مهاجرت تحصیلی اسلوونی

مدارس ایرانی اسلوونی

مدارس ایرانی اسلوونی

آموزش اسلوونی در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده است. و با وجود مدارس ایرانی اسلوونی به مکانی جذاب برای ساخت آینده ای روشن تبدیل شده است. و طبق قوانین جمهوری اسلوونی، تمامی کودکان باید حتما آموزش عمومی اولیه را دریافت کنند. یعنی تحصیلات ابتدایی را به پایان برسانند. تحصیلات در دبستان در سنین6 تا 15 سالگی 9 سال به طول می انجامد.

دانش آموزان برای تحصیل در اسلوونی باید در پایان کلاس های ششم و نهم دانش آموزان باید آزمون ملی ارزشیابی دانش را بگذرانند. و بر اساس نتیجه ارزیابی دریافتی به دانش آموز کلاس نهم اجازه ادامه تحصیل داده می شود. برای اطلاعات کلی در مورد کشور اسلواکی به تصیر زیر دقت کنید:

اطلاعات کلی در مورد کشور اسلوونیبعد نگاه اجمالی به کشور اسلواکی و قوانین کلی این کشور برای تحصیل. در ادامه مقاله تیم تخصصی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اصلاعات جامعی را در موضوعات زیر در اختیار شما قرار خواهد داد:

  • آموزش متوسطه پس از گزراندن تحصیل در مدارس ایرانی اسلوونی
  • تضمین کیفیت در مدارس ایرانی اسلوونی
  • درصد مشارکت دختران و پسران در مدارس ایرانی اسلوونی
  • معرفی مدارس بین المللی اسلوونی
  • هزینه تحصیل و زندگی در اسلوونی

تضمین کیفیت در مدارس ایرانی اسلوونی

توسعه و بهره برداری از سیستم تضمین کیفیت در مدارس ایرانی اسلوونی را SQAA آژانس تضمین کیفیت اسلوونی برای تمامی مدارس اسلوونی فراهم می کند. این سازمان با مسئولیت اساسی و رسمی عمل می کند. و شرکت کنندگان در مدارس ایرانی اسلوونی، مطابق با جهت گیری های توسعه اروپایی و چهانی، راهنمایی می کند. که این امر باعث شده تا افراد زیادی تحصیل در اسلوونی را برای آینده خود انتخاب کنند.

تضمین کیفیت در مدارس ایرانی اسلوونی

آموزش متوسطه پس از گذراندن تحصیل در مدارس ایرانی اسلوونی

پس از فارغ التحصیلی از مدارس ایرانی اسلوونی در مقطع ابتدایی، دانش آموزان می توانند بسته به عملکرد تحصیلی مدرسه ابتدایی. آرزوهای شغلی و برنامه های خود را برای آینده انتخاب کنند. که چه نوع آموش متوسطه را می خواهند دریافت کنند. که در اسلوونی 3 نوع آموزش متوسطه وجود دارد.

آموزش متوسطه حرفه ای در اسلوونی

اموزش متوسطه حرفه ای برای دانش آموزانی است که مدرسه ابتدایی را به پایان رسانده اند. و یا آموزش حرفه ای پایین تری دریافت کرده اند در دسترس است. و در موسسات آموزش متوسطه حرفه ای، دانش آموزان به مدت 3 سال تحصیل می کنند. و در یک حرفه کاربردی مانند، نجار، مکانیک،آرایشگر،شیشه گری و نانوا و سایر تسلط پیدا می کنند. و مدارس متوسطه حرفه ای برنامه هایی را ارائه می دهند. که در اسلوونی در سطح ملی پشتیبانی می شود. که اگر کشور کمبود پرسنل واجد شرایط در زمینه خاصی از تخصص را تجربه کند. دانش آموزان برنامه های تحصیلی مربوطه می توانند. در عمل، توسط یک کارفرمای واقعی و مجرب آموزش ببینند.

آموزش فنی و حرفه ای متوسطه در اسلوونی

دانش آموزان می توانند پس از اتمام تحصیلات در مدارس ایرانی اسلوونی در مقطع دبستان. آموزش فنی و حرفه ای متوسطه را دریافت کنند. که این دوره آموزشی 4 سال به طول می انجامد. و با هدف کسب دانش عمیق در یک حرفه فنی یا اقتصادی خاص انجام می شود. و در پایان تحصیلات فنی و حرفه ای متوسطه، 1 امتحان نهایی حرفه ای باید گذرانده شود. و نتیجه این آزمون شامل ثبت نام در یک کالج حرفه ای یا دانشگاه برای برنامه لیسانس حرفه ای است.

آموزش متوسطه عمومی در اسلوونی

کودکان همچنین می توانند آموزش متوسطه عمومی را در مدارس گرامر(وزارتخانه ها) دریافت کنند. دانش آموزانی هستند که می خواهند تحصیلات خود را ادامه دهند و تحصیلات عالی دریافت کنند. به همین دلیل است که مدرسه گرامر در بین متقضیان بسیار محبوب است. و این ها معمولا دانش آموزانی هستند که آزمون سنجش دانش ملی را در مقطع ابتدایی با موفقیت پشت سر گذاشته اند و در همه رشته ها موفق بوده اند.

درصد مشارکت دختران و پسران در مدارس ایرانی اسلوونی

در 10 سال گذشته، مشارکت دختران در مدارس ایرانی اسلوونی 16% افزایش یافته است. که از 40% به 56% رسیده است. در مقایسه با پسران همان بازه زمانی، که پسران با 14% افزایش از 20% به 34% رسیده اند. همانطور که از اعداد و ارغام مشهود است. درصد مشارکت دختران در مدارس ایرانی اسلوونی از پسران بیشتر است. که نشان دهنده روند توانمند سازی دختران در سیستم آموزشی کشور است. و در ادامه نمودار بالا، اسلونی علی رغم این که کشور کوچکی است. دارای سیستم آموزشی با کارایی بالایی محسوب می شود. و از آنجایی که تحصیل در این کشور کاملا مقرون به صرفه است. به دانش آموزان بهترین شانس ممکن برای موفقیت داده می شود.

درصد مشارکت دختران و پسران در مدارس ایرانی اسلوونی

معرفی مدارس بین المللی اسلوونی

در کشور اسلوونی حدود 4 مدرسه بین المللی در حال فعالیت هستند. که دانش آموزان بین المللی در هر نقطه از جهان می توانند، نسبت به شرایط خود یکی از آنها را انتخاب کنند. و این نکته مهم نیز باید مورد توجه قرار گیرد که، مدارس نیز برای پذیرش دانش آموزان شروطی را قرار می دهند. که این شرایط در هر مدرسه متفاوت است. و ما اسامی مدارس اسلوونی را در جدول زیر قرار داده ایم:

اسامی مدارس اسلوونی

هزینه تحصیل و زندگی در اسلوونی

در اینجا به برخی از هزینه های متوسط دانش آموزی پرداخته شده است. تا راهنمایی گسترده ای برای شما داشته باشد. قیمت ها در سراسر کشور متوسط است. بنابراین از آنها می توان به عنوان راهنمای تقریبی برای برنامه ریزی بودجه افراد استفاده کرد. در اسلوونی زندگی در 1 خوابگاه دانشجویی ارزانتر از اقامت در خوابگاه خصوصی است. با این حال به این معنی است. که در اکثر موارد 1 اتاق مشترک خواهید داشت. و در ادامه، جدول زیر می تواند اطلاعات دقیقی را در مورد اقامتگاه های اسلوونی در شهرهای مختلف این کشور در اختیار شما قرار دهد.

نواگوریکاپریمورسکاماریبورلیوبلیانامحل اقامت
120€ تا170 €190€100€ تا170 €120€ تا250 €قیمت خوابگاه های دانشجویی به یورو
150€ تا180 €150€ تا250 €90€ تا120 €150€ تا200 €آپارتمان های خصوصی – اتاق 2 تخته (به استثنا هزینه ها)
150€ تا180 €200€ تا300 €120€ تا150 €200€ تا350 €آپارتمان های خصوصی – اتاق 1 تخته

و هزینه دیگری که ممکن است با آن رو به رو شوید هزینه زندگی در اسلوونی و مواد غذایی است. دانش آموزان عمدتا با استفاده از کوپن های غذا در رستوران ها غذا می خورند بنا بر این قیمت واقعا ارزان تر است. با این حال قیمت ها بین شهر ها و رستوران ها متفاوت است. جمهوری اسلوونی به ازای هر وعده غذلیی 2.63€ (یورو) کمک می کند. و مابقی هزینه توسط دانشجو پرداخت می شود. و از آنجایی که رستوران ها ارزش زیادی برای دانش اموزان دارد. اکثریت دانش آموزان در خانه آشپزی نمی کنند.

ما در این مقاله سعی کردیم توضیحات جامع و مفصلی را درباره مدارس ایرانی اسلوونی و اطلاعات عمومی در مورد این کشور به شما ارائه دهیم. اما برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی های جامع تر، با مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در امر مهاجرت تحصیلی به اسلوونی در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *