مهاجرت تحصیلی کانادا

سیستم آموزشی کانادا

سیستم آموزشی کانادا

سیستم آموزشی کانادا یکی از با کیفیت ترین متدهای آموزشی در جهان است که برخی از کشورها، سعی بر این دارند، تا از این سیستم پیروی نمایند. سیستم آموزشی این کشور زیر نظر دولت فدرال کانادا بوده و به صورت یکپارچه و همگانی می ­باشد. البته مراکز آموزشی در کشور کانادا به دو صورت دولتی و خصوصی فعالیت می ­نمایند. مراکز خصوصی نیز مطابق استانداردهای آموزشی دولتی عمل می ­نمایند.

تحصیل در کودکستان بصورت اختیاری است. تحصیلات اجباری در کانادا از سن 6 سالگی و با تحصیل در مدارس ابتدایی آغاز و تا پایان سن 16 سالگی و پایان دوره متوسطه خاتمه می­ یابد. با توجه به اینکه قوانین کشور کانادا در ایالت های مختلف این کشور کمی با یکدیگر متفاوت است. تحصیلات اجباری در استان های انتاریو و نیوبرانزویک تا سن 18 سالگی نیز ادامه می­یابد.

تحصیل در مدارس کانادا به صورت رایگان است. مدارس مختلفی همچون مدارس بین المللی، مدارس خصوصی و مدارس شبانه روزی در کانادا برای تحصیل دانش ­آموزان در دسترس می­ باشد. پس از پایان دوره متوسطه دانش­ آموزان به دلخواه خود می ­توانند جهت ادامه تحصیل به کالج ها، مدارس فنی و حرفه ای و یا دانشگاه های این کشور مراجعه نمایند. تحصیل در دانشگاه های این کشور به صورت رایگان نیست. دانشجویان بین المللی جهت ادامه تحصیل در دانشگاه های کانادا بایستی هزینه های بیشتری نسبت به شهروندان این کشور پرداخت نمایند. متقاضیان مهاجرت به کانادا می­ توانند جهت اطلاعات جامع تر با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایند.

 بررسی سیستم آموزشی کانادا

کانادا از سیستم آموزشی منسجم و قدرتمندی برخوردار است. طبق این سیستم آموزشی کودکان از سن 6 سالگی در مدارس شروع به تحصیل می­ نمایند. طول دوره­ تحصیل در مقطع ابتدایی 6 سال و همچنین تحصیل در مقطع متوسطه نیز به مدت 6 سال طول خواهد کشید. تدریس در مدارس کانادا به زبان های انگلیسی و فرانسوی ارائه می­ گردد. تحصیل به هریک از زبان های فوق بستگی به محل زندگی دانش­ آموزان دارد. از آنجاییکه اکثر فرانسوی زبانان در کانادا در مناطق غربی (ایالت کبک) زندگی می ­کنند زبان تدریس در این ایالت فرانسوی می­ باشد.

سیستم آموزشی کانادا به 2 دسته خصوصی و دولتی تقسیم گردیده است. اگر چه مدارس خصوصی به صورت خودگردان و مستقل فعالیت می ­نمایند. اما دروس ارائه شده مطابق برنامه های درسی مدارس دولتی این کشور است. لازم بذکر است مدارس کانادا مجهز به خوابگاه های جهت اقامت دانش ­آموزان مهاجر می­ باشد. دانش ­آموزان بین المللی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های کانادا را دارند و از معدل قابل قبولی برخوردار نیستند. همچنین می­ توانند ابتدا یک دوره­ 2 ساله را در مدارس کاناد بگذرانند. پس از اخذ دیپلم کانادایی و معدل قابل قبول نسبت به پذیرش در دانشگاه های این کشور اقدام نمایند.

دانشگاه و سیستم آموزشی کانادا

دانشگاه های کانادا در لیست برترین دانشگاه های جهان قرار دارد. سیستم آموزشی کانادا در موسسات تحصیلات عالی این کشور بصورت ترمی واحدی می­ باشد. دانشجویان در هر ترم تحصیلی ملزم به گذراندن دروسی هستند. هر سال تحصیلی از 2 ترم تشکیل شده است که هر ترم به مدت 4.5 ماه طول خواهد کشید. سپتامبر آغاز سال تحصیلی در کانادا است، البته برخی از دانشگاه های این کشور امکان ثبت نام در ماه های ژانویه و می را نیز فراهم نموده اند.

طبق سیستم آموزشی کانادا دانشجویان در هر ترم تحصیلی 5 درس را انتخاب می ­نمایند. هر کلاس درسی شامل 3 ساعت است. ممکن است برخی از کلاس ها در رشته هایی همچون مهندسی در آزمایشگاه ها برگزار گردند. طول دوره­ تحصیلی در مقطع کارشناسی 4 سال است. در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال و دکتری 3 سال می ­باشد. در برخی از رشته ها دانشجویان در پایان دوره تحصیلی ملزم به گذراندن دوره های کارآموزی می­ باشند. تحصیل در دانشگاه های کانادا رایگان نیست. شهریه های تحصیل در دانشگاه های مختلف این کشور بسته به مقطع و رشته تحصیلی دانشجویان متفاوت است.

دانشگاه و سیستم آموزشی کانادا

کالج و سیستم آموزشی کانادا

مطابق با سیستم آموزشی کانادا کالج های این کشور دوره های فنی و حرفه ای را برگزار می ­نمایند. این کالج ها بر روی آموزش های فنی به صورت کاربردی تمرکز خواهند داشت. معمولا طول دوره های فنی و حرفه ای 2 الی 3 سال می باشد. ناگفته نماند برخی از کالج های کانادا دوره های کارشناسی را نیز برگزار می­ نماید. در برخی موارد دانشجویان برخی از دروس مقطع کارشناسی را در کالج ها می­ گذرانند. با تکمیل واحدهای باقیمانده در دانشگاه های کانادا امکان اخذ مدرک کارشناسی خود را خواهند داشت. کالج های خصوصی دیگری نیز در کانادا فعالیت می­ نمایند. آموزش های باکیفیتی را به دانشجویان ارائه می ­نمایند. این کالج های خصوصی از استانداردهای بالایی برخوردار می ­باشند. اکثر این کالج ها مورد تأیید کارفرمایان کانادایی هستند.

شرایط لازم جهت ورود به کالج ها و دانشگاه های کانادا

پذیرش در دانشگاه ها و کالج های کانادا بصورت رقابتی است. معمولا دانشجویانی که نمرات و معدل های بالاتری را در دوره تحصیلی متوسطه خود کسب نموده اند، شانس بیشتری برای پذیرش خواهند داشت. مهارت زبان انگلیسی و یا فرانسوی از دیگر شرایط اخذ پذیرش تحصیلی در کانادا به شمار می ­رود. اکثر دانشگاه های این کشور مدارک زبان انگلیسی با حداقل نمره 6.5 را جزء اصلی ترین شرایط پذیرش دانشجو قرار داده اند. ارائه مدرک GMAT و GRE نیز از دیگر مواردی است که جهت پذیرش در برخی از رشته های تحصیلی در دانشگاه های کانادا درج شده است.

دانشجویان جهت تحصیل در برخی از رشته ها بایستی دوره هایی را جهت آمادگی بگذرانند. همچنین برخی از دانشگاه های کانادا جهت پذیرش دانشجو آزمون های ورودی را اخذ می­ نمایند. معمولا دانشکده های پزشکی در کانادا ابتدا آزمونی موسوم به MCAT را از متقاضیان اخذ می­ نماید و پس از یک مصاحبه حضوری نتیجه پذیرش دانشجویان را اعلام خواهند نمود.

شرایط تحصیل در کانادا

با توجه به سیستم آموزشی معتبر کشور کانادا تحصیل در این کشور طرفداران زیادی دارد. علاوه بر این تحصیل در کانادا دارای مزایای دیگری همچون موارد زیر می ­باشد:

  • آموزش های مقرون به صرفه
  • آموزش زبان انگلیسی در سطح جهانی
  • بهره­مندی از فرصت های نوآورانه در تحقیق و پژوهش
  • امکان انجام کار و اخذ اقامت دائم کانادا

دانشجویانی که علاقمند به تحصیل در کانادا هستند، می ­توانند در زمینه شرایط تحصیلی در رشته های مختلف در این کشور با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نموده و از نظرات و پیشنهادات این مجموعه با تجربه آگاهی یابند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *