مهاجرت به کشور فنلاند

قوانین مالیاتی در فنلاند

قوانین مالیاتی در فنلاند

آن دسته از افرادی که به دنبال اهداف مالیاتی خود در فنلاند هستند، باید به خوبی با قوانین مالیاتی در فنلاند طی سالهای اخیر آشنا شوند. به طور کلی فنلاند دارای یک سیستم مالیاتی سرزمینی است، که این کشور را نسبت به سایر کشورهای مدرن اروپایی به روز تر می کند. سیستم مالیاتی در فنلاند یک سیستم مترقی است، بنابراین سطح درآمد شما نرخ مالیات شما را در این کشور تعیین می کند.

علاوه بر این، عناصر دیگری مانند شهرداری محل زندگی یا هزینه های رفت و آمد شما ممکن است بر نرخ مالیات شما در این کشور تاثیرگذار باشد. تصور نکنید که مردم فنلاند از پرداخت مالیات هیجان زده هستند، بالاخره آنها انسان هستند، اما اغلب آنها از نظر فلسفی توجه شما را به مجموعه وسیعی از خدمات عمومی معطوف می کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در امر مهاجرت، آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان در این زمینه می باشد.

مالیات بر درآمد در قوانین مالیاتی فنلاند

مالیات بر درآمد یکی از اصلی ترین مباحث موجود در قوانین مالیاتی فنلاند برای اتباع کشورهای خارجی می باشد. طبق قوانین مالیاتی در فنلاند، تمامی شهروندان این کشور بر حقوق و سایر درآمدهای خود در فنلاند مالیات می پردازند. البته لازم به ذکر است که میزان مالیات شما به میزان درآمدی که در این کشور دریافت می کنید بستگی دارد. علاوه بر این مالیات بر درآمد کسب شده و درآمد سرمایه در فنلاند به طور کامل پرداخت می شود. البته لازم به ذکر است که، مالیات بر درآمد کسب شده و درآمد سرمایه در این کشور متفاوت است. زیرا درآمد سرمایه درآمدی است که از دارایی ها به دست می آید، اما سایر درآمد ها در این کشور درآمدهای کسب شده است.

همچنین علاوه بر درآمد دستمزد، متقاضیان باید مالیات نیز در این کشور بپردازند، به عنوان مثال بر درآمد های زیر در فنلاند باید مالیات بپردازید:

مالیات بر درآمد در قوانین مالیاتی فنلاند

البته لازم به ذکر است که، طبق قوانین مالیاتی در فنلاند، مالیات بر درآمد در این کشور تصاعدی است. این بدان معنا است که، شما سهم بیشتری از مالیات را با حقوق بیشتر از حقوق کمتر پرداخت می کنید. علاوه بر این، نرخ مالیات در فنلاند نشان می دهد که چقدر مالیات بر درآمد خود می پردازید، که این میزان برای هر فرد در فنلاند به صورت جداگانه محسوب می شود. نکته قابل توجه این است که، درآمد همسرتان بر درصد مالیات شما تاثیری ندارد، شما می توانید درصد مالیات خود را با استفاده از ماشین حساب اداره امور مالیاتی تخمین بزنید. علاوه بر این، در صورت دریافت حقوق در فنلاند، کارفرما مالیات را مستقیما از حقوق شما در این کشور کسر می کند.

فرآیند ارائه اظهارنامه طبق قوانین مالیاتی در فنلاند

تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال راه اندازی شغل یا سرمایه گذاری در فنلاند هستند، در قدم اول باید با فرآنید اظهارنامه مالیاتی در قوانین مالیاتی این کشور آشنا شوند. در غیر این صورت با چالش های متعددی در طول فرآیند ارائه اظهارنامه و حین زندگی در این کشور مواجه خواهند شد. به طور کلی، تمامی افرادی که به صورت دائم در فنلاند زندگی می کنند، مشمول ارائه اظهارنامه مالیاتی در این کشور هستند. بنابراین مالیات دهندگان مقیمی که درآمد مشمول مالیات در طول سال داسته اند، باید اظهارنامه مالیاتی را در سال بعد ارائه دهند. علاوه بر این، افرادی که به طور دائم در کشور دیگری زندگی می کنند، یعنی مالیات دهندگان غیر مقیم، اظهارنامه مالیاتی را در شرایط خاصی ارائه می دهند.

شرایط خاص ارائه دهندگان غیر مقیم به شرح زیر می باشد:

شرایط خاص ارائه دهندگان غیر مقیم قوانین مالیاتی فنلاند

نحوه ارائه اظهارنامه مالیاتی در قوانین مالیاتی فنلاند به نسبت اغلب کشورهای مدرن اروپایی به سادگی و در کوتاه ترین زمان ممکن صورت می گیرد. متقاضیان، اظهارات مالیاتی از پیش تکمیل شده را در بهار از طریق پست از اداره مالیات دریافت می کنند. در این فرم ارائه شده، مقامات مالیاتی جزئیات دستمزد و حقوق بازنشستگی، سود سهام و سایر درآمدهای پرداخت کنندگان فنلاندی را از قبل وارد می کنند. همچنین اگر متوجه شوید که جزئیات فرم صحیح است و چیزی برای اضافه کردن وجود ندارد، نیازی به ارسال اظهارنامه مالیاتی نخواهید داشت. در نهایت اینکه، اظهارنامه مالیاتی از پیش تکمیل شده عموما شامل درآمد خارجی نمی شود، با این حال درآمد سایر کشورها باید ارائه شود.

فرآیند ارائه اظهارنامه طبق قوانین مالیاتی در فنلاند

قوانین مالیاتی در فنلاند در خصوص کارت مالیاتی

آن دسته از افرادی که به دنبال پیدا کردن شغل مناسب در فنلاند هستند، در قدم اول باید برای دریافت کارت مالیاتی خود در این کشور اقدام نمایند. زیرا بدون داشتن کارت مالیاتی در فنلاند اجازه کار در هیچ یکی از حوزه های اقتصادی در فنلاند را نخواهید داشت. به عنوان یک کارمند بین المللی در فنلاند، باید به کارفرمای خود کارت مالیاتی جهت کسر مالیات ارائه دهید. در صورت ارائه نکردن کارت مالیاتی در فنلاند، کارفرمای شما در این کشور موظف است 60% مالیات را از حقوق خالص شما کسر کند.

بنابراین ارائه کارت مالیاتی در فنلاند برای شروع به کار در این کشور جزو الزامات قانونی در سیستم مالیاتی فنلاند می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قوانین مالیاتی در فنلاند، با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید، تا از قوانین مالیاتی به روز شده در فنلاند طی سال های اخیر جهت مهاجرت به فنلاند آگاه شوید.

پرتکرارترین سوالات در خصوص قوانین مالیاتی در فنلاند

در بخش پایانی مقاله به مهم ترین سوالات شما پاسخ داده خواهد شد:

  • فرآیند ارائه اظهارنامه طبق قوانین مالیاتی در فنلاند به چه صورت است؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال راه اندازی شغل یا سرمایه گذاری در فنلاند هستند، در قدم اول باید با فرآنید اظهارنامه مالیاتی در قوانین مالیاتی این کشور آشنا شوند. در غیر این صورت با چالش های متعددی در طول فرآیند ارائه اظهارنامه و حین زندگی در این کشور مواجه خواهند شد. به طور کلی، تمامی افرادی که به صورت دائم در فنلاند زندگی می کنند، مشمول ارائه اظهارنامه مالیاتی در این کشور هستند. بنابراین مالیات دهندگان مقیمی که درآمد مشمول مالیات در طول سال داسته اند، باید اظهارنامه مالیاتی را در سال بعد ارائه دهند. علاوه بر این، افرادی که به طور دائم در کشور دیگری زندگی می کنند، یعنی مالیات دهندگان غیر مقیم، اظهارنامه مالیاتی را در شرایط خاصی ارائه می دهند.
  • مالیات بر درآمد در قوانین مالیاتی فنلاند چگونه است؟ مالیات بر درآمد یکی از اصلی ترین مباحث موجود در قوانین مالیاتی فنلاند برای اتباع کشورهای خارجی می باشد. طبق قوانین مالیاتی در فنلاند، تمامی شهروندان این کشور بر حقوق و سایر درآمدهای خود در فنلاند مالیات می پردازند. البته لازم به ذکر است که میزان مالیات شما به میزان درآمدی که در این کشور دریافت می کنید بستگی دارد. علاوه بر این مالیات بر درآمد کسب شده و درآمد سرمایه در فنلاند به طور کامل پرداخت می شود. البته لازم به ذکر است که، مالیات بر درآمد کسب شده و درآمد سرمایه در این کشور متفاوت است. زیرا درآمد سرمایه درآمدی است که از دارایی ها به دست می آید، اما سایر درآمد ها در این کشور درآمدهای کسب شده است.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *