مهاجرت تحصیلی سوئیس

مدارس شبانه روزی سوئیس

مدارس شبانه روزی سوئیس

اکثر والدین به دنبال تحصیل فرزندان خود در سنین پایین می باشند، از این رو گزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی سوئیس در اختیار قرار گرفته است. در مدارس شبانه روزی این کشور اروپایی پذیرش متقاضیان از سن 7 سالگی خواهد بود. نظام آموزشی این کشور با یک دوره به مدت 2 سال بابت آمادگی آغاز می شود. تحصیلات در این کشور به صورت اجباری می باشد. بدین ترتیب از سن 6 سالگی تا 8 سالگی آغاز می شود. همچنین از سن 8 تا 9 سال این آموزش طول می کشد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص این موضوع اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

نظام آموزشی مدارس شبانه روزی در سوئیس

شرایط نظام آموزشی در این کشور به شرح زیر می باشد:

  • دوره ابتدایی از سن 4 تا 6 سال می باشد.
  • دوره متوسطه از سن 3 تا 5 سال می باشد.
  • بعد از پایان دوره ابتدایی و دوره متوسطه در این کشور 2 سال می باشد. دانش آموزان بعد ار پایان این دوره از تحصیل خود می توانند مدرک دیپلم خود را دریافت کنند.
  • دانش آموزانی که دوره تحصیلی خود را در مدارس بازرگانی و فعالیت های حرفه ای سپری می کنند. بعد از پایان تحصیل 2 تا 4 سال نیرو بازارکار جذب می کنند.

دوره تحصیل شبانه روزی دبیرستان در سوئیس

در این دوره به 2 دسته قوی تقسیم می شود که دسته اول به 18 برنامه شامل می شود. دوره دوم، برای دانشگاه که 6 برنامه در دسته دوم قرار می گیرد. مدت زمان تحصیل در مقطع دبیرستان 3 سال است. بعد از سپری کردن دوره حرفه ای دانش آموزان باید برنامه خوبی برای زندگی شخصی خود داشته باشند. از این رو آموزش باید به صورت کیفیت بالا باشد. در نهایت به یک شغل و یا مهارت به دست پیدا کنید. دانش آموزان باید مقطع قوی و حرفه ای را سپری کنند. دانش آموزان این امکان را باید به وجود بیاورند که شرایط عمومی دانشگاه را در طول تحصیل بدست آورند.

بعد از دوره حرفه ای، دانش آموزان باید برای تحصیل در دانشگاه آماده شوند. بعضی از دانش آموزان اصول و شرایط ورود به دانشگاه را ندارند. 5 برنامه برای آشنایی دارند که باید دانش آموزانی که یکی از 18 برنامه سراسری و زندگی شغلی را انجام داده باشند. جهت تحصیل در این کشور اروپایی مقاله تحصیل در سوئیس را مطالعه بفرمائید.

آمار متقاضیان تحصیلی در این کشور در سال های مختلف متفاوت بوده است. در نمودار زیر به بررسی این آمار خواهیم پرداخت:

تعداد متقاضیان تحصیلی در کشور سوئیس

شرایط ورود به دبیرستان در سوئیس 

شرایط و اصول وارد شدن به دوره دبیرستان برای یک برنامه حرفه ای و قوی و آماده شدن برای ورود به دانشگاه متغییر است. دانش آموزان حتما باید یک برنامه ریزی برای درس های ریاضی و انگلیسی داشته باشند. از این رو حتما باید نمره قبولی این دروس را دریافت کنند. جهت تحصیل در این کشور مقاله ویزای تحصیلی سوئیس را بررسی بفرمائید.

برنامه های آموزشی این دوره بدین شرح می باشد:

  1. برای برنامه های حرفه ای دارا بودن نمره قبولی در 5 ماده درسی نیاز است. به عبارت دیگر یعنی 8 ماده درسی را باید نمره قبولی دریافت کنید.
  2. برای برنامه های آماده شدن برای دانشگاه 9 درس را باید نمره قبولی داشته باشید. به عبارت دیگر در مجموع باید 12 ماده درسی نمره قبولی داشته باشید
  3. دروس اقتصاد، علوم اجتماعی و انسانی حتما 9 ماده درسی هستند که باید نمره قبولی این دروس را داشته باشید.
  4. درس های هنر و زیبایی درس های انتخابی می باشند که 9 ماده هم دارد.

دوره های آموزشی و درسی مدارس شبانه روزی سوئیس

دانش آموزان باید یک یا چند دوره آموزشی را در برنامه های گوناگون قبول شوند. اکثر دوره های آموزشی دارای 100 واحد می باشد که حدودا برابر با 4 هفته آموزشی به صورت تمام وقت می باشد. هزینه تحصیل در کالج های سوئیسی به صورت متوسط تقریبا CHF60000 الی CHF89000 (فرانک سوئیس) می باشد. که شامل هزینه های اقامت، غذا، امکانات تفریحی، امکانات رفاهی برای دانشجویان می باشد. دبیرستان سوئیسی به نام Instiut Monte Rosa بیشتر از 140 سال در سوئیس کار می کنند. این دبیرستان در سوئیس به طور شبانه روزی می باشد.

تلاش در این است که یک محیط آموزشی کامل مهیا شود. در این دبیرستان احتیاج به نسل های جدید با راه های علمی جدید پاسخ داده می شود. هدف در این دبیرستان این است که به دانش آموزان با امکانات آموزشی مناسب کمک می کنند. برنامه های تحصیلی این دوره دروس جغرافیا، مطالعات اجتماعی، کسب و کار، اقتصاد، طراحی و هنر وغیره می باشد. همچنین برنامه های زبان عبارتند از :

  1. انگلیسی به منظور زبان خارجی
  2. زبان فوانسوی
  3. زبان آلمانی
  4. زبان ایتالیایی
  5. زبان اسپانیایی

جهت کار در این کشور اروپایی پس از اتمام تحصیلات خود می توانید مقاله ویزای کاری سوئیس را مطالعه بفرمائید.

دوره های آموزشی و درسی مدارس شبانه روزی سوئیس

دلایل انتخاب مدارس شبانه روزی سوئیس

این کشور به ‌خاطر کوه‌ ها و دریاچه‌ ها، بانک ‌ها، نوآوری، ساعت و شکلات معروف است. آموزش این کشور در بین بهترین ها در جهان رتبه بندی شده است. مدارس دولتی شهرت خوبی دارند. از این رو مدارس شبانه روزی خصوصی این کشور و مدارس روزانه بین المللی استثنایی هستند.

مهم ترین دلایل انتخاب مدارس شبانه روزی این کشور عبارتند از:

  • شهرت بالا
  • انتخاب
  • استانداردهای دانشگاهی
  • موقعیت مکانی ایده آل
  • ماجراهای فضای باز

این کشور با وجود کوه‌ ها، رودخانه ‌ها و دریاچه‌ های فراوان، فرصت‌ های نامحدودی را برای دانش ‌آموزان فراهم می ‌کند تا در فضای باز شرکت کنند. دانش ‌آموزان چه به پیاده‌روی، دویدن در مسیر، صخره‌ نوردی، دره‌ نوردی، کایاک سواری، رفتینگ یا دوچرخه ‌سواری علاقه‌ مند باشند، ناگزیر از حضور در مدرسه شبانه ‌روزی این کشور با قدردانی شدید از فضای باز و درک بهتری از آنچه برای موفقیت لازم است بیرون می‌آیند. امروزه برنامه ها و دوره های تحصیلی در این کشور بسیار معتبر محسوب می شوند. مدارس و کالج های خصوصی آموزش عالی ارائه می دهند که مطابق با استانداردهای بین المللی است. مدارس شبانه روزی در این کشور سنت دیرینه ای برای آموزش با استانداردهای بالا، کیفیت عالی و جامع دارند.

دبیرستان Leysin American School in Switzerland

محیط این دبیرستان برای دانش آموزان سبک زندگی را ایجاد کرده است. باعث شده است که دانش آموزان مهارت های علمی و هنری می باشد. در این دبیرستان تکنولوژی های پیشرفته ای وجود دارد که این فرصت را به دانش آموزان داده است که بتوانند به صورت عالی و فوق العاده به تحصیل خود ادامه دهند.

تمامی دانش آموزان این دبیرستان بعد از تمام شدن دوره تحصیل شان مدرک دیپلم بین المللی اخذ می نمایند. مدرک دیپلم مورد تایید دانشگاه و کالج های بین المللی قرار گرفته است. برنامه های درسی این دبیرستان از 7 تا 12 نشان داده می شود. برای افرادی که نیاز به حمایت در زبان انگلیسی دارند باید کلاس های زبان خصوصی را شرکت کنند. دانش آموزان می باید در زمینه های علمی و عملی بابت ورود به دانشگاه که برگزار می شود مشارکت کنند. که شامل درس های زیر می باشد:

  1. درس زبان انگلیسی
  2. درس ریاضیات
  3. درس علوم
  4. درس علوم اجتماعی
  5. درس علوم انسانی
  6. درس هنر

مدارس شبانه روزی سوئیس، یکی از مزیت های تحصیل در کشور سوئیس می باشد. برای اطلاعات بیشتر این امکان را دارید که با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید. با مشاوران حرفه ای ما به صورت تلفنی و حضوری مشاوره شوید. مشاوران حرفه ای ما شرایط شما را در نظر می گیرند و بهترین راه مهاجرت را به شما عزیزان پیشنهاد می دهند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *