مهاجرت به کشور صربستان

مهاجرت به صربستان از طریق پناهندگی

مهاجرت به صربستان از طریق پناهندگی

مهاجرت به صربستان از طریق پناهندگی تنها در اختیار افرادی قرار خواهد گرفت که بیم آن را دارند تا در کشور خود مور ظلم واقع شوند. دریافت تابعیت کشور صربستان از طریق پناهندگی دارای ضوابط و مقررات خاصی است و تنها افرادی می توانند به عنوان پناهنده در کشور صربستان اقامت پیدا کنند که تمامی این شرایط را دارا باشند. کشور صربستان، حقوق کلیه پناهجویان اعم از درخواست کنندگان و افرادی که رسما به عنوان پناهنده شناخته می شوند را مشخص کرده است و نسبت به آن پایبند است.

پناهجویان در کشور صربستان دارای مسئولیت های ویژه ای هستند که باید در طول مدت اقامت خود در کشور صربستان، نسبت به انجام آن کوشا باشند. در برخی از شرایط، افرادی که به مهاجرت به صربستان از طریق پناهندگی دست پیدا نمی کنند. در شرایط خاص تحت نوع خاصی از حمایت این کشور قرار می گیرند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پناهندگی را به هیچ عنوان توصیه نمی کنند. چرا که در این مسیر خطرات فراوانی وجود دارد.

شرایط مهاجرت به صربستان از طریق پناهندگی

تنها افراد خاصی توانایی آن را خواهند داشت تا در کشور صربستان اعلام پناهندگی کرده است. در این مسیر به موفقیت برسند. در مرحله اول همه افرادی که به صورت موجه ترس از اقامت در کشور خود را بنابر دلایلی مانند عوامل نژادی، جنسیت، دین، زبان، ملیت، عضویت در یک گروه خاص و یا عقاید سیاسی را داشته باشند، می توانند در کشور صربستان درخواست پناهندگی داشته باشند.

علاوه بر این جمهوری صربستان ممکن است افرادی که در صورت بازگشت به کشور خود، در معرض خطرهایی نظیر شکنجه، رفتار غیرانسانی یا تحقیر قرار گیرد نیز پناهندگی خواهد داد. مورد دیگر و بسیار مهمی که دولت صربستان به آن توجه دارد. خطر جانی برای متقاضیان مهاجرت به صربستان از طریق پناهندگی است که امکان دارد از طریق تهاجم خارجی، درگیری های مسلحانه یا نقض قوانین حقوق بشر در معرض خطر باشند. افرادی که مدارکی برای اثبات شرایطی که اعلام شد را در اختیار دارند، می توانند برای مهاجرت به صربستان از طریق پناهندگی اقدامات قانونی را انجام دهند.

حقوق و وظایف پناهجویان در صربستان

اشاره داشتیم که همه پناهجویان در کشور صربستان باید وظایف خود را به خوبی انجام دهند. اما مسئله اصلی آن است که این وظایف و حقوق پناهجویان چیست؟ پذیرش پناهجو از طرف دولت جمهوری صربستان به رسمیت شناخته شده است. به همین دلیل حقوق مشخصی برای همه افرادی که برای دریافت پناهندگی خود را به این کشور معرفی می کنند در نظر گرفته شده است. جهت مهاجرت به این کشور مقاله مهاجرت به صربستان را مطالعه بفرمائید.

در قبال این حقوق، افراد وظایفی را نیز بر عهده خواهند داشت. از جمله مهم ترین وظایف آن ها، بیان حقایق در رابطه با دلایل مهاجرت به صربستان از طریق پناهندگی است. افراد در مصاحبه های مختلفی شرکت می کنند تا مصاحبه کننده از صحت اطلاعات ارائه شده اطمینان حاصل کند. فرد همچنین باید به قانون اساسی کشور صربستان متعهد باشد. در طول مدت بررسی، برای خروج از این کشور اقدام نکند. عدم ایجاد درگیری و تنش در کمپ اقامتی نیز از جمله مهم ترین وظایف پناهجویان است.

مراحل مهاجرت به صربستان از طریق پناهندگی

فرد برای دریافت پناهندگی از کشور صربستان باید در مرحله اول خود را به کشور صربستان برساند. توصیه می شود که فرد حتما به صورت قانونی راهی کشور صربستان شود تا از خطرات احتمالی به دور باشد. در مرحله بعد، پناهجو باید خود را به پلیس این کشور معرفی کند. پلیس کشور صربستان درخواست فرد را به وزارت کشور ارسال می گیرد. این وزارتخانه مسئولیت رسیدگی به درخواست پناهجویان را به عهده خواهد داشت.

در این زمان است که ماموریت سخت فرد آغاز می شود. متقاضی در این زمان باید به یکی از کمپ های پناهجویی در کشور صربستان برود. تا زمان تعیین مصاحبه در این مکان بماند. شرایط زندگی در کمپ های پناهجویی شرایط مناسبی نیست. برای بسیاری از افراد ایجاد اشکال می کند. امروزه روش های متفاوتی برای مهاجرت وجود دارد. یکی از روش های بسیار خوب، مهاجرت به آلمان از طریق تخصص است که به افراد کمک می کند از طریق کار، به راحتی و بدون دردسر راهی کشور آلمان شوند.

مراحل مهاجرت به صربستان از طریق پناهندگی

مصاحبه پناهجویی در صربستان

یکی از عواملی که نقش بسیاری در دریافت پناهندگی کشور صربستان دارد، مصاحبه نهایی است. در این مرحله یک مصاحبه کننده حرفه ای از فرد می خواهد تا دلیل اصلی مهاجرت خود را بیان کند. فرد باید یک دلیل قانع کننده داشته باشد و مدارک کافی برای اثبات آن را ارائه دهد. هر پناهجو باید حداقل دو بار در مصاحبه شرکت کند. مصاحبه کننده را قانع کند که دلیل اصلی درخواست پناهندگی او حقیقی است. او همچنین باید ثابت کند که درخواست پناهندگی به کشور دیگری ارائه نکرده است.

در صورتی که فرد بتواند پناهندگی خود را بدست آورد اجازه اقامت در کشور صربستان را بدست خواهد آورد. ولی در صورت عدم موفقیت در این مسیر، وی 15 روز فرصت خواهد داشت تا نسبت به حکم صادره اعتراض کند. در صورتی که فرد نتواند در اعتراض دوم نیز به موفقیتی دست پیدا کند. بدین ترتیب باید کشور صربستان را ترک کند.

پناهندگی به کشور صربستان می تواند مخاطرات فراوانی را برای افراد داشته باشد به همین دلیل مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مهاجرتی نظیر مهاجرت به کشور کانادا را به بسیاری از موکلین خود پیشنهاد می کنند. مطالعه مقاله مزایا و معایب مهاجرت به کانادا می تواند به شما کمک کند تا تصمیم بهتری در این زمینه اخذ کنید.

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *