مهاجرت کاری کانادا

کاریابی در پروژه آتلانتیک

کاریابی در پروژه آتلانتیک

کاریابی در پروژه آتلانتیک یکی از برنامه های مطرح در خصوص مهاجرت کاری به کانادا است که با اهداف مشخصی اقدام به استخدام نیروی کار می کند. پروژه آتلانتیک یکی از برنامه های مهاجرتی دولت کانادا است. به طور کلی هدف اصلی این پروژه نیاز نیروی کارگر برای 4 بخش ایالتی آتلانتیک کانادا است. نیروی کار خارجی می تواند مشاغلی را از بین برنامه پایلوت آتلانتیک که به اختصار (AIPP) نامیده می شود، انتخاب کند که توسط کارفرماهای آن ایالت مورد تایید است.

با کمک برنامه مهاجرتی پایلوت آتلانتیک کانادا، کارفرماهای 4 بخش ایالتی آتلانتیک کانادا یعنی نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور و جزیره پرنس ادوارد نیروهای کار خارجی را برای مشاغل مورد نیاز در استان های مورد نظر خود استخدام می کنند. هدف از پروژه مهاجرتی آتلانتیک پایلوت ،مهاجرت بیش از 7000متقاضی به همراه خانواده به آتلانتیک کانادا تا سال 2023 میلادی است. در این مقاله می‌ خواهیم در مورد کاریابی در پروژه آتلانتیک صحبت کنیم. این مقاله به قلم و تجربه کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش به نگارش در آمده است.

برنامه مهاجرتی پایلوت آتلانتیک کانادا

در برنامه مهاجرتی پایلوت آتلانتیک کانادا، درخواست اقامت دائم متقاضی در طول 6 ماه انجام می شود. پس از اینکه متقاضی اقامت دائم خود را دریافت کرد، درخواست اقامت دائم خانواده هم با پروسه متقاضی و یا بعد از پروسه متقاضی انجام می شود. بنابراین اگر برای برنامه تعیین شده واجد شرایط نیستید، نگران نباشید، این موضوع به این معنا نیست که دیگر به رویاهای خود نمی رسید. 60 برنامه مهاجرتی مناسب با شرایط کامل در نظر گرفته شده است. شما به راحتی می توانید برنامه مهاجرتی که مناسب شما و خانواده شما باشد را پیدا کنید و درخواست اخذ ویزا کنید.

پیشنهاد کاریابی در پروژه آتلانتیک

هنگامی که از یک کارفرمای پیشنهاد کاری دریافت کردید، نامه دریافتی شما از کارفرما بایستی معتبر و طبق نظر سازمان تایید شده باشد. وظیفه این سازمان ارزیابی نیازها و درخواست شما برای زندگی و کار در ایالت آتلانتیک است. در حقیقت شما به عنوان یک متقاضی در ابتدا نیاز به یک اجازه کار موقت در خاک کانادا برای خود و همین طور برای خانواده و همراه خود دارید. به این ترتیب خانواده شما هم در کوتاه ترین زمان ممکن می توانند وارد خاک کانادا شوند.

پس برای به دست آوردن این اجازه کار متقاضیان اول از همه باید یک پیشنهاد کاری معتبر، از یک کارفرمای مورد تایید ایالت مورد نظر آتلانتیک داشته باشند. هم چنین باید یک نامه مورد تایید هم برای اجازه ورود به آن ایالت مورد نظر را هم داشته باشند. هم چنین متقاضیان باید در دوره 90 روز اقامت موقت خود اقدامات لازم برای درخواست اقامت دائم را هم انجام بدهند.

مهاجرت و کاریابی در پروژه آتلانتیک

وقتی نامه پیشنهاد کاری از یک کارفرمای معتبر دریافت کردید، شما باید یک نامه اجازه کار ایالتی دریافت کنید این نامه به اختصارIMM5650نامیده می شود. لطفا به این موارد توجه کنید:

  • شما می ‌توانید از لیست مشاغل شغل مورد نظر را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که شغلی که به شما پیشنهاد می شود الزامی نیست که با شغل سابق شما یکسان باشد.
  • مطمئن شوید که برای شرکت در برنامه پایلوت آتلانتیک کانادا واجد شرایط هستید.
  • دقت داشته باشید که نامه اجازه کار ایالتی (IMM5650) با امضای معتبر باشد و یک کپی از این نامه را نزد خود نگه دارید. این نکته را در ذهن خود نگه دارید که این نامه برای درخواست اقامت دائم آینده شما برای کانادا هم احتیاج است. پس به هیچ وجه این نامه اجازه کار ایالتی را گم نکنید.

مهاجرت و کاریابی در پروژه آتلانتیک

اهمیت برنامه کاریابی در پروژه آتلانتیک

اقتصاد استان های آتلانتیک کانادا رو به رشد است، و مهاجرین ماهری که برای پیشرفت به این ایالت ها روی می آورند روز به روز افزایش می یابد. از آنجایی که بازار کار در کانادا حالت رقابتی دارد و شما باید برای رسیدن به کار و هدف مورد نظر خود بسیار تلاش کنید. در واقع در برنامه مهاجرتی پایلوت آتلانتیک کانادا اولین قدم داشتن یک رزومه کاری مناسب و داشتن یک پیشنهاد کاری معتبر است. در کشور کانادا با نشان دادن رزومه فرد متقاضی توانایی، استعداد، تجربه کاری و دیگر صلاحیت ها بررسی می‌ شود.

به عبارت دیگر استخدام یک نیروی خارجی شرایط حیاتی و عوامل اساسی را به دنبال دارد. به طور کلی شما رزومه را با یک نامه دریافت می کنید. در این نامه کارفرما اطلاعاتی را راجع به شما و هم چنین استعدادها و واجدین شرایط شما دریافت می کند. پس این را بدانید در کشوری مثل کانادا رزومه خوب نشان دهنده صلاحیت شما برای شغل مورد نظر است. سعی کنید رزومه قوی و در عین حال مطابق با واقعیت خود شما باشد.

تمکن مالی برای مهاجرت کاری در پروژه آتلانتیک

شما باید بدانید برای برنامه مهاجرتی پایلوت آتلانتیک کانادا باید تمکن مالی مناسبی نشان دهید، باید نشان دهید که پول کافی برای حمایت خود و حتی اگر بعد از شما خانواده شما هم همراه شما باشند میتوانید آنها را هم حمایت مالی کنید، حتی اگر با اجازه کار معتبر در کشور کانادا مشغول به کار هستید. شما نمی توانید از کسی پول قرض بگیرید و برای تمکن مالی نشان دهید. شما به عنوان متقاضی باید نشان دهید که توانایی پرداخت هزینه های زندگی خود و خانواده خود را دارید.

حتی اگر همراه خانواده نسبت به مهاجرت به کانادا اقدام نکرده اید، بایستی به آفیسر سفارت کشور خود این تمکن مالی را نشان دهید تا با درخواست ویزای شما موافقت شود. مقدار پولی که به عنوان تمکن مالی باید نشان دهید برای هر فرد متقاضی اصلی 3240$ (دلار کانادا) است. تمکن مالی را می توانید به انواع و روش های متفاوتی نشان دهید:

  • می‌ توانید پول نقد نشان دهید.
  • می توانید از سند ملکی ،سهام و اوراق استفاده کنید.

برای کشور کانادا به اندازه ای که بتوانید یک محل سکونت داشته باشید پول به همراه خود بیاورید. اما به یاد داشته باشید که طبق قوانین کشور کانادا اگر بیش از 10000CAD (دلار کانادا) با خود بیاورید، باید دلیل آوردن این مقدار پول را اثبات کنید. در غیر این صورت ممکن است دیپورت شوید و پول شما در کانادا مسدود می ‌شود.

در این مقاله مطالبی را راجع به کاریابی در پروژه آتلانتیک مورد بررسی قرار دادیم. امید است که مطالب فوق مورد توجه شما قرار گرفته باشد. در صورت هر گونه سوال و مشاوره می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *