متفرقه

کم هزینه ترین کشور برای تحصیل

کم هزینه ترین کشور برای تحصیل

اکثر دانشجویان خارجی رویای تحصیل در کم هزینه ترین کشور برای تحصیل را در ذهن خود سوق می دهند تا بتوانند هزینه های سنگین این پروسه را کاهش دهند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند با شما عزیزان اطلاعات بسیار خوبی در زمینه های شرایط تحصیل در دانشگاه های خارجی ارائه دهند، اما در نظر داشته باشید که این نوشتار برای مطلع سازی هموطنان عزیز درباره کشورهایی که در لیست کم هزینه ترین کشور برای تحصیل قرار می گیرند تهیه شده است. هزینه های تحصیل در کشورهای خارجی موضوع بسیار مهمی برای دانشجویانی می باشد که قصد دارند با در نظر گرفتن توان مالی خود اقدام به مهاجرت تحصیلی کنند. در بین بهترین کشورهای دنیا، کشورهایی وجود دارند که برنامه های تحصیلی مقرون به صرفه و ارزان ارائه می دهند که موجب جذب دانشجویان بین المللی بسیاری می شود.

شرایط مهاجرت به کم هزینه ترین کشور برای تحصیل

برای مهاجرت تحصیلی به کشورهای خارجی، انتخاب کم هزینه ترین کشور برای تحصیل می تواند انتخاب سختی باشد. اکثر دانشجویان بین المللی به فکر مهاجرت به کشوری هستند که علاوه بر کیفیت تحصیل مناسب، هزینه های تحصیل کمتری به همراه داشته باشد. کشورهایی که در لیست کم هزینه ترین کشور برای تحصیل قرار می گیرند عبارتند از:

  • نروژ
  • آلمان
  • فرانسه
  • مکزیک

شرایط تحصیل در این کشورها متفاوت می باشد اما به طور کلی این کشورها به عنوان کم هزینه ترین کشورها و همچنین با کیفیت ترین کشورها برای ادامه تحصیل دانشجویان بین المللی شناخته شده اند. در ادامه می توانید از شرایط تحصیل در هر یک از کشورهای ذکر شده اطلاعات بسیار خوبی کسب کنید.

شرایط تحصیل در کشور نروژ

کشور نروژ یک انتخاب محبوب برای تحصیل در سطح بین المللی است. آموزش عالی در نروژ ترکیبی از دانشگاه های دولتی و خصوصی است. برخی از آنها تخصصی، برخی جامع و برخی که به عنوان کالج های دانشگاه شناخته می شوند عمدتاً در ارائه آموزش سطح کارشناسی در طیف وسیعی از موضوعات دارای مهارت حرفه ای متمرکز هستند. اگر دوست دارید در نروژ به زبان انگلیسی تحصیل کنید، می توانید از بین بیش از 200 برنامه تحصیلی که به زبان انگلیسی تدریس شده اند، یک مورد را انتخاب کنید. به عنوان مثال، برنامه های زبان انگلیسی ارائه شده در دانشگاه اسلو شامل موضوعاتی در رشته های علوم انسانی، علوم اجتماعی، حقوق، الهیات، ریاضیات و علوم طبیعی، آموزش، پزشکی، دندانپزشکی، انرژی، توسعه و غیره می شود. ورود به دانشگاه های نروژ بسیار ساده است.

برای پذیرش در یک برنامه مدرک دانشگاهی، باید مدرک پذیرش عمومی را کسب کرده باشید که می توانید با اتمام دوره متوسطه آن را بدست آورید. آموزش عمومی در نروژ برای دانشجویان محلی و بین المللی رایگان است و وزارت آموزش و تحقیقات نروژی مسئولیت هزینه ها و به طور کلی آموزش را نیز بر عهده دارد. ممکن است شما ملزم به پرداخت هزینه های جزئی معمولا 35تا 71$ (دلار) در یک ترم شوید. این هزینه شامل هزینه عضویت در سازمان بهزیستی دانشجویی، دسترسی به خدمات بهداشتی، مشاوره و امکانات ورزشی و کارت رسمی دانشجویی است که می تواند به شما در کاهش کرایه حمل و نقل عمومی و کاهش قیمت بلیط سینما یا تئاتر یا سایر موارد مرتبط کمک کند.

اما به یاد داشته باشید که تحصیل در دانشگاه های خصوصی نروژ می تواند هزینه های بالایی (حداقل 5000$ (دلار)) به همراه داشته باشد.

هزینه های تحصیل در کشور آلمان

آلمان یک مقصد مطالعاتی جذاب در سراسر جهان محسوب می شود. در مقایسه جهانی، آلمان در رده چهارم در لیست محبوب ترین کشورها در بین دانشجویان بین المللی قرار دارد. حدود 13%کل دانشجویان دانشگاه های آلمان در سال 2020 شهروند کشورهای خارجی هستند. در نمودار زیر به صورت دقیقتر به تعداد دانشجویان بین المللی در آلمان اشاره شده است:


در سال 2014، 16 ایالت آلمان قانون پرداخت شهریه را برای دانشجویانی که در دوره کارشناسی در دانشگاه های دولتی مشغول به تحصیل می شدند را لغو کردند. این بدان معناست که در حال حاضر دانشجویان داخلی و بین المللی در دانشگاه های دولتی آلمان می توانند به طور رایگان تحصیل کنند (فقط با هزینه ای اندک برای پرداخت هزینه های مدیریت و سایر هزینه ها در هر ترم). در حال حاضر، هزینه های کم مسلماً باعث می شود تحصیل در آلمان به گزینه ای جذاب برای دانشجویان بین المللی تبدیل شود و این کشور به عنوان چهارمین مقصد محبوب دانشجویان بین المللی در جهان (بعد از آمریکا، انگلیس و استرالیا) درنظر گرفته شده است.

فرانسه و کم هزینه ترین کشور برای تحصیل

اینکه فرانسه یکی از محبوب ترین مطالعات جهان در مقصد خارج از کشور است، مطمئناً جای تعجب ندارد. فرانسه کشوری دوست داشتنی و پیشرفته می باشد که سالانه حدود 300000 دانشجو بین المللی از کشورهای اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا را به خود جذب می کند. یک دلیل مناسب برای محبوبیت فرانسه این است که دانشگاه ها نسبت به سایر کشورهای اروپایی شهریه کمتری دارند. همچنین اقامت تحصیل در دانشکده ها و دانشگاه های فرانسه نیز هزینه ها بسیار کمی به همراه دارند.

رشته های زیادی وجود دارد که آنها را برای تحصیل به زبان فرانسوی یا انگلیسی در فرانسه انتخاب کنید که عبارتند از:

  • مدیریت
  • مد و کالاهای لوکس
  • علوم سیاسی
  • MBA
  • زیست فناوری

خوشبختانه، دولت فرانسه کمک هزینه ها و بورس های تحصیلی مختلفی را در اختیار دانشجویان بین المللی می گذارد. با کسب کمک هزینه های تحصیلی، هزینه تحصیل دانشجویان در کشور فرانسه به طور چشمگیری کاهش می یابد. اما باید در نظر داشته باشید که کشور فرانسه یکی از ارزان ترین مقاصد تحصیلی می باشد و در جدول زیر به متوسط هزینه تحصیل در فرانسه برای دانشجویانی که شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا و همچنین هزینه تحصیل شهروندان خارجی اشاره شده است:

دوره تحصیلهزینه تحصیل دانشجویان داخلی به € (یورو)هزینه تحصیل دانشجویان خارجی به €(یورو)
کارشناسی1702770
کارشناسی ارشد2433770
دکترا380380

فرانسه و کم هزینه ترین کشور برای تحصیل

مهاجرت تحصیلی به مکزیک

مکزیک یکی از مقاصد ارزان قیمت برای ادامه تحصیل در قاره آمریکا می باشد و سیستم آموزش این کشور با سیستم آموزش اکثر کشورهای اروپایی و آمریکایی مشابه می باشد. برای درخواست کسب پذیرش تحصیلی در مکزیک، متقاضیان باید مستقیماً از طریق بخش پذیرش، وارد دانشگاه مورد نظر خود شوند. شرایط ورود به دانشگاه های مختلف متفاوت است اما ممکن است بسته به شرایط دانشجویان، از آنها خواسته شود که در امتحان ورودی و یا در آزمون مهارت زبان شرکت کنند. میزان شهریه در دانشگاه های مکزیک بسته به دوره دانشجویان و موسسه ای که انتخاب می کنند متفاوت است. اگرچه متوسط هزینه های آموزش عالی در حدود 5000$ (دلار) در سال است، اما با در نظر گرفتن موارد ذکر شده میزان شهریه در دوره های مختلف بسیار متفاوت است.

هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی در مکزیک در برنامه های کارشناسی می تواند 378 تا 818$ (دلار) در سال باشد، در حالی که موسسات خصوصی هزینه های قابل توجهی بیشتر از 1636 تا 16353$ (دلار) در سال دارند. اگر قصد دارید برای ادامه تحصیل وارد دانشگاه های برتر دنیا شوید، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با آمادگی کامل شما را در این روند و مسیر همراهی خواهند کرد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *