مهاجرت کاری استونی

لیست مشاغل مورد نیاز استونی

لیست مشاغل مورد نیاز استونی

متقاضیان کار در استونی در صورت داشت آگاهی از لیست مشاغل مورد نیاز استونی می توانند با ارائه مدارک لازم برای مهاجرت کاری اقدام کنند. استونی یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است و لذا دریافت ویزا آن می تواند بسیار ارزشمند باشد. بازار کار استونی به دلیل جمعیت 1.4 میلیون نفری آن بسیار کوچک است و داشتن تخصص و تجربه برای ورود به بازار کار استونی ضروری است. قابل توجه است که زبان رسمی در این کشور استونیایی است و برای کار در لیست مشاغل مورد نیاز استونی نیاز به داشتن تسلط بر این زبان هستید. جهت بررسی بازار کار این کشور و لیست مشاغل مورد نیاز این کشور، تیم ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نگارش را ارائه کرده اند.

درباره استونی

استونی کشوری کوچک در منطقه بالتیک بین روسیه، فنلاند، لتونی و سوئد است. این کشور به لطف موقعیت جغرافیایی خود دارای چهار فصل مشخص است. مساحت استونی کمی بیشتر از بلژیک یا دانمارک است اما جمعیت آن 1.4 میلیون نفر است. تعداد شهرهای این کشور بیش از 30 شهر است. پایتخت استونی تالین و حدود یک سوم جمعیت را در خود جای داده است و کوچکترین شهر احتمالا بزرگتر از یک روستای بزرگ در این کشور نیست.

تقریبا 50% از خاک استونی پوشیده از جنگل است. به لطف این، استونیایی ها می توانند از مقدار زیادی فضا و هوای تازه بهره مند شوند. برای یک استونیایی، ترافیک در اوج ساعت با توقف پنج دقیقه شروع می شود و اگر آنها نتوانند پس از نیم ساعت رانندگی به جنگلی برسد این به منزله نقض حقوق بشر است! استونیایی ها علاقه دارند تاكید كنند كه تعداد آنها كم است اما كاربرد دارند.

بررسی لیست مشاغل مورد نیاز استونی 2023

طبق نظرسنجی نیازهای کارگری که توسط صندوق بیمه بیکاری استونی (EUIF) انجام شده است، بازار کار این کشور در سال های آینده بیشتر به برنامه نویسان، آشپزها و رانندگان کامیون نیاز خواهد داشت. بنابراین اگر در این پست ها به دنبال شغل در این کشور هستید، خوش شانس هستید. علاوه بر این، با نگاهی به فرصت های شغلی، این مسئله همچنین نشان دهنده کمبود نیروی کار زیاد در مورد توسعه دهندگان نرم افزار است. آنها همچنین اشاره کرده اند که نیروی کار فعلی فاقد صلاحیت کافی است. علاوه بر توسعه دهندگان نرم افزار، به مدیران سیستم ها، طراحان وب و برنامه نویسان برنامه نیز نیاز است.

لذا با توجه به موارد گفته شده لیست مشاغل مورد نیاز اسین کشور در سال 2023 شامل مشاغل زیر هستند:

  • توسعه دهندگان نرم افزار
  • رانندگان
  • آشپزها
  • طراحان وب
  • مشاغل فناوری و اطلاعات
  • مدیر تولید
  • مدیران برنامه ریزی
  • مدیران سیستم
  • متخصص فروش
  • پشتیبانی مشتری
  • تحلیل گران سیستم ها

درباره لیست مشاغل مورد نیاز استونی

استونی کوچک کشوری پیشرفته و مدرن دارای کارآفرینان و شرکت های نورآورانه است. این کشور همچنین میزبان غول های فناوری مانند Skype ، Transferwise ،Bolt و بسیاری دیگر است. استونی اولین کشور در مورد استفاده از الکترونیک و کار از راه دور است/ بیشتر مردم به صورت آنلاین رای می دهند و بیش از یک دهه است که این کار را انجام می دهند. مزایای شرکت مانند کار از راه دور، وعده های غذایی رایگان یکی از ویژگی های این کشور برای جذب استعداد است. علاوه بر این هوا تمیز است و فضای کافی برای همه وجود دارد و میزان جرم و جنایت کم است. به نظر می رسد استونی مکان عالی برای زندگی و کار است. تنها نقطه ضعف زمستان است که می تواند برای مهاجرین سرد باشد.

طبق آمار این کشور، نرخ بیکاری در استونی از سال 2008 تاکنون به کمترین میزان خود رسیده است و در حال حاضر 4.7% است. در نمودار زیر می توانید 5 شغل برتر در لیست مشاغل مورد نیاز در استونی و میزان مهارت مورد نیاز را مشاهده کنید:

5 شغل برتر مورد نیاز استونی

مشاغل IT در لیست مشاغل مورد نیاز استونی

همانطور که گفته شد مشاغل فناوری اطلاعات و IT در زمره لیست مشاغل مورد نیاز استونی قرار گرفته اند. برای مقابله با این موضوع، دولت این کشور طرحی را آغاز کرده است به نام IT را انتخاب کنید. هدف آموزش 500 سازنده نرم افزار تا آخر سال 2023 است. اگر شرایط لازم را داشته باشید که تقریبا 3.5 ماه طول میکشد، آموزش رایگان است. در پایان آن شما دانش اولیه و مهارت های عملی در توسعه نرم افزار خواهید داشت. به نظر می رسد این پروژه در حال انجام است و به اکثر دانشجویان در شرکتی که در آن کارآموزی کرده اند کار پیشنهاد می شود و به بازار کار رشته کامپیوتر در کشور استونی وارد می شوند. برای دریافت صلاحیت باید حداقل 50% از برنامه تحصیلات آکادمیک خود را اگر قبلا مدرک نگرفته اید به پایان برسانید.

این قطعاً یک حرکت بزرگ توسط دولت برای مقابله با کمبود مهندس نرم افزار در استونی است. آنچه جالب است این است که حتی در اکثر زمینه های دیگر، عرضه و تقاضای موقعیت های مدیریتی به غیر از فناوری اطلاعات، در تعادل است. تأیید داده ها مبنی بر اینکه بیشترین تقاضای شغلی در این کشور در بخش فناوری اطلاعات است و لزوما فقط برای توسعه دهندگان نیست. سرانه استارتاپ ها در این کشور 6 برابر بیشتر از متوسط ​​در اروپا است. در حال حاضر، 3700 شرکت ICT در این کشور نیرو استخدام می کنند. بنابراین اگر در این کشور دنبال کار هستید و در این زمینه ماهر هستید این می تواند فرصت بسیار خوبی برای شما باشد.

کمبود نیروی کار ماهر در لیست مشاغل مورد نیاز استونی

انتظار می رود بیش از نیمی از (53%) از کل فرصت های شغلی ایجاد شده در استونی طی 10 سال آینده نیاز به مدارک سطح بالایی داشته باشد. حدود یک سوم کل فرصت های شغلی به مدارک سطح متوسط ​​و %17 به مدارک سطح پایین نیاز دارند. سهم اشتغال با شرایط پایین در حال کاهش است اما تقاضای جایگزینی نسبتا زیاد است. مجموع فرصتهای شغلی در بین مدیران ارشد، مقامات ارشد و قانونگذاران و به دنبال آنها مشاغل حقوقی، اجتماعی، فرهنگی و مشاغل مرتبط و متخصصان بهداشت بالاترین است. انتظار می رود در میان مشاغل سطح بالاتر، متخصصان حقوقی، اجتماعی ، فرهنگی و وابسته به همراه مدیران ارشد، مقامات ارشد و قانونگذاران بالاترین فرصت های شغلی را مشاهده کنند. پیش بینی می شود سهم افرادی که دارای سطح بالایی در استونی هستند افزایش یابد و در سال 2023 به 45% برسد و به بزرگترین گروه شغلی تبدیل شود.

سطح نیروی کار واجد شرایط متوسط ​​بر این اساس کاهش می یابد و به %41 کاهش می یابد. انتظار می رود افرادی که سطح پایینی از صلاحیت را دارند در این کشور از %11 در سال 2018 به %14 تا سال 2030 افزایش یابد. بنابراین این کشور از اتحادیه اروپا پیروی می کند. با این وجود انتظار می رود که متفاوت از میانگین اتحادیه اروپا، افزایش سهم افراد دارای سطح پایین را داشته باشد. این به دلیل مهاجرت است، زیرا رشد بیشتر مربوط به افراد 25 ساله و بالاتر است. انتظار می رود که بازار کار استونی ضمن کاهش سطح متوسط به عرضه افراد با سطح بالاتر ادامه دهد. این کشور در حال حاضر سنتی قوی در زمینه تأمین نیروی کار با تحصیلات عالی دارد.

کمبود نیروی کار ماهر در لیست مشاغل مورد نیاز استونی

شرایط عمومی کار در استونی

در صورت مهاجرت کاری به استونی و اخذ ویزای کار استونی لازم است تا با شرایط کار در استونی نیز آشنا شوید که در زیر آمده است:

  • زمان کار عمومی در استونی 8 ساعت در روز و 5 روز در هفته است.
  • طبق قانون کار و زمان استراحت، مدت زمان استراحت ناهار باید بین 30 دقیقه تا یک ساعت باشد.
  • به شخصی که کودک کمتر از 1.5 سال را تربیت می کند، برای استراحت و وعده های غذایی زمان اضافی تعلق می گیرد.
  • 12 تعطیلات رسمی و یک تعطیلات ملی، یعنی سالگرد جمهوری استونی در 24 فوریه، روزهای تعطیل در این کشور هستند.
  • روزهای کاری در روز قبل از سال نو، قبل از سالگرد جمهوری استونی، قبل از روز پیروزی (23 ژوئن) و قبل از شب کریسمس 3 ساعت کم تر است.
  • مدت زمان تعطیلات سالانه 28 روز است، در صورت برخی از مشاغل مانند مقامات دولتی و مقامات دولت محلی معلمان، کادر علمی، آموزشی و علمی و سایر تعطیلات طولانی مدت داده می شود.
  • تعطیلات ملی و تعطیلات رسمی در محاسبات مدت تعطیلات لحاظ نمی شوند.
  • کارکنانی که در اولین سال کاری خود حداقل شش ماه کار کرده اند، حق دارند به تناسب تعداد ماههای کار شده ، مرخصی بگیرند.
  • به زن باردار 140 مرخصی زایمان تعلق می گیرد که ممکن است حداقل 70 روز قبل از تاریخ تولد تخمینی کودک شروع شود.

فرصت های شغلی برای کار در استونی

در استونی، بیشتر فرصت های شغلی، حدود 25% برای افراد حرفه ای (مشاغل سطح بالا در علوم مهندسی، مراقبت های بهداشتی، تجارت و تدریس) اختصاص دارد. پیش بینی فرصت های شغلی برای کارگران صنایع دستی و مشاغل مرتبط در استونی، حدود 16%، بسیار بیشتر از متوسط ​​اتحادیه اروپا یعنی 5% است. در حالی که سهم فرصت های شغلی برای تکنسین ها و متخصصان مرتبط (مشاغل با استفاده از مفاهیم علمی یا هنری، روش های عملیاتی و مقررات در زمینه مهندسی، بهداشت، تجارت و بخش دولتی)، حدود 11%، برای این گروه شغلی است که کمتر از میانگین اتحادیه اروپا 13% است.

مشاغلمیزان مورد نیاز
مشاغل حرفه ای25%
مشاغل کارگری16%
مشاغل تخصصی و تکنسینی11%

برای کسب اطلاعات در زمینه مشاغل مورد نیاز در سایر کشورهای اروپایی همانند لیست مشاغل مورد نیاز پروژه آتلانتیک می توانید به آرشیو مقالات ما در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

Rate this post

2 دیدگاه برای “لیست مشاغل مورد نیاز استونی

  1. عبدالحمید گفت:

    با سلام ، بنده در پروژه های خطوط انتقال نفت و گاز به مدت ۲۰ سال کار کرده ام و از ابتدا تا پایان تست هیرواستاتیک خطوط انتقال نفت و گاز با مدرک تحصیلی مهندسی صنایع پتروشیمی و در سمتهای مختلف با پیمانکار و نظارت تجربه دارم ، چگونه میتوان در کشور استونی فعالت کرد و ویزا کار گرفت ، لطفا راهنمایی بفرمایید . ممنون

    1. صادقی گفت:

      با سلام برای اخذ ویزای کاری بایستی از کارفرما پیشنهاد کاری داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *