مهاجرت کاری ترکیه

شرایط دریافت اجازه کار در ترکیه

شرایط دریافت اجازه کار در ترکیه

شرایط دریافت اجازه کار در ترکیه برای علاقمندان خارجی از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که شرایط کار برای نیروی کار خارجی متفاوت و به مراتب سخت تر است. متقاضیان بین المللی در وهله اول به پیشنهادکاری یا قراردادکاری معتبر از کارفرما محلی این کشور احتیاج بسیار ضروری خواهند داشت

در مقاله ای که پیش روی شما عزیزان قرار دارد، تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تکیه بر اطلاعات مهاجرتی خود به ارائه اطلاعاتی در خصوص شرایط دریافت اجازه کار در ترکیه پرداخته اند. امید است مطالعه آن را مفید بدانید. در ابتدای امر در خصوص کشور ترکیه توضیحاتی ارائه می شود. در نهایت موضوع اصلی که همان شرایط دریافت اجازه کار در ترکیه است شرح داده خواهد شد.

اینفوگرافیک کار در ترکیه

درباره کشور ترکیه

ترکیه از جمله کشورهای همسایه ایران است که از لحاظ فرهنگی با ایران سازگاری دارد. این کشور از لحاظ اقتصادی با کشورهای اروپایی رقابت داشته و در سطح بالایی است. بنابراین ممکن است ذهن افراد بسیاری را به سمت شرایط دریافت اجازه کار در ترکیه و اقامت در این کشور مشغول کرده باشد. امروزه از لحاظ رتبه‌ بندی اقتصادی، کشور ترکیه در رده هجدهم جهانی جای گرفته است. رشد چشمگیر و مستمر باعث شهرت ترکیه شده است. زبان استانبولی به عنوان زبان رسمی این کشور محسوب می ‌گردد که بسیار شبیه زبان آذری است. دین رسمی اسلام بوده و طبق آمارها، 98% مردم این کشور مسلمان بوده است. اکثرا سنی هستند.

بازار بزرگ استانبول، بزرگ‌ ترین بازار در ترکیه است که گردشگران بسیاری را معطوف خود کرده است. صنعت توریسم و گردشگری از جمله صنایع مهم اقتصادی این کشور است. این صنعت قلب ترکیه تلقی می ‌گردد. سواحل دلنشین، مساجد، پارک ‌ها، کوه ‌ها، رستوران‌ های بی‌ نظیر از جمله جذابیت ‌هایی است که دنیا را مجذوب خود کرده است. مرغوب ‌ترین قهوه در این کشور تولید می‌ گردد که در بسیاری از مهمانی‌ ها و مجالس این کشور مورد استفاده قرار می‌ گیرد. از دانستنی ‌های جالب این کشور، آداب و رسوم سرو قهوه مخصوص به نام میرا در مراسم خواستگاری است.

سرمایه ‌گذاری و کار در ترکیه

اشتغال قانونی مهمترین مساله در مبحث کار در کشور ترکیه است. در صورت تسلط به زبان ترکی استانبولی، می ‌توانید رزومه خود را برای کارفرمایان در ترکیه ارسال نمایید. آنها با بررسی رزومه شما و جلب نظر متقاضی، به شما دعوتنامه جهت مصاحبه ارائه می‌ نماید. پس از مصاحبه استخدامی،‌ اگر مورد قبول او واقع شوید. نامه ‌ای جهت انعقاد قرارداد به شما می ‌دهد.

نهایتا شما با در دست داشتن این نامه و مراجعه به اداره مهاجرت ترکیه، درخواست اقامت کاری می ‌نمایید. به این شکل می‌ توانید به صورت قانونی در این کشور اشتغال یابید. هر شخص خارجی بایستی جهت فعالیت شغلی در ترکیه، مجوز کار قانونی داشته باشد. صدور این مجوز از سوی وزارت کار در ترکیه و امور اجتماعی با نام اختصاری (MLSS) می ‌باشد.

در نمودار زیر رتبه این کشور را در عوامل مهمی مانند تجارت و سرمایه گذاری بدین شرح می باشد:

لازم به ذکر است که مهاجران باید در خصوص مجوز کار و ویزای کار به طور همزمان اقدام نمایند. بدین معنا که شما تقاضاء اخذ ویزای کار به سفارت ترکیه یا کنسولگری آن در کشور خود می‌ دهید. از آن سو، کارفرما مدارک شما را به MLSS ارائه نموده، در نتیجه مجوز کار از سوی ترکیه صادر می ‌گردد.

شرایط و مزایا دریافت اجازه کار در ترکیه

در این قسمت به بررسی شرایط و مزایا دریافت اجازه کار در ترکیه می پردازیم:

  • چنانچه به مدت 8 سال مستمر در این کشور مشغول کار و زندگی باشید. همچنین می ‌توانید اقامت بلند مدت اخذ نمایید.
  • در صورت فعالیت شغلی رسمی به مدت 4 سال، می ‌تواند درخواست شهروندی نمایید. در صورت قبولی درخواست، پاسپورت ترک برای شما صادر می‌ گردد.
  • از روش کار در ترکیه، تحت پوشش بیمه درمانی قرار گرفته است. هزینه ‌های درمانی‌ از سوی بیمه پرداخت می‌ گردد.
  • از امتیازات ویژه کار در کشور ترکیه، سوابق کاری بین ‌المللی است. فعالیت شغلی شما در ترکیه نوعی سابقه کاری بین ‌المللی محسوب می ‌شود که امتیاز ویژه ‌ای برای مهاجرت به کشورهای دیگر است.

جهت اطلاع از شرایط زندگی در این کشور ابتدا می توانید مقاله هزینه زندگی در ترکیه را بررسی بفرمائید.

شرایط دریافت و تمدید اجازه کار در ترکیه

شرایط دریافت و تمدید اجازه کار در ترکیه

در ابتدای امر، مجوز کار شما 1 ساله است. چنانچه تصمیم داشتید به کار در کشور ترکیه ادامه دهید، باید 75 روز قبل از منقضی شدن مجوز، جهت تمدید اقدام نمایید. اگر 1 سال مشغول به کار باشید، جهت تمدید می‌ توانید مجوز 2 ساله بگیرید. پس از گذشت 2 سال دوم از فعالیت شغلی، درصورت تمایل به تمدید می ‌توانید مجوز 3 ساله دریافت کنید. جهت اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به ترکیه مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

بررسی شرایط دریافت اجازه کار در ترکیه

اخذ اجازه کار در کشور ترکیه، ضوابط و قوانین مشخصی دارد. شخصی که قصد اخذ اجازه کار در این کشور را دارد، بایستی یکی از شرایط به شرح ذیل را داشته باشد:

  • متقاضیانی که از سوی یکی از شرکت ‌های واقع در ترکیه پیشنهاد همکاری داشته باشند. در این صورت می‌ توانند مجوز اجازه کار دریافت کنند.
  • افراد خارجی که کارت اقامت قانونی در این کشور را دارند. شامل اقامت ‌های گردشگری، درمانی، ورزشی و یا ویزاهای 6 ماهه). ضمنا دانشجویان دارای اقامت تحصیلی از این قاعده مستثنی هستند.

چنانچه هیچ ‌یک از شرایط بالا را ندارید، می ‌توانید از طریق اخذ اقامت توریستی ترکیه اقدام نمایید. پس از آن می ‌توانید مجوز کار دریافت کنید. در صورت داشتن ابهامات یا سوالات در این زمینه، با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید. این موسسه به کلیه سوالات شما پاسخ داده است. بهترین راهنما جهت دستیابی به اهداف در زمینه ‌های کار در ترکیه و اخذ اقامت می ‌باشد. می ‌توانید با تماس تلفنی یا حضوری از متخصصان و وکلاء موسسه مشاوره بگیرید. اطلاع از شرایط قانونی مهاجرت به این کشور مقاله مهاجرت به ترکیه را بررسی بفرمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *