مهاجرت به کشور تایلند

شرایط اخذ ویزای همراه تایلند

شرایط اخذ ویزای همراه تایلند

اگر شما هم نیاز دارید که به ملاقات یکی از نزدیکان خود در تایلند بروید باید در خصوص شرایط اخذ ویزای همراه تایلند اطلاعات مناسبی کسب کنید. در تایلند و در تمام کشورهای مهاجر پذیر تدابیری برای این موقعیت ها اندیشیده شده است. ویزای همراه معمولا ویزایی است که به اشخاص درجه یک که نسبت قابل اثباتی با فرد مورد نظر دارند تحت داشتن و مدارک مورد نیاز تعلق می گیرد. در نظر داشته باشید که می توانید تحت عنوان این ویزا مدت کوتاهی در تایلند و تحت شرایط خاصی اقامت داشته باشید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اخذ ویزای همراه تایلند و مهاجرت به کشور تایلند به شما یاری می رساند.

نرخ مهاجرت در سال های اخیر در کشور تایلند روند نزولی داشته است. در نمودار زیر این روند را مشاهده می کنید:

نرخ مهاجرت در تایلندزمان و شرایط اخذ ویزا همراه تایلند

بهترین زمان برای درخواست ویزا تقریباً 4 هفته قبل از سفر و 6 هفته در صورت اقدام از طریق پست است. برای آماده سازی مدارک باید قبل مواعد مذکور اقدام کنید. هنگام درخواست ویزا در سفارت سلطنتی تایلند، لازم است که متقاضیان فقط از سفارت سلطنتی تایلند فرم درخواست را استفاده کنند و آن را ارائه دهند. متقاضیان باید مدارکی را که در دسته ویزای مشمول ذکر شده است به همراه فرم درخواست به همراه داشته باشند. به پرونده هایی که فاقد هرگونه اسناد و مدارک مورد نیاز هستند رسیدگی نمی شود و بلافاصله به متقاضی بازگردانده می شود. درخواست ویزا که شخصاً در سفارت ارسال می شود، تقریباً 10 روز کاری در طول فصل و حداکثر 15 روز کاری در طول فصل بالا طول خواهد کشید.

در کشور تایلند بسیاری از اشخاص از این ویزا استفاده می کنند تا خویشاوندان خود را ملاقات کنند. ویزای همراه برای متقاضیان زیر صادر می شود:

  • خردسال با یک خویشاوند تایلندی
  • خارجی با همسر تایلندی
  • خارجی که همسر وی ویزای مهاجرتی یا غیر مهاجرتی را برای اقامت طولانی مدت داشته باشد.
  • خارجی بزرگتر از 50 سال

مدارک و شرایط اخذ ویزای همراه تایلند

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای همراه تایلند شامل گذرنامه یا سند سفر با اعتبار حداقل 6 ماه برای یک ورود ساده و 18 ماه برای چندین بار ورود به تایلند و فرم درخواست ویزا تکمیل شده است. همچنین عکس اخیر به اندازه گذرنامه (4 6 6 سانتی متر) از متقاضی که در 6 ماه گذشته گرفته شده است. همچنین یک کپی از صورتحساب بانکی که سپرده ای به مبلغ معادل 800000THB (بات) یا کمتر از آن یا یک گواهی درآمد (یک نسخه اصلی) با درآمد ماهانه کمتر از 65000THB (بات) یا یک حساب سپرده به علاوه درآمد ماهانه در مجموع بیش از 800000THB (بات). بهتر است که کپی گذرنامه (صفحه ای که عکس، نام تاریخ و محل تولد و تاریخ انقضاء گذرنامه شما را نشان می دهد را به همراه داشته باشید. همچنین کپی بلیط هواپیما یا بلیط الکترونیکی نیز نیاز می باشد.

بررسی شرایط اخذ ویزای همراه تایلند

بر اساس زمینه ازدواج می توان ویزای همراه اخذ کرد. هر تبعه خارجی که با یک تبعه تایلند ازدواج کرده باشد می تواند برای ویزای غیر مهاجر و همراه اقدام کند. از متقاضیان درخواست می شود اسنادی مانند فرم درخواست که به طور مناسب تکمیل شده است و گذرنامه واقعی که حداقل 6 ماه معتبر می باشد لازم است. کپی گذرنامه و کپی بلیط و اثبات محلی برای اقامت و اطلاعات آن و عکس ویزا و بودجه مالی برای گذران اوقات و ارائه کپی سند ازدواج از مهم ترین مدارک برای اخذ ویزای همراه از طریق ازدواج است. دقت داشته باشید که سند باید امضاء و تاریخ داشته باشد و معتبر باشد. از طریق فرزند و یا والد بودن نیز می توان ویزای همراه تایلند را اخذ کرد که ارائه مدارک شناسایی مرتبط با شخص به علاوه مدارک مذکور الزامی است.

برای درخواست های ویزا که از طریق پست به سفارت ارسال می شود، کلیه مدارک مورد نیاز باید مرتب باشد. لطفاً هزینه ویزا را در پاکت نامه شخصی خود با ضمیمه پست مناسب (فقط نامه سفارشی) ضمیمه کنید تا سفارت بتواند گذرنامه را پس دهد. متقاضیانی که قبلاً شهروند تایلند بوده و در حال حاضر تابعیت دیگری نیز دارند می توانند برای ویزای غیر مهاجرتی نیز اقدام كنند. از متقاضیان درخواست می شود اسنادی اعم از یک فرم درخواست و گذرنامه وکپی گذرنامه و کپی بلیط رفت و برگشت یا رزرو و کپی رزرو هتل یا قرارداد اجاره را ارائه دهند. در صورت سکونت در یک خانواده، دعوت نامه از خانواده میزبان همراه با کپی شناسنامه تایلندی یا ثبت نام در خانه آنها مورد نیاز است. نام متقاضی باید به وضوح مشخص شود. همچنین کپی شناسنامه تایلندی یا ثبت نام خانواده تایلندی نیز خواسته خواهد شد.

بررسی شرایط اخذ ویزای همراه تایلند

پیرامون روادید همراه تایلند

لطفاً توجه داشته باشید که ویزای غیر مهاجرتی با یک بار ورود به مسافران اجازه می دهد تا فقط 3 ماه در پادشاهی تایلند بمانند. درخواست تمدید اجازه اقامت در اداره مهاجرت تایلند امکان پذیر است. از طرف دیگر، ویزای غیر مهاجرتی متعدد با اعتبار 1 ساله اجازه اقامت حداکثر 3 ماه در تایلند را برای هر بار ورود می دهد، به این معنی که مسافران باید هر 90 روز از کشور خارج شوند یا برای تمدید اجازه اقامت با مهاجرت تایلند تماس بگیرند. در صورت تمدید ویزای توریستی، مسافران باید به اداره مهاجرت مراجعه کنند. شرایط و ضوابط بستگی به نوع ویزا دارد. افسران کنسولی حق درخواست اسناد اضافی را در صورت ضروری بودن برای خود محفوظ می دانند و همچنین حق رد هرگونه درخواست را بدون نیاز به ارائه دلیل محفوظ می دارند.

اطلاعات مربوط به ویزا برای متقاضیان مهم است. در جدول زیر برخی از اطلاعات ویزا را مشاهده می کنید:

پارامترهزینه به یورو
اخذ ویزا (1 بار ورود)55€
اخذ ویزا (چند بار ورود)130€
پارامترمدت اقامت
مدت اقامت3 ماه
اعتبار ویزا (1 بار ورود)3 ماه
اعتبار ویزا (چند بار ورود)1 سال

ویزای تایلند

در صورت درخواست از طریق پست الکترونیکی، لطفاً حداقل 3 هفته پیش برنامه ای را ارسال کنید و یک پاکت مهر دار با آدرس خود را همراه با هزینه پست کافی برای بازگشت گذرنامه ضمیمه کنید. توجه داشته باشید حق درخواست اسناد اضافی برای سفارت محفوظ است. اگر اسناد شما تکمیل نشود، سفارت درخواست ویزا شما را رد می کند. در صورتی که متقاضیان بیش از 3 ماه برای ویزا اقدام کنند، سفارت هزینه پرداختی را پس نمی دهد، بنابراین متقاضیان باید دوره اقامت و تاریخ ورود به تایلند را با دقت بررسی کنند. همچنین متقاضیان و افراد تحت تکفل موفق نمی توانند در تایلند کار کنند. می توانید به مقالات تولد در تایلند و مهاجرت به تایلند از طریق کار مراجعه کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت و اخذ ویزا به شما مشاوره می دهد.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *