مهاجرت به کشور سوئیس

کشورهای لغو روادید با پاسپورت سوئیس

کشورهای لغو روادید با پاسپورت سوئیس

کشورهای لغو روادید با پاسپورت سوئیس، کشورهایی می باشند که شهروندان این کشور می توانند بدون ویزا به کشورهای مقصد وارد شوند که 190 کشور است. این کشور محصور در خشکی و واقع در اروپای مرکزی است. آب و هوای این کشور معتدل و با ارتفاع متفاوت است. زمستان های سرد، ابری، بارانی و برفی و تابستان های خنک تا گرم، ابری و مرطوب همراه با رگبارهای گاه و بیگاه دارد.

این کشور به خاطر کوه هایش یعنی آلپ در جنوب، ژورا در شمال غربی شناخته شده است. اما همچنین دارای فلات مرکزی از تپه های نورد، دشت ها و دریاچه های بزرگ است. بالاترین نقطه دوفرسپیتزه با 4634 متر است در حالی که دریاچه مجیوره تنها 195 متر از سطح دریا است. متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش درباره کشورهای لغو روادید با پاسپورت سوئیس همه جزییات را بررسی خواهد کرد.

بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت سوئیس

قوانین و شرایط ویزا را کشورهای جهان برای اتباع این کشور تعیین می کنند. آن ها تعیین می کنند که شهروندان این کشور برای ورد به کشورهای دیگر جهان به چه نوع ویزایی نیاز دارند یا چه کشورهایی جزء کشورهای لغو روادید با پاسپورت سوئیس می باشند. طبق شاخص گذرنامه هنلی، این گذرنامه به عنوان هفتمین گذرنامه قدرتمند در جهان از نظر آزادی سفر می باشد. همین امر باعث شده تا شهروندان این کشور برای ورد به 190 کشور به ویزا نیازی پیدا نکنند. برخی از کشورهای دیگر وجود دارد که شرایط دیگری برای ورود شهروندان این کشور به کشورهای مقصد تعیین می کنند. برخی از آن ها بسته به اهداف اقامت و مدت آن مجوز سفرهای مختلفی را درخواست می دهند. که در ادامه به آن ها پرداخته شده است.

مجوز الکترونیکی برای برخی کشورهای لغو روادید با پاسپورت سوئیس

مجوز الکترونیکی برای برخی کشورهای لغو روادید با پاسپورت سوئیس

همان طور که قبلا اشاره شد، برخی از کشورها با وجود اینکه جزء کشورهای لغو روادید با پاسپورت سوئیس نمی باشند، اما از شهروندان این کشور هنگام ورود به کشور مقصد، مجوزها و ویزاهای مختلفی را درخواست می کنند. برخی از کشورها که دارای سیستم آنلان می باشند، از اتباع این کشور هنگام ورود به کشور مقصد، ویزای الکترونیکی (eVisa) یا مجوز سفر الکترونیکی (ETA) را درخواست می کنند. شرایط eVisas و ETA برای شهروندان این کشور از کشوری به کشور دیگر متفاوت می باشد. اما برای کسانی که قصد گردشگری و بازدید کوتاه مدت دارند، را فراهم می کند. به علاوه، بسته به کشور مقصد، مسافر ممکن است که اجازه تجازت یا حمل و نقل را دریافت نماید.

برای اقامت طولانی مدت، یا زندگی و کار در اکثر کشورها، اتباع این کشور باید برای ویزا یا اجازه مربوطه در سفارت یا کنسولگری اقدام کنند. تعداد کشورهایی که از شهروندان این کشور درخواست ویزا دارند، 70 می باشد. این ویزا بدون در نظر گرفتن هدف و مدت اقامت می باشد. برخی کشورهای جهان برای اتباع این کشور، ویزا هنگام ورود صادر می کنند. اگرچه، برای اخذ آن متقاضی باید در صف طولانی بایستد. به همین دلیل توصیه ما این است که قبل از سفر به صورت آنلاین اقدام نمایید. تعداد زیادی از کشورها وجود دارند که به دارندگان گذرنامه این کشور اجازه می دهند برای دوره های خاص بدون ویزا وارد شوند. ویزای شنگن سوئیس برای شهروندان این کشور که قصد بازدید کوتاه مدت از مناطق دیگر شنگن را دارند، فراهم می کند.

پاسپورت سوئیس

اطلاعات شخصی ذخیره شده در گذرنامه های بیومتریک در نمایندگی ثبت می شود. شهروندان این کشور حق اخذ گذرنامه و کارت شناسایی دارند. گذرنامه های بیومتریک فعلی حاوی یک تراشه است که اثر انگشت و تصویر صورت شما به صورت الکترونیکی روی آن ذخیره می شود. کلیه مدارک سفر این کشور در خود کشور تولید می شود. برای پاسپورت سوئیس و شناسنامه می توانید بصورت آنلاین اقدام کنید. پس از بررسی درخواست، دعوت نامه ای برای ثبت اطلاعات بیومتریک خود در نمایندگی صالح این کشور دریافت می کنید. حتما تاریخ انقضاء را در گذرنامه و شناسنامه فعلی خود بررسی کنید و زمان کافی برای سفارش گذرنامه جدید را بگذارید.

متقاضیانی که قصد دریافت گذرنامه این کشور را دارند، باید تابعیت این کشور را داشته و آن را اثبات نمایند. به علاوه، آن ها باید روند تأمین کمک از مقامات کنسولی این کشور در خارج را تسهیل می کنند. گذرنامه به همراه شناسنامه این کشور امکان حرکت آزادانه در هر یک از کشورهای EFTA و اتحادیه اروپا را فراهم می کند. این بدان دلیل است که این کشور یک کشور عضو EFTA است و از طریق توافق نامه های 2 جانبه با اتحادیه اروپا می باشد.

نمودار زیر امتیاز تحرک این گذرنامه را بین سال 2018 تا 2021 نشان می دهد:

تحرک گذرنامه سوئیس

درباره سوئیس

این جمهوری فدرال متشکل از 26 کانتون است که مقامات فدرال آن در برن مستقر می باشند. این منطقه از نظر جغرافیایی بین فلات سوئیس، آلپ و ژورا تقسیم شده است. مساحت آن 41285 کیلومتر مربع و مساحت 39997 کیلومتر مربع است. آلپ قسمت عمده ای از سرزمین را اشغال می کند. تقریبا 8.5 میلیون نفر جمعیت سوئیس بیشتر در فلات متمرکز شده اند، جایی که بزرگترین شهرها و مراکز اقتصادی در آن واقع شده اند که عبارتند از:

  • زوریخ
  • ژنو
  • بازل

در این شهرها دفاتر مختلفی از سازمان های بین المللی مانند مقر فیفا، دومین دفتر بزرگ سازمان ملل و ساختمان اصلی بانک تسویه حساب های بین المللی زندگی می کنند. فرودگاه های بین المللی اصلی سوئیس نیز در این شهرها واقع شده اند. تأسیس کنفدراسیون سوئیس قدیمی مربوط به اواخر دوره قرون وسطایی است که نتیجه یک سری موفقیت های نظامی علیه اتریش و بورگوندی است. استقلال این کشور از امپراتوری مقدس روم در سال 1648 به طور رسمی در صلح وستفالیا به رسمیت شناخته شد. منشور فدرال 1291 سند موسسه سوئیس محسوب می شود. به طوری که، در روز ملی این کشور جشن گرفته می شود. از زمان اصلاح قرن شانزدهم، این کشور سیاست قوی بی طرفی مسلحانه را حفظ کرده است. این کشور از سال 1815 تاکنون جنگ بین المللی انجام نداده و تا سال 2002 به سازمان ملل ملحق نشده است.

در جدول زیر اطلاعات کلی درباره این کشور را مشاهده می کنید:

پارامترتوضیحات
پایتختبرن
جمعیت8341600
زبانآلمانی، فرانوسی، ایتالیایی و رومانیایی

این کشور یکی از بهترین مکان ها برای مهاجرت می باشد. علاقه مندانی که قصد اخذ اقامت سوئیس را دارند می توانند از مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این امر یاری بخواهند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *