مهاجرت کاری کانادا

کار در آتلانتیک

کار در آتلانتیک

اطلاعات گردآوری شده در این مقاله به بررسی و شرایط کار در آتلانتیک می پردازد که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است. حتما به مهاجرت از طریق آتلانتیک کانادا فکر کرده اید. این پروژه بسیار متفاوت و منحصر به فرد است. پروژه آتلانتیک با همکاری دولت کانادا و 4 ایالت آتلانتیک شکل گرفته است. این 4 ایالت آتلانتیک عبارتند از نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، نوا اسکوشیا و جزیره فوق العاده زیبای پرنس ادوارد است. برای رسیدن به شغل رویایی خود در هر از این ایالت ها باید مراحلی را پشت سر بگذراید.

بررسی کار در آتلانتیک

در این 4 ایالت زمینه ای برای افراد خارجی واجد شرایط فراهم شده است که بتوانند درخواست کار خود را برای کارفرماهای این 4 ایالت بفرستند و بتوانند استخدام شوند. اما باید در نظر داشته باشید که با داشتن یک پیشنهاد کاری میتوانید برای اقامت دائم کشور کانادا اقدام کنید. اما فقط با داشتن پیشنهاد کاری معمولی نمی توان برای اقامت کشور کانادا اقدام کرد باید از 3 برنامه مورد نظر کشور کانادا حداقل یک مورد را داشته باشید. این 3 برنامه شامل موارد زیر می شود:

  • نیروی کار ماهر
  • نیروی کار نیمه ماهر
  • فارغ التحصیلان بین المللی

هر کدام از این برنامه ها مدارک خاص خود را نیاز دارد. بهتر است برای برنامه ای درخواست پیشنهاد کاری بفرستید که با تجربه کاری، مدرک تحصیلی و درخواست همکاری شما مطابقت داشته باشد. هم چنین بایستی تمامی ریز مدارک لازم را برای هر برنامه را آماده کنید. برای درخواست اقامت دائم از طریق پروژه پایلوت آتلانتیک کانادا باید مدارک زیر را فراهم کرده باشید:

  • پیشنهاد کاری معتبر
  • مدارک واجدین شرایط برای ملاقات حضوری
  • ارزیابی های لازم را انجام دهید و برنامه توافقی داشته باشید.
  • از طریق ایالت آتلانتیک تایید شده باشید
  • برای اقامت دائم درخواست دهید

وقتی هویت شما و تحصیلات و مدارک مورد نظر تایید شد می توانید در ایالت مورد نظر مشغول به کار شوید. در مواقع خیلی خاص اگر شما برای داشتن شغل در لیست ضروری قرار بگیرید و کارفرما به شما احتیاج داشته باشید می توانید در ابتدا اقامت موقت برای کار دریافت کنید.

پیشنهاد کار در آتلانتیک

پروژه پایلوت آتلانتیک کانادا یک برنامه مهاجرتی بر محور کارفرما است. شما باید به عنوان کسی که جویای کار در کشور کانادا هستید، این مسئولیت بر عهده شماست در ایالت مورد نظر آتلانتیک شغلی را پیدا کنید که کارفرما شما را استخدام کند. لیستی از کارفرمایان که استخدام می کنند موجود نیست. شما به عنوان متقاضی باید به پروفایل کارفرما مراجعه کنید، رزومه خود را برای کارفرما ایمیل کنید و منتظر جواب کارفرما از طریق ایمیل باشید. در صورتی که پیشنهاد کاری دریافت کردید. باید پیشنهاد کاری شما شرایطی را داشته باشد که عبارتند از:

  • پیشنهاد کاری شما باید از یکی از 4 ایالت های آتلانتیک باشد. یعنی فقط پیشنهادهای کاری از جانب کارفرماهای ایالت های نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور ،نوا اسکوشیا و جزیره پرنس ادوارد که مورد تایید پایلوت آتلانتیک کانادا است مورد قبول می باشد. پس قبل از قبول کردن پیشنهاد کاری مطمئن شوید که شغل مورد نظر در محدوده تایید شده آتلانتیک است.
  • پیشنهاد کاری باید به صورت تمام وقت باشد، یعنی حداقل 30 ساعت در هفته باشد.
  • پیشنهاد شغلی مورد نظر نباید فصلی باشد و باید شغلی باشد که در طول یک سال مورد نیاز کارفرما باشد.

برنامه های متفاوت مدارک مورد تایید متفاوتی هم دارند، برای نوع کار و مدتی که مشغول به کار هستید. هم چنین می توانید در سایت های طبقه بندی شغل های ملی ،لیست کارهای مورد نظر خود را پیدا کنید. نیازی نیست که شغل جدید شما ،شغلی یکسان با شغل های گذشته شما باشد. برای نیروی کار ماهر، به مهارت متقاضی در سطح A یا سطح B و یا سطح C احتیاج است. طول پروسه حداقل 1 سال از تاریخ دریافت اقامت دائم است. برای نیروی نیمه کار ماهر و فارغ التحصیل بین المللی هم شرایط مانند نیروی کار ماهر است.

مدارک لازم جهت کار در آتلانتیک

شما برای کار در کانادا یا هر کشور دیگر بایستی دیگر بایستی مدارک مربوطه را داشته باشید. این مدارک به چند بخش تقسیم می ‌شود. یکی از این مدارک تجربه کاری شما، مدرک تحصیلی و توانایی ارتباط و مکالمه به زبان انگلیسی یا فرانسوی. از همه مهم تر بایستی اثبات کنید که از شرایط مالی خوبی برخوردار هستید و به محض رسیدن به خاک کانادا از پس مخارج خود بر می آیید. تمامی این مدارک باید ضمیمه پرونده شما باشد به شکل زیر:

  • اثبات توانایی مکالمه یا برقراری ارتباط به زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی
  • مدرک دیپلم و یا هر مدرک تحصیلی معتبر دیگری که سطح تحصیلات شما را نشان دهد.
  • نامه عدم سو پیشینه شما که باید از کشور مورد نظر خود که در آن زندگی می کنند دریافت کنید.

این مدارک را به همراه خود داشته باشید. قبل از ارسال درخواست برای کارفرما مورد نظر از صحت و داشتن مدارک مورد نظر اطمینان داشته باشید.
مدارک لازم جهت کار در آتلانتیک

تاییده محل اقامت در آتلانتیک

پس از اینکه کارفرما مورد تایید ایالت مورد نظر آتلانتیک پیشنهاد کاری دریافت کردید، بایستی همراه با خانواده یک برنامه تعیین برای محل زندگی خود داشته باشید. اداره مهاجرت در زمینه اقامت و محل زندگی به شما کمک می‌ کند. هم چنین در این خصوص برنامه ای هم در نظر گرفته که به شرح زیر است:

  • کمک به پیدا کردن محل زندگی
  • اطلاع از محل زندگی
  • می توانید راجع به محل زندگی برای خود و خانواده کمک بخواهید و یک کپی از برنامه زندگی را برای کارفرما بفرستید. فتوکپی هم نزد خود نگه دارید تا زمانی که وارد خاک کانادا می شوید.

تاییده ایالت مورد نظر آتلانتیک

در این مرحله یک کپی از برنامه زندگی خود را برای کارفرمای که به شما پیشنهاد کاری داده ارسال کنید. کارفرما کپی برنامه زندگی شما را به اداره ایالتی منطقه مورد نظر می برد و برای پیشنهاد کاری شما و ورود شما به خاک کانادا تاییده دریافت می کند. اگر ایالت مورد نظر پیشنهاد کاری در ایالت ذکر شده در قرارداد کاری را تعیین کند، شما در نهایت یک گواهی تایید دریافت می کنید. بعد از دریافت گواهی تایید برای ورود به خاک کانادا، پروسه درخواست شما شروع می شود. به یاد داشته باشید که فقط می توانید برای یک گروه از برنامه ها یعنی نیروی کار ماهر یا نیروی کار نیمه ماهر و یا فارغ التحصیل بین المللی بعد از پرداخت هزینه مورد نظر اقدام کنید.

مهاجرت به کانادا طرفداران بسیار زیادی دارد. پروژه پایلوت آتلانتیک کانادا پروژه ای متفاوت و نیازمند دقت بیشتری است. همراهان گرامی امید است که مقاله کار در آتلانتیک مورد توجه شما قرار گرفته باشد. هم چنین می توانید سوالات خود را در قسمت نظرات برای ما ارسال کنید. اگر قصد جدی برای مهاجرت دارید و یا هنوز تردید دارید و جواب سوالات خود را دریافت نکرده اید می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش تماس حاصل فرمائید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *