مهاجرت تحصیلی اوکراین, مهاجرت تحصیلی روسیه

مقایسه تحصیل خلبانی در اوکراین و روسیه

جهت مقایسه تحصیل خلبانی در اوکراین و روسیه در سال 2023 کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند تا در این نوشتار به این موضوع نیز بپردازند. در این مقاله به بررسی بهترین دانشگاه های هوانوردی و هواپیمایی کشورهای اوکراین و روسیه اشاره کنند. اطلاعات کاملی درباره این دانشگاه ها به هموطنان عزیز ارائه دهند. دانشگاه های هوانوردی و هواپیمایی کشور اوکراین و کشور روسیه از بهترین دانشگاه های هوانوردی و هواپیمایی دنیا می باشند. در بین دانشجویانی که به رشته های مرتبط علاقه دارند بسیار محبوب هستند.

بررسی مقایسه تحصیل خلبانی در اوکراین و روسیه

جهت مقایسه تحصیل خلبانی در اوکراین و روسیه، دانشجویان و متقاضیان بین المللی بایستی با شرایط تحصیل و دوره های آموزش در دانشگاه های هوانوردی و هواپیمایی این 2 کشور آشنا باشند. کشور های روسیه و اوکراین کشورهای همسایه یکدیگر می باشند که برنامه های تحصیلی مختلفی را در زمینه خلبانی به دانشجویان خارجی و داخلی ارائه می دهند. در مقایسه تحصیل خلبانی در اوکراین و روسیه باید به این نکته اشاره کنیم که زبان تحصیل خلبانی در روسیه انگلیسی یا روسی می باشند. اما در دانشگاه های اوکراین دانشجویان می توانند به زبان های اوکراینی و روسی و در برخی از موارد فرانسوی و انگلیسی نیز مشغول به تحصیل شوند. تفاوت اصلی تحصیل خلبانی در اوکراین و روسیه ممکن است در برنامه های تحصیلی دانشگاه های این کشور باشد.

اما به طور کلی، شرایط مشترک برای تحصیل خلبانی در اوکراین و روسیه به صورت زیر است:

  • دانشجویان باید برای ورود به دانشگاه های هوانوردی هر 2 کشور دوره متوسطه را با نمرات بالا به اتمام رسانده باشند. به همراه ریز نمرات به دانشگاه مورد نظر خود ارائه دهند.
  • دانشجویان باید مدرک زبان معتبر (روسی، اوکراینی، انگلیسی یا فرانسوی) داشته باشند و یا در دوره پادفک شرکت کنند.
  • دانشجویان باید مدارک شناسایی، پاسپورت، شناسنامه و عکس (به تعداد مورد نیاز) ارائه دهند.
  • دانشجویان باید ثابت ثابت کنند که برای شرکت در برنامه های تحصیلی خلبانی دارای سلامت جسمی و روحی کامل هستند.
  • دانشجویان بایستی ثابت کنند که توان مالی کافی برای پرداخت شهریه و هزینه های زندگی دانشجویی را دارند.

دانشگاه ها و مقایسه تحصیل خلبانی در اوکراین و روسیه

در کشورهای اوکراین و روسیه دانشگاه های معتبری برای تحصیل خلبانی وجود دارند. هر ساله متقاضیان و دانشجویان زیادی اقدام به ورود به این دانشگاه ها می کنند. در جدول زیر برای مقایسه تحصیل خلبانی در اوکراین و روسیه به بهترین دانشگاه های هوانوردی و هواپیمایی این دو کشور اشاره شده است:

دانشگاه های هوانوردی اوکرایندانشگاه های هوانوردی روسیه
دانشگاه هواپیمایی ملی کیفدانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ (هوانوردی و هواپیمایی)
آکادمی پرواز دولتی کیرووگراد اوکراینموسسه حمل و نقل هوایی مسکو
دانشگاه نیروی هوایی ایوان کوزدوبموسسه هواپیمایی اولیانوفسک

در ادامه مقاله مقایسه تحصیل خلبانی در اوکراین و روسیه درباره دانشگاه های خلبانی ذکر شده در این 2 کشور اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد.

تعداد دانشجویان بین المللی در این کشور در نمودار زیر شرح داده شده است:

تعداد دانشجویان بین المللی در روسیه

دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ (هوانوردی و هواپیمایی)

دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ (هوانوردی و هواپیمایی) در شهر سنت پترزبورگ روسیه واقع شده است. این دانشگاه در سال 1955 به عنوان دانشکده آموزش عالی هوانوردی تاسیس شد. امروزه دانشگاه ایالتی هوانوردی و هواپیمایی سنت پترزبورگ ترکیبی از 5 شعبه، 3 انستیتو، 6 دانشکده و 40 بخش است. 820 استاد در این دانشگاه مشغول به تدریس بیش از 6500 دانشجو هستند. لازم به ذکر است که حداقل 1500 دانشجوی بین المللی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. دانشگاه ایالتی هوانوردی و هواپیمایی سنت پترزبورگ از سال 1955 تاکنون بیش از 25000 دانشجو را در 30 رشته تخصصی آموزش داده است.

موسسه حمل و نقل هوایی مسکو

موسسه حمل و نقل هوایی مسکو یکی از دانشگاه های پیشرو هوافضا در روسیه است. قدمت آن به دهه 1920 باز می گردد. در سال 2009 به طور فزاینده ای در بین دانشجویان بین المللی بین المللی مورد توجه قرار گرفت. در همین سال به یک دانشگاه ملی تحقیقات ملی تبدیل شد. در سپتامبر 2015 ارائه برنامه های تحصیلی ساخت هواپیما در دوره کارشناسی را شروع کرد که دانشجویان خارجی در این دوره تحصیلی به مدت 4 سال به زبان انگلیسی آموزش می بینند. در حال حاضر بیش از 22000 دانشجو در 12 دانشکده، مؤسسه و 5 شعبه و در 30 برنامه کارشناسی، 11 برنامه کارشناسی ارشد و 9 برنامه آموزش تخصصی و 18 برنامه تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

موسسه اولیانوفسک در مقایسه تحصیل خلبانی در اوکراین و روسیه

موسسه اولیانوفسک در مقایسه تحصیل خلبانی در اوکراین و روسیه

دانشکده آموزش عالی هواپیمایی اولیانوفسک قدیمی ترین موسسه روسی برای آموزش خدمه پرواز برای حمل و نقل هوایی غیرنظامی است. دانشکده آموزش عالی هواپیمایی اولیانوفسک دارای 2 شعبه می باشد. دانشکده آموزش عالی هواپیمایی اولیانوفسک در سال 1935 در شهر باتایسک که شهری کوچک در نزدیکی روستوف دان است تاسیس شد. در سال 1939 این هواپیمایی به شهر اولیانوف منتقل شد. امروز در دانشکده آموزش عالی هواپیمایی اولیانوفسک آموزش اولیه خلبانان در هواپیماهای F1 و F2 انجام می شود. آموزش های سطح بالاتر در هواپیماهای ANT9، ANT4، SB و SS-84 انجام می شود. در حال حاضر این موسسه دارای 4 دانشکده، 16 بخش و کادر آموزشی تشکیل شده از 250 متخصص است. هر ساله دانشکده آموزش عالی هواپیمایی اولیانوفسک 1500 متخصص را آموزش می دهد. تا کنون این موسسه بیش از 15600 متخصص و خلبان را آموزش داده است.

دانشگاه هواپیمایی ملی کیف

دانشگاه هوانوردی ملی که در سال 1933 تاسیس شد. یک موسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در منطقه شهری کیف اوکراین قرار گرفته است. این موسسه همچنین دارای پردیس های دانشگاهی در مناطق اسلوویانسک، کریویوی ریه، کرمنچوک و واسیلکوف است. تعداد دانشجویان این دانشگاه به 35000 نفر می رسد و لازم به ذکر است که بیش از 1200 نفر عضو هیات علمی این دانشگاه هستند. تحصیل خلبانی در این دانشگاه به 3 زبان انگلیسی، روسی و اوکراینی امکان پذیر می باشد. دانشگاه هواپیمایی ملی کیف یک مؤسسه آموزش عالی هوانوردی است. نه تنها در اوکراین بلکه در خارج از کشور نیز مشهور است. تا کنون بیش از 150 هزار متخصص و دانشجو در دانشگاه هواپیمایی کشوری آموزش دیده اند.

آکادمی پرواز دولتی کیرووگراد اوکراین

بیش از 60 سال است که آکادمی پرواز دولتی کیرووگراد اوکراین به دانشجویان مختلف در زمینه های مختلف هوانوردی آموزش های با کیفیتی ارائه می دهد. در واقع، این مؤسسه در سال 1951 تاسیس شده است. سهم بسزایی در آموزش پرسنل هواپیمایی کشوری و بین المللی ایفا کرده است. همچنان موجب پیشرفت هواپیماهای جهانی شده است. در این دانشگاه بیش از 1400 دانشجو مشغول به تحصیل می باشند. تعداد اعضاء هیات علمی این دانشگاه به بیش از 230 نفر می رسد. دانشجویان می توانند در این دانشگاه به زبان های روسی و انگلیسی مشغول به تحصیل در رشته خلبانی شوند. آکادمی پرواز دولتی کیرووگراد اوکراین در طول مدت فعالیت خود بیش از 110 هزار نفر را در زمینه های مختلف هوانوردی آموزش برای 66 کشور جهان داده است.

دانشگاه نیروی هوایی ایوان کوزدوب

دانشگاه نیروی هوایی ایوان کوزدوب یک موسسه آموزش عالی چند رشته ای است که دارای یک دانشکده، امکانات آموزشی بروز و زیرساخت های توسعه یافته است. دانشگاه نیروی هوایی ایوان کوزدوب در سال 1930 تاسیس شد. دارای مجوز آموزش نیروهای نظامی و دانشجویان خارجی است. فرایند آموزشی در دانشگاه نیروی هوایی ایوان کوزدوب بر اساس اهداف مشخص شده توسط دکترین ملی آموزش در اوکراین ساخته شده است. هدف از آن آماده سازی متخصصان واجد شرایط سطح و با مشخصات مناسب، صالح، مسئولیت پذیر، مسلط به حرفه خود و هدفمند است. این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های اوکراین است. با ارائه برنامه های تحصیلی با کیفیت بالا در زمینه خلبانی باعث می شود. دانشجویان بین المللی زیادی اقدام به مهاجرت به اوکراین کنند.

هموطنان عزیزی که به فکر ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه های دنیا هستند و یا قصد دارند در کشورهای پیشرفته سرمایه گذاری کنند. همچنین می توانید به سایر مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنند تا از تمامی شرایط و هزینه ها امور مرتبط آشنا شوند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *