مهاجرت تحصیلی کانادا

مدارس ایرانی کانادا

مدارس ایرانی کانادا

مدارس ایرانی کانادا طیف گسترده ای از دوره ها را ارائه می دهند و تحصیل در این مدارس می تواند گزینه خوبی برای تقویت مهارت انگلیسی شما باشد. کانادا یکی از کشورهایی است که توجه ویژه ای به سیستم آموزشی مدارس خود دارد. در واقع مدارس ایرانی کانادا همیشه جزو بهترین های دنیا بوده اند. خانواده هایی که می خواهند فرزندان خود را برای تحصیل به خارج از کشور بفرستند می توانند با انتخاب کانادا آینده تحصیلی آنها را تضمین کنند.

کانادا اکنون یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی در جهان برای دانش آموزان بین المللی است. همچنین کانادا با نزدیک به 10 میلیون کیلومتر مربع از زمین، دومین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت است. در این مقاله که با هم فکری و مشاوره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است بهترین راه کارها را برای آینده تحصیلی شما در کانادا ارائه داده ایم.

سیستم آموزشی در مدارس ایرانی کانادا

سیستم آموزشی در مدارس ایرانی این کشور آموزش را بر بسیاری از جنبه های دیگر در اولویت قرار می دهد. این تمرکز تنها برای ایجاد یک سیستم آموزشی بسیار مجهز و مشهور جهانی در این مدارس بوده است. کودکان بین 4 تا 5 سال در کشور عمدتا به مهد کودک می روند و مدرسه بعد از آن اجباری می شود. بچه ها در این مدارس کلاس اول را از 6 سالگی آغاز می کنند. کودکان تحت این سیستم آموزشی تا سن 16 سالگی به تحصیل ادامه می دهند. پس از آن دانش آموزان حق انتخاب برای ادامه تحصیل در سیستم آموزش عالی در کانادا در بین کالج ها یا دانشگاه ها را خواهند داشت.

سیستم آموزشی در کانادا به 4 بخش تقسیم می شود که عبارت اند از:

سیستم آموزشی در مدارس ایرانی کانادا

آموزش پیش دبستانی و دبستان در مدارس ایرانی کانادا

پیش دبستانی اولین مرحله آموزشی در مدارس ایرانی این کشور محسوب می شود. این دوره برای کودکان 4 تا 5 سال قبل شروع آموزش ابتدایی در دسترس است. این دوره آموزشی در تمام نقاط کشور اختیاری است. کودکان پیش دبستانی در حین یادگیری اصول اولیه مانند شمارش، هنر ، خواندن ، بازی با همسالان ، موسیقی و غیره از برنامه درسی آموزشی رضایت بخش تری لذت می برند. آموزش ابتدایی در مدارس ایرانی این کشور اولین سال آغاز تحصیل اجباری است و 6 سال به طول می انجامد. یک معلم همه موضوعات را در این سطح به آنها آموزش می دهد. کلاس های ویژه نیز در صورت درخواست ارائه می شود. دروسی که در این دوره تدریس می شوند ریاضیات، علوم، تاریخ، زبان انگلیسی یا فرانسه، مطالعات اجتماعی، موسیقی، هنر و تربیت بدنی است.

آموزش دبیرستان در مدارس ایرانی کانادا

آموزش دبیرستان در این مدارس زمانی شروع می شود که دانش آموزان کلاس ششم ابتدایی را به پایان برسانند. بیشتر دروس در این دوره مشابه ابتدایی است اما دشواری آن به طور قابل توجهی افزایش می یابد. همچنین برخی موضوعات جدید مانند آموزش زبان خارجی در برنامه درسی وجود دارد. دانش آموزان در این دوره به تدریج با تغییر معلمان و کلاس های درس سازگار می شوند در عین حال برای سطح پیشرفته دشواری آماده می شوند. دوره دبیرستان در مدارس ایرانی کانادا تا سن 18 سالگی را پوشش می دهد. افراد باید اجبارا تا سن 18 سالگی در مدرسه بمانند تا دیپلم دبیرستان را دریافت کنند. پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان دانش آموزان می توانند برای دانشگاه ها و کالج ها درخواست دهند.

قوانین انضباطی در مدارس ایرانی کانادا

هر فرهنگی رویکرد متفاوتی نسبت به رفتار، احترام و انضباط دارد. از جمله آنچه در مدارس ایرانی کانادا مناسب و نا مناسب در نظر گرفته می شود. در مدارس ایرانی کانادا شما موظف هستید از مجموعه قوانینی در این کشور پیروی کنید. که انتظار می رود همه دانش آموزان صرف نظر از کلاس یا سن به آن پایبند باشند. اگر فرضا شما از این اصول پیروی نکنید، تحت تنبیه شدیدی قرار خواهید گرفت، در صورت تبدیل شدن به یک مشکل دائمی مدرسه با اولیاء شما تماس خواهند گرفت. نقض مکرر قوانین مدرسه می تواند منجر به بازداشت، تعلیق و حتی اخراج شود.

قوانینی که دانش آموزان در مدارس ایرانی کانادا ملزم به رعایت آنها هستند عبارتند از:

قوانین مدارس ایرانی کانادا

مزایای تحصیل در مدارس ایرانی کانادا

تحصیل در مدارس ایرانی این کشور استفاده از بهترین و جدیدترین امکانات آموزشی را برای دانش آموزان فراهم می کند. یکی از بهترین ویژگی های تحصیل در مدارس ایرانی کانادا این است که فرزند شما می تواند به 2 زبان انگلیسی و فرانسوی مسلط باشد. زیرا اکثر مدارس این کشور تحصیلات خود را با استفاده از یک یا هر 2 زبان ارائه می دهند. با تکیه بر این 2 زبان فرزند شما می تواند در آینده به موقعیت شغلی بسیار خوبی در این کشور دست یابند. یکی دیگر از مزایای تحصیل در مدارس ایرانی کانادا عدم نیاز به مدرک آیلتس یا تافل است.

در این قسمت به دیگر مزایا تحصیل در مدارس ایرانی کانادا می پردازیم:

  • پذیرش بسیار سریع و آسان در مدارس ایرانی کانادا
  • رشته های جالب و جذاب زیادی برای تحصیل وجود دارد.
  • سیستم آموزشی کانادا یکی از بهترین ها در جهان است.
  • شهریه ارزان در مدارس ایرانی کانادا
  • در مدارس کانادا از معلمان مجرب و آموزش دیده استفاده می شود
  • کانادا یکی از امن ترین کشورهای جهان با کمترین میزان جرم و جنایت است.

ارزیابی در مدارس ایرانی کانادا

فلسفه یادگیری مدارس ایرانی در این کشور همیشه بر اساس ارزیابی فردی و ترکیب آنچه شما آموخته اید به دانش نشان داده شده است. در این مدارس ما به جای نمرات حرفی، از ارزیابی روایی استفاده می کنیم تا ارزیابی معنادار و عملی از آموخته های شما ارائه دهیم. فلسفه بدون آزمون، بدون نمره ما در این مدارس برای برخی جذاب است و برای برخی دیگر با سنت متفاوت است. اما مدیران مدارس ایرانی کانادا معتقدند که با این شیوه ارزیابی می توانند افرادی با سبک های یادگیری متفاوت را در خود جای دهند تا به نوآوری و نوآفرینی در کانادا منجر شود.

همچنین شما را برای شغلی در محیط های حرفه ای که موفقیت در آنجا اغلب با ارائه و ارتباطات نوشتاری سنجیده می شود، بهتر آماده می کند. اگر چنانچه مطالب ما در این مقاله در خصوص مهاجرت به کانادا و مهاجرت تحصیلی به کانادا برای شما کافی نبوده، شما می توانید با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *