مهاجرت به کشور فنلاند

کشورهای لغو روادید با پاسپورت فنلاند

کشورهای لغو روادید با پاسپورت فنلاند

از 195 کشور موجود در جهان، 134 کشور جزء کشورهای لغو روادید با پاسپورت فنلاند هستند، این تعداد برای این پاسپورت که رتبه 4 را دارد، خوب است. این کشور، واقع در شمال اروپا است. همسایگان این کشور عبارتند از:

  • با سوئد از سمت غرب
  • با روسیه از سمت شرق
  • با نروژ از سمت شمال

 توسط خلیج بوتنیا در غرب و خلیج فنلاند دریای بالتیک از طریق استونی در جنوب تعریف شده است. مساحت این کشور 338455 کیلومتر مربع، با 5.5 میلیون نفر جمعیت است. هلسینکی پایتخت کشور و بزرگترین شهر است. اما همراه با شهرهای همسایه اسپو، کاونیانین و وانتا، یک منطقه بزرگتر شهری را تشکیل می دهد. فنلاندی، زبان مادری این کشور، از معدود زبان های فنلاندی در جهان است. آب و هوا نسبت به عرض جغرافیایی، از آب و هوای مرطوب قاره جنوبی تا آب و هوای شمالی متفاوت است. پوشش زمین در درجه اول یک بیوم جنگلی است، که با بیش از 180000 دریاچه ثبت شده است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نگارش را برای آن دسته از عزیزانی که می خواهند اعتبار پاسپورت این کشور و کشورهای لغو روادید با پاسپورت فنلاند را بدانند، نگارش شده است.

بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت فنلاند

هنگام انتخاب مقصد سفر یا مهاجرت به فنلاند، گردشگران معمولا تعجب می كنند كه كجا می توانند بروند. كدام اسناد را باید قبل از سفر برنامه ریزی شده جمع كنند و هزینه انتقال آن چقدر است. بنابراین، برخی از افراد برای بررسی درجه بالایی از گذرنامه های یک کشور در سطح جهان رتبه بندی می کنند. به طوری که، به دیگران کمک می کند در هنگام سفر به یک کشور انتخابی به چه سندی نیاز داشته باشند. شاخص گذرنامه هنلی رتبه بندی جهانی کشورها از نظر آزادی سفر برای شهروندان می باشد. این نشان می دهد که یک دارنده گذرنامه بدون یک ویزای قبلی می تواند از چند کشور به مقصد سفر کند.

این رتبه بندی اصلی و طبق داده های انحصاری انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA) است. این بزرگترین پایگاه دقیق اطلاعات سفر در جهان است. طبق شاخص پاسپورت هنلی، این کشور، در جایگاه چهارم قرار دارد. شاخص گذرنامه 2024 WOS (امتیاز باز بودن جهانی) را برای حدود 1 سال (بین 31 دسامبر 2019 و 31 می 2020) ردیابی کرد. این را به عنوان دوره همه گیر کرونا به حساب آورد تا محدودیت های شدید مسافرتی اعمال شده توسط بیشتر کشورها پس از ماه می، محدودیت ها در اکثر کشورها کاهش یافت. در این گزارش آمده است كه در طی همه گیرى، 67% از جهان برای مسافرت بسته شده اند. شاخص گذرنامه Arton Capital این کشور را در رتبه 2 با اسپانیا و سوئیس با امتیاز بدون ویزا 134 کشور قرار داده و این ها جزء کشورهای لغو روادید با پاسپورت فنلاند می باشند.

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت فنلاند

کشورهای لغو روادید با پاسپورت فنلاند در بدو ورود

دارندگان پاسپورت فنلاند می توانند به کشورهای مختلف در سراسر جهان سفر کنند که هر کدام شرایط ویزا مشخصی دارند. در مجموع 191 مقصد سفر بدون ویزا برای دارندگان پاسپورت فنلاند وجود دارد. این کشورها به به 3 دسته تقسیم می شوند که شامل فهرست کشورهای بدون ویزا، کشورهایی که ویزا در بدو ورود دارند، و کشورهای دارای مجوز سفر الکترونیکی (eTA) می شوند. دارندگان پاسپورت فنلاند می توانند بدون ویزا به 149 کشور سفر کنند. اتباع فنلاند در بدو ورود به 30 کشور زیر واجد شرایط دریافت ویزا هستند. در بیشتر موارد، ویزا را می توان در فرودگاه یا گذرگاه مرزی هنگام ورود دریافت کرد. هزینه ها، اعتبار و مدت زمان مجاز اقامت ممکن است متفاوت باشد.

کشورهای که در بدو ورود نیاز به ویزا دارند عبارت است از:

  • بحرین
  • بنگلادش
  • بورکینافاسو
  • بوروندی
  • کامبوج
  • کومور
  • مصر
  • گینه بیسائو
  • اندونزی
  • عراق
  • اردن
  • کویت
  • لائوس
  • لبنان
  • ماداگاسکار
  • مالاوی
  • مالدیو
  • موریتانی
  • نپال
  • نیوئه
  • عمان

در این بخش شاهد برخی از کشورهایی هستید که برای ورود به فنلاند به ویزا نیاز دارند:

کشورهای لغو روادید با پاسپورت فنلاند در بدو ورود

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت فنلاند

گذرنامه راهی آسان برای تأیید هویت افرادی است که در مسافرت می باشند و در صورتی که بخواهید به کشورهای خاصی بروید، گذرنامه ضروری است. اگر گذرنامه این کشور را دارید، به احتمال زیاد به دلیل داشتن تابعیت این کشور، خود را خوش شانس بدانید. زیرا، شما یکی از قدرتمندترین پاسپورت های جهان را در اختیار دارید. در رتبه 4 قرار گرفته است. همین امر باعث شده تا تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت فنلاند را بالا می برد. دارندگان این گذرنامه از 195 کشور موجود در جهان می توانند بدون ویزا به 134 کشور بروند. که این یک رقم عالی برای کشوری است که رتبه چهارم را دارد. البته شهروندان این کشور در بعضی کشورهای لغو روادید می تواند بین 90 تا 180 روز بمانند. حتی بعضی کشورها مدت اقامت بدون ویزا را به شهروندان این کشور 30 روزه یا 360 روزه می دهند.

برخی از این کشورها در جدول زیر نشان داده شده است:

نام کشورمدت اقامت بدون ویزا
آلبانی90 روز
ارمنستان180 روز
گرجستان360 روز
تایلند30 روز

پاسپورت فنلاند

پاسپورت فنلاند به منظور سفرهای بین المللی به اتباع این کشور توسط مقامات صادر می شود. گذرنامه های این کشور دارای طرح استاندارد و پوشش قرمز شرابی با سایر کشورهای اتحادیه اروپا می باشند. گذرنامه ها توسط پلیس محلی یا مأموریت دیپلماتیک مجاز این کشور در خارج صادر می شوند. برای مردانی که کمتر از 30 سال سن دارند و در نتیجه واجد شرایط خدمت سربازی می باشند، اما آن را به اتمام نرسانده اند، فقط می توانند گذرنامه با تاریخ انقضاء تا آخرین تاریخ شروع قانونی برای تکمیل تعهد، که در سن آن ها است، صادر کنند.

مردان مسن تر از 30 سال می توانند گذرنامه با تاریخ انقضا عادی بدون در نظر گرفتن وضعیت اتمام وظیفه نظامی دریافت کنند. همان طور که می دانید، هر شهروند این کشور همچنین شهروند اتحادیه اروپا می باشد. گذرنامه، همراه با شناسنامه ملی، اجازه حرکت رایگان و اقامت در هر یک از ایالات اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس را به شهروندان این کشور می دهد. به دلیل اتحادیه گذرنامه اسکاندیناوی، برای مسافرت در کشورهای اسکاندیناوی هیچ اسناد هویتی برای شهروندان نوردیکی مورد نیاز نیست.

اقتصاد فنلاند

اقتصاد این کشور اساسا مبتنی بر مالکیت خصوصی و شرکت های آزاد است. در برخی از بخش ها، دولت از یک انحصار یا یک نقش اصلی برخوردار است. پس از جنگ جهانی دوم، فنلاند کاملا صنعتی نبود و بخش زیادی از مردم هنوز به کشاورزی، معدن و جنگلداری مشغول بودند. در اوایل دهه های پس از جنگ، تولید اولیه جای خود را به توسعه صنعتی داد. به طوری که، به نوبه خود به یک اقتصاد خدمات محور و اطلاعاتی منجر شد. در دهه 1980 اقتصاد به سرعت رشد كرد. زیرا، این كشور از روابط تجاری قوی خود با اروپای شرقی و غربی بهره برداری كرد. با این حال، در اوایل دهه 1990، این کشور رکود اقتصادی را تجربه می کرد.

به طوری که، هم از دست دادن شریک تجاری اصلی خود با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در 1991 و هم رکود اقتصادی اروپا را نشان داد. اقتصاد در اواسط دهه 1990 بهبودی آهسته را آغاز کرد. زیرا، این کشور به بازگرداندن صنعت خود ادامه داد و تجارت خود را عمدتا به سمت غرب اروپا متمرکز کرد. از آنجایی که این کشور جزء کشورهای اتحادیه اروپا است، سرمایه گذاری در فنلاند بهترین راه اقامت می باشد. با توجه به موارد گفته شده، این کشور دارای یکی از قدرتمندترین پاسپورت های جهان می باشد. بنابراین، عزیزانی که قصد دارند تابعیت این کشور را بدست آورند می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که دارای سابقه درخشان می باشد، می توانند روند مهاجرت را به سادگی پشت سر بگذارند.

سوالات پرتکرار در خصوص کشورهای لغو روادید با پاسپورت فنلاند

در این بخش از مطلب به سوالات پرتکرار در خصوص کشورهای لغو روادید با پاسپورت فنلاند پاسخ داده ایم:

  • با پاسپورت فنلاند به چند کشور می توان سفر کرد؟ با پاسپورت فنلاند به 191 کشور می توان سفر کرد.
  • رتبه پاسپورت فنلاند در جهان چند است؟ رتبه پاسپورت فنلاند در جهان رتبه 3 را از آن خود کرده است.
5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “کشورهای لغو روادید با پاسپورت فنلاند

  1. کاظم جلالی گفت:

    سلام من سرمایه دار نیستم و دیپلمم.قصد دارم پنج فرزند وهمسرم ساکن فنلاند شویم چطور میتونم برم.بنده جانباز جنگی و پای چپم از بالای زانو قطع شده.میخوام باخانواده به فنلاند مهاجرت کنیم.میتونید راهنمائیم کنید.
    ممنونم

    1. صادقی گفت:

      با سلام در خصوص بررسی شرایط مهاجرت با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *