبت های بهداشتی در آلبانی به صورت دولتی و رایگان می باشد. اما در مقابل، افرادی که با هدف تحصیل و کار در آلبانی مهاجرت می کنند، باید به این نکته توجه فرمایند که وضعیت آموزش در آلبانی به تدریج در حال بهبود است. اما همچنان به دلیل سوء مدیریت با مشکلات اساسی همراه است.

فرآیند اخذ ویزا جهت مهاجرت به آلبانی

اتباع کشورهای خارجی که قصد مهاجرت به آلبانی را دارند، باید قبل از سفر به این کشور با فرآیند اخذ ویزای آلبانی به خوبی آشنا شوند. به طور کلی فرآیند اخذ ویزا جهت مهاجرت به آلبانی، بسته به ملیت متقاضیان متفاوت خواهد بود. زیرا اتباع کشورهای اتحادیه اروپا برای مهاجرت جهت زندگی در آلبانی نیازی به دریافت ویزای این کشور ندارند.

اما در مقال اتباع کشورهای ثالث، یا غیر اتحادیه بدون دریافت ویزای آلبانی اجازه ورود به این کشور را نخواهند داشت. البته لازم به ذکر است که، بسته به مدت زمانی که قصد اقامت در آلبانی را دارید، می تواند برای ویزای کوتاه مدت یا بلند مدت این کشور اقدام نمایید. همچنین ویزای کوتاه مدت به متقاضیان اجازه می دهد 90 روز در آلبانی بمانند. اما با ویزای طولاین مدت آلبانی می توانند بیش از 3 ماه در این کشور اقامت داشته باشند.

اما به طور کلی، افرادی که قصد دریافت ویزا جهت مهاجرت به آلبانی را دارند، باید فرآیند درخواست زیر را به صورت کامل طی کنند:

فرآیند درخواستتوضیحات
ثبت درخواستمتقاضیان باید به صفحه آنلاین ویزا مراجعه کرده و درخواست را به صورت آنلاین تکمیل کنند.
جمع آوری مدارک مورد نیازیکی از اصلی ترین مراحل در روند درخواست ویزای آلبانی جمع آوری مدارک الزامی می باشد. متقاضاین باید مدارک را از طریق وب سایت در قالب PDF برای کنسولگری آلبانی ارسال کنند.
پرداخت هزینه درخواستحین درخواست ویزای آلبانی جهت مهاجرت باید هزینه درخواست را پرداخت نمایید. متقاضیان باید پرداخت هزینه درخواست ویزا را در بانک تکمیل کنند.
منتظر تایید یا رد ویزا باشید.اگر ویزای متقاضیان تایید یا رد شده باشد باید از طریق پیامک یا ایمیل برای نتیجه ویزای خود ا کنسولگری پاسخی دریافت کنید.

فرآیند اخذ ویزا جهت مهاجرت به آلبانی

اخذ مجوز اقامت پس از مهاجرت به آلبانی

یکی از دلایل اصلی اباع کشورهای مختلف برای مهاجرت به آلبانی، اخذ مجوز اقامت در آلبانی می باشد. همانطور که اشاره کردیم، اتباع خارجی معاف از ویزا می توانند به طور قانونی به مدت 90 روز در یک دوره 180 روزه در آلبانی اقامت داشته باشند. اما برای اقامت طولانی تر از این مدت زمان، باید برای اخذ مجوز اقامت آلبانی اقدام نمایند.

به طور کلی مجوز اقامت پس از مهاجرت به آلبانی بسته به مدت زمان و انگیزه متقاضیان به دسته های مختلفی تقسیم می شود که عبارت اند از:

  • مجوز اقامت نوع A: نوعی اجازه اقامت غیر قابل تمدید برای مدت معین است.
  • مجوز اقامت نوع B: مجوز اقامت قابل تمدید است که برای مدت معینی صادر می شود.
  • مجوز اقامت نوع C: مجوز اقامت صادر شده برای مدت نامحدود است.
  • مجوز کارت آبی: مجوز اقامت قابل تمدید با مدت معین است که فقط برای کارمندان واجد شرایط صادر می شود.

البته لازم به ذکر است که مجوز اقامت پس از مهاجرت به آلبانی، بر اساس انگیزه افراد نیز به دسته های مختلفی تقسیم می شود که به شرح زیر می باشند:

انواع مختلف مجوز اقامت آلبانی بر اساس انگیزهتوضیحات
اخذ اقامت آلبانی از طریق سرمایه گذاریبا سرمایه گذاری در آلبانی، به سرمایه گذاران یک مجوز منحصر به فرد با مدت 2 سال اعطا می شود که این مجز برای 3 سال قابل تمدید است. البته سرمایه گذاری در آلبانی باید به نحوی باشد که ارزش آن توسط وزرای امنیت و دارایی آلبانی تعیین شود.
اجازه اقامت برای استفاده از اموال غیر منقول به خارجی هایی اعطا می شود که می توانند اثبات مالکیت ملک مانند قرارداد بیع را نشان دهند. البته شرایط و معیارهای مربوط به اقامت آلبانی توسط املاک و مستغلات مبهم است و به درستی توسط قانون تعریف نشده است.
اخذ اقامت از طریق املاک و مستغلاتاجازه اقامت برای استفاده از اموال غیر منقول به خارجی هایی اعطا می شود که می توانند اثبات مالکیت ملک مانند قرارداد بیع را نشان دهند. البته شرایط و معیارهای مربوط به اقامت آلبانی توسط املاک و مستغلات مبهم است و به درستی توسط قانون تعریف نشده است.

مهاجرت به آلبانی برای تحصیل

طبق آمار به دست آمده در سال 2023 هدف بیش از 70% از افراد از مهاجرت به آلبانی، تحصیل در آلبانی بوده است. علاوه بر این، دلایل مختلفی برای انتخاب آلبانی به عنوان مقصد تحصیل در اروپا وجود دارد. اغلب دانش آموزان از سراسر جهان به این کشور سفر می کنند تا فرهنگ غنی و نیازهای متنوع اقتصاد را تجربه کنند. یکی از اصلی ترین دلایل مهاجرت به آلبانی برای تحصیل این است که، آلبانی بورسیه های تحصیلی گوناگونی را ارائه می دهد که بسیار رقابتی هستند. که این بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی برای برنامه های تحصیلات تکمیلی و کارشناسی باز است. چنانچه تصمیم خود را برای مهاجرت به اروپا به ویژه آلبانی گرفته اید، برای اطمینان خاط بیشتر در این خصوص با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار مهاجرت به آلبانی

در این بخش درخصوص مهاجرت به آلمان به سوالات پرتکرار شما پاسخ خواهیم داد:

  • فرآیند اخذ ویزا جهت مهاجرت به آلبانی به چه صورت می باشد؟ فرآیند درخواست ویزا جهت مهاجرت به کشور آلبانی شامل ثبت درخواست، جمع آوری مدارک مورد نیاز، پرداخت هزینه درخواست و منتظر تایید یا رد ویزا می باشد.
  • مجوز اقامت پس از مهاجرت به آلبانی به چه دسته های مختلفی تقسیم می شود؟ مجوز اقامت نوع A نوعی اجازه اقامت غیر قابل تمدید برای مدت معین است. مجوز اقامت نوع B مجوز اقامت قابل تمدید است که برای مدت معینی صادر می شود. مجوز اقامت نوع C مجوز اقامت صادر شده برای مدت نامحدود است. مجوز کارت آبی، مجوز اقامت قابل تمدید با مدت معین است که فقط برای کارمندان واجد شرایط صادر می شود.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *