مهاجرت کاری کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی

مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی

مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی از روشهای ورود و اقامت این کشور است. با مطالعه این مقاله می توانید به اطلاعات جامعی در رابطه با این موضوع به دست آورید. با مطالع نمودن این مقاله و هم چنین مراجعه نمودن به سایر مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید به اطلاعات جامعی در رابطه با این موضوع به دست آورید.

مشاغل قابل قبول برای مهاجرت از طریق خود اشتغالی عبارتند از:

  • کتابداران و نویسندگان خبره
  • مترجمان حرفه ای
  • کارگردان سریال و فیلم های سینمایی
  • متحصصان گرافیک
  • طراح پراتورهای فیلمبرداری و عکاسی
  • تکنسین ضبط صدا و تصویر
  • طراحان دکوراتیوهای داخلی
  • آهنگسازان و خوانندگان حرفه ای
  • قهرمانان و ورزشکاران و داوران بین المللی
  • مربی هنرهای صنایع دستی
  • کشاورزان خلاق

اهداف خود اشتغالی در کانادا

هدف اصلی دولتمردان این کشور برای ارائه ویزای مهاجرت به این کشور از طریق خود اشتغالی جذب نمودن افرادی می باشد که دارای انگیزه کافی در زندگی و هم چنین در حیطه های هنری و ورزشی توانمند می باشند. با این توضیح که این اشخاص فقط ملزم به اثبات نمودن این موضوع می باشند که قصد دارند پس از ورود به این کشور همچنان با قدرت تمام به فعالیت های خود ادامه دهند. البته تنها خطری که وجود دارد خطر نداشتن شرایط سنی است یعنی هر چه بیشتر این اشخاص به سن بازنشستگی نزدیک شوند در این صورت از شانس این اشخاص برای اخذ این نوع ویزا کاسته می شود.

الزامات مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی

در صورتی که متقاضیان بخواهند به عنوان عنوان یک فرد خود اشتغال در این کشور واجد شرایط شناخته شوند، ملزم به اثبات نمودن این موضوع می باشند که حداقل اثبات نمایند که برای مدت زمانی به میزان 2 سال دارای سابقه بیمه مرتبط با رشته تحصیلی خود می باشند و هم چنین ثبات نمایند که حداقل به میزان 35 امتیاز لازم را کسب نموده اند البته امکان تغییر این حداقل امتیازات وجود دارد.

تجربه کاری متقاضیان در صورتی مرتبط محسوب می شود که بتوانند برای یک مدت زمان که مدت آن حداقل 2 سال و حداکثر تا 5 سال پیش از درخواست فرد باشد. لازم به ذکر می باشد که اگر تجربه کاری متقاضیان 3 الی 5 سال باشد در این صورت مسلما متقاضیان می توانند امتیاز بیشتری کسب نمایند. البته سایر مواردی وجود دارد که که بر اساس این موارد کلیه فرایند های خود اشتغالی در این کشور مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرند از جمله مهم ترین این موارد عبارتند از:

  • داشتن تجربه کاری
  • میزان تحصیلات
  • داشتن سن مناسب
  • آموزش دیدن در مهارت های خاص
  • تسلط به زبان
  • موفقیت در زمینه انطباق پذیری با محیط

سرمایه لازم برای مهاجرت خود اشتغالی در کانادا

سرمایه مورد نیاز برای خود اشتغالی بسته به گروه شغلی هر شحص متفاوت است. در مجموع می توان گفت که هرچه میزان سرمایه بیشتر باشد، شانس شخصی بیشتر می باشد؛ زیرا که سرمایه از عوامل مهم شکستی پیروزی در این نوع عزیمت است. شخص متقاضی بایستی بتواند کل سرمایه خود را به این کشور بیاورد که در غیر این صورت مامور مصاحبه ادعای وی را جهت تمکن مالی رد می کند.

اشخاص متقاضی بایستی از تمکن مالی عالی برخوردار باشد و ثابت کنند که میتوانند از خود و خانواده حمایت مالی کند. برای این امر متقاضی باید در حساب بانکی خود به اندازه 6 ماه موجودی داشته باشد. البته در روش مهاجرت از طریق خود اشتغالی به موجودی حساب بانکی اشاره نشده است اما نداشتن موجودی ممکن است روند طی کردن پرونده فرد متقاضیان را به خطر بیندازد.

بررسی الزامات مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی

بررسی الزامات مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی

با این که هیچ گونه حداقلی در مورد میزان سرمایه مورد نیاز در این فرآیند ذکر نشده باشد اما به هر میزان که دارایی فرد بیشتر باشد، در این صورت فرد دارای شانس بیشتری در زمینه ورود به این کشور به عنوان یک فرد خود اشتغال و مستقل دارد. اما در صورتی که این اشخاص تمکن مالی قابل توجهی داشته باشند در این صورت می توانند با ارائه گواهی های بانکی، و هم چنین ارائه گواهی های مبنی بر موضوع سرمایه گذاری در امور مختلف، و در نهایت ارائه گواهی مبنی بر پرداخت نمودن مالیات ومتمکن بودن خود می باشند.

هم چنین متقاضیان مهاجرت به این کشور از طریق خود اشتغالی هر چه تجربه بیشتری به عنوان یک فرد خود اشتغال در کشور خود داشته باشند در این صورت امکان دریافت امتیاز بیشتری دارند به عنوان مثال، اگر این اشخاص دارای یک تجارت یک نفره باشند در این صورت باید گواهی مبنی بر پرداخت مالیات در طی سال های فعالیت را ارائه دهند.

کلیه متقاضیان مهاجرت به این کشور از طریق خود اشتغالی اگر به عنوان یکی ورزشکار یا هنرمند قصد اقدام را برای این کار را دارند در این صورت باید اثبات نمایید که در سطح جهانی شناخته شده هستند و دارای سایقه فعالیت در رشته ورزشی خود باشند در غیر این صورت این اشخاص شانسی برای اقدام در راستای اخذ ویزای خود اشتغالی در این کشور را ندارند.

امتیازبندی مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی

حد نصاب امتیاز مهاجرت به این کشور از طریق خود اشتغالی عبارتست از:

مقطع تحصیلیامتیاز
کارشناسی ارشد و یا دکتری PHD (تحصیلات 17 ساله)25
کارشناسی (تحصیلات 15 ساله)22
اتمام دروس مقطع دبیرستان (تحصیلات 12ساله)5
سوابق شغلیامتیاز
2 سال20
3 سال25
4 سال30
5 سال35

شایان ذکر است که سوابق شغلی بایستی مرتبط باشد.

متقاضان مهاجرت به این کشور از طریق خود اشتغالی برای اثبات تسلط خود به زبان انگلیسی یا فرانسوی مورد ارزیابی قرار می گیرند. متقاضیان برای اثبات این کار می توانند تا 24 امتیاز اخذ نمایند و دارای مهارت های شنیداری، مکالمه، خواندن و نوشتن باشند، البته این امکان برای متقاضیان وجود دارد که در صورتی که هم در زبان انگلیسی و هم زبان فرانسوی مهارت دارند انتخاب نمایند که به کدام یک از این زبان های مسلط ترمی باشند. البته زبانی که این اشخاص انتخاب می کنند زبان اول است و دیگری دومین زبان رایج در این کشور می باشد. ناگفته نماند که این اشخاص برای موفق شدن در زمینه اخذ امتیازات این بخش ملزم به ارائه نمودن مدارک معتبر بین المللی زبان می باشند.

در صورتی که شما هم با مطالعه نمودن مقاله مهاجرت به این کشور از طریق خود اشتغالی علاقه مند به کسب نمودن سایر روش های مهاجرتی به این کشور هستید این فرصت را دارید تا با مراجعه نمودن به سایر مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نظیر هزینه زندگی در کانادا و یا ویزای کاری کانادا به اطلاعات جامعی دست یابید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *