مهاجرت تحصیلی کانادا

کالج نیاگرا کانادا

کالج نیاگرا کانادا

افرادی که مشتاق به تحصیل و کار پس از تحصیل در کانادا هستند بهترین موقعیت را می توانند با تحصیل در کالج نیاگرا کانادا به دست آورند. مهاجرت به کشورهای مهاجرپذیری چون کانادا در سال های اخیر همچنان بیش از پیش متقاضی دارد. کشور کانادا با نرخ بیکاری بسیار پایین و شرایط درخواست اقامت دائم و پاسپورت در کوتاه‌ ترین زمان ممکن علاقه مندان بسیاری دارد. شما می توانید با داشتن کمترین تجربه کاری و پس از فارغ التحصیلی از کالج نیاگرای به راحتی وارد بازار کار کانادا شوید.

حال با توجه به این شرایط می‌ توان گزینه کارآموزی و تحصیل در کالج های گوناگون در رشته‌ های خاص را یک موقعیت استثنایی دانست. ممکن است در این زمینه سوالات بسیاری ذهن افراد را در زمینه تحصیل در کالج های کانادا مشغول کرده باشد.

سوالاتی چون :

  • تحصیل در کدام کالج ها می‌ تواند از نظر هزینه به صرفه تر باشد؟
  • برای تحصیل در کالج‌ های کانادا چه شرایطی لازم است؟
  • تحصیل در چه رشته‌ هایی می‌ تواند برای رسیدن به کار بهتر باشد؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در کالج های کانادا چگونه است؟

در این مقاله تیم مترجمین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی کرده‌ اند به تمامی ابهامات شما پاسخ دهند. در صورت هر گونه سوال لطفا با مشاورین با تجربه ما تماس بگیرید.

مهاجرت از طریق تحصیل در کالج نیاگرا کانادا

برای بسیاری از افراد سوال است که چرا کانادا را می توان یکی از بهترین کشور ها جهت مهاجرت دانست. کانادا با برخورداری از وسعت بسیار و جمعیت کم همواره در صدد تامین نیروی کار و جمعیت خود از طریق برنامه های متنوع مهاجرت بوده است. به گونه ای که در سال های اخیر کشور کانادا پس از آلمان، دومین کشور مهاجر پذیر دنیا رتبه بندی شده است.

از جمله دلایلی که موجب افزایش تعداد مهاجران به کانادا می شود، موارد زیر است:

  • نرخ بیکاری بسیار پایین
  • اقتصاد قوی
  • فرصت های کاری بالا
  • ارائه فرصت بلند مدت پس از تحصیل در کالج و دانشگاه های دولتی
  • تنوع قومی
  • فرهنگ کانادایی
  • سطح رفاه اجتماعی بالا
  • قوانین مهاجرتی راحت
  • رسیدن به پاسپورت در کمترین زمان ممکن
  • بهره مندی از دانشگاه ها و فرصت های آموزشی فوق العاده

اصولا ورود به کشور کانادا به چند فاکتور اساسی مربوط است. ابتدا باید هدف و اولویت از مهاجرت مشخص باشد. در حال حاضر مهاجرت به این کشور براساس طرح های بسیاری ممکن است. مدت زمانی که فرد تمایل به اقامت در این کشور دارد فاکتور بعدی ست. بسیاری از افراد ممکن است از طریق ویزای توریستی اقدام به ورود به کانادا کنند که در این صورت اجازه کار به فرد داده نمی شود. دریافت اقامت بلند مدت یا ویزای تایپ اقامتی (D) می تواند به افراد برای گرفتن اقامت دائم کمک کند. در حال حاضر به جهت سخت شدن شرایط اخذ ویزای کاری کانادا از ایران، تحصیل بهترین راه برای اخذ اقامت این کشور است.

معرفی کالج نیاگرا کانادا

کالج نیاگارا واقع در قلب منطقه نیاگارا – فقط چند دقیقه از یکی از مشهورترین مقاصد گردشگری جهان فاصله دارد. این مجموعه با فاصله ای 20 دقیقه ای تا آبشار نیاگارا و 2 ساعته از تورنتو در شهر نیاگارا واقع شده است. کالج نیاگارا بیش از 130 برنامه ابتکاری بین پردیس های هنری ما در ولند و نیاگارا ارائه می دهند. در کالج نیاگارا، بیش از 10.500 دانشجوی تمام وقت در بیش از 130 برنامه دیپلم، گواهی تحصیلات تکمیلی، کارآموزی و لیسانس تحصیل می کنند.

همچنین سالانه از بیش از 3000 ثبت نام کننده تحصیلات دوره های کوتاه مدت که در 600+ برنامه مختلف تحصیل می کنند به بازار کار معرفی می شوند. کالج نیاگرا یک کالج دولتی است. از این رو مدارک صادر شده از این کالج در زمره مدارک معتبر قرار می گیرند. تاکنون کمتر دانشجویی از کشور ایران به این کالج راه یافته است. اما در حال حاضر موقعیتی از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای ورود دانشجویان ایرانی نیز به این کالج و در کمپس تورنتو در مرکز شهر تورنتو قرار گرفته است.

شرایط کار در کانادا

دانشجویان با حمایتی که از طرف بخش خدمات حامل کالج خواهند شد در تمام طول دوره عملکرد آکادمیک دانشجویان و علائق آنها بررسی شده و با توجه به استعداد دانشجو از حمایت های کالج برای انتخاب کمپانی متناسب بهره مند خواهد شد و براحتی می توانند زندگی حرفه ای خود را در کانادا بسازند و ازجمله دیگر مزایای کالج آن است که طول دوره ها کمتر و میزان شهریه حدودا 1000CAD تا 15000CAD (دلار کانادا) کمتر از دانشگاه می باشد.

کالج ها در حقیقت فوکوس ویژه ای بر روی برنامه هایی دارند که دانشجویان را برای بازار کار کانادا آماده می کنند و درگیر مسائل پژوهشی و آکادمیک نمی باشند که دانشجویان بتوانند بهترین عملکرد را در بازار کار داشته باشند و 91% سازمان ها و کمپانی هایی که دانشجویان کالج نیاگارا را استخدام نموده اند از عملکرد آنها رضایت خاطر داشته اند و در 8 سال گذشته از نظر رضایتمندی دانشجویان رتبه اول را در بین 24 کالج دولتی دیگر در کانادا به خود اختصاص داده است و بیش از 50 سال سابقه فعالیت در عرصه آموزش دارد و بیش از 17 هزار دانشجو از کانادا و خارج از کانادا مشغول به تحصیل هستند.

برنامه های تحصیلی کالج نیاگرا کانادا

برنامه هایی که در کالج ارائه می گردد شامل دوره هایی در راستای رشته های مدیریتی در گرایش های متفاوتی است. بطور کلی در یک دسته بندی کلی برنامه ها را به اینصورت می توان معرفی نمود:

دوره تحصیلیشرح
کارشناسیمختص متقاضیانی است که به تازگی دیپلم خود را دریافت نموده اند و مشتاق هستند تنها با گذراندن 2 سال تحصیل وارد بازار کار شوند.
کارشناسی ارشدمختص متقاضیانی است که مدرک لیسانس یا فوق لیسانس و یک تجربه کاری حرفه ای در ایران داشته باشند. با گذراندن یک دوره کوتاه مدت و با کمترین هزینه خودشان را برای بازار کار حرفه ای کانادا آماده کنند.

برنامه کسب و کار عمومی که زیر مجموعه برنامه های کارشناسی قرار دارد. این برنامه مختص متقاضیانی می باشد که بعد از گذراندن دوره دبیرستان و اخذ مدرک دیپلم در رشته کسب و کار شروع به تحصیل کنند. برای ورود به این برنامه ها می توان با داشتن مدرک آیلتس6 یا مدرک زبان دولینگو با نمره 105 تا 110 و حتی مدرک PTE اقدام نمائید.

برنامه های تحصیلی کالج نیاگرا کانادا

طول برنامه های تحصیلی کالج نیاگرا کانادا

طول این دوره 2 سال و شهریه سالیانه حدود 16000CAD )دلار کانادا) می باشد. این میزان شهریه در مقایسه با شهریه کالج های خصوصی و همچنین دانشگاه ها بسیار مقرون به صرفه است. این برنامه ها در طول سال برای 3 بار شروع ترم دارند و می توان در ترم های ژانویه، می و سپتامبر اقدام به تحصیل نمود. حدودا ظرف مدت 1 الی 2 هفته پروسه پذیرش با ارائه مدارک کامل امکان پذیر است.

برنامه های Graduate دوره های بعد از فارغ التحصیلی کارشناسی یا کارشناسی ارشد می باشد.

  • International Business Management یا همان مدیریت تجارت بین الملل
  • Human Resourceres Management یا مدیریت منابع انسانی
  •  Hospitality and Tourism Management یا مدیریت گردشگری و توریسم

 این برنامه ها در کالج به مدت یک دوره 1 ساله می باشد. بعد از اتمام دوره هم دانشجویان ویزای کاری 1 ساله دریافت خواهند نمود. امکان به کار رسیدن پس از فارغ التحصیلی در این کالج بسیار بالاست و از این طریق نیز می توان خیلی سریع با بدست آوردن یک موقعیت کاری برای اخذ اقامت دائم از طریق برنامه Express Entry اقدام نمائید.

مدارک مورد نیاز پذیرش در کالج نیاگرا کانادا

برای افرادی که مایل به اخذ پذیرش در دوره های گواهی فارغ التحصیلی دارند باید مدارک زیر ارائه گردد:

  • حداقل مدرک لیسانس یا فوق لیسانس و ریز نمرات آن
  • سابقه کاری در ایران داشته باشند.
  • مدرک آیلتس 5.6 آکادمیک و یا (دولینگو 125 تا 130) یا pte و سایر مدارک زبان مورد تائید کالج
  • برای 3 بار در سال می توان درخواست تحصیل نمود که در ماههای ژانویه، می و سپتامبر می باشد.

دوره های زبان قبل از تحصیل در کالج نیاگرا کانادا

دانشجویانی که مشتاق به تحصیل در این کالج باشند ولی نمره زبان مورد نیاز برنامه را نتوانسته اند ارائه نمایند، فرصت این را دارند که برای یک دوره کوتاه مدت قبل از شروع برنامه زبان خود را در کالج زبان بگذرانند. البته طول مدت دوره بستگی به سطح زبان آنها دارد که در ابتدا به صورت ارتباط تصویری مصاحبه می شوند و بعد در یک امتحان آنلاین شرکت می کنند و تعیین سطح می شوند.

شرایط کار حین و پس از تحصیل در کانادا

دانشجویان در حین تحصیل اجازه کار بمدت 20 ساعت در هفته را دارند که در آمد شغل نیمه وقت آنها در کمترین حالت حدود 4 و در بیشترین درآمد حدود 20000CAD (دلار کانادا) خواهد بود. در رشته مدیریت منابع انسانی دانشجویان در ترم دوم بایستی بمدت حداقل 300 ساعت برای یک شرکت کانادایی در زمینه مدیریت منابع انسانی کار کنند که در این فرصت می توانند یک تجربه کار حرفه ای در کانادا را داشته باشند و با توجه به عملکرد خود می توانند حقوق دریافت نمایند.

پس از تحصیل نیز همانطور که در پاراگراف های بالا هم توضیح داده شد دانشجویان می توانند فرصتی بسیار مطلوبی را برای کار در کانادا داشته باشند. که با بدست آوردن یک موقعیت کار خیلی راحت می توانند در سال دوم یا سوم از حضور در این کشور حتی به اخذ اقامت دائم کانادا دست یابند. در آخر باید گفت که این پیشنهاد را نمی توان به هر دانشجویی با هر شرایطی داد و این موضوع بایستی توسط کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بررسی گردد. شما می توانید در خصوص تحصیل در این کالج و موقعیت بسیار استثنایی که بوجود آمده با کارشناسان موسسه ارتباط بگیرید.

4/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “کالج نیاگرا کانادا

  1. نادر خیره گفت:

    سلام
    من دو دختر دارم که یکی لیسانس طراحی لباس ویکی لیسانس مترجمی دارد دو بار در خواست ویزا کردیم ولی با داشتن پذیرش از دانشگاه مردود شدیم موسسه شما چه تضمینی به اخذ ویزا به ما می دهد و رشته پیشنهادی شما برای اخذ ویزا چیست؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. در خصوص شرایط قرارداد با موسسه با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *