شرایط کانادا

هزینه تحصیل در آتلانتیک

هزینه تحصیل در آتلانتیک

تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله قصد دارد به بررسی موضوع هزینه تحصیل در آتلانتیک برای علاقه مندان به تحصیل بپردازد. تحصیل در دانشگاه های کانادایی سریع ترین راه ممکن برای رسیدن به اقامت دائم و در واقع راهی است برای اینکه شهروند کشور کانادا شوید. اما بسیاری از افرادی که بیرون از کشور کانادا زندگی می کنند، می خواهند بدانند بهترین جا برای تحصیل در کانادا کجاست؟ اگر شما هم مشتاقید که در کشور کانادا تحصیل کنید، منطقه آتلانتیک بهترین مقصد برای تحصیل می باشد.

در این مقاله که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است، می خواهیم چندین دلیل انتخاب منطقه آتلانتیک کانادا برای تحصیل را بررسی کنیم.

تحصیل در آتلانتیک

تحصیل در منطقه سرسبز آتلانتیک، دانشگاه های بسیار عالی و دیگر مزایای منطقه آتلانتیک غیر قابل توصیف است. منطقه آتلانتیک توسط اقیانوس زیبای آتلانتیک احاطه شده است و این منطقه شامل 4 استان نوا اسکوشیا،نیوبرانزویک، جزیره پرنس ادوارد و نیوفاندلند و لابرادور است. هر 4 استان منطقه آتلانتیک مملو از دانشگاه های رتبه بالاست که سالیانه دانشجوهای خارجی بسیاری را پذیرش می ‌دهد.

این 4 استان آتلانتیک برای کسانی که دوستار تحصیل در مناطق سرسبز هستند، فوق العاده است. این منطقه از طرف اقیانوس آتلانتیک احاطه شده است و هر 4 استان آتلانتیک از مناظر طبیعی برخوردار است. پارک های طبیعی در این مناطق وجود دارد که زنگ تفریح خوبی برای دانشجویان است که برای مدتی از محیط درس دور باشند.

دانشگاه های برتر آتلانتیک

در این منطقه کانادا دانشگاه ها، کالج ها و مدارس از کیفیت عالی برخوردار هستند. از 10 دانشگاه در این منطقه 5 دانشگاه برتر وجود دارد. این دانشگاه ها عبارتند از:

  • دانشگاه آلیسون مونت
  • دانشگاه آکادیا
  • دانشگاه سن فرانسیس خاویر
  • دانشگاه مقدس ماری(سنت ماری)
  • دانشگاه پی.آی.ام

متقاضیان در این دانشگاه ها تجربیات زیادی کسب می ‌کنند. نه تنها برنامه های آموزشی عالی در اختیار بچه ها قرار می دهند، بلکه کمپ های آموزشی عالی هم دارند که بچه ها در این کمپ ها آموزش نحوه درست زندگی هم می بینند. در سال 2016 میلادی حدود 87% از متقاضیانی که از دانشگاه های منطقه آتلانتیک فارغ التحصیل شده بودند، میزان رضایت این دانشجویان بسیار بالا بود.

اهداف دانشگاه های برتر آتلانتیک

حدود 65% از دانشجویانی که از دانشگاه های منطقه آتلانتیک فارغ التحصیل شدند، بعد از فارغ التحصیلی در منطقه آتلانتیک کانادا اقامت گرفتند و شهروند کانادایی شدند. خبر خوبی که دانشگاه های منطقه آتلانتیک برای دانشجویان خارجی دارد این است که برنامه اقامت پس از تحصیل برای این دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی در نظر گرفته می شود. حتی اگر دانشجویان خارجی بخواهند در مناطق دیگر کشور کانادا اقامت داشته باشند این امر امکان پذیر است. دانشجویان فارغ التحصیل منطقه آتلانتیک کانادا واجدین شرایط می شوند برای درخواست اجازه کار ضمن تحصیل و هم چنین به دانشجویان اجازه کار قانونی داده می شود. به این ترتیب می توانند در هر جای کانادا مشغول به کار شوند. بعد از کسب مهارت لازم در کار متقاضی می تواند به طور مستقیم درخواست اقامت دائم دهد.

پذیرش و هزینه تحصیل در آتلانتیک

پس از انتخاب تحصیل در دانشگاه های منطقه آتلانتیک، باید یک نامه پذیرش از دانشگاه یا کالج دریافت کنید، و این نامه پذیرش را به درخواست خود ضمیمه کنید. البته پروسه اجازه تحصیل در کشور کانادا بسیار استرس زا می باشد. اما می توانید از طریق موسسه حقوقی ما برای پذیرش اقدام کنیم. در سال های هدف ما اخذ پذیرش های موفق در کشور کانادا بوده است.

پذیرش و هزینه تحصیل در آتلانتیک

بررسی هزینه تحصیل در آتلانتیک

دانشگاه های منطقه نوا اسکوشیا از سایر مناطق آتلانتیک کانادا گران تر است. در 4 رشته عالی پذیرش دانشجو دارد. این رشته ها عبارتند از: علوم انسانی، علوم جامعه شناسی و رفتاری و مطالعات حقوقی، فیزیک و علوم طبیعی و تکنولوژی در این دانشگاه ها به چشم می آید. شهریه متوسط دانشگاه های منطقه نوا اسکوشیا برای هر یک از این رشته ها به طور مجزا در حدود 7113CAD (دلار کانادا)، 7162CAD (دلار کانادا)و 7831CAD (دلار کانادا) می باشد.

برای دانشجوهای ملی برای هر رشته 5773CAD (دلار کانادا)، 5893CAD (دلار کانادا) و 6395CAD (دلار کانادا) دریافت می کنند. در رشته های دیگر مثل کسب و کار، مدیریت و مدیریت عمومی موسسات نوا اسکوشیا مبلغی حدود 7782CAD (دلار کانادا) و اگر دانشجو ملی باشد مبلغی حدود 7409CAD (دلار کانادا) دریافت می کنند.

بررسی هزینه تحصیل تمام وقت در آتلانتیک

شهریه دانشگاه های تمام وقت نوا اسکوشیا در برنامه علوم طبیعی به این شکل است:

  • در دانشگاه آکادیا: حدود 8973CAD (دلار کانادا)
  • در دانشگاه دال هوس: حدود 8877CAD (دلار کانادا)
  • در دانشگاه سنت ماری: حدود 8540CAD (دلار کانادا)
  • دانشگاه کیپ براتن حدود8200CAD (دلار کانادا )
  • دانشگاه کینگ: حدود9268CAD (دلار کانادا)

هزینه تحصیل در منطقه نیوفاندلند و لابرادور

کمترین شهریه را دانشگاه های منطقه نیوفاندلند و لابرادور دریافت می کنند. شهریه دانشگاه های این منطقه حدود 2550CAD (دلار کانادا) تا 2805CAD (دلار کانادا) است. محققین کانادایی می گویند که میانگین پرداختی برای دانشگاه نوا اسکوشیا از سال 2017 تا 2018 میلادی در مقایسه با دانشگاه های ملی حدود 3.3% افزایش داشته است. هزینه شهریه دانشگاه های تمام وقت نوا اسکوشیا در برنامه هنری به این شکل است:

  • در دانشگاه آکادیا: حدود 9073CAD (دلار کانادا)
  • در دانشگاه دال هوس: حدود 7938CAD (دلار کانادا)
  • در دانشگاه سنت ماری: حدود 7970CAD (دلار کانادا)
  • دانشگاه کیپ براتن: حدود 8200CAD (دلار کانادا)
  • دانشگاه کینگ: حدود 7938CAD (دلار کانادا)

طبق بررسی های MPHEC هر دانشگاه یا کالج در منطقه نوا اسکوشیا آتلانتیک می تواند هزینه شهریه دانشگاه های خود را تا 2.99% افزایش دهد. در صورتی که متقاضیان در دانشگاه NSCAD با افزایش هزینه شهریه 10% رو به رو هستند. در پاییز امسال مذاکره مهمی در مورد هزینه دانشگاه های نوا اسکوشیا آتلانتیک و متقاضیان صورت می گیرد. به این ترتیب که برای هزینه های دانشگاه و متقاضیان بورسیه های در نظر گرفته شود. دانشگاه های نوا اسکوشیا آتلانتیک کانادا برای متقاضیان بسیار سرنوشت ساز است. به این دلیل که دانشجویان پس از فارغ التحصیلی می توانند در همین منطقه نوا اسکوشیا مشغول کار و اقامت شوند. پس آینده تحصیلی هم برای دانشجویان و هم برای خود دانشگاه نوا اسکوشیا بیشتر مهم است.

مهاجرت به کانادا

همان طور که در این مقاله مطالعه کردید، کشور کانادا از میان کشورهای دنیا چه از نظر تحصیل و چه از نظر کاری مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. در این مقاله که از سوی کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توضیحاتی در خصوص هزینه تحصیل در آتلانتیک برای شما عزیزان اطلاعاتی فراهم شد. برای تحصیل در منطقه نوا اسکوشیا آتلانتیک باید برای هزینه بیشتری برای دانشگاه کنار بگذارید. اما به یاد داشته باشید با تحصیل در دانشگاه های این منطقه بعد از فارغ التحصیلی هم به کار می رسید و هم اقامت کشور کانادا امید است که مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *