مهاجرت تحصیلی استرالیا

رشته بینایی سنجی در استرالیا

رشته بینایی سنجی در استرالیا

رشته بینایی سنجی در استرالیا جزء رشته های مرتبط با دنیای پزشکی و بیماری هاست. چشمان ما تا حد زیادی مهمترین اندام حسی بدن انسان هستند. ما تا %80 از تمام برداشت ها را با کمک چشم خود درک می کنیم. اگر حواس دیگر مانند چشایی، بویایی و شنوایی ما از کار بیفتند، این چشم ها هستند که می توانند ما را از خطر نجات دهند. همیشه از مردم می شنویم که می گویند چشم ها دریچه ای به روح شما هستند، اما آیا می دانستید که آنها دریچه ای به سلامت شما نیز هستند؟ چشم ‌ها نشانه‌ هایی در مورد شرایط مختلف سلامتی مانند فشار خون بالا، استرس، دیابت و موارد دیگر به ما می ‌دهند. به همین دلایل، حفاظت از این اندام های ارزشمند از اهمیت بالایی برخوردار است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه و مشاور شما در حوزه مهاجرت دانشجویی به استرالیا می باشد.

بررسی رشته بینایی سنجی در استرالیا

اپتومتری همه چیز در مورد بررسی چشم ها از نظر ناهنجاری ها و ارائه مراقبت ها و درمان های لازم برای حفظ یا بازیابی بینایی است. از اصلاح مشکلات بینایی شما با تجویز عینک گرفته تا شناسایی بیماری های چشمی مانند گلوکوم، اپتومتریست ها خدمات مهم مختلفی را در مورد چشم انسان ارائه می دهند. حتی اگر کار یک اپتومتریست شبیه به یک پزشک به نظر برسد، اما آنها پزشک نیستند. از طرف دیگر چیزی که ممکن است چشم پزشک نامیده شود چشم پزشک است. تفاوت فاحشی بین این 2 حرفه وجود دارد که در زیر به طور مختصر توضیح داده می شود.

اپتومتریست ها برای انجام معاینات کامل چشم، تشخیص اختلالات بینایی و تجویز عینک و لنزهای تماسی آموزش دیده اند. آنها همچنین برای شناسایی و تشخیص بیماری های چشمی و سایر مشکلات سلامت مزمن مانند دیابت که چشم ها می توانند تشخیص دهند، واجد شرایط هستند .Ophthalmologis ts پزشکان متخصص در زمینه مراقبت از چشم هستند. چشم پزشکان تخصص پیچیده تری در تشخیص و درمان چشم ها از جمله انجام عمل جراحی دارند. از آنجایی که برای تبدیل شدن به یک اپتومتریست به مدرک کارشناسی ارشد در بینایی سنجی نیاز دارید، برخی از دانشگاه های استرالیا دوره هایی را ارائه می دهند که مدارک و کارشناسی ارشد اپتومتری را با هم ترکیب می کنند.

در بخش زیر شاهد فرصت های شغلی در رشته بینایی سنجی در استرالیا می باشید:

فرصت های شغلی در رشته بینایی سنجی در استرالیا

دروس رشته بینایی سنجی در استرالیا

در دوره اپتومتری شما موضوعاتی از اصول علمی که اساس اپتومتری را تشکیل می‌دهند، آناتومی چشم تا بیماری‌های چشمی، فارماکولوژی و عمل لنزهای تماسی را پوشش خواهید داد. علاوه بر این، قرارگیری بالینی بخش عمده ای از دوره های بینایی سنجی است تا مهارت های عملی لازم را که کارفرمایان به دنبال آن هستند به دانشجویان ارائه دهد.  پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد در بینایی سنجی، می توانید به عنوان اپتومتریست در استرالیا ثبت نام کنید.

در زیر برخی از موضوعات اصلی که در رشته بینایی سنجی در استرالیا پوشش خواهید داد ذکر شده است:

  • آناتومی انسان و چشم
  • بیماری های چشمی
  • اپتیک هندسی و فیزیکی
  • ابزار دقیق بینایی سنجی
  • فارماکولوژی بینایی سنجی و استفاده از داروها
  • علوم رفتاری در مراقبت از بینایی
  • بینایی دوچشمی
  • تمرین لنز تماسی

دروس رشته بینایی سنجی در استرالیا

دانشگاه های رشته بینایی سنجی در استرالیا

دانشگاه نیو ساوت ولز (UNSW) لیسانس علوم بینایی بینایی سنجی بالینی UNSW یک مدرک دوگانه است که رشته نظری علم بینایی را با هنر بالینی مراقبت های اولیه چشم ترکیب می کند. پس از اتمام موفقیت آمیز این برنامه، فارغ التحصیلان این شانس را دارند که به عنوان یک اپتومتریست در استرالیا، نیوزلند و در اکثر نقاط آسیا ثبت نام کنند. مدت زمان 5 سال (تمام وقت) است. کارشناسی علوم بینایی دانشگاه کانبرا توسط شورای بینایی سنجی استرالیا و نیوزیلند تا آوریل 2023 تایید شده است. برای اینکه بتوانید در هیئت بینایی سنجی استرالیا ثبت نام کنید تا به عنوان یک اپتومتریست عمل کنید، باید مدرک کارشناسی ارشد بینایی سنجی را نیز تکمیل کنید. دوره در دانشگاه کانبرا همراه با این برنامه.

لطفاً توجه داشته باشید که برای ورود به دوره کارشناسی ارشد بینایی سنجی در دانشگاه کانبرا، باید برنامه کارشناسی علوم بینایی را از دانشگاه کانبرا تکمیل کنید و نه هر دانشگاه دیگری. مدت زمان 3 ساله است. لیسانس علوم بینایی QUT در دانشگاه صنعتی کوئینزلند توسط شورای بینایی سنجی استرالیا و نیوزلند تایید شده است. پس از اتمام موفقیت آمیز لیسانس علوم بینایی و کارشناسی ارشد بینایی سنجی، شما واجد شرایط ثبت نام به عنوان اپتومتریست در هیئت بینایی سنجی استرالیا خواهید بود. با استفاده از این دوره، می توانید سفر و آموزش بالینی را در مناطق روستایی و دورافتاده استرالیا یا خارج از کشور انتخاب کنید.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های برتر کشور استرالیا در حوزه رشته بینایی سنجی می باشید:

رتبه جهانیشهرنام دانشگاه
70سیدنیدانشگاه نیو ساوت ولز
193کوئینزلنددانشگاه صنعتی کوئینزلند
132استرالیای غربیدانشگاه استرالیای غربی
251جیلاندانشگاه دیکین

مقاطع تحصیلی رشته بینایی سنجی در استرالیا

کارشناسی علوم بینایی و کارشناسی ارشد بینایی سنجی دانشگاه دیکین یک مدرک کارشناسی تسریع شده است که به دانشجویان اجازه می دهد تا در مدت 3.5 سال به عنوان اپتومتریست واجد شرایط فارغ التحصیل شوند. این برنامه توسط شورای بینایی سنجی استرالیا و نیوزلند OCNZ تایید شده است. این دوره بر روی مسائل مربوط به سلامت بصری متمرکز است که بر مناطق روستایی و منطقه ای استرالیا تأثیر می گذارد. همچنین از طریق قرارگیری بالینی تجربه کاری مرتبط به دست خواهید آورد.

طیف وسیعی از بخش ها وجود دارد که فارغ التحصیلان بینایی سنجی می توانند آنها را بررسی کنند، مانند:

  • بیمارستان ها و کلینیک ها
  • تمرین خصوصی اپتومتری
  • مراکز بهداشت جامعه
  • تولید کنندگان محصولات چشمی

رشته بینایی سنجی در مقطع دکترا در استرالیا

دکترای بینایی سنجی یک برنامه 3 ساله است که ترکیبی از آموزش در محوطه دانشگاه و قرارگیری بالینی است. شما در زمینه تشخیص زودهنگام، تشخیص، درمان و مدیریت بیماری های چشمی و توانبخشی شرایط سیستم بینایی آموزش خواهید دید. محتوای دوره و تدریس بر اساس استانداردهای شایستگی اپتومتریست ها در استرالیا است که عبارتند از مسئولیت های حرفه ای. ارتباط، معاینه بیمار، تشخیص و مدیریت و مدیریت اطلاعات سلامت. مدارک تحصیلی دوره کارشناسی ارشد و مدارک ترکیبی (درسی و تحقیقاتی) تعدادی واحد را شامل می شود. شما به عنوان یک دانشجوی بینایی سنجی به طیف وسیعی از امکانات در سطح جهانی دسترسی دارید.

در نمودار زیر شاهد میزان دانشجویان بین المللی در رشته بینایی سنجی در استرالیا می باشید:

میزان دانشجویان بین المللی در رشته بینایی سنجی در استرالیا

این شامل پردیس بهداشت UWA و کتابخانه بری جی مارشال در ساختمان بیلیس و بهره مندی مجموعه های آموزش الکترونیکی علوم زیست پزشکی از مزایای آن است. رشته شنوایی سنجی در استرالیا نیز در این حوزه فعالیت می کند. انجمن دانشجویان سلامت یک سازمان غیرانتفاعی و غیرانتفاعی است که توسط دانشجویان اداره می شود و برای دانشجویانی است که رشته های مرتبط با سلامت را در UWA مانند رشته چشم پزشکی در استرالیا تکمیل می کنند. HSS فرصت‌ های اجتماعی و آموزشی را فراهم می ‌کند و دانشجویان را تشویق می ‌کند تا از زمان خود در دانشگاه و زندگی دانشگاهی استفاده کنند. HSS یک شبکه پشتیبانی برای اعضا در طول دوره تحصیلی ارائه می دهد و هدف آن ارتقای تجربه دانشگاه و ارتقای مشخصات فارغ التحصیلان به کارمندان آینده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای اقامت پس از تحصیل در استرالیا شما را راهنمایی خواهد کرد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *