مهاجرت سرمایه گذاری در سوئیس

ویزای بازنشستگی سوئیس

ویزای بازنشستگی سوئیس

اخذ ویزای بازنشستگی سوئیس فرصتی ایده آل در خصوص زندگی بازنشستگی در کشوری با آب و هوای عالی و مناظر طبیعی بکر می باشد. برای بازنشستگان، مالیات بازنشستگی و بهداشت و درمان و بیمه و استراحت و تفریح بسیار مهم است. تمام این ها را می توانید در سوئیس داشته باشید. با استاندارد بالای زندگی، مالیات کم، مراقبت های بهداشتی عالی و مکان های متعدد برای بازدید، جای تعجب نیست که بسیاری از مهاجران برای بازنشستگی در سوئیس انتخاب می شوند. در حقیقت، این کشور به چنان مقصد محبوبی تبدیل شده است که دولت سوئیس حتی برنامه ویژه اقامت در بازنشستگی را برای تأمین هجوم بازنشستگان ارائه کرده است.

سوئیس در شاخص بازنشستگی جهانی Natixis 2023 به عنوان دومین بهترین کشور برای بازنشستگی در جهان شناخته می شود. همچنین یکی از گران ترین مقاصد بازنشستگی است. با زوریخ، ژنو و برن، همه در 10 شهر گران قیمت در بررسی هزینه زندگی جهانی در سال 2023 قرار دارند. در واقع، هزینه های بالای زندگی کشور عامل مهمی است که هنگام بازنشستگی در سوئیس باید مورد توجه قرار گیرد. بسیاری از آمریکایی ها این روزها به دنبال گذراندن زندگی پس از کار خود در خارج از کشور هستند و به چند دلیل سوئیس یک مقصد جذاب است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مسیر نحوه اخذ ویزای بازنشستگی و راه های مهاجرت به کشور سوئیس به شما مشاوره می دهند.

هزینه ویزای بازنشستگی سوئیس

اما مناظر زیبا، سطح بالای زندگی و انگلیسی زبانان فراوان، آن را به یک نقطه عالی تبدیل می کنند. با این حال، بازنشستگی در سوئیس می تواند بسیار گران تمام شود، و چندین جزئیات وجود دارد که شما می خواهید قبل از خرید بلیط هواپیما میخ آنها را جلب کنید. مسلماً هزینه های بالای زندگی بزرگترین ضربه علیه احتمال بازنشستگی در سوئیس است. این یکی از گران ترین کشورها در جهان است، به ویژه در شهرهای بزرگی مانند ژنو و زوریخ. چندین شاخص هزینه زندگی، زوریخ را به عنوان سومین شهر گران قیمت در جهان رتبه بندی می کند، حتی از شهر نیویورک بالاتر است. طبق تخمین ها وآمارها زندگی یک زوج بازنشسته در یک آپارتمان یک خوابه می توانند انتظار داشته باشند که تقریباً 4000$ (دلار) در ماه برای اجاره، آب و برق، اینترنت، غذا و خدمات درمانی بپردازند.

در نمودار زیر شاهد هزینه های زندگی یک شخص بازنشسته در کشور سوئیس می باشید:

هزینه بازنشستگی در سوئیس

نحوه اخذ ویزای بازنشستگی سوئیس

هر کسی که مایل به اقامت بیش از 90 روز در کشور سوئیس باشد، نیاز به درخواست ویزا دارد و ارائه ان در هنگام حضور در این کشور دارد. اگرچه روند کار بسته به کشور اولیه اقامت شما متفاوت است. شما باید از طریق کنسولگری سوئیس درخواست ویزا کنید. اگر به دنبال بازنشستگی در سوئیس هستید، می خواهید برای ویزای نوعD ، که برای اقامت طولانی مدت است، اقدام کنید. برای اینکه برنامه شما بررسی شود، باید مواردی را ثابت کنید مثلا شما به دنبال کار در سوئیس نخواهید رفت و از یک ارائه دهنده تأیید شده بیمه درمانی و حوادث دارید. همچنین شما توانایی مالی دارید که بدون کار در سوئیس زندگی خود را تأمین کنید و باید ارتباط نزدیک با سوئیس را نشان دهید.

اسناد لازم برای ویزای بازنشستگی سوئیس

علاوه بر این، شما باید ظرف 14 روز پس از ورود به سوئیس، درخواست اجازه اقامت دهید. سوئیس به 26 کانتون تقسیم شده است، و هر کانتون نسبت به روند مهاجرت خود استقلال دارد. مشخصات فرآیند درخواست به این بستگی دارد که می خواهید در کدام کانتون زندگی کنید، اما باید مطمئن شوید که برای اجازه اقامت غیر فعال اقدام می کنید. هنگامی که حداقل 10 سال در سوئیس زندگی کردید، می توانید درخواست اقامت دائم کنید. در صورت تمایل می توانید برای تابعیت سوئیس نیز اقدام کنید، اما این مراحل پیچیده تر است. همچنین توجه داشته باشید که در این کشور 4 زبان بسیار رایج هستند با توجه به توانایی زبانی خود شهر و محل زندگی خود را انتخاب کنید.

برای اعطای اقامت سوئیس، شهروندان غیر اتحادیه اروپا باید ثابت کنند که موارد زیر را دارند:

  • منابع مالی کافی برای حمایت از زندگی آنها در سوئیس وجود دارد.
  • بیمه درمانی تحت پوشش معتبری دارند.
  • اثبات اینکه آنها دیگر به دنبال کار سودمند نیستند.
  • در صورت بازنشستگی اثبات و ارائه مدارک آن.

شرایط اخذ روادید بازنشستگی Switzerland

شرایط اخذ روادید بازنشستگی Switzerland

برای کاهش این هزینه، دستمزد در سوئیس نیز بسیار بالا است. با این حال، به عنوان یک بازنشسته، نمی توانید از آن بهره مند شوید. در نتیجه، شما باید مطمئن شوید که به اندازه کافی پس انداز کرده اید و ممکن است بخواهید شهرهای کوچک تر و مقرون به صرفه تری مانند برن یا لوگانو را در نظر بگیرید. مورد آخر نسبت به سه مورد اول کمی مبهم تر است. معمولاً می توانید با نشان دادن سفرهای مکرر به سوئیس یا اثبات اینکه یکی از اعضای خانواده تان در آنجا زندگی می کند، ارتباط برقرار کنید. داشتن ملک در سوئیس گاهی اوقات می تواند کافی باشد، اما نه همیشه. شما باید تقریباً 6 تا 8 هفته به کنسولگری فرصت دهید تا درخواست ویزا شما را بررسی کند.

برخی از بهترین شهرهای سوئیس و مناطق و کانتون های مناسب برای زندگی بازنشستگی را در لیست زیر مشاهده می کنید:

  • کانتون وود
  • کانتون زوریخ
  • کانتون اپنزل آوسرودن
  • کانتون زوگ

زندگی بازنشستگی در Switzerland

درباره سوئیس نکات بسیار مثبتی وجود دارد. سوئیس به عنوان یک پناهگاه مالیاتی شهرت دارد و این شهرت به یک دلیل وجود دارد. بالاترین میزان مالیات بر درآمد کشور فقط 17% مالیات دریافت می کند. شاید به همین دلیل است که این یک مقصد جذاب برای دارایی های ثروتمندان بزرگ است. با این حال، از آنجایی که در بازنشستگی درآمد پردرآمد نخواهید داشت، این برای شما کمی بیشتر از سود برای افراد شاغل است. سوئیس درآمد مستمری را مشمول مالیات می داند، بنابراین شما باید فاکتور آن را در نظر بگیرید. بازنشستگانی که به سوئیس می روند در هنگام ورود به کشور حق انتخاب مالیات را دارند. شما می توانید درست مثل بقیه مالیات بگیرید و ماهانه درصدی از درآمد خود را کسر کنید. در صورت تمایل می توانید هنگام ورود به سوئیس، مالیات یکجا را نیز پرداخت کنید.

اگر مبلغ یکجا را انتخاب کنید، با ورود به کشور مبلغ بیشتری پرداخت خواهید کرد که بر اساس برآورد هزینه های زندگی شما است. تعداد کمی از افراد این گزینه را انتخاب می کنند، اما به طور بالقوه می تواند در شرایط مناسب باعث صرفه جویی در هزینه شما شود. اگر واجد شرایط حقوق بازنشستگی یا تأمین اجتماعی ایالات متحده هستید، روش های مختلفی برای دریافت این درآمد وجود دارد. می توانید وجوه خود را به سوئیس منتقل کنید، اما بسته به شرایط فردی خود، این امر ممکن است منجر به مالیات مضاعف شود. همچنین می توانید برای واگذاری مزایای سیستم تأمین اجتماعی سوئیس از صلاحیت ایالات متحده خود استفاده کنید، مشروط بر اینکه همه شرایط را داشته باشید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص تبدیل اقامت به تابعیت در سوئیس به شما مشاوره می دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *