مهاجرت تحصیلی پرتغال

رشته هوافضا در پرتغال

رشته هوافضا در پرتغال

رشته هوافضا در پرتغال در مقاطع مختلف تحصیلی به زبان های پرتغالی و انگلیسی ارائه می شود. پرتغال از نظر صنعت هوافضا بخش کوچکی را شامل می شود. افرادی که علاقه مند به اخذ تخصص در رشته هوافضا در کشور پرتغال هستند می توانند برنامه های مختلف این رشته از جمله مهندسی هوافضا، مدیریت هوانوردی، مهندسی هوانوردی و غیره را بیابند. پرتغال یکی از کشورهای اتحادیه اروپا و از کشورهای در حال توسعه صنعت هوافضاست. با داشتن تخصص و یا تجربه کاری می توانید وارد بازار کار رشته هوافضا در پرتغال شوید. با مطالعه این مقاله تهیه شده توسط تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه اطلاعات بیشتری درباره رشته هوافضا در پرتغال خواهید یافت.

صنعت هوافضا در پرتغال

صنعت هوافضا و دفاع در پرتغال دارای یک پایگاه صنعتی کوچک اما قوی در چندین زمینه از جمله

  • موتور
  • زیرساخت های ترافیک هوایی
  • هواپیما
  • فضای داخلی کابین
  • الکترونیک
  • ابزارها و فناوری های پشتیبانی
  • سازه ها
  • مواد
  • تولید و غیره است.

بخش تعمیر و نگهداری هواپیمایی نیز در هواپیماهای غیرنظامی و نظامی از اهمیت بین المللی برخوردار است. هوافضا، دفاع و فضا (AED) همچنان در اولویت دولت پرتغال است. خوشه AED پرتغال که در سال 2016 ایجاد شده است در حال حاضر بیش از 70 واحد تجاری دارد که حدود 87% از تولیدات خود را صادر می کنند و گردش مالی آن بیش از 1.72 میلیارد € (یورو) است. پرتغال اخیراً قانون جدید برنامه ریزی نظامی را تصویب کرده و هزینه های تقریبی 5.3 میلیارد $ (دلار) برای 10 سال تا سال 2030 را پیش بینی کرده است. این کشور در درجه اول بر تقویت توانایی های دفاعی خود برای امنیت مرزهای دریایی خود، توسعه قابلیت های جنگ سایبری و تقویت دارایی های خود برای پشتیبانی بهتر از مأموریت ها متمرکز شده است.

درآمد کار رشته هوافضا در پرتغال

پرتغال نیروی کار بسیار ماهر و تحصیل کرده ای دارد. پرتغال از نظر تعداد دکترا در هر 1000 نفر در کشورهای اتحادیه اروپا در رتبه های برتر قرار دارد. 40% دانشجویان تحصیلات عالی در رشته های مهندسی ، علوم و بهداشتی تمام کرده اند. میزان افزایش در 3 سال گذشته حدود 30% است. پرتغالی ها به دلیل تعهد به کار شناخته می شوند و مهارت های زبانی انگلیسی، پرتغالی و اسپانیایی را دارند.

برای کار در این کشور بایستی با این افراد رقابت کنید. لذا باید تخصص بالا و تجربه کاری خوبی داشته باشید. میزان حقوق کار در پرتغال کمی پایین تر از حقوق کار در اسپانیاست. بدین ترتیب حقوق ماهیانه کار در پرتغال برای یک مهندس هوافضا به صوت متوسط 3530€ (یورو) در ماه اعلام شده است. همچنین حداقل درآمد ماهیانه کار در رشته هوافضا در کشور پرتغال 1730€ (یورو) و حداکثر 5510€ (یورو) در ماه می باشد.

میزان حقوق برخی از مشاغل کار در رشته هوافضا در کشور پرتغال در زیر آمده است:

حقوق ماهیانه مشاغل هوافضا در پرتغال

چالش های تحصیل رشته هوافضا در پرتغال

تحصیل رشته هوافضا در پرتغال نیز همانند اغلب کشورهای مدرن اروپایی، در کنار مزیت های متعددی که برای دانشجویان بین المللی به همراه دارد، دارای چالش هایی نیز در زمینه های گوناگون می باشد. بنابراین به شدت توصیه می شود که، دانشجویان بین المللی قبل از عزیمت به پرتغال با چالش های این کشور نیز به خوبی آشنا شوند. اصلی ترین چالش های تحصیل رشته هوافضا در پرتغال عبارت اند:

  • کمبود امکانات آموزشی متنوع در این کشور
  • هزینه تحصیل در رشته هوافضا در پرتغال به نسبت برخی از کشورهای اروپایی بالاتر است.
  • کمبود بورسیه دانشجویی یکی از اصلی ترین چالش های تحصیل در رشته هوافضا می باشد.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست دانشجویان بین المللی برای تحصیل رشته هوافضا در پرتغال را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست دانشجویان بین المللی برای تحصیل رشته هوافضا در پرتغال

تحصیل رشته هوافضا در پرتغال

پرتغال یکی از کشورهای مقرون به صرفه در مقایسه با سایر کشورهای غرب اروپا برای تحصیل است. این کشور دارای دانشگاه های مختلف در بهترین شهرهای پرتغال است. افرادی که علاقه مند به تحصیل در پرتغال در رشته هوافضا هستند می توانند در مقاطع مختلف تحصیلی برنامه هایی در این زمینه پیدا کنند. در صورت رعایت شرایط تحصیل دانشگاه و پذیرش می توانید از این کشور ویزای تحصیلی پرتغال دریافت کنید. توجه داشته باشید که عمده برنامه های تحصیلی در این کشور پرتغالی است و برخی از دوره ها در مقاطع تکمیلی به زبان انگلیسی ارائه می شود. جزئیات اخذ اقامت پرتغال را می توانید از مشاورین ما جویا شوید.

در جدول زیر می توانید از جمله دانشگاه های ارائه کننده رشته هوافضا در پرتغال را ببینید:

ردیفنام دانشگاه
1Instituto Superior Tecnico
2Universidade da Beira Interior
3Academia da Força Aérea
4Atlantica University Institute

تحصیل رشته هوافضا در موسسه دانشگاهی آتلانتیکا در پرتغال

آتلانتیکا در سال 1996 به عنوان موسسه ای با منافع عمومی تاسیس شد، که می کوشید مرجعی جهت ایجاد ، انتقال و اشاعه دانش، علم و فناوری از طریق بیان مطالعه، آموزش، تحقیق و توسعه تجربی باشد. کیفیت علمی و آموزشی بالای کادر آموزشی با دانش کافی در زمینه مواد مهندسی، مکانیک و هوانوردی باعث یادگیری در این زمینه از دانش و توانایی حل مشکلات در بسیاری از جنبه های مهندسی هوانوردی با استفاده از مواد جدید فناوری های جدید در محصولات نوآورانه و اصلی در صنعت هوافضا، ایجاد متخصصان آینده که رهبری فنی و حرفه ای، تطبیق پذیری و توانایی کار در تیم های چند رشته را فراهم می کنند. این موسسه در حال حاضر 2 برنامه زیر را برای این رشته ارائه می کند:

  • مهندسی هوانوردی
  • مدیریت هوانوردی

ساختار برنامه درسی با در نظر گرفتن زمینه های اروپایی و بین المللی به منظور اطمینان از کیفیت آموزشی متناسب با آنچه در بهترین دانشگاه های ملی و بین المللی انجام می شود، ایجاد شده است. با تحصیل این برنامه ها فرصت های شغلی زیادی برای شما وجود دارد و فعالیت های زیادی را شامل می شود:

  • طراحی و ساخت و عملیات هواپیما
  • نگهداری از هواپیما
  • مدیریت سیستم های مربوط به هواپیماها و عملیات آنها
  • تحقیق و توسعه در زمینه هوانوردی
  • صنعت هوانوردی
  • خدمات مدیریت و کنترل محیط زیست
  • مشاوره آزمایشگاه ها برای تحقیق و توسعه

کار پس از تحصیل رشته هوافضا در پرتغال

کار پس از تحصیل رشته هوافضا در پرتغال

اکثر دانشجویان پس از اتمام دوره های کارشناسی برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد اقدام می کنند. این باعث کسب تخصص و یک امتیاز برای ورود به بازار کار است. فارغ التحصیلان این رشته در پرتغال همیشه بازاری با تقاضای بیشتر از عرضه پیدا کرده اند که منجر به اشتغال کامل می شود، به این معنی که همه فارغ التحصیلان در کمتر از 2 ماه شغل پیدا می کنند. پیشنهادات شغلی قبل از فارغ التحصیلی وجود دارد، اما توصیه نمی شود. اطمینان از اینکه پس از فارغ التحصیلی کمبود شغلی نخواهید داشت تمرکز بر استفاده کامل از دوره های تحصیلی در این کشور است. فارغ التحصیلان در پرتغال و خارج از کشور، در بخش هوایی و فضایی و خارج از آن می توانند شغل پیدا می کنند.

در پرتغال شرکت هایی از قبیل OGMA یا EMBRAER، TAP ، FAP ، NAV ، INAC و چندین شرکت فناوری پیشرفته جدید، از جمله برخی شرکت های زیرشاخه نام برده می شود. در خارج از کشور، ایرباس، هوافضای انگلیس، CASA، رولز رویس، سفران، CERN ، ESA ، Eurocontrol و خارج از بخش خاص هوانوردی، مشاوران اصلی بین المللی و شرکت های خدمات فناوری اطلاعات و غیره نیز به دنبال فارغ التحصیلان این رشته هستند.

لیسانس مهندسی هوافضا در دانشگاه Tecnico پرتغال

دانشگاه Tecnico پرتغال در 23 می 1911 توسط آلفردو بنسود تاسیس شد. این دانشگاه قصد دارد با توسعه فعالیت های تحقیق، توسعه و نوآوری (RD&I) به توسعه جامعه، ارتقا تعالی در آموزش عالی، در زمینه های معماری، مهندسی، علوم و فناوری کمک کند. مدرک مهندسی هوافضا ترکیبی از فناوری های پیشرفته است که قرن 20 را از آنچه قبل از آن متمایز شده و در قرن 21 از اهمیت فزاینده ای برخوردار است متمایز می کند.

آنها در انواع وسایل نقلیه مانند هواپیما، هلی کوپتر، هواپیمای رباتیک، موشک و ماهواره و در امکانات پشتیبانی مرتبط مانند مدیریت ترافیک هوایی و سایر جنبه های عملیاتی ادغام شده اند. همه این وسایل نقلیه از طریق پویایی پرواز، مداری و بین سیاره ای، طیف گسترده ای از فناوری های مدرن، از جمله آیرودینامیک، پیشرانه، ساختارها، مواد، فرایندهای تولید، کنترل، محاسبات، الکترونیک، ارتباطات از راه دور، هوش مصنوعی، الکتریکی با یکدیگر ادغام می شوند. در پایان دوره مهندسی هوافضا، دانشجو باید دانش و مهارت خود را داشته باشد تا:

  • طراحی، ساخت و بهره برداری از سیستم ها و محصولات مهندسی هوافضا به روشی خلاقانه و حیاتی شامل آخرین نوآوری های روز.
  • حل مشکلات مهندسی، هم در شرایط شناخته شده و هم در شرایط جدید، در زمینه های گسترده و چند رشته ای
  • رسیدگی به مشکلات پیچیده مهندسی هوافضا، جمع آوری، انتخاب و تفسیر اطلاعات مربوطه، از جمله موارد اطلاعات محدود یا ناقص
  • ادغام دانش به منظور دستیابی به راه حل یا قضاوت، با در نظر گرفتن پیامدهای اخلاقی و اجتماعی ناشی از آن و مسئولیت های آن.
  • مهارت های تعاملی را ایجاد کنید که امکان مقابله با موقعیت های حرفه ای را در طیف گسترده ای از سازمان های صنعتی، خدماتی و تحقیقاتی فراهم می کند.

کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا در دانشگاه Tecnico پرتغال

این دانشگاه طیف گسترده ای از برنامه های کارشناسی ارشد را ارائه می دهد که دانش کسب شده در سطح 1 را عمیق تر می کند و به همین ترتیب فارغ التحصیلان می توانند در یک منطقه خاص تخصص داشته باشند. برنامه های تحصیلی به فارغ التحصیلان این امکان را می دهد تا موضوعات مربوط به هر بخش علمی را انتخاب کنند. ساختار برنامه درسی کارشناسی ارشد در مهندسی هوافضا در حدود 3 زمینه تخصصی اساسی توسعه یافته است:

  • بخش تخصصی هواپیما بر جنبه های مکانیک (آیرودینامیک، پیشرانه، ساختارها و مواد) متمرکز است.
  • تخصص اویونیک در جنبه های الکتروتکنیک (کنترل، الکترونیک، ارتباطات از راه دور و سیستم ها)
  • بخش تخصصی فضا تعادل عادلانه ای را بین مناطق تخصصی هواپیما و هواپیمایی نشان می دهد و مولفه ادغام وسایل نقلیه هوافضا را حفظ می کند.

تمام دوره ها توسط مهندسان هوا فضا مستلزم تسلط بر زبان انگلیسی است که نتیجه بین المللی شدن این بخش است. مهندسان هوافضا باید بتوانند نتیجه گیری و استدلال خود را، چه به متخصصان و چه غیر متخصصان، به روشنی و بدون ابهام بیان کنند. جهت بررسی هزینه تحصیل در پرتغال و شرایط اخذ اقامت کشور پرتغال می توانید درخواست خود را با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درمیان بگذارید.

پرتکرارترین سوالات در باب رشته هوافضا در پرتغال

در بخش پایانی مقاله بر آن شده ایم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته هوافضا در پرتغال پاسخ دهیم. این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • آیا برای تحصیل رشته هوافضا در پرتغال به مجوز اقامت این کشور نیاز داریم؟ اولین قدم برای افرادی که به دنبال تحصیل رشته هوافضا در پرتغال هستند، دریافت مجوز اقامت در این کشور می باشد.
  • روند پذیرش در رشته هوافضا در دانشگاه های پرتغال چگونه است؟ روند پذیرش در رشته هوافضا در دانشگاه های پرتغال به نسبت اغلب کشورهای مدرن اروپایی بسیار ساده تر و در کوتاه ترین زمان ممکن امکان پذیر خواهد بود.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *