مهاجرت تحصیلی تایلند

کار دانشجویی در تایلند

کار دانشجویی در تایلند

دانشجویان با کار دانشجویی در تایلند می توانند بخشی از هزینه های زندگی خود را پوشش داده و زبان تایلندی را بهتر یاد بگیرند. بسیاری از برنامه های دانشگاهی در سراسر جهان به خصوص در این کشور این امکان را به دانشجویان می دهد که به صورت پاره وقت و ترجیحا 20 ساعت در هفته کار کنند. توجه داشته باشید که دانشجویان به هیچ وجه مجاز نمی باشند بیش از 30 تا 35 ساعت در هفته کار کنند. اگرچه درآمد از چنین مشاغلی برای پرداخت شهریه کافی نیست، اما برخی از هزینه های شما را پوشش می دهد. حقوقی که دریافت خواهید کرد، برای پرداخت قبوض و سفر کم خواهد بود.

متقاضیان توجه داشته باشند که نوع شغلی که انتخاب می کنید، به صلاحیت، تجربه های قبلی کار و مجموعه مهارت های شما در صورت وجود بستگی خواهد داشت. علاوه بر پول، شغل پاره وقت همچنین به شما کمک می کند تا چیزهای بسیاری را یاد بگیرید. به عنوان مثال، هنگامی که برای کافه تریا دانشکده یا امنیت کار می کنید با افراد جدید زیادی ملاقات می کنید، گویش های جدید را می آموزید. انواع کار دانشجویی در تایلند و مدت مجاز کار در هفته از موضوعاتی است که تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به آن پرداخته است.

بررسی کار دانشجویی در تایلند

کار دانشجویی در تایلند برای دانشجویان ثبت نام شده در برنامه های تحصیلات تکمیلی یا تحقیق بهتر است. توجه داشته باشید داوطلبانی که در دوره های کارشناسی یا دوره های گواهینامه چند ماهه ثبت نام کرده اند، فرصت های شغلی محدودی دارند. کارهای دانشجویی در این کشور عبارتند از:

  • کافه تریا
  • کتابخانه
  • غذاخوری دانشکده
  • امنیت
  • خشکشویی
  • باغبانی

داوطلبانی که شرایط بهتری دارند ممکن است فرصت داشته باشند کلاس هایی را به دانشجویان دوره اول ارائه دهند. اگر قصد دارید در زمان تعطیلات تابستانی به دانشگاه بروید، می توانید مشاغل تمام وقت را جهت به دست آوردن پول کافی انتخاب نمایید. همچنین آخر هفته ها رایگان است، می توانید به دنبال برخی از مشاغل باشید که در طول تعطیلات انجام دهید تا پول اضافی کسب کنید. به عنوان مثال، می توانید چمن زنی یا نظافت منزل را امتحان کنید.

اگر گواهینامه رانندگی محلی دارید، می توانید در بخش گردشگری کار کرده و مردم را به گشت و گذار برسانید. در مدت کاری خود در حین خدمت به مسافران می توانید از تعطیلات خود نیز لذت خواهید برد. همچنین می توانید فرصت های شغلی پاره وقت در خارج از محوطه دانشگاه برای کار در یک پمپ بنزین یا تحویل روزنامه و غیره بدست آورید. می توانید از طریق تبلیغات روزنامه های محلی، طبقه بندی ها یا رسانه های اجتماعی و غیره همچنین دانشجویان ارشد و گروه های دانشگاهی مفید خواهد بود.

انواع کار دانشجویی در تایلند

انواع کار دانشجویی در تایلند وجود دارد که دانشجویان بر حسب تجربه کاری خود می توانند آن ها را انتخاب کرده و در آن بخش کار کنند. در نمودار زیر انواع مشاغل و حقوق دریافتی را مشاهده می کنید:

حقوق مشاغل دانشجویی در تایلند به باتمشاغل تدریس آموزش انواع زبان ها از جمله انگلیسی، فرانسوی یا هر زبان خارجی دیگری که در مدارس خصوصی یا دولتی که در این کشور تدریس می شود، را شامل می شود. همان طور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، حقوق ساعتی آن بین 25000THB تا 35000THB (بات) می باشد. مشاغل آموزش ورزش شامل تناسب اندام، سالن بدن سازی و ورزش می باشد. این مشاغل در شهرهای بزرگ و مناطق توریستی تقاضای زیادی برای مربیان تناسب اندام و مربیان ورزش وجود دارد. این شغل مبلغ مناسبی را پرداخت می کند و زمان کافی برای تحصیل را در اختیار شما قرار می دهد، دانشجویان در هر ساعت برای مربیگری یا آموزش خصوصی بین 1000THB تا 1500THB (بات) درآمد کسب می کنند.

مشاغلی که در رستوران ها یا هتل ها می باشند یکی دیگر از مشاغل دانشجویی در این کشور هستند. این شغل ها پر درآمدترین مشاغل کشور هستند. این کشور یک قطب گردشگری است که سالانه میلیون ها بازدید کننده در طول سال هتل ها و استراحتگاه های مملو از مهمان ایجاد می کند. تقاضا برای پرسنل در بخش مهمان نوازی دانشجویان خارجی را برای یافتن شغل مناسب هنگام تحصیل در این کشور آسان می کند. حقوق و دستمزد بین 35000THB تا 75000THB (بات) است که در سطح تخصص افراد و میزان کارآیی آن ها در کار است. افرادی که چند زبانه هستند نیز از اولویت های اصلی کارفرمایان هستند.

انواع کار دانشجویی در تایلند

استخدام در دانشگاه های تایلند

بسیاری از دانشکده ها و دانشگاه ها دوره های کارآموزی را به عنوان بخشی از دوره به دانشجویان ارائه می دهند. بنابراین، دانشجویان می توانند از طریق کارآموزی درآمد کسب کنند، تجربه کسب کنند و تحصیلات خود را ادامه دهند. هنگامی که برای شخصی به صورت پاره وقت کار می کنید، این تجربه کاری به بخشی از رزومه (CV) شما اضافه خواهد شد. بدین ترتیب هنگام جستجوی یک کار تمام وقت به عنوان یک توصیه خوب عمل می کند. برای مشاغل پاره وقت اگرچه نامزدهای محلی ترجیح داده می شوند اما هیچ گونه رزرو انجام نمی شود.

کار دانشجویی در تایلند برای افرادی که رزومه بهتری دارند، عبارتند از:

نام شغلتوضیح
مشاغل آنلاین و فناوری اطلاعاتتقاضای زیادی برای متخصصان، برنامه نویسان و توسعه دهندگان فناوری اطلاعات در این کشور وجود دارد و به همین ترتیب بسیاری از دانشجویان از این فرصت پول می گیرند و در حین تحصیل امرار معاش می کنند.
مهارت های حرفه ای و مشاغل استعدادیابیاین مشاغل برای افرادی است که در کار، استعدادها یا مهارت های خود در موسیقی، رقص، مد، هنر، عکاسی و ورزش مهارت دارند.

چند گزینه ای که دانشجویان می توانند در خارج از محل دانشگاه خود استفاده کنند، عبارتند از:

  • کار در پارک تفریحی
  • فروشگاه های مواد غذایی
  • مراکز خرید
  • نمایشگاه ها
  • رستوران ها
  • پمپ های سوخت
  • کار در خانه

فرصت های زیادی وجود دارد که دانشجویان می توانند به راحتی از آن ها استفاده کنند. اگر امکان کار پاره وقت برای شما وجود ندارد، می توانید از گزینه بورسیه تحصیلی در تایلند استفاده کنید. اگر اطلاعاتی درباره هزینه تحصیل در تایلند ندارید، می توانید به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کرده و مقاله های مربوط به این کشور را مطالعه نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *