مهاجرت تحصیلی کانادا

معادل سازی مدرک داروسازی در کانادا

معادل سازی مدرک داروسازی در کانادا

داروسازی یکی از رشته های پر طرفدار در جهان است که هر ساله دانشجویان جهت ادامه تحصیل و معادل سازی مدرک داروسازی در کانادا اقدام می نمایند. کسب درآمدهای بالا و شرایط بسیار مطلوب زندگی مهاجرت صدها پزشک و داروساز به این کشور شده است. کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آگاهی های لازم در زمینه چگونگی معادل سازی مدارک تحصیلی در کانادا را در اختیار متقاضیان قرار می­ دهند. کانادا از جمله کشورهای قاره­ی اروپا است که به عنوان مهاجرپذیرترین کشور در جهان شناخته شده است. با توجه به کمبود نیروی متخصص و حرفه ای در کانادا دولت این کشور با ایجاد برنامه های مهاجرتی ازمتخصصان رشته های مختلف استقبال نموده و از همان ابتدا اقامت دائم کانادا را به آنان اعطاء می­ نماید.

کسب درآمدهای بالا و شرایط بسیار مطلوب زندگی مهاجرت صدها پزشک و داروساز به این کشور شده است. کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آگاهی های لازم در زمینه چگونگی معادل سازی مدارک تحصیلی در کانادا را در اختیار متقاضیان قرار می­ دهند. کانادا از جمله کشورهای قاره­ی اروپا است که به عنوان مهاجرپذیرترین کشور در جهان شناخته شده است. با توجه به کمبود نیروی متخصص و حرفه ای در کانادا دولت این کشور با ایجاد برنامه های مهاجرتی ازمتخصصان رشته های مختلف استقبال نموده و از همان ابتدا اقامت دائم کانادا را به آنان اعطاء می­ نماید.

با توجه به افزایش داروخانه های آنلاین در کانادا و نیاز کشور کانادا به نیروی متخصص داروساز، هر ساله داروسازان زیادی از کشورهای مختلف به کانادا مهاجرت می­ نمایند. این متخصصین برای انجام کار در این کشور ابتدا می ­بایست مدارک تحصیلی خود را در با مدرک تحصیلی داروسازی در کانادا معادل سازی نمایند. داروسازان همانند سایر مشاغل دیگر جهت انجام کار در کانادا نیازمند دریافت مجوز کاری این کشور هستند.

چگونگی معادل سازی مدرک داروسازی در کانادا

معادل سازی مدرک داروسازی در کانادا توسط سازمان PEBC در این کشور انجام می ­پذیرد. بدین منظور از متقاضی 2 آزمون موسوم به MCQ و OSCE اخذ می­ گردد. آزمون نخست یا MCQ دو مرحله ای می ­باشد. در مرحله اول دانش و توانایی های فرد در بکارگیری مباحث داروسازی سنجیده می­ شود. در مرحله دوم دانش فرد در مورد مسائل آزمایشگاهی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. اما آزمون OSCE توانائی های عملی متقاضیان را در محیط های آزمایشگاهی مورد بررسی قرار می ­دهند. متقاضیانی که قصد انجام کار داروسازی در کانادا را دارند، ­بایستی مدارک تحصیلی، مدرک زبان و مدارکی که مربوط به تمکن مالی وی برای تأمین هزینه زندگی در کانادا می ­باشد را به اداره PEBC ارائه نمایند. ارائه مدرک زبان در ابتدا الزامی نیست.

PEBC سازمان تایید تخصص داروسازان در کانادا می­ باشد که وظیفه تایید و معادل سازی مدارک داروسازی در کانادا را بر عهده دارد. این سازمان معادل سازی مدارک متقاضیان را در 3 مرحله ارزیابی مدارک تحصیلی، آزمون ارزیابی داروسازی و برگزاری آزمون های MCQ و OSCE. همانطور که بیان نمودیم ارائه مدرک زبان جهت ثبت نام در آزمون های فوق الزامی نیست. اما از آنجائیکه آزمون های فوق به زبان انگلیسی اخذ می­ گردد. برخورداری از مهارت زبان انگلیسی ضروری می باشد. این آزمون های به صورت سوالات 4 گزینه طرح گردیده است. نمره خاصی برای آنان در نظر گرفته نشده است. سازمان PEBC متقاضیان را از قبول شدن در آزمون مطلع خواهند نمود. هر ساله 3000 متقاضی در آزمون معادل سازس مدرک داروسازی در کانادا ثبت نام می­ نمایند.

چگونگی معادل سازی مدرک داروسازی در کانادا

کار داروسازی در کانادا

پس از معادل سازی مدرک داروسازی در کانادا داروسازان در این کشور با فرصت های شغلی مختلفی روبرو هستند. بیمارستان ها محیط های کاری هستند که داروسازان بیشترین تعامل و ارتباط را با بیماران دارند. داروخانه های شهری از دیگر محیط هایی هستند که به صورت مستقل در کانادا فعالیت می ­نمایند. امکان انجام کار را برای داروسازان بوجود آورده است. برخی از داروسازان در کانادا وظیفه نظارت بر توزیع و پخش دارو را بر عهده داشته است. به صورت تیمی با دیگران پزشکان و متخصصان به انجام کار می پردازند. به طور کلی اکثر داروسازان در کانادا با بیماران در تعامل هستند. تنها برخی از داروسازان در این کشور مشغول به انجام تحقیقات و مطالعات علمی و عملی می­ باشند.

داروسازان برای انجام کار در کانادا بایستی مجوز کار دریافت نمایند. مجوز کار داروسازی کانادا پس از تایید مدارک تحصیلی متقاضیان صادر خواهد داشت. افراد بایستی در سازمان PBEC به تایید رسید متقاضیان انجام کار در این کشور بایستی در حدود 2000 ساعت دوره های کارآموزی را بگذرانند. در برخی موارد افراد پس از کسب تاییدیه مدارک تحصیلی خود به مدت 3 سال در دانشگاه های کانادا تدریس می ­نمایند. پس از آن می ­توانند وارد بازار کار رشته داروسازی در کانادا گردند.

بررسی و معادل سازی مدرک داروسازی در کانادا

پس از پایان مراحل معادل سازی مدرک داروسازی در کانادا متقاضان می­ توانند به انجام کار در این کشور بپردازند. در حال حاضر 33000 داروساز حرفه ای در کانادا مشغول به انجام کار هستند. میزان درآمدها و حقوقی که افراد در کانادا اخذ می نمایند، در اکثر مشاغل نسبت به دیگر کشورها بالاتر است. داروسازان در کشور کانادا نیز در لیست افرادی هستند که دارای درآمدهای بالا در این کشور می ­باشند. متوسط درآمد داروسازان در کانادا 80000$ الی 950000$ (دلار) در سال گزارش شده است. همچنین داروسازان خارجی امکان سرمایه گذاری در بخش های مختلف داروسازی در کانادا را خواهند داشت. از این طریق می ­توانند به درآمدهای بالاتری دست یابند.

داروسازان خارجی با اخذ امتیاز لازم در برنامه های مهاجرت به کانادا امکان مهاجرت به این کشور را خواهند داشت. از دیگر مزایای مهاجرت از طریق ویزای اسکیل ورکر کانادا دریافت اخذ اقامت دائم این کشور از همان ابتدا خواهد بود. علاقمندان به این موضوع می ­توانند با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نموده و از جزئیات آن آگاهی یابند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *